Hackathon: kako organizirati najbolji hakerski događaj, naći developere i potaknuti inovativnost - iskustva Nordeusa i WhoAPI-ja

Hackathon: kako organizirati najbolji hakerski događaj, naći developere i potaknuti inovativnost – iskustva Nordeusa i WhoAPI-ja

Riječki WhoAPI i beogradski Nordeus krajem prošle godine organizirali su dva sjajna hackathona: natjecanja u izradi aplikacija odnosno "hakiranju" u ograničenom vremenskom periodu. S obzirom da su hackathoni odlični ne samo za traženje novih developera i promociju developerskih tvrtki, već i podizanje pozitivne energije: donosimo vam recept za stvaranje hackathona temeljen iskustvima s Nordeus Hackathona 2011. te WhoHacka! Za Nordeus, autore internetske igre Top Eleven koju igraju milijuni ljudi, radilo se o izradi funkcionalne igre u 24 sata, dok su u WhoAPI-ju jednostavno eksperimentirali s izradom bilo kakve web aplikacije u desetak sati. Razviti nešto u desetak sati već ćete uspjeti, ali organizirati hackathon? Čitajte dalje prije hakiranja.

Hakirajte!

Riječki WhoAPI i beogradski Nordeus krajem prošle godine organizirali su dva sjajna hackathona: natjecanja u izradi aplikacija odnosno “hakiranju” u ograničenom vremenskom periodu. S obzirom da su hackathoni odlični ne samo za traženje novih developera i promociju developerskih tvrtki, već i podizanje pozitivne energije: donosimo vam recept za stvaranje hackathona temeljen iskustvima s Nordeus Hackathona 2011. te WhoHacka!

Za Nordeus, autore internetske igre Top Eleven koju igraju milijuni ljudi, radilo se o izradi funkcionalne igre u 24 sata, dok su u WhoAPI-ju jednostavno eksperimentirali s izradom bilo kakve web aplikacije u desetak sati. Razviti nešto u desetak sati već ćete uspjeti, ali organizirati hackathon? Čitajte dalje prije hakiranja.

WhoAPIjevci našli su se na kavi prije hackathona.

Hackathoni su događaji na kojima se developeri nalaze kako bi zajedno razvili nove aplikacije. Poznat pod različitim imenima u različitim tehnološkim krugovima, hackathon je postao dio kulture mnogih tvrtki te dio mnogih konferencija. Unutar Techcrunch Disrupta se primjerice organizira natjecanje za startupe u obliku hackathona, dok Facebook koristi svoje hackathone za poticanje eksperimentiranja i novih projekata. Zuckerbergova tvrtka organizirala ih je već 28!

Hackathon, 2, 3

Hackathon uvijek uključuje vremensko ograničenje koje sudionike potiče da uokvire svoje projekte, a često sadrži i komponentu natjecanja koje se vrlo često i nagrađuje ukoliko si to organizator može dopustiti. Hackathon ne mora stoga biti javno natjecanje s nagradama, već interni događaj na kojemu potičete nešto drugačije ideje.

Za Netokracijinu redakciju bi analogno to bilo livebloganju konferencije o Badi – u 1337-u 😉 Hackathoni u svakom slučaju mogu biti ne samo zabavni, već i korisni:

  • Ograničavanje vremena za razvoj potiče inovativnost, jer se od sudionika traži da ograniče svoja rješenja i nađu ono koje radi pri čemu nemaju vremena za previše razmišljanja o tome kojim smjerom krenuti. Odabiru smjer i programiraju;
  • Nove developere ćete najlakše naći ukoliko vidite kako rade – iako je hackathon sigurno bolje iskustvo nekima, ipak na njemu možete konkretno iskusiti kako je raditi s određenom osobom te kvalitetu njihova rada;
  • Potaknuti nove projekte unutar startupa ili tvrtke je teško ukoliko nemate organiziran sistem kojim ipak svojoj ekipi ne date vremena da im se posveti. Dati određen dio vremena za vlastite projekte kako to radi Google može raditi, ali redovitim hackathonima dajete i sebi i svojim developerima rok da se tome ozbiljno pozabavite – Facebook svoje hackathone primjerice pretvara u geekovske tulume uz pivu, pizzu, glazbu i jako dobro organiziran LAN party.
Samo što nisu krenuli u WhoAPI-jevim uredima.

