'Cosplay je mnogo više od maskiranja u likove iz igara'

‘Cosplay je mnogo više od maskiranja u likove iz igara’

Ovogodišnji Reboot InfoGamer obilježilo je i vrlo kvalitetno cosplay natjecanje na kojemu je pobjedu odnio Armin Bećirević s kojim smo porazgovarali o cosplayu, InfoGameru i lokalnoj sceni.


Gaming industrija nije samo igranje igara, bilo ono kompetitivno ili samo “za dušu”, već se radi o čvrstoj zajednici i kulturi – a jedan od aspekata te kulture je i sve poznatiji cosplay.

Objasniti cosplay nekome tko nije upoznat s ovom kulturom može biti prilično teško, pa sam se obratio Arminu Bećireviću, pobjedniku ovogodišnjeg cosplay natjecanja na Reboot InfoGameru, kako ne bih pričao napamet, ali i naučio ponešto o cosplayu.

Svojim kostimom Arthasa iz igre World of Warcraft oborio je s nogu žiri, ali i sve koji su ga sreli na sajmu. Za početak, prepustio sam Arminu definiranje cosplaya:

Cosplay je, ukratko, maskiranje u likove iz fikcijskog svijeta, ali naravno nije baš tako jednostavno kao što zvuči na prvu. Ono što cosplay podrazumijeva je izradu svojih kostima i interpretaciju tog lika pri nošenju kostima. Kostimi znaju biti veliki, impresivni i upadljivi, ali i maleni, detaljni te što vjerniji izvornom materijalu. Cosplayeri se često mogu naći na konvencijama kao što su poznati SDCC (San Diego ComicCon) ili pak manje lokalne konvencije: Liburnicon, Rikon, Sferacon.

Netokracija Reboot Infogamer

Arthas kao zvijezda InfoGamera

Arminov Arthas je na InfoGameru privukao je i moj pogled više od nekoliko puta, a vjerujem kako je gotovo cijelo trajanje sajma bio okružen znatiželjnicima koji su htjeli vidjeti kako je uspio napraviti tako dobar kostim. Armin kaže kako je dobar cosplay zna biti i malo zamoran:

Dio ljudi na InfoGameru je mislio da me Blizzard unajmio da predstavljam Arthasa i dao mi kostim, a velika većina ljudi nije vjerovala da sam izradio kostim te da ga samo nosim za promociju, a velik dio njih također nije vjerovao da je izrađen od spužve.

Toliko se ljudi htjelo slikati da bi mi znalo trebati skoro sat vremena da prijeđem s jednog kraja sajma na drugi jer su me ljudi stalno zaustavljali i tražili fotografije. U jednom trenutku sam morao odbiti fotkanje samo da mogu izaći na svježi zrak.

Iako dobar cosplay ne mora nužno biti kompliciran i prepun malih detalja kao što je bio slučaj ovim Arthasom, svaki lik je novi izazov. Upravo zbog toga, Armin napominje kako su zapravo najveći izazov cosplaya financije, ali i vrijeme. Dobro izrađen kostim zahtjeva mnogo vremena i novca, ali i podosta tehničkog znanja, jer ipak trebate znati dobro oblikovati i učvrstiti elemente da se ne bi raspali na vama, a svejedno izgledali dobro.

‘Sam svoj majstor’

Mnogima bi se možda činilo kako je relativno jednostavno naručiti kostim s interneta i modificirati ga da izgleda malo bolje, ali Armin kaže kako je praksa upravo suprotna:

Pri izradi cosplaya uglavnom sve sam radiš, osim ako baš nemaš mogućnosti pa pitaš za pomoć nekog iz zajednice cosplayera da pomogne sa šivanjem, izradom propova, nabavom materijala, alata ili slično. Ono što se ne izrađuje su perike, leće i takvi dodaci dok je ostalo sve ručni rad, iako i perike treba obrađivati dok se ne dobije željeni oblik. Prema tome, ako si u mogućnosti sve napraviti, sve ćeš i napraviti jer s vremenom možeš napraviti bolje stvari nego što se zapravo mogu kupiti na internetu.

Naravno, nikako ne možemo zanemariti da trebate imati podosta alata u koje se treba uložiti, tako da je cosplay ipak nešto skuplji nego neki jednostavniji hobiji, ali kada vidite Arminovog Arthasa shvatite kako je sve uloženo i više nego opravdano.

Svi ozbiljno shvate kada vide uživo

Jasno, uvijek će biti onih koji ovaj hobi ne shvaćaju previše ozbiljno, a Armin kaže kako su reakcije ljudi na cosplay podosta podijeljene, a neupućeni često reagiraju i neugodno:

Isprva te ljudi uglavnom zanemare jer shvaćaju to kao neku zafrkanciju i maškaranje dok im zapravo ne objasniš, ali ni onda te ne shvate ozbiljno sve dok ne vide uživo. Naravno, ima ljudi koji znaju o čemu je riječ i oni su uglavnom zainteresirani i voljni su saznati više te naravno voljeli bi se fotkati. Isto tako tu se javlja i problem “ozbiljnih i odraslih” ljudi kojima je to gubljenje novca i vremena i obična budalaština.

