InfoGamer nisu samo djeca i 'giveawayi', nego i najbolje od regionalnog esporta

InfoGamer nisu samo djeca i ‘giveawayi’, nego i najbolje od regionalnog esporta

Ovogodišnji Reboot InfoGamer bio je, kao i svake godine - najveći do sada. Ipak, ono što ga odvaja od prethodnih je esport.

Teško je pisati išta o InfoGameru, a da nije već rečeno. Jedan od najpoznatijih sajmova igara i prateće industrije u Europi zaista iza sebe ima dovoljno godina koje mu idu u prilog, ali me svejedno svake godine uspije barem malo iznenaditi.

Nije to zbog nekoliko desetaka tisuća posjetitelja mahom mlađe populacije koji se “laktare” za ugrabiti neku besplatnu stvar na jednom od brojnih giveawaya, ni činjenice da je InfoGamer (uz Reboot Develop) najbolje mjesto za sve domaće developere igara. InfoGamer za mene, kao sada već “starijeg” gamera ima neku drugu važnost, a to je građenje priče i stvaranja zajednice ljubitelja igara – pa makar oni igrali Fortnite i došli po fotke s YouTuberima u subotu.

Ove godine sam se, pak, odlučio malo odvojiti od gužvi sajma i ne hodati toliko po štandovima raznih izlagača kojih je ove godine bilo više nego ikada do sada. Poseban novi paviljon koji je okupio LARP, društvene igre i igre na ploči ostavio je mjesta za neke promjene u prostoru na onom glavnom grupiranom prostoru InfoGamera. Dok je indie dio ostao na istome mjestu kao i pozornice, najveća promjena ove godine je bilo odvajanje A1 Adria League dijela od ostatka sajma, u poseban paviljon.

Upravo je fizičko odvajanje lige bio jedan od razloga zašto sam ondje provodio većinu svog vremena i zašto se ovaj izvještaj ponajprije bavi esportom. Ove je godine esport na InfoGameru konačno dobio svoj kutak u kojem se barem na trenutak moglo uživjeti u to kako esport izgleda na velikim svjetskim turnirima. Osim tri dana “velike” lige, u kojoj se igrao Counter Strike, League of Legends, Clash Royale i Hearthstone, uvertira u natjecanje bio je i zanimljivi Red Bull River Runes koji se odigravao također na velikoj pozornici A1 lige.

Antitalent / A1

Od Dote 2 do Hearthstonea

Sam River Runes je svojevrsna modifikacija Dote 2 u kojoj se eliminira dosta toga kako bi se stvorio mod koji nastoji biti što je moguće “čišći”. Tako se igra jedan na jedan, u samo središnjem laneu, kreće na šestom levelu i još mnogo toga. Red Bull, inače, osim River Runesa, organizira i turnire Player One koji su zapravo ista stvar – samo u igri League of Legends.

Ipak, ako ste pratili natjecanja A1 Adria lige, niste dolazili na InfoGamer zbog Dote, već zbog CS:GO-a i LoL-a te dvije za ovu godinu nove mobilne igre: Clash Royalea i Hearthstonea. Upravo su popularni kleš i Hearthstone bili glavni akteri prvog “pravog” dana lige, u petak. Koliko god se neki od nas možda ne slagali oko toga je li zapravo ispravno igre poput ovih zvati esportom, iskreno vam mogu reći kako su me finala ove dvije igre baš istinski zabavila i iskreno mi nije bilo briga radi li se o “pravom” esportu.

Hearthstone finale tako je ponudilo neke od bizarnijih situacija koje sam vidio u ovoj igri, a najveći obrat je došao u samom finalu između Lavveka i Vuleeta gdje je u odlučujućem meču Lavvek svojim Paladinom dominirao do samog kraja kada ga je Vulee pobijedio pomoću samo jedne karte koju je izvukao – pukom srećom. Bio je to drugi Spreading Plague u tom meču, a da je Vulee u tom trenutku izvukao bilo koju drugu kartu, Lavvek bi odnio pobjedu.

A1AL
Esport ready.”

Valiance obranio titulu

Produkcijski se A1 Adria liga ove godine uvelike izdigla od prošlogodišnje, a pravi doživljaj esporta došao je na red već u subotu, mečevima CS:GO finala ove sezone. Prošlogodišnji pobjednici Valiance&Co. kroz razigravanje su se našli u LAN finalu na kojem su ih čekali pobjednici grupne faze KlikTech, ali i Game Pub te iznenađenje godine Locastic Esports. Prvi meč dana pokazao nam je da Game Pub misli ozbiljno, a nakon što su eliminirali KlikTech iz borbe za naslov sve su oči bile uprte u Locastic koji je u grupnoj fazi već dva puta dobio poznati Valiance.

Ipak, ovaj puta to nije bio slučaj, a branitelji naslova su s glatkih 2:0 prošli u finale gdje su istim rezultatom porazili Game Pub. Valiance se ipak uspio vratiti na stare staze slave na kojima je bio prošle godine te nije dopustio nikakva iznenađenja na LAN-u, kada ih je već u grupi bilo dosta. Treće mjesto otišlo je KlikTechu, koji je sa 2:1 nadigrao Locastic u meču koji se igrao iza zatvorenih vrata, a CS:GO se igrao sve do 21 sat.

Antitalent / A1
Locastic je ove godine zasigurno bio najveći miljenik domaće publike.

