Digitalni (učenički) inkubator: Usmjeravanjem dječje kreativnosti nastaju budući poduzetnici

Naši učenici ne znaju što znači baviti se poduzetništvom – kako to promijeniti?

Djeca školske dobi silno su inovativna i kreativna, no ponekad im službeni nastavni program ne daje dovoljnu podršku u ostvarivanju njihovog potencijala. Evo kako stvar spašavaju entuzijastični pojedinci (nastavnici), relevantne institucije te društveno odgovorne tvrtke.

Primjer projekta u kojem su se svi oni ujedinili je Digitalni inovacijski inkubator. Ove godine treći put, uz podršku Hrvatskog Telekoma, Institut za inovacije organizira projekt u kojem je dosad sudjelovalo više od 3500 učenika iz stotinjak mjesta i gradova u Hrvatskoj, oko 200 škola različitog usmjerenja, a razvijeno je više od 300 projekata.

Ne samo edukacija, nego i inspiracija

Kao i prošle godine, aktivnosti se sastoje od edukativnog dijela u kojem se učenici educiraju i motiviraju uspješnim pričama vodećih profesora, stručnjaka i poduzetnika, a u praktičnom dijelu formiraju se timovi učenika pod vodstvom svojih nastavnika pa razrađuju svoje projekte. Osim njih, učenicima su na raspolaganju mentori iz Instituta za inovacije.

Ususret zatvaranju prijava za učenike koji se žele uključiti (prijave su do 19.3.), razgovarali smo s Filipom Vrhovnikom, voditeljem projekta Digitalni inovacijski inkubator:

Želja nam je edukativnim programom učenicima ponuditi primjere iz prakse i dublji uvid u određene teme, a kako bismo im približili način na koji teorija djeluje u stvarnom svijetu te ih pripremili na razvoj vlastitih rješenja.

 

Naposlijetku, dijele se nagrade za postignute rezultate: nagrada za tri najuspješnija tima u kategoriji osnovnih i srednjih škola, nagrada Škola za inovacije i priznanje Mentor inovator za nastavnike koji značajno doprinose razvoju kreativnosti svojih učenika.

Filip dodaje kako se pokazalo da se učenici ne vežu samo uz STEM teme, već vole razmišljati široko te razvijati nešto novo i smisleno u različitim područjima. Kao organizatora osobito ga veseli što učenici u svojim projektima pokazuju iznimnu socijalnu i ekološku osviještenost:

Posebno je lijepo vidjeti što imaju osjećaj za svoje bližnje i društvo općenito, pa se tako u njihovim projektima mogu pronaći načini na koji rješavaju probleme ljudi starijih dobih skupina, djece, okoliša i sl.

Važnost mentoriranja

Primjer toga je prošlogodišnji pobjednički tim iz Ekonomske i upravne škole Osijek, čija je ideja bila razviti aplikaciju za pomoć u učenju i unapređenje obrazovanja.

Riječ je igri Likvidatory koja promiče i uči o poduzetničkim i financijskim pojmovima na zabavan i inovativan način. Sanda Duk Pritišanac, nastavnica i mentorica tog tima te dobitnica priznanja Mentor inovator, kaže da su se na to odlučili jer su utvrdili da je razina poduzetničke pismenosti kod mladih niska:

Učenici ne znaju što znači biti poduzetnik niti što znači baviti se poduzetništvom, nisu upoznati s temeljnim poduzetničkim pojmovima, a nisu ni svjesni da poduzetnički trebamo razmišljati u svim životnim situacijama. Osvještavanjem i edukacijom u tom smjeru možemo unaprijediti i razviti te kompetencije kod mladih.

Također ističe važnost mentoriranja u svakoj fazi projekta:

Moramo imati na umu da su učenici prvenstveno djeca koja uče i često trebaju fokus i usmjeravanje kako bi u optimalnom vremenu postigli što bolje rezultate. U svakoj fazi razrade ideje treba pohvaliti i istaknuti ono što je dobro te im dati smjernice i upute za daljnju razradu ili poboljšanje ideje.

Pobjednički (srednjoškolski tim) u sklopu Digitalnog inkubatora razvio je igru Likvidatory koja djecu i mlade uči o poduzetničkim i financijskim pojmovima na zabavan i inovativan način.

Filip kaže da se pokazalo da učenici vole definiranu strukturu, ali i slobodu u realizaciji svoje ideje:

Ono što možemo zaključiti na temelju prošlogodišnjih izdanja programa jest to da školarci vole i korisno im je kada imaju definiranu strukturu u vidu zadataka, procesa i rokova, a onda za sve ostalo imaju slobodu u načinu na koji će kreativno raditi i rješavati zadatke – bilo kroz igru, eksperimentiranje ili druženje, najvažnije je da se mogu maksimalno kreativno izraziti na način koji njima odgovara.

