Hrvatska turistička aplikacija Gemly među pobjednicima crnogorskog Hakaton.Mea

Hrvatska turistička aplikacija Gemly među pobjednicima crnogorskog Hakaton.Mea

Hrvatski tim LooToLa i srpski Cabrio Porsche podijelili su prvo mjesto i nagradu od 3000 eura na ovogodišnjem natjecanju Hakaton.Me koje je proteklog vikenda održan u Tivtu. Uz to, hrvatski tim dobio je i priliku da svoju aplikaciju Gemly prezentira na konferenciji Spark.Me. Tema Hakaton.Mea bio je turizam, a rješenje Gemly temelji se na gamifikaciji posjeta manje poznatim turističkim odredištima. Više o aplikaciji, ali i dojmovima iz Crne Gore, ekipa iz LooToLe otkrila nam je u razgovoru.

Osim nastupa na natjecanju Spark.Me Startup, LooToLa tim osvojio je i 1500 eura.

Hakaton.Me održan je u Almara Beach Clubu u Tivtu, gdje su se uz dobru ljetnu atmosferu, koktele i mnoštvo sunca timovi iz regije borili za novčanu nagradu, ali i put na Spark.Me konferenciju gdje su pobjednici imali šanse osvojiti putovanje na TechCrunch Disrupt San Francisco. Hackathon je trajao od petka do nedjelje, a o pobjednicima je odlučivao žiri u sastavu:

  • Ivica Tatar, Logate
  • Mile Grbin, Societe Generale Crna Gora
  • Predrag Lešić, Domain .Me
  • Saša Adžić, Crnogorski Telekom
  • Vasilije Prelević, Ministarstvo održivog razvoja i turizma

Hrvatski pobjednički tim LooToLa čine Lara Vertlberg, Tomislav Čukelj i Luka Cindrić, a aplikacija ima zanimljivo ime – Gemly. O tome kako su se snašli u brzinskom programiranju aplikacije popričali smo s njima tik nakon završetka hackathona. Do nastupa na natjecanju Hakaton.Me došli su slučajno jer su u Crnoj Gori boravili za Elektrijadu u Budvi, što čini ovu situaciju još zanimljivijom.

Na Hakaton.me smo se spontano prijavili bez prevelikih očekivanja da ćemo biti izabrani. Neposredno prije hackathona sudjelovali smo na Elektrijadi u Budvi pa nam se to činila kao odlična prilika za spojiti ugodno s korisnim. Hackathon je bio odlično organiziran, mjesto održavanja je bio Beach bar Almara pored Tivta što je samo po sebi bilo vrlo inspirirajuće s obzirom da je tema hackathona bila turizam. Ambijent rada na osamljenoj plaži, uz vrhunsku uslugu i odličnu hranu pokazao se kao potpuno novo iskustvo programiranja. Tri dana je bilo dovoljno za razviti ideju i rješenje.

Dobro planiranje vremena ključno za pobjedu

Kako je ovaj hackathon trajao puna tri dana, velik je naglasak bio na pravilni raspored vremena za razvoj ideje, skiciranje aplikacije i samo programiranje. Kako kažu LooToLa, dobro planiranje vremena bilo je ključno za pobjedu.

U početku smo se posvetili razradi ideje te nismo htjeli krenuti u implementaciju dok nismo bili u potpunosti zadovoljni. Nakon što smo definirali ideju, počeli smo osmišljavati koncept aplikacije kroz skice i dizajn. Zahvaljujući dobrom planiranju i dizajnu, sama implementacija iOS aplikacije je protekla bez većih problema.

Osim dobrog planiranja i zanimljive ideje, sastojci njihove pobjede, kako kažu, bili su:

Temeljita priprema, dobra realizacija i kvalitetna prezentacija uz odlično surađivanje u timu.

Zanimljivo je i kako je LooToLa tim u Crnoj Gori već neko vrijeme, od Elektrijade u Budvi pa sve do konferencije Spark.Me. Crna gora je za njih prerasla u pravu avanturu koja je rezultirala – nedostatkom čiste odjeće.