Uz hakersku zabavu, još pokoji cilj

Ciljevi hackathona ova dva tima bila su prilično drugačija i ovisila su prvenstveno o tome u kojoj fazi su. WhoAPI je u tom trenutku, kao i sad još razvijao svoje rješenje na putu prema profitabilnosti, dok je Nordeus sa timom većim od 30 ljudi već u fazi kada traže nove.

Sudionici Nordeusovog hackathona.

WhoAPI-jev Goran Duškić navodi kako su se željeli družiti s prijateljima i u jednom danu stvoriti nešto novo kako bi se osjećali ispunjeno. Zatvoren hackathon omogućio im je da se svi osjećaju ugodno i udobno uz hranu, piće i grickalice te da lako kontroliraju troškove i steknu iskustvu u organizaciji takvog događaja, primjerice:

Najzahtjevniji dio je bio pogoditi datum koji odgovara svim sudionicima, sa ostalim nije bilo problema i sve je prošlo glatko. Kod nas je bila riječ o individualnim projektima i individualcima. Većina je došla sa svojom idejom, a neki su se snašli i smislili na kavi prije hackathona. Atmosfera je bila dosta opuštena, vedra i stress-free.

Za WhoAPI radilo se o novom iskustvu i eksperimentiranju, dok je Nordeus ciljano osim zabave htio upoznati mlade developere s razvojem s razvojem igara. Nordeusov CEO Branko Milutinović za Netokraciju je pojasnio:

Nordeus Hackathon 2011 je takmičenje u timskom pravljenju igre koje je prvi put organizovano u regionu. Učesnici su imali zadatak da za 24h naprave potpuno funkcionalnu Tower Defense igru. Cilj našeg Hackathona je bio da se mladi I talentovani ljudi upoznaju sa razvojem igara, da nauče nešto novo uz druženje I puno zabave.

Značajno je kako je Nordeus zaposlio sve članove pobjedničkog tima hackathona, dok ih je još 20 dobilo ponudu za rad u beogradskom timu za razvoj internetskih igara poput Top Elevena.

Za sljedeći hackathon – još bolje organizirani

S obzirom da su im to bila prva iskustva s organizacijom hackathona, i u Nordeusu i WhoAPI-ju žale za detaljima koje nisu predvidjeli. Milutinović ističe kako im je žao što je ceremonija zatvaranja i proglašenja pobjednika bila prekratka, navodeći kako se srećom radi o pozitivnoj posljedici. Naime, žiriju je trebalo preko 2 sata da odabere pobjednika s obzirom da su projekti izrađeni za hachatkon zaista bili kvalitetni.

Programiranje u Rijeci…

Za razliku od Nordeusa, WhoAPI nije odredio specifičan cilj, što Duškić navodi da će svakako učiniti sljedeći put. Spominje i kako su se neki po prvi put susreli sa pravilima hackathona, zbog čega će sljedeći put napraviti bolji uvod i upoznati sudionike sa samom mehanikom događanja.

Jelen je bio ključan za beogradski hackathon.

Kao i u startupu, sve ovisi o dobrom timu

Nordeusov Branko Milutinović istaknuo je kako je u organizaciji Nordeusovog hackathona sve palo na poticanje mladih talenata:

Najbitnije je bilo privući toliko mladih supertalentovanih Iiposvećenih ljudi, koji su uspeli da izvuku iz sebe maksimum I 24 sata bez prestanka produkuju kvalitetne ideje I rešenja koja su rezultovala sjajnim igrama.

Hakeri… igre… Idemo.

S obzirom da su u Nordeusu zaista htjeli vidjeti tko je od developera kvalitetan, i zbog toga što su si to mogli priuštiti, odlučili su replicirati uvjete koje oni sami imaju prilikom rada – pa i bolje:

Najzahtevnije je bilo postarati se da takmičari tokom svih 24h imaju sjajne uslove, nalik onima koje imamo mi u Nordeusu tokom rada. Naravno nije bilo jednostavno naći ni nagrade s obzirom da nam je za svaki tim trebalo po 4 ista iPad-a, HTC telefona, Nintendo Wii-a…

Hakiranje u tijeku u Nordeusovom uredu.

Zbog većeg opsega i sudjelovanja stotinjak ljudi, u Nordeusu si nisu mogli dopustiti ležernost niti su mogli napraviti manji uredski događaj. Samo s beogradskog Elektrotehničkog fakulteta prijavilo im se 70 ljudi, tako da su tamo tjedan dana prije hackathona organizirali upoznavanje timova. Potom su u Nordeusovom beogradskom uredu organizirali nekoliko predavanja o razvoju igara i vezanim tehnologijama.

