Inked je sjajan spoj zanimljive priče, zagonetki i predivne grafike

Svaka igra je umjetničko djelo, ali neke su jednostavno ljepše od drugih. Jedan od najzanimljivijih art stilova u posljednje vrijeme svakako pripada domaćem Inkedu, koji je od danas popodne dostupan na Steamu.

Rijetko kad naiđete na igru koja vas instinktivno privuče svojim stilom čak i prije nego što znate o čemu se radi. Mnogi će se na spomen ovog odmah sjetiti Okamija ili recimo Borderlandsa, a siguran sam kako postoji apsolutna gomila indie naslova koji su jedinstveni svojom pojavom.

Jedna od igara koje vas privuku na prvu, a onda i nastave biti genijalne je svakako domaći Inked, koji izlazi danas. Inked bi se mogao najbolje opisati kao story-driven puzzle igra, a njezini tvorci zovu se Somnium Games.

Moja priča s Inkedom stara je otprilike koliko i sama igra. Kada sam prije dvije godine pisao veliki tekst o Reboot InfoGameru Inked mi je zapeo za oko kao igra koja je na tom sajmu imala (meni) najbolji vizualni stil i sveukupnu “vibru”, iako ju nisam imao prilike isprobati. Tu nepravdu sam ispravio na ovogodišnjem Reboot Developu, i odmah popričao s Edijem Ferhatovićem, kreativnim direktorom Somniuma.

Edi kaže kako je Somnium skupina od 7 ljudi koju čine Matej Orlić kao lead programmer, Barbara Orlić kao projekt manager, Andrej Bodružić i Vlado Tašner kao 3D artisti i Lovro Golac te Lovro Vukić kao kompozitori. Edi kaže kako je priča Somniuma započela sada već davne 2014.:

Matej, Barbara i ja smo počeli raditi mobilne igre i mobilne aplikacije. Kako je vrijeme prolazilo osjećali smo kako postajemo sve bolji u tome, iako te mobilne igre nisu postigle neki veliki uspjeh. U jednom trenutku smo odlučili raditi “velike” igre za PC te smo počeli ići po eventima i upoznavati ljude. Tada se naš tim počeo polako širiti i to je zapravo pravi početak Somnium Gamesa.

Inked nije ono što mislite da jest

Ako do sada niste imali priliku probati Inked na nekom od sajmova na kojima se tim pojavljivao, Edi kaže kako je glavna ideja Inkeda to da igra nije ono što se čini. Naime, iako se na površini radi o puzzle igri koja glavnog junaka vodi kroz predivno nacrtan svijet, Inked je zapravo ljudska i ljubavna priča koja će vas dirnuti na nekoliko različitih načina.

Čak i ako niste tu zbog priče (koja je zaista jako dobra), Edi kaže kako su u Somniumu dobili velik broj pohvala za vizualni stil igre te glazbu i da se Inked može gledati i kao audiovizualno iskustvo, samo vam zaista preporučujem igranje sa slušalicama. U igri se trenutno nalazi oko 130 različitih zagonetki koje čine igru zanimljivim, drugačijim, i zaokruženim iskustvom.

Iako je stil na koji je Inked napravljen mogao uroditi mnoštvom žanrova, u Somniumu su se odlučili na puzzle igru. Edi pojašnjava:

Kada je nastala ideja za Inked vidjeli smo je u par žanrova. Počeli smo tako jer smo htjeli vidjeti taj lijepi svijet nacrtan na papiru, no što smo više razmišljali o njemu jednostavno se puzzle nametnuo kao najprirodniji spoj žanra i vizuala.

Dodaje i kako su neke od najdražih igara ekipe iz timu zapravo puzzle igre pa je bilo lako odlučiti kojim putevima žanra ići.

