Valiance "poludi", postane CR4ZY i ostvari najveći regionalni uspjeh u CS:GO-u

Valiance “poludi”, postane CR4ZY i ostvari najveći regionalni uspjeh u CS:GO-u

Najveća regionalna esport organizacija Valiance postala je CR4ZY i odmah potom ostvarila nezapamćeni uspjeh za tim s ovih prostora.

Ovih dana igra se jedan od dva najveća Counter Strike turnira godine, a na njemu prvi puta u povijesti sudjeluje jedan tim s ovim prostora, CR4ZY, donedavno poznat kao Valiance&Co. Upravo jučer tim je osigurao prolaz u drugu fazu turnira i time dodatno zacementirao titulu najuspješnijeg u regiji, a znano je kako je ovo organizacija iza koje stoji ozbiljan kapital.

No, Valianceovo rebrandiranje pokazatelj je kako u esportu nije dovoljno samo dobro igrati – jak brend i dobra digitalna strategija iznimno su važna nadogradnja.

Naime, nije da momci iz CR4ZY-ja ne znaju dobro “pucati” – osvajači su dvije sezone A1 esport lige, a danas su 16. najbolji svjetski tim u CS:GO-u (ispunili su obećanje dano Netokraciji još 2017.). Ali niste ovdje došli čitati o “kanteru” i strategijama koje su ih dovele na Major, došli ste vidjeti kako pravovremen zaokret u digitalnoj strategiji može osigurati publiku, investicije i budućnost timu koji bi u suprotnom bio osuđen na “životarenje” u teškim vodama regionalnog esporta.

CEO CR4ZY-ja Antonio Meić i ja stoga smo analizirali situaciju u ovoj organizaciji, ali i razgovarali o problemima koji su tresli bivši Valiance sve dok nisu prekipjeli i rezultirali potpunim rebrandiranjem u CR4ZY. Ovakva promjena iz temelja nikada nije laka, a kao što smo znali vidjeti u poznatim primjerima Slacka, Instagrama, ali i domaćeg telekoma Vipnet koji je postao A1, nikada neće baš svi biti zadovoljni.

Biti ili ne biti❗Odluka je na tebi❗Donesi odluku: https://youtu.be/alzdpa6SJ6o

Geplaatst door CR4ZY op Zondag 9 juni 2019

Jedan brend za sve

Valiance je najviše mučilo to što su imali nekoliko različitih sektora i nejednak brend koji ih sve povezuje, priznaje Antonio. Valiance je bio tvrtka za produkciju i organizaciju turnira, Valiance&Co. bio je poseban brend njihovog CS:GO tima, a da ne govorimo o gomili raznih profila na društvenim mrežama. Da sve bude još malo teže, organizacija je u posljednje dvije godine vrtoglavo rasla i s time nosila velik broj problema za riješiti u hodu

Antonio pojašnjava kako su u organizaciji shvatili kako se trebaju što je moguće prije skoncentrirati i pretvoriti se u jedinstven brend. To je podrazumijevalo i odricanje od nekih kanala i koncentrirati se na dvije vertikale: produkciju i esport, što se pokazalo kao mnogo kompleksniji podatak nego što su isprva mislili:

Na našim kanalima pratitelji dolaze iz različitih gaming zajednica – Critical Ops (mobile fps), Clash Royale, Fortnite, te nas ljudi prate zbog turnira i sadržaja koji smo proizvodili za navedene igre. Moj problem je bio taj što smo odlučili prestati raditi organizaciju turnira i proizvodnju sadržaja te se fokusirati na natjecateljski esport u kojem imamo samo jednu disciplinu, koja našim postojećim pratiteljima trenutno nije niti najmanje zanimljiva – CS:GO.

Tako CR4ZY danas ima vidno poboljšane i uniformirane YouTube, Instagram, Facebook i Twitter kanale na kojima stvaraju sadržaj koji je apsolutno dobro osmišljen, a odnedavno su započeli suradnju i s poznatom regionalnom YouTubericom Kikom, koja trenutno ima više od 600 tisuća YouTube pretplatnika iz upravo ciljane skupine CR4ZY-ja.

