Upoznajte ozaiko, radijalno drugačiju hrvatsku slagalicu

Upoznajte ozaiko, slagalicu za iOS na kojoj je zagrebački guessWare radio 2,5 godine!

Voljeli ste 'puzzle' iz kutija dok ste bili dijete, a sada su vam drage slagalice na internetu, dok ste malo veće dijete? Ako je odgovor na prvo pitanje "da", a na drugo "da, naravno, kakvo je to uopće pitanje", upoznajmo se zajedno s igrom ozaiko koju predstavlja zagrebački studio guessWare - sa slagalicama koje izgledaju malo drugačije od onih klasičnih.

Ozaiko igra logo

Prva asocijacija na riječ puzzle bit će mozaik koji slažemo unutar četverokuta, ali kao što znamo, svijet nije uvijek u kvadratima i pravokutnicima. Malo drugačiji svijet slagalica donosi igra ozaiko, koju je izradio zagrebački studio guessWare – predstavljajući svoj prvi projekt kojim se probija do korisnika. Ozaiko je za sada dostupan u iTunes App Storeu za igranje na iPadu, a u pripremi je i verzija za iPhone, koja će približiti novu hrvatsku slagalicu širem krugu ljubitelja igara.

Umjesto kvadrata – krug sa segmentima

Ozaiko je igra koju je stvorio guessWareov trojac. Ivan Hamarić imao je glavnu ulogu u dizajnu i grafičkom izgledu, Marko Katavić pozabavio se programiranjem, a Lujo Parežanin glazbenom podlogom – za predstavljanje slagalice koja je kružnog oblika ili, kako su opisali autori, radijalno drugačija.

Molimo da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli vidjeti ovaj sadržaj

Radijalna različitost ozaika su i segmenti unutar kruga, koje je guessWareova ekipa nazvala orbitama, s principom da će veći broj orbita značiti i veću težinu upotpunjavanja slagalice. U ozaiku nema prolaženja različitih nivoa i odmjeravanja koliko smo dobri u igri na taj način. Početna ideja bila je da ne bude ni drugih puteva za provjeru kako nam ide, ali – kako je otkrio Ivan Hamarić – tu postoji i jedno “ali”, s promjenom prvotnog plana:

Dok smo razvijali ozaiko, u želji da što više naglasimo meditativnu dimeziju slagalice, jako smo dugo inzistirali na konceptu izbjegavanja mjerenja vremena i broja poteza. Ipak, na kraju jesmo popustili i učinili ustupak očekivanjima igrača da bilježimo vrijeme slaganja, broj poteza i broj provjera zadane fotografije. Igra informira o postizanju neobično dobrih rezultata (što manje poteza, što manje vremena, što manje provjera zadane slike), ali ne naglašava to kao najvažniji element igranja.

Opuštajuće je u redu, ali što ako volite pokazati da ste bolji od drugih? Nema brige, u ozaiku postoji prilika i za takvo odmjeravanje vještine:

Za ljubitelje ‘stresnije’ varijante istaknuli bismo mogućnost multiplayera za dva igrača u kojemu svaka od strana može igrati s različitim brojem segmenata što omogućuje igračima različitih razina vještine da se međusobno natječu.

Odabir najboljih motiva

ozaiko slika prikaz

Upotpunjujući slagalicu, igrači će se upoznati s motivima koji su raznoliki, a među njima neće biti jedino ljudi i životinje, kako završna slika ne bi bila deformirana zbog principa orbita unutar kruga. Pronalazak motiva nije bio lak, ali posao je olakšala suradnja s autorima fotografija koji su izašli ususret ustupajući svoje radove pod uvjetima koje je Ivan nazvao neobično prijateljskima.

Kako pronaći najbolje fotografije za slagalicu? Po iskustvu u radu na igri, najviše iskoristivi nisu bili radovi koji su umjetnički najvrjedniji. U prvom planu bilo je ono što najviše odgovara za krug sa segmentima, a s obzirom na to, odabir fotografija za različite albume s po devet radova bio je prilično zahtjevan. Pored toga, trebalo je voditi računa i o onome što će se najviše svidjeti različitim skupinama igrača:

Vodili smo računa da ponuda fotografija bude što raznovrsnija, ali da fotografije unutar pojedinog albuma opet imaju neku tematsku poveznicu. Razumije se, osim nizom tehničkih i konceptualnih parametara, izbor fotografija bio je određen i željom da zahvatimo nešto što nam se činilo kao da bi se moglo svidjeti najvećem broju ljudi. Iako ozaiko svojom estetikom sasvim jasno ne cilja primarno na dječju populaciju, jako smo pazili da izbor fotografija odgovara svim uzrastima.