Kad smo se spremali za putovanje na Elektrijadu u Budvu uopće nismo bili sigurni hoćemo li sudjelovati na hackathonu, a kamoli da ćemo pobijediti te na taj način dobiti priliku pitchati na konferenciji Spark.me. Uz veliko iznenađenje i oduševljenje postignutim, u isto vrijeme to nam je predstavljalo i mali problem zbog poslovnih i fakultetskih obaveza u Zagrebu, ali i nedostatka čiste odjeće. U ovih desetak dana provedenih u Crnoj Gori uživali smo u odličnoj hrani i gostoprimstvu iznimno ljubaznih domaćina.

Gamificiranje nepoznatih turističkih destinacija

U konkurenciji s još osam timova, LooToLa razvio je Gemly, aplikaciju koja nastoji gamificirati otkrivanje i istraživanje nepoznatih turističkih „dragulja“ za koje većina turista ne zna. Zadatak na hackathonu bio je osmisliti skalabilno rješenje koje će popularizirati manje poznata mjesta, kažu u timu LooToLa:

Svi znaju za priče kao što su, na primjer, ona o grofu Drakuli iz Rumunjske ili Romeu i Juliji iz Verone u Italiji. Turizam tih država cvjeta zahvaljujući upravo tim pričama iako one možda nisu istinite. Na isti način smo odlučili iskoristiti lokalne legende Crne Gore kako bismo motivirali turiste da posjete lokacije vezane uz njih.

Kako bi se potaklo istraživanje ovih bisera, aplikacija se bazira na sustavu nagrada koji rezultiraju popustima na turističkim mjestima u blizini lokacija i sličnim zanimljivim prilikama. Aplikacija korisniku otkriva dio priče, a da bi otkrio ostatak, korisnik mora fizički posjetiti lokaciju. U timu LooToLa kažu da na taj način žele potaknuti znatiželju i avanturistički duh korisnika. Jednom kad dođe na lokaciju, korisniku se otkriva kraj priče te on dobiva notifikaciju sa zadatkom kojeg mora ispuniti, na primjer to može biti točan odgovor na pitanje ili check in s fotografijom lokacije na društvenim mrežama.

Da stvar bude zanimljivija, kreirali smo sustav nagrađivanja. Uspješnim izvršavanjem zadatka korisnik dobije jedan virtualni “gem”, a kako bi osvojio nagradu mora ih sakupiti tri. Nagrada može biti popust u lokalnom restoranu, ulaz u obližnji muzej, smanjena cijena za rafting ili nešto slično. Ovako s jedne strane potičemo korisnika da nastavi istraživati priče i posjećivati lokacije, a s druge strane pomažemo lokalnim poduzetnicima na slabije posjećenim lokacijama da se istaknu i povećaju promet.

U svakom slučaju, definitivno postoji potencijal razvitka ove aplikacije kako bi se popularizirao razvitak i kontinentalnog turizma koji još uvijek podosta zaostaje za popularnim odredištima na obali poput crnogorske Budve i hrvatskog Dubrovnika.

Daljnji razvoj aplikacije i pronalazak partnera

Kada je riječ o sljedećim planovima ove mlade ekipe, oni se prvenstveno vežu uz daljnju nadogradnju Gemlyja, ali i pronalazak partnera koji bi zajedno s njima voljeli započeti implementaciju aplikacije u stvarnome svijetu.

Sudjelovanjem na Hakatonu i konferenciji Spark.Me smo dobili puno kontakata, prijedloga i ideja kako unaprijediti aplikaciju. Ministarstvo Crne Gore iskazalo je interes za naše rješenje te se nadamo da ćemo uspjeti ostvariti suradnju. Osim toga, kontaktirat ćemo hrvatsko Ministarstvo za turizam i Hrvatsku turističku zajednicu te bi nam bilo iznimno drago kada bi i oni prepoznali potencijal ovog projekta.