Puzzle igra s vrlo pametnom pričom

Osim dobrih zagonetki s objektima u prostoru pomoću kojih Nameless Hero traga za svojom ljubavi, Inked se uvelike oslanja na svoju priču koja je nešto drugačije realizirana nego u drugim igrama. Kako ne bih previše otkrivao, priča se temelji na odnosu glavnog lika i njegovog tvorca, odnosno umjetnika koji ga je stvorio u “stvarnom svijetu”. Edi kaže kako je to svakako istina, ali kako nisu htjeli stati samo na tome:

Odlučili smo iskoristiti igru kako bi prenijeli poruku i podigli neka pitanja. Postoji skrivena priča koju polako otkrivate kako igrate, i u njoj se radi o nekim temama za koje mi smatramo da su problemi današnjeg društva – poput izolacije i depresije.

Inked tako postavlja vrlo važna pitanja i govori o mnogo problema s kojima se i inače susrećemo, dok u isto vrijeme pred igrača stavlja sjajan narativ, glazbu i zanimljive zagonetke.

Kao da je ‘nacrtan kemijskom’

Inked izgleda kao da je nacrtan kemijskom olovkom, i to je nekako najbolji način za objašnjavanje stila ove igre svakom tko ju nije vidio. Ipak, igra ima toliko detalja i sitnica koje su jednostavno oduševile svakoga tko ju je probao. Od perspektive i kamere, do dizajna nivoa i boja, svaki maleni detalj čini ovu igru izuzetno lijepim iskustvom.

Edi i tim su radili izuzetno naporno kako bi prenijeli iskustvo papira na ekran, a do današnjeg izgleda je, kaže, prošlo nekoliko iteracija same igre:

Svaki model i sve što vidite je ručno teksturirano i to često s namjerno ostavljenim greškama i sitnim nepravilnostima kako bi sve izgledalo što autentičnije.
No autentičnost izgleda je samo jedna strana cjelokupnog vizuala. Kako bi stvari izgledale lijepo estetski u smislu arhitekture odnosno samih krajolika u igri potrebno je paziti na hrpu drugih stvari poput vizualne koherencije boja i linija, pametnog stiliziranja lokacija i slično.

Podrška Starbreezea

Još jedna zanimljivost kod Inkeda leži u tome što Somnium igru ne izdaje sam, već im je u pomoć priskočio poznati izdavač Starbreeze. Iako nisu bili uz tim od samog početka, Edi napominje kako je rad na igri s njima bio odlično iskustvo. Do suradnje je došlo na InfoGameru 2016., kada je Starbreeze bio u potrazi za manjim studijima kojima bi mogli pomoći svojim iskustvom, a usput i zaraditi.

Edi dodaje i kako je vrlo dobro imati izdavača koji je ujedno i developer, jer se tada otvara mogućnost mnogo kvalitetnijih komentara i bolje interakcije s njima.

Ipak, nemojte misliti kako je vrlo jednostavno doći do izdavača kada ste malen studio s naših prostora. Edi savjetuje:

Naš savjet svima koji traže izdavača ili financijsku potporu jest da ne očekuju kako će biti lako (bez obzira na to koliko dobru igru imaju). Naša potraga je trajala godinu dana i bilo je puno odbijanja – budite spremni na to. Drugi savjet bi bio da se ne boje odnosno ne čekaju da netko priđe njima – budite proaktivni. Idite na evente na koje možete, pričajte s ljudima, aktivno ih pitajte znaju li izdavača ako oni to sami nisu i šaljite mailove ako niste u stanju otići na neki event ili nemate pristup tom izdavaču.

Posljednji savjet svima je da moraju vrlo dobro znati što prodaju. Ovo je česta greška malih studija, ali iz Somniuma kažu kako svaki indie studio mora znati kratku, srednju, i dugu verziju prodajne priče i sve moguće detalje o svemu što vaša igra jest u svakom trenutku. Ako imate dobar pitch, uvelike ćete si olakšati kontakt s izdavačima kada jednom dođete do njih.