Ciljana skupina – gen Z

Prema tome, izazov je ovdje bio preusmjeriti pažnju publike koja je do sada pratila nešto “opuštenije” igre i žanrove putem Valiance kanala na “ozbiljni” CS:GO, a ime CR4ZY bi trebalo biti prava stvar za to, kao i drugačiji pristup publici, komunikacija na društvenim mrežama i sveukupna prezentacija. CR4ZY danas nastoji njegovati bad boy imidž i “baš nas briga” stav, koji je zapravo vrlo dobro odjeknuo s ciljanom skupinom kojoj su se po novome okrenuli, sveprisutnom Gen Z-ju.

Ime CR4ZY (pogotovo ovako napisano) teško je voljeti, ali Antonio me uvjerava kako je upravo u tome stvar. Naime, dok je bivši brend bio vrlo dobro prihvaćen od “starije” publike, novi se okreće posve drugoj skupini te im nudi jezik i komunikaciju, koji su sličniji poznatom streameru Ninji i PewDiePieju nego velikanima CS:GO-a, i time ih uvodi u gledanje ozbiljnih mečeva na visokoj razini koje momci upravo igraju, barem ja to tako vidim. 🙂

U principu, ono što CR4ZY želi jest pokazati klincima što je CS:GO i doći do baze korisnika koji bi činili kritičnu masu za druge poslovne projekte koji mogu donositi stabilan prihod, čak i ako ta širina publike dolazi uz cijenu kritika od “pravih” CS:GO fanova. Antonio pojašnjava kako im danas nije cilj svidjeti se CS:GO zajednici kao takvoj, jer da su to pokušavali, onda bi ime i brend bili mnogo drugačiji, s čime se slažem. Antonio dodaje:

Naš target nisu predstavnici generacije 1990.-1995. koji su sad najglasniji u negativnim komentarima, koji imaju izričito specifičan stav o životu i igri. Generacija za koju mi gradimo brend je generacija rođena 2004. i kasnije, a oni iskreno obožavaju što smo napravili i uskoro će odrastati uz naš brend kao što su ovi ostali odrasli uz Fnatic i Cloud9. Mi se ne možemo i ne želimo natjecati s tim.

Taste of winning.📸StarLadder.com#dontfakeit

Geplaatst door CR4ZY op Maandag 12 augustus 2019

Meić je ovdje u pravu. Zašto biste nastojali skočiti i biti kao svaki drugi “ozbiljni” CS:GO tim kada jednostavno nikada nećete pobijediti njihovu strategiju i snagu brenda. Suočeni s ovime, možda je i najbolja odluka napraviti nešto posve – crazy?

Da nije sve potpuno ludo u ovoj priči potvrđuje i činjenica da je kvalifikacijske mečeve ovog regionalnog tima je u kvalifikacijama gledalo više od 60.000 jedinstvenih gledatelja, a Antonio kroz smijeh napominje kako “nema tog nogometa” koji u regiji uživo redovito gleda toliko ljudi.

Povijesni uspjeh za regiju

Koliko god ih voljeli ili mrzili, činjenica je da su momci iz organizacije CR4ZY uspjeli učiniti ono što nitko iz regije do sada nije – kvalificirati se na Major turnir u CS:GO. Također, jedan su od rijetkih financijski stabilnih timova u regiji, a financijska stabilnost osigurana im je startuperskim pristupom CEO-a Meića i njegovog tima koji se po novom uvelike okreće brendu jer čak i na najvećim nivoima CS:GO-a od novaca zarađenih od turnira jednostavno se teško živi. Ipak, Meić je prošle godine za Netokraciju govorio kako se okreću onome od čega mogu skalirati u brend u vrijednosti od 100 milijuna dolara, a nakon godinu dana traženja, čini se kako su apsolutno sve karte bačene baš na “kanter” i generaciju Z.