Gemly na startup natjecanju u sklopu konferencije Spark.Me

Kada je riječ o natjecanju Spark.Me, tim je iskazao veliku zahvalnost Predragu Lešiću iz domain.Mea i Digitalizuj.Mea za sjajno mentorstvo i pomoć u izradi novog pitcha s kojim su LooToLa i Gemly konkurirali za finale. Do finala na žalost nisu došli, ali su na putu do njega dobili mnoge zanimljive kritike, ideje i pohvale.

S obzirom da je od Hakatona do Spark.Me pitcha prošlo dvadesetak sati, aplikacija izgleda isto. U startu smo razmišljali o aplikaciji koja se može skalirati globalno pa nismo imali potrebe prilagođavati je za potrebe konferencije. S druge strane, na pitchu je trebalo dosta poraditi i izmijeniti ga iz temelja budući da su pitch na hackathonu i pitch na startup natjecanju dvije potpuno različite stvari. Ovo nam je bilo jedinstveno životno iskustvo, puno smo naučili i zahvalni smo što nam se pružila ovakva prilika.

U svakom slučaju, ekipi LooToLa želimo samo najbolje i u iščekivanju smo još dobrih vijesti o njihovoj aplikaciji Gemly, ali i prilika za isprobavanje i upoznavanje novih zanimljivih mjesta za istraživanje na odmoru.

Komentari

  1. Milijana Komad

    Milijana Komad

    02. 06. 2017. u 1:28 pm Odgovori

    Hrvatska ekipa je podjelila prvo mjesto sa Srpskom ekipom i otišla kući sa 1500e.. Molim Vas iznosite tačne podatke jer sam ja član ekipe sa kojom su podjelili novac!!Na čeku pišu dvije ekipe a ne jedna!!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Probao sam robotsku kosilicu – mnogo je više od “Roombe za travnjake”

Imati robota koji vam kosi travu je super ideja, ali koliko je realizacija zapravo jednostavna i uspješna?

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Kultura 2.0

Prva prepreka za elektroničko glasanje je digitalna nepismenost

Kako je situacija s pandemijom koronavirusa digitalizirala i digitalno transformirala dobar dio i privatnog i javnog sektora, aktualiziralo se i pitanje o elektroničkom glasanju. O temi spremnosti na taj oblik glasanja, i s tehnološke i društvene strane, razgovarala sam s osobom koja je razvila jedan takav sustav, Ivanom Hendijom iz FairVotesa.

Što ste propustili

Intervju

Wirecard je potonuo, je li za sobom povukao Revolut, druge fintechove i – vaše novce?

Hoće li pad Wirecarda značiti gubitak povjerenja korisnika u fintech svijet?

Startupi i poslovanje

Ovo je potpuni plan za sav sadržaj koji uspješan webshop mora imati!

Sadržaj je ključni faktor zbog kojeg korisnici dolaze interaktirati s vašim brendom. Sadržaj je kralj, a eCommerce tu nije iznimka. Od poslovnog plana, općeg sadržaja i opisa proizvoda, ovo su stavke koje svaki uspješan webshop mora pokriti.

Tehnologija

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

Intervju

Nakon investicije od više od 50.000 eura, najveća regionalna CS:GO zajednica, CSadria, postala Esport Adria

Ovaj novi brend okupit će gamere i fanove ne samo esport igara, već i mobilnih i drugih igara koje igra mnogo veći broj ljudi.

Startupi i poslovanje

Email marketing u doba “korone”: 3 greške i 3 trika za bolju učinkovitost

Pomno pripremate i šaljete newslettere, ali učinka nema? Uz Brunu Zagorščaka iz agencije Neuralab, nedavno certificiranog Mailchimp partnera, prolazimo osnovne pogreške i taktike email marketinga.

Tehnologija

S Omoguru widgetom ne čitaju lakše samo disleksičari, već svi mi koji u ekrane buljimo svakodnevno

Za osobe koje imaju poteškoće u čitanju Omoguru je dar s neba, a odnedavno im je njihov alat još dostupniji. Radi se o widgetu koji gotovo svaku stranicu može učiniti čitljivijom.