Kako razvijati uspješne digitalne proizvode… for kids

Osim dobrog mentora i dobro definiranog zadatka, za održavanje motivacije učenika jako su važni i primjeri dobre prakse što ih donose predavači. Filip objašnjava da su im pri izboru predavača dvije stvari primarne:

Ili da osoba ima reference i kredibilitet za prenošenje znanja i uvid u određenu temi, odnosno da ima iskustvo koje može podijeliti s učenicima, ili da govornik ima priču koja je inspirativna, motivirajuća i vrijedna dijeljenja, tj. da može potaknuti mlade da stvaraju, inoviraju i mijenjaju svijet.

Paula Kovačević, Director of Business Operations u Q agenciji ima samo pozitivna iskustva nakon što je prošle godine održala predavanje „Kako razvijati uspješne digitalne proizvode“ i sudjelovala kao član žirija u evaluaciji projekata za osnovne i srednje škole:

Ideje i pripreme projektnih dokumentacija oduševile su me, razina znanja i razumijevanja digitalnog svijeta na puno je višoj razini od onog sto sam očekivala. Iznimno mi je drago vidjeti mlade generacije koje su proaktivno usmjerene na razvoj digitalne pismenosti te učenike koji su zainteresirani za aktualne teme iz IT branše.

Osim što će imati pristup svim prošlogodišnjim materijalima, ove godine učenike i njihove mentore čekaju i novi predavači kao što je Jadran Kapović iz HGSS-a, udruge koja je prepoznatljiva po svojoj osebujnoj komunikaciji pa će sudionici saznati kako se obavještavanje o važnim temama poput sigurnosti i ponašanja u opasnim situacijama može isporučiti na duhovit način.

Nije naodmet spomenuti i da najbolje od najboljih ne očekuje samo slava, nego i nagradni fond od 30 tisuća eura. Stoga trk na https://digitalniinkubator.eu/ucenicki/ jer prijave su besplatne i primaju se do 19. ožujka 2023. godine.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi

57hours Viktora Marohnića narastao 4 puta i osigurao još 2,75 milijuna dolara

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, suosnivač brzorastuće avanturističke platforme Viktor Marohnić, sa svojim investitorima, otkriva planove.

Tvrtke i poslovanje

7 savjeta za učinkovitu izradu poslovnog plana (posebno za one koji nemaju vremena)

Nisu bez razloga velikani povijesti od Sun Tzua do Dwight D. Eisenhowera pričali o planiranju kao o svetom gralu uspjeha - i ne stoji bez razloga ona narodna: dobra organizacija je pola posla.

Novost

Peta kriptomarka Hrvatske pošte su neponovljivi profesor Baltazar i njegovi izumi

Peto izdanje kriptomarke, koja dolazi u analognom i digitalnom obliku, Hrvatska pošta pustila je u optjecaj!

Što ste propustili

Tvrtke i poslovanje

Sretan mu 25. rođendan: Kako smo počeli koristiti Googleove proizvode – i zašto (ne)ćemo nastaviti?

Povodom Googleovog rođendana prisjećamo se njegove prošlosti, nepobitnog utjecaja na sve digitalno što danas radimo, ali gledamo i u blisku budućnost koju će obilježiti dvije ključne riječi - umjetna inteligencija i monopol. Nismo propustili priliku ni nostalgično se prisjetiti pozivnica za Gmail, Googleovih pokušaja da napravi društvenu mrežu ili prvih susreta s Googleom, što je za neke zapravo bio YouTube.

Novost

U ZICER-u startupe čeka 150.000 eura, a prijave za akceleracijske programe traju još samo ovaj tjedan

Vodeći hrvatski startup hub ZICER otvorio i program za uspješno lansiranje na globalno tržište.

Tehnologija

500 tisuća korisnika koristi tehnologiju ovog hrvatskog AI startupa

S vremena na vrijeme, pojavi se neki startup koji marljivo radi "ispod radara", a onda odluči podijeliti svoju priču. Prvi donosimo intervju s TensorPixom koji od nedavno broji preko pola milijuna korisnika.

Izvještaj

Lekcije inženjerke iz Shopifya: kako koristiti AI za brži, bolji i lakši razvoj softvera?

Umjetna inteligencija i inženjeri. Nekada se vole, nekada mrze, ali činjenica je da AI inženjerima može olakšati pisanje koda... (ako i sami znaju što rade).

Tvrtke i poslovanje

Sofascore i Span: Zašto se nismo prodali? Jer nam to ne treba – ako imaš tri auta, možeš voziti samo jedan.

Investicije i preuzimanja domaćih tvrtki glavne su teme naše male poduzetničke scene, ali koliko god se pričalo, često tema o neovisnosti ostane postrani. Srećom, ove godine se otvorila na 16. Weekendu.

Panel

“Design Handoff” je proces zbog kojeg developer i dizajner ne moraju imati “standoff”

Predaja bilokakvog projekta ne završava s vašom točkom na kraju - nego svih kojih se taj projekt usko tiče. Uz Neuralab prolazimo kako od “ja sam svoje riješio” doći do kvalitetnog, strukturiranog “design handoffa” koji će značajno olakšati život svima uključenima: dizajnerima, developerima, PM-ovima, klijentima…