Traži se developer mobilnih aplikacija, a kriteriji su...

Traži se developer mobilnih aplikacija, a kriteriji su…

Želite li stvoriti mobilnu aplikaciju ili sudjelovati u njenom razvoju? Vaš klijent ili šef žele isto? Vjerujte mi, niste jedini. Na tržištu postoje deseci servisa za kreiranje generičnih mobilnih aplikacija koje će zadovoljiti jednostavnije potrebe. Ukoliko želite više, morate krenuti pravim razvojnim putem. Ako niste developer, trebat ćete naći jednu programersku dušu ili čak tvrtku koja će vam pomoći u realizaciji mobilne aplikacije. Koji su kriteriji? Iznenadit ćete se.

Želite li stvoriti mobilnu aplikaciju ili sudjelovati u njenom razvoju? Vaš klijent ili šef žele isto? Vjerujte mi, niste jedini. Na tržištu postoje deseci servisa za kreiranje generičnih mobilnih aplikacija koje će zadovoljiti jednostavnije potrebe. Ukoliko želite više, morate krenuti pravim razvojnim putem.

Ako niste developer, trebat ćete naći jednu programersku dušu ili čak tvrtku koja će vam pomoći u realizaciji mobilne aplikacije. Koji su kriteriji? Iznenadit ćete se, a kao developeru bi vam isti ovi kriteriji mogli poslužiti u poslu.

Potrebu za mobilnim aplikacijama iskazuje sve više pravnih subjekata, ali i privatnih osoba vođenih željom za (samo)reklamom ili potrebom izražavanja vlastitih stavova i uvjerenja što je Luka već spomenuo u poslovnom planu vaše mobilne aplikacije. Aplikacija može korisnicima pomoći u odrađivanju nekih zadataka ili predstavljati novi proizvod te uslugu. Da bi bila uspješna, korisniku mora biti zanimljiva i privlačna.

Serijom članaka o razvoju mobilnih aplikacija za Android, Symbian, iPhone i druge mobilne platforme Netokracija vas uvodi uz vodeće hrvatske stručnjake za mobilne i internetske tehnologije u svijet appova.

Od planiranja i izrade do promocije i slaganja korisničkog sučelja, u tome nas podržava Ovi by Nokia na kojemu možete naći pregršt mobilnih aplikacija kao i objaviti vlastitu.

Prije svega – platforma

Odgovor na pitanje “Kome je aplikacija namijenjena?” diktirati će odabir platforme za koje će se aplikacija izraditi. Pored planetarno popularnih iOS i Android sustava, tu su i Symbian, BlackBerry, webOS, Maemo, MeeGo te Java ME. Pokrivanje svih platformi uvelike poskupljuje razvoj, stoga je potrebno pokloniti veliku pozornost ovome problemu. Troškove razvoja u velikoj većini slučajeva snosi naručitelj aplikacije, a ponekad se mogu podijeliti između naručitelja i samog proizvođača (developera).

Izborom sustava za koje će se aplikacija raditi određuje se i njen proizvođač. Na domaćem tržištu rijetke su tvrtke koje razvijaju mobilne aplikacije za više od tri platforme. Većina proizvođača podržava najraširenije sustave, iOS, Android i Symbian. Pažnju prilikom odabira treba pokloniti i već izdanim naslovima u produkciji ili koprodukciji developera.

Kako odabrati developera?

Partnera ili suradnika koji će odraditi projekt prema zamisli naručitelja nije lako naći. Cijena je sigurno najlakši i o tome ne moramo u detalje, ali nemojte gledati isključivo koliko će vas netko koštati. Kriteriji koje bi trebao zadovoljavati su sljedeći:

  • Iskustvo u razvoju projekata koji su barem načelno slični naručiteljevom – Nedovoljno iskustvo sigurno će prouzročiti neželjene zastoje. Razvoj za mobilnu platformu krije veliki broj sitnica čije je rješavanje moguće samo uz iskustvo rješavanja istih ili sličnih situacija.
  • Prosječna ocjena pojedinih projekata na tržištu barem 3.00 – Iako korisnici aplikacija često subjektivno ocjenjuju preuzeti sadržaj, velika većina će dati racionalnu ocjenu. Iz mase komentara svakako treba zanemariti one infantilne, a uzeti u obzir argumentirane.
  • Aktivnost na društvenim mrežama poput Twittera i Facebooka – Ukoliko tvrtka ili njen predstavnik nisu aktivni na društvenim mrežama, smanjuju si šansu slučajnog pronalaska. Neaktivnost može biti uzrokovana velikom količinom posla ili nerazumijevanjem osnova društvenih mreža. Krajnosti oba slučaja treba izbjegavati.
  • Održavanje konferencija i/ili predavanja, poželjno i u regiji – Prisustvom na razvojnoj sceni potvrđuje se status razvijatelja. Sudjelovanjem na konferencijama razvojne tvrtke daju javnosti uvid u vlastite projekte i sposobnosti.
  • Spremnost na suradnju i poštivanje želja naručitelja – Veliki broj suradnika neće proći ovaj kriterij. Poštivanjem narudžbe partneri i suradnici pokazati će svoju ozbiljnost, a velikom spremnošću na suradnju i sudjelovanjem u projektu izvan programerskih okvira mogu samo pridonijeti uspjehu cijelog projekta.