Danas iPad, sutra iPhone, a što s Androidom?

ozaiko igra prikaz

S administrativnim dijelom priče koji je obuhvatio otvaranje tvrtke, suradnju s Appleom i licenciranje fotografija za slagalicu, posao u izradi ozaika potrajao je ukupno oko dvije i pol godine, a za stvaranje igre trebalo je oko godinu dana. Rezultat je aplikacija za iPad, a Hamarić je približio i druge ideje:

Kako su nam resursi ekstremno ograničeni, ne možemo anticipirati koliko brzo ćemo završiti verziju za iPhone, ali trudimo se da to bude što prije. Verzija za Android je u dalekim planovima i samo u slučaju da ozaiko stvarno uspije. U tom slučaju, primarni motiv Android verzije bila bi neka vrsta ‘građanske dužnosti’ da ozaiko učinimo pristupačnijim. Ozaiko za Windows Phone nije u planu.

Želite se upoznati s novim hrvatskim puzzleom u za sada dostupnoj verziji? Ostavite nam komentar pod tekstom s valjanom e-mail adresom i poslat ćemo vam kod za preuzimanje. Pet najbržih dobiva! 😉

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

  1. Lucija Pilić

    Lucija Pilić

    19. 11. 2015. u 3:48 pm Odgovori

    Zanimljivo, baš prije tjedan dana na infoGamer sajmu indie developer Senad Čauš je predstavio Exhibit, također puzzle slagalicu kružnog oblika, ali s nešto drugačijom mehanikom od ozaika. Naime, krugovi nisu bili razlomljeni na manje dijelove, ali je zato igra imala slider koji određuje koliko dugo možete kružiti dok ne izgubite život. Usprkos mogućnosti gubljenja života, igra je bila prilično opuštajuća, a gledajući ove slike čini mi se da bi i ozaiko mogao pružiti slično meditativno iskustvo. Šteta što je trenutno isključivo dostupan za iPad. 🙁

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi

Osnivač Njuškala uz Hanza Mediju pokreće novi digitalni oglasnik – Dealio

Dealio u tržišnom okršaju za korisnike u Hrvatskoj i šire ima stratešku podršku medijske grupacije Hanza, ali čini se kako se neće zaustaviti na tome.

Izvještaj

Metaverse nije mrtav. Njegov zli brat iz Mete možda jest…

Rebrendingom u Metu, Facebook je pokušao preuzeti vlasništvo nad pojmom metaversea, no svjedoci smo koliko mu je to uspjelo. Metaverse više nije u hypeu kao nekad, ali oni koji su se nastavili baviti njime - znaju da priča tek počinje.

Veliki intervjui

Program Forward to Health Innovation otvara prijave za treću generaciju polaznika

U modernom post pandemijskog okruženju u kojem se tehnologija ubrzano razvija nikad nije bilo važnije ulagati u zdravstvene inovacije. Forward to Health Innovation je tu da pomogne onima koji imaju ideju, ali ne znaju kako bi je ostvarili.

Što ste propustili

Novost

AI developeri, AI glasovni asistenti, AI dejtanje…

U tjednu koji su obilježile pomalo distopijske AI vijesti u podcastu smo ugostili suosnivača hrvatskog startupa koji svoj proizvod zove - AI developerom.

Startupi

Gorjan Jovanovski: “Bio sam dobar programer, odlučio sam to iskoristiti u borbi za čisti zrak”

Ekološki aktivist, softverski inženjer i poduzetnik ne nalaze se često u jednoj osobi, zbog čega je Gorjan Jovanovski vrlo zanimljiv sugovornik za sve teme koje se dotiču ovih triju područja, a pogotovo u slučajevima kad se ona isprepliću.

Novost

Lorenzo Mayola novi je generalni direktor Glova za Hrvatsku

Glovo, višekategorijska platforma koja korisnicima omogućuje pristup raznim vrstama proizvoda i jela na zahtjev, slavi pet godina rada na hrvatskom tržištu.

Startupi

Hrvatski Hypefy na natjecanju slovenskog Podima odnio pobjedu među 148 startupa

Na natjecanju Podim Pitching Competition birao se najbolji od 148 startupa iz 24 zemlje. Na glavnu pozornicu izašlo je 5 finalista, ali titulom najboljeg pitcha okrunjen je Hypefy iz Hrvatske.

Obrazovanje

STEMwave Innovation Day hrvatskim je učenicima još jednom omogućio tehnološki spektakl

Četvrtu godinu zaredom, Stemi i Infobip, uz podršku generalnog partnera A1 Hrvatska, uspješno su proveli sezonu 23/24 edukacijskog projekta STEMwave - Škola budućnosti te ga obilježili uz učeničku konferenciju ‘Innovation Day’.

Veliki intervjui

Lada Borovina Kovjanić, Inženjerka godine: Programiranje se uči – programiranjem, a najbolje na greškama

U seriji intervjua s iskusnim inženjerima domaće IT industrije otkrivamo kako su izgledali njihovi karijerni putovi, kako se postaje senior i ostaje u tijeku s novim tehnologijama, je li bolje specijalizirati se za određenu tehnologiju ili biti generalist i - što bi savjetovali juniorima.