Za kraj mog razgovora s Edijem pitao sam ga kakva atmosfera vlada u studiju sada kada je igra pred samim izlaskom:

Mislim da prevladava miks raznih osjećaja kod svakog od nas. Uzbuđenje, strah i olakšanje jer smo uspjeli napraviti ono što smo zamislili i više od toga. I ne postaje ništa lakše, sve dok igra nije potpuno vani, a onda tko zna kako će to biti – ipak nam je ovo prvi projekt ovog opsega.

Prosječni dani se sastoje od toga da sudjelujemo u marketingu igre i smišljamo što i kako dalje. Iako je igra spremna, i dalje postoji lista manjih poboljšanja na kojima radimo za patch u budućnosti. Tako da posao na igri nikad nije gotov, barem ne u potpunosti.

Ako vam je moje mišljenje važno, mogu reći kako sam na Developu bio spreman proći čitavu igru odjednom, i kako je to jedan od rijetkih puzzle naslova koji me zaista zaintrigirao. Također je proizvod sjajne ekipe i tima koji je uspio realizirati svoju ideju, i vjerujem kako ih upravo zbog toga treba podržati.

Inked će tijekom dana (26.4.) biti dostupan na Steamu, a sve informacije možete pronaći na društvenim mrežama i službenim stranicama igre. Somniumu svakako želim mnogo sreće u daljnjem radu i nadam se da će Inked biti uspješan koliko i zaslužuje.

Inked je od danas popodne dostupan na Steamu, sve što trebate je kliknuti na link. 🙂

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Vodič za e-Vozačku da ne čekaš (kao mi) u redu u MUP-u

Sustav e-Vozačka, za predaju zahtjeva za novu vozačku dozvolu putem interneta, radi pristojno, ali i pokazuje da korisničko iskustvo i komunikacija mogu i moraju biti bolji. U suprotnom - šalter!

Tehnologija

Apple je pokazao kako više nema ništa za pokazati – čeka li ga Nokijin scenarij?

Sjednite, djeco, da vam ispričam priču o vremenu prije mog vremena. Bijaše to godina 1998., četvrtaste kutije protetičkih boja vrtjele su Windowse 95 ili 98, bilo je to vrijeme disketa, telefonskih slušalica koje se dižu i dial-up interneta koji puca kada se to dogodi.

Internet marketing

Ella Dvornik i Charles Pearce pokreću platformu za europske influencere – Manijak

Porazgovarala sam s Ellom Dvornik i Charlesom Pearceom o njihovom zajedničkom projektu, platformi za influencere i brendove koji s njima žele surađivati - Manijak.

Što ste propustili

Internet marketing

Poznati su dobitnici najvećeg SoMo Borca do sada

Weekend Media Festival jučer je završio dodjelom SoMo nagrada za najbolje digitalne projekte i kampanje.

Nesortirano

Može li igranje igara od nas napraviti bolje kolege, partnere i prijatelje?

Developer, filmaš i umjetnik Onat Hekimoglu na Weekend Media Festivalu govorio je o temi o kojoj ne slušamo često - ozbiljnim igrama.

Mobilno

Zašto zaključavate kućna vrata, ako nećete zaštititi svoje podatke online?

Na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu od Alana Delića iz Diverta dobili smo pet savjeta o tome kako se zaštititi online.

Startupi i poslovanje

Poznati timovi koji će se na Idea Knockoutu natjecati za mjesto na CES-u

Sve je spremno za ovogodišnji Idea Knockout, a za put u Vegas borit će se 20 timova.

Startupi i poslovanje

Domaća aplikacija Beyond Seen Screen postala ExRey i stigla na Android uređaje

Nakon rebrandinga, Beyond Seen Screen postaje ExRey, a beta verzija aplikacije koja pretvara pasivno gledanje videa u aktivno dostupna je na Google Playu.

Intervju

Splitski Locastic otvoreno o povratku u esport nakon pauze (i naučenih lekcija)

Locastic je mrtav, živio Locastic? Splitska tvrtka iz drugog pokušaja nastoji postati regionalna sila u igri CS:GO.