Google povećao broj uklanjanja sumnjivih oglasa

Google pojačao uklanjanje AdWords oglasa koji vode u prazno – ili štetno

Google je tijekom prošle godine pojačao borbu protiv oglasa iza kojih ne stoji konkretna ponuda ili koji mogu naštetiti računalu korisnika. U pogledu unatrag na 2014., podaci govore da je došlo do velikog porasta broja uklonjenih oglasa u usporedbi s godinom ranije, ali ima i drugih, Googleu pozitivnijih pokazatelja, koji bi mogli značiti da je borba učinkovita.

Google Adwords

Usluga Google AdWords ponekad može odvući oglašivače na tanak led, u slučaju da se otkrije da nešto nije u redu s oglasom koji su postavili na najpopularniju svjetsku tražilicu. U takvim slučajevima, imat će posla s Googleovim odjelom koji želi učiniti stvari što čišćima, a kako su pokazali podaci za prošlu godinu, tijekom 2014. imao je jako puno posla.

Googleov pregled lanjskog stanja u oglašavanju putem AdWordsa naglašava da je zaustavljanje oglasa i oglašivača koje prokažu kao lažne važan dio njihove usluge. Tijekom 2014., borba da takvih slučajeva bude što manje dovela je do uklanjanja nešto više od 524 milijuna oglasa za koje je utvrđeno da nemaju konkretnu ili da imaju lažnu ponudu. U usporedbi s podacima iz 2013., dogodio se značajan porast, sa skokom s oko 350 milijuna uklonjenih sumnjivih oglasa tijekom te godine.

Ograničavanje jednog trenda je u porastu, ali drugi podaci ukazuju da je Googleova borba tijekom 2014. bila učinkovitija nego godinu ranije. Sve je manje oglašivača kojima je zabranjen pristup AdWordsu, s padom s oko 270 tisuća u 2013. na oko 214 tisuća tijekom prošle godine. Manji je i broj oglašivača koji su ugledali znak “stop” zbog ponude krivotvorenih proizvoda. Tijekom 2013. bilo ih je 14 tisuća, a u prošloj godini taj se broj prepolovio.

Čega sve ima i kako se borba odvija?

Pregledavajući što sve Google želi zaustaviti kako bi oglašavanje bilo što čišće, Search Engine Land izdvojio je nekoliko primjera. Reklame koje navlače korisnika da klikne na njih, poput onih koje upozoravaju na grešku u našem računalnom sustavu, očito su bile glavna meta, s uklanjanjem oko 43 milijuna takvih primjera. Na drugom mjestu bili su sumnjivi oglasi s područja zdravstva, poput onoga za lijekove koji navodno liječe ebolu, a između ostalog, probijali su se i proizvodi za pomoć u gubljenju kilograma i štetne reklame koje su vas “obogatile” malwareom ili spywareom.

Googleovo suzbijanje oglasa kod kojih pronađu nešto sumnjivo nije jednosmjeran proces. Glavni dio posla jest unutar kuće. Prvi dio pretrage obavlja se automatski, algoritmima koji pročešljavaju oglase, a potom na scenu stupa Googleova ekipa od krvi i mesa, koja slijedi tragove i kreće u akciju suzbijanja ako je potrebna. No, u poslu sudjeluju i drugi. Kako bi rezultati bili što učinkovitiji, pomažu prijave korisnika, drugih oglašivača, izdavača i institucija vlasti ili organa reda.

Borba za što čišće oglašavanje nastavit će se i u nedavno započetoj godini, a pri kraju pregleda za 2014., iz Googlea najavljuju da će biti još temeljitiji, tražeći nove načine da budu što uspješniji. Oni koje pokušavaju uhvatiti i suzbiti bi sve teže mogli biti s korakom prednosti. Da sve bude preglednije, tu je i infografika:

Google_Losi_Oglasi_2014

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.

Što ste propustili

Tehnologija

Gradionica – gdje zagrebački klinci grade LEGO robote i zajednicu spremnu za svijet budućnosti

Marljivi polaznici udruge Gradionica svoje zimske praznike nisu provodili pred računalima, mobitelima i konzolama. Nadvijeni nad LEGO kockicama, motorima, kabelima i senzorima planirali su što s novim zadatkom FIRST LEGO lige, na čijoj je svjetskoj završnici u Houstonu prošle godine bio upravo robot iz hrvatske (G)radionice.

Intervju

Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Razviti igru u Hrvatskoj samo po sebi je teško, ali napraviti potpun rebrend studija usred razvoja posve je nov izazov.

Kultura 2.0

Sextortion mailovi kruže Hrvatskom: Ucjenjivač je već ugrabio 49 tisuća kuna

Nacionalni CERT (eng. Computer Emergency Response Team) danas je zabilježio povećani broj lažnih ucjenjivačkih poruka kojima napadač pokušava iznuditi novčanu dobit od žrtve, a prema posljednjim informacijama na račun je stiglo najmanje sedam uplata od po 7 tisuća kuna.

Startupi i poslovanje

Porezna prognoza za freelancere: Strože kontrole, nove minimalne plaće, zdravstveno…

Godina iza nas započela je pretežno vedrom prognozom, no s izmjenama Općeg poreznog zakona vrijeme se krajem 2020. značajno pogoršalo za nezavisne izvođače te mikro i male poduzetnike. Što nas još čeka u novoj (fiskalnoj) godini?

Društvene mreže

Nana Nadarević, Mija Dropuljić, Natko Beck: Influenceri koji zdravlje – a možda i život – znače

Razgovarala sam s tri influencera, Nanom Nadarević, Mijom Dropuljić i Natkom Beckom, koji su svoj utjecaj iskoristili za poticanje važnih tema - od podizanja svijesti o uznemiravanju do boljeg komuniciranja u zdravstvu.

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.