Asus Rog Elite opravdao status favorita

League of Legends i dalje je najveći esport u regiji, kao i esport u kojem je regija imala najveće uspjehe na svjetskom nivou, stoga ne čudi i velika popularnost i posjećenost LAN finala LoL turnira A1 Adria lige na kojem su igrali Asus Rog Elite, KlikTech, Zagreb 360 i x25 esports. Ipak, čitava ova sezona prošla je u sjeni izuzetnih mečeva Asusa koji je igrom na EU Mastersu zacementirao respekt regije u Europi koji je započet kada je prošle godine KlikTech igrao kvalifikacije za isti turnir.

Asus je bez previše drame prošao Zagreb 360, a novi tim KlikTecha ipak nije uspio osigurati finale, kao što su to prošle godine učinili Sacre i ekipa, te su ga porazili prošlogodišnji LAN finalisti x25. Zanimljivo je kako su dva od četiri tima ove godine na istom finalu bili i prošle, što ipak govori o određenoj konzistenciji najvećih timova u regiji, iako je to i dalje daleko od onoga što bismo svi mi voljeli.

Asus je u finalu s 2:0 nadvladao x25, čime je ovaj tim u regiji osvojio obje velike regionalne lige i godinu završava izuzetno dobro, ali nisam siguran hoće li i njih zaobići sudbina KlikTecha, odnosno koliko će igrača Asusa u timu ostati i nagodinu. Jasno je kako je regionalnim timovima teško zadržati kvalitetne igrače kada mogu konkurirati u većim organizacijama, ali jedini način na koji se to može promijeniti je građenjem jače zajednice i podizanjem kvalitete regionalnog esporta na višu razinu.

Nastup Asusa na EU Mastersu dobar je pokazatelj kako se i iz regije može otići na turnire u Europi te na njima ostaviti dobar dojam, samo što je teško odoljeti većim timovima. Isti su tu razlozi kao i iza činjenice da čitava naša nogometna reprezentacija igra vani, ali nadam se da će esport bar još neko vrijeme biti izuzet od kontroverznih ličnosti kakve viđamo u nogometnoj industriji.

Kada je riječ o samoj ligi, nećemo si lagati: bilo je dosta kašnjenja, grešaka produkcijske prirode, “štucanja” servera u CS:GO mečevima i drugih problema koji do idućeg izdanja moraju biti popravljeni, ali potencijal koji leži u ovoj ligi za regionalne timove tek se nakon ove sezone pravilno pokazuje.

Antitalent / A1

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako će izgledati karijera programera prije nego ode u mirovinu u 67. … ili 65.?

Skupljanje potpisa za referendum nas je potaknulo na drugo pitanje: kuda idu stari programeri? Od naših sugovornika, redom svatko ima svoje mišljenje, no kad smo ih sveli na zajednički nazivnik našlo se tu itekako dobrih savjeta za sve IT-jevce koji su se ikad pitali: a gdje ću biti 2041. (i kasnije)?

Startupi i poslovanje

Superbet osigurao 175 milijuna eura za globalno širenje uz tehnologiju hrvatskog Score Alarma

Kako se priprema pitch jednoj od najvećih investicijski tvrtki u svijetu kojim je Superbet osigurao 175 milijuna eura?

Tehnologija

Mitsubishi Outlander PHEV: elektrificiran SUV koji je u gradu teško nadmašiti

Mitsubishijev elektrificirani Outlander vozi se električno do 50 kilometara udaljenosti i najprodavanije je vozilo ovog tipa u svijetu, i to s vrlo dobrim razlogom.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Kako je Combis agilnim pristupom razvio internu platformu Digital Workplace

Digital Workplace povezuje oko 15 različitih aplikacija te mnoge digitalne platforme i alate u cilju postizanja veće produktivnosti i komunikacije među zaposlenicima Combisa.

Startupi i poslovanje

Kako su me Infobip i Music Tech Fest naučili da iza svakog inovativnog rješenja stoji STE(A)M, a ne STEM!

Iskra stvaranja i kreativnosti traje mnogo duže nego nam se čini. Zašto je bitno da uključimo sebe, kolege i zaposlenike u takva iskustva najbolje govori i izjava hrvatske inovatorice, voditeljice MTF-a, Michele Magaš: Jednom kad vam drugi otvore vrata i vidite da se mogu otvoriti, sami ćete otvarati nova kad vam zatrebaju.

Startupi i poslovanje

Marin Mrša, Peekator: Podatci su zlatni rudnik dobrog korisničkog iskustva

Iako su se prvotno željeli baviti samo mystery shoppingom, hrvatski startup Peekator shvatio je da ono nudi samo djelić uvida u iskustvo korisnika. Kako ga poboljšati i što velike tvrtke mogu naučiti od manjih u poboljšanju korisničkog iskustva, otkriva mi u razgovoru Marin Mrša, CEO Peekatora.

Startupi i poslovanje

Blockchain from the Bloc(k) 14: Kada ima smisla razvijati startup upogonjen blockchainom?

U većini slučajeva stvari koje blockchain može riješiti nisu nešto što bi netko mogao razviti u startup, objašnjava Luka Sučić. U kojim slučajevima jesu, otkrivamo u ovotjednoj Blockchain from the Bloc(k) epizodi.

Startupi i poslovanje

Include nakon Funderbeam kampanje od 1.5 milijuna eura do kraja godine zapošljava barem 12 ljudi

Domaći Include raste i razvija svoje poslovanje usprkos čestim domaćim birokratskim izazovima, a uskoro pokreću i HR odjel.

Mobilno

Google Merchant korisnički računi dostupni su i u Hrvatskoj! Vjerojatno niste ni primijetili.

Nismo ni mi, ali smo zato provjerili! Po svemu sudeći, čini se kako je Hrvatska konačno dobila punopravnu Google podršku za Google Merchant korisničke račune, što znači da domaći developeri više neće morati otvarati podružnice u drugim zemljama.