Kvalifikacije na ovako velik CS:GO turnir i odlične igre na njemu koje su ih dovele do druge faze turnira bit će zaista posebno iskustvo za regionalne zvijezde. Nema sumnje ni kako će odlično igranje donijeti mnogo potrebnog vjetra u leđa svježe rebrandiranom CR4ZY-ju koji je plasmanom na Major ostvario vjerojatno najambiciozniji cilj u ovoj godini, a iako možda neće zaposliti 100 ljudi u Zagrebu kao što je najavljivano, mogu se kretati samo prema gore.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Bez VC investicije, TalentLyft je školski primjer samofinanciranog SaaS startupa

Bez ikakve veće investicije, TalentLyft, domaći regrutacijski alat koji koriste Five, HT, Span i mnoge druge tvrtke, izašao je s novom konkurentnom verzijom kojom planira globalno širenje uz pomoć inbound marketinga.

Startupi i poslovanje

Domaći startup Valut nastoji eliminirati visoke provizije na bankomatima i mjenjačnicama

Ako vam bankomati i mjenjačnice na putovanjima uzimaju prevelike naknade kod promjene valuta, možda je upravo za vas Valut, domaći startup koji radi na tome da konverzija bude što dostupnija i povoljnija, posebice na mjestima na kojima to do sada nije bilo tako.

Tehnologija

iPhone 11 – je li dovoljno dobar da me otjera s Androida?

Želite li dobiti autentično Apple iskustvo ne morate dati 15 tisuća kuna za iPhone 11 Pro Max, velike su šanse da će za veliku većinu ljudi i iPhone 11 biti vrlo dobar odabir.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Zaključeno je CESAwards finale: ORQA-in Ivan Jelušić osnivač je godine!

Dobre vijesti stižu iz Bukurešta, hrvatski osnivač Ivan Jelušić odnio je pobjedu u finalu Central European Startup Awards 2019. godine, a u prosincu će moći testirati uspjeh i na globalnom startup natjecanju u Kini.

Tehnologija

Upoznali smo glumca koji osim u kazalištu i na filmu, glumi i u igrama!

Inspiriran Gollumom iz Gospodara prstenova i općenito tehnologijom iza epskih filmskih uspješnica, Veselin je svoju glumačku karijeru usmjerio prema glumi - u gamingu.

Startupi i poslovanje

AMPnet je pobjednik startup natjecanja na konferenciji Shift Money 2019.!

Startup natjecanje fintech konferencije Shift ovog je tjedna ugostilo perspektivne regionalne fintech startupe, a AMPnet, Pynk i sync prema odluci žirija bili su najbolji.

Internet marketing

Robert Petković: Je li vam Web online brošura ili stvarno koristi budućim zaposlenicima, klijentu, medijima?

U svim oglasima tražite napredno znanje svega i svačega, web niste ažurirali par mjeseci, a jedini autorski sadržaj na njemu je riječ dobrodošlice direktora na naslovnici. Poznat scenarij? Kako mjeriti učinkovitost employer branding sadržaja, ali i kako izbjeći ovakve propuste saznali smo od Roberta Petkovića na nedavnoj Employer Branding konferenciji.

Startupi i poslovanje

Što znate o 30 milijuna vrijednom inkubatoru koji će 2020. postati zagorsko ICT središte?

U proljeće 2020. otvara se poslovno-tehnološki prostor Krapinsko-zagorske županije vrijedan 30 milijuna, a koji ima cilj postati centar inovacija te baza za daljnji razvoj poduzetništva u Zagorju.

Istraživanje

Veliko CX istraživanje: Za korisničko iskustvo banke, retail i bezalkoholna pića u Hrvatskoj zaslužile tek ocjenu – 3!

Peekator je hrvatski startup koji se bavi istraživanjem korisničkog iskustva, a nedavno obrađeni podaci više od 3000 anketiranih osoba, 13 tisuća komentara i 60 dubinskih intervjua bacili su potpuno novo svjetlo na uobičajene prakse na području tri značajna tržišta, a ovo je okvirna slika trenutnog stanja.