Kako IdejaX nagrade stižu razinu velikih svjetskih festivala? - Netokracija

IdejaX natjecanje po uzoru na velike svjetske festivale, još se stignete prijaviti!

Natjecanje IdejaX ove godine se posebno posvećuje objektivnosti i neutralnosti, no osim više razine prakse žiriranja, ovo natjecanje, kao i mnoga druga diljem svijeta, svakom kreativcu znače mnogo iz nekoliko razloga, a priznatost i prepoznatljivost na tržištu tek su jedan od njih.

Dani komunikacija i ove godine donose velika imena na pozornicu, kao što su Jayanta Jenkins, glavni globalni kreativni direktor Twittera i jedna od najmoćnijih žena u industriji, Susan Credle, globalna kreativna direktorica Foote, Cone & Belding agencijske mreže. No osim dobrog spoja tehnologije i kreativnosti, što je tema 6. izdanja konferencije, Dani komunikacija se uvijek posebno pamte po već prepoznatljivim nagradama, a za kreativnost tu su glavno priznanje IdejaX nagrade.

IdejaX najveće je domaće kreativno natjecanje na kojem se već nekoliko godina uspješno natječu kako velike, tako i male agencije sa svojim idejama koje pomiču granice, neovisno o vrsti medija. U proteklih šest godina za nagradu se borilo čak 779 radova, a s obzirom na sjajne rezultate većih, ali i manjih agencija, organizatori ističu kako svi imaju jednake šanse za uspjeh, a ove godine su se za to i dodatno pobrinuli.

Žiriranje po uzoru na velike svjetske festivale?

Ove godine će uz IdejuX biti stavljen poseban naglasak na neutralnost prilikom ocjenjivanja te praksu žiriranja koja prati velike svjetske festivale poput Cannes Lionsa ili Eurobesta, a kojom se želi podići kvaliteta IdejeX.

Damir Ciglar: “Ako je netko zadovoljan sa svojom idejom, mislim da ju svakako treba prijaviti na IdejuX i druge festivale, jedino na taj način dobije relativno objektivnu ocjenu o nečemu što je primarno subjektivno!”

IdejaX natjecanje tradicionalno organizira HURA, pa smo Damira Ciglara iz organizacijskog odbora Dana komunikacija i direktora agencije Imago, upitali kako su se ove godine posebno posvetili toj misiji. I veliki nacionalni festivali imaju sličnu problematiku s vrednovanjem kreativnosti, a Damir ističe već poznatu percepciju neutralnosti i objektivnosti žirija:

Ta je problematika još vidljivija na manjim tržištima, poput našeg, gdje ne samo da se akteri (kreativci, članovi žirija) međusobno poznaju, već imaju i puno više zajedničkih dodirnh točaka. A kako je ocjenjivanje kreativnog uratka osoban stav pojedinog kreativca – člana žirija, svaka je ocjena podložna dodatnoj analizi.

Damir navodi dvije od mjere na kojima su radili ove godine kako bi podigli praksu žiriranja na veću razinu. Jedna od tih mjera je uvođenje neutralnog nadzornika žiriranja koji, u skladu s definiranim pravilnikom, nadzire ocjenjivanje članova žirija te ukazuje na eventualnu tendencioznost u ocjenjivanju pojedinog člana žirija. Ovu funkciju po prvi puta uvode na IdejiX, po uzoru na Cannes ili Eurobest koji na sličan način sprečavaju eventualne nepravilnosti.

Druga novost (za koju osobno vjerujem da je efikasnija) je javno objavljivanje ocjena nakon festivala. Mislim da je time eventualna namjera pogodovanja ili rušenja nekog ili nečijeg rada ipak minimalizirana.

No, kako objašnjava Damir, prije svega trebalo bi naglasiti da su članovi žirija poznati kreativni direktori vodećih hrvatskih agencija, čime bi se u startu takve namjere trebale minimalizirati:

Oni svojim imenom stoje iza ocjene kojom su ocjenili pojedini rad, a kako će se te ocjene čak i javno objaviti, ne vjerujem da se netko od njih želi kockati svojim ugledom i ugledom svoje agencije!

Tko odlučuje?

Slike: Dani komunikacija/Borna Filić, PIXSELL

Žiri IdejeX koji će javno odlučivati o najboljima u segmentu kreativnosti, sastoji se od visoko kvalificiranih kreativaca koji dolaze iz najboljih domaćih agencija prema plasmanu na IdejiX prošle godine.

Predsjednica žirija je Jelena Fiškuš iz Studija Sonda, a ostali članovi žirija ove godine su: Daniel Vuković (McCann Zagreb), Siniša Waldinger (Bruketa&Žinić&Grey), Igor Mladinović (Imago Ogilvy), Vanja Blumenšajn (Señor), Almir Okanović (BBDO Zagreb) i Jakov Vilović (Utorak).

Njihov odabir usmjerava buduće kreacije (pa i njihove), ali i sudbinu samog natjecanja, stoga treba težiti nagrađivanju najkreativnijih radova. Dobro je kada je taj odabir prepoznat i na regionalnim i međunarodnim natjecanjima (što bi trebala biti neka zajednička karakteristika radova nagrađenih s najvišim nagradama); loše je ako tome nije tako, jer se mogu postaviti razna pitanja, kao npr. o kompetentnosti takvog žirija.

Ove godine organizacijski odbor posebno je angažiran oko objektivnosti, a porast kvalitete i vrijednosti nagrade shodno tome će i rasti sve više. Na idejiX postoji 12 kategorija koje su napravljene prema presjeku produkcije i broju prijava dosadašnjih godina.

Neke su kategorije pri tome kontinuirano ‘jake’ (piće, telekomunikacije, financijske usluge, kampanje), dok kod drugih broj prijava više varira, ali je ipak dovoljan da kategorija postoji. Nemojmo zaboraviti da je ovo medijski neutralan festival, dakle, nagrađuje se kvaliteta ideje, a ne najbolji primjerice – TV oglas.

Zašto želite IdejaX nagradu?

Najbolje vam to može reći i sam Damir koji od početka Dana komunikacija vodi IdejaX natjecanje:

Možemo se zavaravati i govoriti da je zadovoljstvo kreiranja najveća nagrada. Da je tome tako, ne bi postojali nebrojeni festivali kreativnosti po cijelom svijetu: nagrade su važne zbog toga što donose poznatost kreativcu i agenciji i kreiraju interes oglašivača za agencijom. Dakle, potencijalno donose nove poslove. Nagrađivani projekti su dokazano i tržišno učinkovitiji, nagrađivane agencije su tržišno uspješnije. I to je pozitovan zatvoreni krug – nagrade donose nove poslove, novi poslovi donose nove kreacije, a te kreacije donose nove nagrade.

Svoje projekte možete prijaviti do 26. ožujka 2018. godine.

Pobjednici natjecanja bit će proglašeni na dodjelama nagrada najboljim kreativnim idejama u industriji na Danima komunikacija u Rovinju koji se održavaju od 12. do 15. travnja 2018. godine.

 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Gaming

Od Google Stadije do Apple Arcadea: Provjerili smo (nama) najvažnije gaming događaje 2019.

U novoj gaming epizodi Netokracija Podcasta prisjećamo se bitnih prošlogodišnjih vijesti iz najveće zabavne industrije, a o već tekućoj 2020. komentiramo poznate najave i naslove koje željno iščekujemo.

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.