Organizatori – Nordeusovci (Prvi slijeva je Branko Milutinović, naš sugovornik)

Milutinović ističe kako im je vjerojano najkorisnike bilo predavanje o razvoju igara korištenjem Flexa, na kojemu su im predavači, vrsni stručnjaci, otkrili nekoliko trikova. Rezultat tog predavanja bio je više nego vidljiv tijekom natječaja pri čemu su čak 4 tima učinkovito iskoristila naučeno – za Netokraciju je istaknuo Milutinović. Nordeus je složio i video kao pregled hackathona:

[youtube width=”600″ height=”335″]http://www.youtube.com/watch?v=ZbVsnvPsGCA[/youtube]

Jesu li domaći developeri spremni za hackathone?

U oba tima smatraju kako su developeri u Rijeci te Beogradu spremni za ovakav tip natjecanja ukoliko se pravilno organizira. Milutinović i Duškić za ničim ne žale, smatrajući kako su im iskustva s organiziranim hackathonom bila sjajna.

Malo drugačiji Tower Defence kao rezultat hackathona.

Duškić smatra kako će svakako ponoviti hackathon, jer je bilo odlično iskustvo pri čemu su ih mnogi tražili da ih obavijeste o sljedećem. Milutinović se slaže, ističući pozitivnu energiju koja je bila rezultat hackathona:

Hakaton je bio jedno sjajno iskustvo, I za takmičare I za nas. Količina entuzijazma I znanja koje su ovi mladi ljudi pokazali u svega 24h nas je oduševila I već planiramo novi!

I WhoAPI i Nordeus planiraju nove hackathone. Mislite li doći i kakav biste hackathon voljeli da netko organizira? 

ponuda

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Telekom Bankarstvo: Zabi prosječna bankarska aplikacija, HT-u dodatan izvor prihoda

Telekom bankarstvo Hrvatskog telekoma i Zagrebačke banke ne pruža kvalitetnije korisničko iskustvo ni od hrvatskih konkurenata ni od Revoluta, ali najavljuje agresivnu marketinšku kampanju kakvu prosječna banka ne bi pokrenula.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Ne uništavaju paušalni obrti IT industriju, već ogromna davanja na plaće

O problematici paušalnih obrta u IT industriji već se dugo govori tiho, a od ovog vikenda i glasno. No čini se da dobar dio rasprave, koja je buknula preko vikenda, ali i budućih poreznih promjena, koje nas očekuju iduće godine, idu u krivom smjeru - prema jačem oporezovanju samostalnog rada, a ne rasterećenju nesamostalnog, odnosno plaća.

Startupi i poslovanje

Oradian potvrđuje brz rast u Aziji nagradom na najvećoj japanskoj fintech konferenciji

Domaći Oradian širi se tržištima Azije, a velike uspjehe potvrđuje i nagrada na startup natjecanju FIN/SUM, najveće japanske fintech konferencije.

Intervju

Na Dan programera, četiri žene otkrivaju kako je tekao njihov karijerni put kroz IT industriju

Na Dan programera, predstavljamo četiri žene koje se bave (ili su se bavile) programiranjem. Je li njihov obrazovni i karijerni put bio pravocrtan ili je vrludao po krivuljama, otkrivaju nam sugovornice iz tvrtki Agency04, Five, IN2 i Styria.AI.

Tehnologija

Kako uopće možemo biti sigurni da će autonomna vozila biti – sigurna?

Autonomna vozila kod mnogih i dalje izazivaju osjećaj nesigurnosti. No, ovaj tekst mogao bi pomoći da se rasvijetli proces iza razvoja i testiranja sigurnosno-kritičnih sustava u vozilima budućnosti.

Startupi i poslovanje

Gideonovi roboti dobili pametnu ruku: Samostalno se kreće, sve vidi i popravlja!

Tvrtka Gideon Brothers nastavlja s razvojem prototipova robota, a posljednja verzija ima i robotsku ruku koja prepoznaje svijet oko sebe.

Mobilno

Apple Arcade i Apple TV+ stižu uskoro i u Hrvatsku

Osim novih iPhone modela, jučer smo saznali i novosti o dvije pretplatničke usluge koje nas čekaju iz Applea.