Klasična potraga pomoću tražilice možda neće donijeti željene rezultate stoga je potrebno krenuti u istraživanje. Na trgovinama aplikacija treba pronaći proizvod dovoljno sličan željenom produktu te pogledati tko ga je izradio. Ukoliko se radi o klasičnoj razvojnoj tvrtki, kontaktirajte ih.

Najveća zamka koja čeka naručitelja nalazi se u suradnji s tvrtkama koje posluju globalno, a sjedište im se nalazi u Indiji ili Kini. Radi kulturoloških razlika previše se vremena može utrošiti na dogovore i usuglašavanje stavova, pa se u konačnici suradnja može i prekinuti zbog šuma u komunikaciji. Trebali biste igrati na sigurno i odabrati developere iz regije koji mogu biti skuplji, ali bar problema u komunikaciji ne bi smjelo biti.

Imate developera, trebat će mu dokumentacija

Nakon odabira platforme i developera aplikacije potrebno je napraviti smisleni dokument koji će opisati sve funkcionalnosti aplikacije. Ozbiljan razvoj nikako ne može započeti ukoliko takav dokument ne postoji. Dokument mora sadržavati funkcionalnosti aplikacije, posebne funkcionalnosti koje su vezane uz platformu za koju se izrađuje te rokove za međukorake prilikom razvoja.

Jeste li ažurirali dokumentaciju?

Osim korisničkim i tehničkim karakteristikama aplikacije potrebno je obratiti pozornost na izgled korisničkog sučelja i korisnički doživljaj do kojeg dolazi prilikom korištenja aplikacije. Loše dizajnirano sučelje ili nelogično postavljeni korisnički elementi mogu umanjiti vrijednost i najboljeg tehničkog rješenja.

Prema dokumentu može krenuti i razvoj aplikacije. Vrlo rijetko izrada mobilnih aplikacija prelazi rok od tri mjeseca, što nam kazuje da je razvoj dinamičan i zahtjeva čestu komunikaciju između naručitelja i developera. Tokom razvoja potrebno je osigurati dovoljan broj različitih uređaja na kojima će se aplikacija testirati. Ukoliko developer nema pristup uređajima koji pokrivaju barem 80 posto tržišta, naručitelj bi trebao osigurati pristup do istih. Aplikacija koja nije dovoljno testirana frustrirati će korisnike i samim time smanjiti broj potencijalnih preuzimanja.

Iako se razvoj mobilnih aplikacija može činiti jednostavnim – nije. Morat ćete poštivati pravila i procedure kao i kod klasičnog razvoja. Izrada čak i zabavnih aplikacija za mobilnu platformu nije tek puka zabava. To je posao.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Vodič

Gledaj i uči! Najbolji edukativni kanali na YouTubeu

Donosimo vodič kroz edukativne kanale na YouTubeu od kojih ćete sigurno nešto naučiti i nikad više nećete reći da je YouTube carstvo gluposti za klince i influensera koji se krevelje.

Intervju

Gamechuck u suradnji s udrugom Roda razvio ČUDOvišnu igru koja djecu uči – društvenom aktivizmu!

Kao što su Šegrt Hlapić i družina dosadašnje generacije učili prometnim znakovima, tako će možda i čudovišta Gamechuckove Avanture koje je ilustrirao Zlatko Druško, poznat po radu na Letećim medvjedićima, odgojiti neke nove.

Startupi i poslovanje

Nakon rada u Amazonu i Memgraphu, Marin i Matej osigurali 3 milijuna kuna za “tražilicu video i audio sadržaja”

Jedan je za vrijeme studiranja na FER-u bio drugom mentor u srednjoj školi, ali tek ih je Marinovo iskustvo u Amazonu i problem na koji je naletio potaknulo da pokrenu zajednički startup na relaciji Zagreb-Vancouver.

Novost

HAVC prvi put raspisao natječaj za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara

Hrvatski gaming studiji dobili su još jednu priliku za financiranje svojih projekata i to u Hrvatskoj!

Intervju

Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Jeste li znali da čak 60% učenika koristi video za pomoć pri učenju matematike? Photomath danas nudi i vizualni način učenja matematike pomoću animiranih instrukcija. Uz njih korisnik ima dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike, a mi smo provjerili kako se takve animacije uopće kreiraju uz Andriju Ražnatovića i Janu Čičko.

Startupi i poslovanje

Omega software postaje dio M SAN grupacije

I službeno je potvrđeno, drugi najveći sistemski integrator u Hrvatskoj, King ICT u sastavu grupacije M SAN, preuzeo je Omega software.