Kako učiniti kodiranje još zabavnijim? Jedna riječ: Minecraft

Kako učiniti kodiranje još zabavnijim? Jedna riječ: Minecraft

Microsoft je u suradnji s partnerima Mojang i Code.org razvio zanimljivu internetsku aplikaciju za kodiranje koja koristi prepoznatljivo okruženje računalne igrice Minecraft, a sve se uklapa u inicijativu Sat kodiranja.

Minecraft Hour of Code

Nakon što je najavljena inicijativa Sat kodiranja, koja traje od 7. do 11. prosinca 2015. godine, a namijenjena je prvenstveno učenicima osnovnih i srednjih škola, Microsoft je u suradnji s partnerima Mojang i Code.org razvio zanimljivu internetsku aplikaciju za kodiranje, dostupnu i na hrvatskom jeziku, koja koristi mnogima prepoznatljivo okruženje računalne igrice Minecraft.

Ova aplikacija, namijenjena mladima od šest godina na više, na zabavan način upoznaje korisnike s osnovama kodiranja potičući ih da istraže dvodimenzionalni svijet Minecrafta te da svojim potezima u igri ispunjavaju različite zadatke čime se generiraju računalni kodovi. Na kraju svake faze igre moguće je pregledati kako u programskom jeziku izgleda kod koji je igrač napravio pomičući lik u igri u raznim smjerovima.

Svatko može naučiti programirati

Podsjetimo, Hour of Code je globalni projekt neprofitne organizacije code.org koji se provodi u 180 zemalja svijeta i kojim je dosad obuhvaćeno 100 milijuna mladih s ciljem da im se pruže suvremena znanja, alati i različite tehnologije koje će im pomoći u budućem obrazovanju i zapošljavanju. I ove će se godine održavati radionice u školama, a priključit će im se i Microsoft Student Partneri te brojni istaknuti IT stručnjaci. Posebnost projekta je što su organizatori napravili detaljne vodiče za predavanja pomoću kojih ulogu predavača mogu preuzeti i osobe koje nisu eksperti u kodiranju.

Nina Šindija, voditeljica projekta Hour of Code i studentskih projekata u kompaniji Microsoft, kaže:

Prezentacije koje su osigurane u sklopu projekta zaista su namijenjene svakome i preuzimanjem inicijative svaka osoba šalje osnovnu poruku projekta – svatko može naučiti programirati. Materijali su tako napravljeni da djeci kroz poznate likove i igrice, odnosno na zabavan način, objasne osnove programiranja. Raduje me što je već sada odaziv škola odličan s obzirom na to da se do sada prijavilo više od 100 škola, što dovoljno govori o vrijednosti ovoga projekta.

Na predavanjima u školama učenici će se upoznati s programerskim konceptima koji stoje iza pravih programskih jezika, a osim programiranja obradit će se i teme sigurnog načina korištenja interneta. Predavanja su namijenjena svim učenicima u Hrvatskoj, bez obzira gdje se nalaze i koje škole pohađaju, a mogu se izvoditi tako da djeca rade na računalu u parovima, korištenjem projektora na kojem će gledati video zapise, demonstracije, odgovarati na pitanja i rješavati zagonetke, a postoje predavanja i bez upotrebe elektronike.

Kako se uključiti – i u Hrvatskoj?

Ove godine očekuje se organizacija 100.000 događanja u obrazovnim institucijama diljem svijeta. U Hrvatskoj je projekt imao premijeru u prosincu 2014. godine kada je na predavanjima u tridesetak škola u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Čakovcu sudjelovalo oko 600 učenika.

Inače, škole same mogu prijaviti svoj događaj, a u prijavi se moraju izjasniti trebaju li volontera ili već imaju predavača. Isto tako volonteri se prijavljuju kroz sustav na službenoj stranici projekta. Više informacija saznajte na web stranici hourofcode.com – i provjerite koji su projekti već prijavljeni!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Domaći ININ uz AI “opametio” održavanje cesta i očitavanje brojila u Slavonskom Brodu

Koristimo AI za filtere na Instagramu i razgovaramo s robotima svaki dan. Zašto onda ne bismo koristili umjetnu inteligenciju za bilježenje rupa na cesti? Tvrtka ININ mogla bi imati pravo rješenje.

Društvene mreže

Jeste li mislili da će 16 godina od osnivanja Facebooka na njemu najvažnije biti – grupe?

Pokretači i administratori otkrivaju mi kako su nastala stručna udruženja, pa i poslovna partnerstva, na temelju specijaliziranih Facebook - grupa.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Što ste propustili

Prikaz

Što znači biti junior, što middle, a što senior u hrvatskoj tehnološkoj industriji?

Tri programerske pozicije - 100 definicija što obuhvaćaju. Ususret objavi matrice senioriteta development agencije Bornfight, iskoristili smo priliku razgovarati s nekoliko članova domaće IT zajednice ne bi li rasvijetlili što bi mogao biti standard za juniorski, middle ili seniorski posao programera. Evo što smo saznali...

Kultura 2.0

Zašto vam baš neću dati email ili broj direktora te tvrtke, ali možda napravim intro (što je bolje za vas)

“Možeš li mi dati email ili telefon od...?” Žao mi je, ne neću. Umjesto dilanja kontaktnih podataka, vrijeme je da usvojimo kulturu “introa”.

Internet marketing

Uvodimo četverodnevni radni tjedan i normalne rokove u marketinšku industriju ASAP!

Svi marketingaši na početku svoje karijere prođu vatreno krštenje rokova "za jučer", ali mora li takvo stanje ostati i u digitalnom dobu? Zajedno s Domagojem Davidovićem iz Švicarske, otkrivamo potencijalna rješenja za normalniji radni ritam u industriji.

Internet marketing

Na Valentinovo ne cvjetaju samo ruže, nego i industrija seksi igračaka za odrasle: LELO i Libido otkrivaju i koliko

Sretno Valentinovo! Danas je dan zaljubljenih, a na Netokraciji smo se odlučili istražiti kupovne navike i digitalne kampanje nešto posebnijih stvari, baš za ovaj dan.

Tehnologija

Nanobit i Microblink: Ako zaživi GDSA, izazivač Google Playa, olakšat će ulazak na kinesko tržište aplikacija

Xiaomi, Vivo i Oppo udružili su se u razvoju platforme koja bi bila direktan konkurent Google Playu. Kako to može utjecati na domaće IT tvrtke, otkrili smo u razgovoru s njihovim predstavnicima.

Mobilno

MWC otkazan: Hrvatski novinari i izlagači, poput Microblinka, Undabota i Delta Realityja, saniraju štetu

Najveći sajam mobilne telefonije, Mobile World Congress u Barceloni jučer je otkazan, a kao razlog se navodi - koronavirus. Neki bi se s time složili, neki vide druge razloge, no posljedice za mnoge u industriji su očigledne i nisu zaobišle hrvatske izlagače, novinare i posjetitelje.