Armin dodaje kako su ovi “ozbiljni” ljudi zapravo oni koji najmanje shvaćaju strast i požrtvovnost koji je potreban za izradu kostima. Napominje i kako je ogroman broj ljudi koji se bave cosplayem izuzetno talentiran za izradu stvari “od nule” i zna koristiti alate kojima se “ozbiljni ljudi” koriste u “ozbiljnim zanimanjima”.

Moreno Matković, Dark Indigo Art

Mala, ali jaka domaća scena

Kada govorimo o domaćoj sceni, Armin kaže kako je malena, ali raste:

Uvjeren sam da ćemo za koju godinu biti među boljima ako ovako nastavimo i naravno ako se naša okolina nastavi razvijati s nama i potiče naš rast. Kod nas su cosplayeri uglavnom cure, ali ima i pokoja rijetka zvijer od muških i sretan si ako na konvenciji možeš na prste jedne ruke nabrojati muške cosplayere. Imamo svoju grupu na Facebooku te brojimo skoro 600 članova te se uglavnom svi viđamo na nekoj od konvencija kao što su Liburnicon, Rikon, Sferacon, Istrakon i sl., neovisno bili u kostimu ili ne. Na natjecanjima bude najčešće oko 20 ljudi.

Dvadesetak natjecatelja okupilo se i na Reboot InfoGameru, gdje je upravo Armin odnio pobjedu i osvojio ulaznicu za kultni Tokyo Game Show gdje neće biti samo posjetitelj, već će se natjecati s najboljim svjetskim cosplayerima. Armin nadodaje kako je izrazito ponosan na zajednicu koja se na ovogodišnjem InfoGameru predstavila u vrlo dobrom svjetlu, iako još postoji mnogo prostora za napredak:

Sretan sam zbog pobjede na InfoGameru jer mi je oduvijek bio sam posjetiti Japan, a imati priliku i cosplayati je samo još i šlag na vrhu. Isto tako sam bio oduševljen sa Jinx, poznatom kao Nox iz dua Lumos&Nox koja se plasirala druga te naravno i Nikom s njezinim Deathwingom i Arbi s Azirom. Naravno svi su bili fenomenalni i hvalevrijedni samim time što su prisustvovali.

Za kraj Armin kaže kako je cosplay, iako prilično egzotičan kod nas, vrlo popularan u svijetu i nada se kako će jednog dana imati priliku i zarađivati od svoje strasti prema ovoj zanimljivoj umjetnosti. Za sve one koji se žele odvažiti na cosplay dobar je korak obratiti se Arminu ili nekom drugom članu zajednice, ali i krenuti izrađivati svoje kostime.

Arminove cosplay avanture možete pratiti na Instagramu, a mi mu želimo mnogo sreće u Tokiju nakon kojeg ćemo sigurno opet razgovarati.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Može i bez tvornica: Hrvatska kao “meka” za R&D automobilske industrije!

2020. je za domaći IT donijela mnogo dobrih vijesti, a kakav potencijal naši stručnjaci donose za industriju automobila u 2021. i narednim godinama otkrili su nam Tomislav Car (Porsche Digital Croatia) i predstavnici dSPACE Engineeringa.

Startupi i poslovanje

Hrvatski Electrocoin otkriva kako su ih proizvodi za kriptovalute doveli do 330 milijuna kuna godišnjeg prometa

Krajem 2020. uvršteni su u sam vrh Deloitte Fast 50 ljestvice, imaju 3 proizvoda, a osim što sami rastu, u zadnje vrijeme bujaju i kriptovalute kojima su posvetili svoje poslovanje. Bio nam je to dobar povod da s jednim od direktora Electrocoina, Nikolom Škorićem, razgovaramo o izazovima vođenja hrvatskog poduzeća koje se bavi kriptovalutama.

Kultura 2.0

Hrvatski znanstvenici pripremaju veliko istraživanje o komunikaciji u koronakrizi – na Twitteru, YouTubeu i Redditu!

(Dez)informacije o koronavirusu ne jenjavaju ni godinu dana od početka pandemije, dapače, njihovo širenje na društvenim mrežama samo raste. Kako te poruke utječu na stavove Hrvata? Uskoro će nam više otkriti domaći znanstvenici i stručnjaci metodama iz područja obrade prirodnoga jezika, dubokog učenja i analize društvenih mreža.

Što ste propustili

Tehnologija

7 lekcija koje možemo naučiti iz najvažnije godine za online trgovinu!

eCommerce eksplozija otkrila je dragulje i jame - mnogi su se u 2020. našli pred velikim izazovima; neki jer im online trgovina nikada nije bila opcija, drugi jer su prihvaćali svakakva rješenja u zadnji čas - rijetki su pobrali vrhnje jer su prepoznali potencijal mnogo ranije.

Startupi i poslovanje

Tipsy vam u Zagrebu dostavlja piće unutar 3 sata – uz pomoć Craft Technology softvera

Radi se o novom brendu Wine&morea, koji su postojeću logistiku i softver iskoristili za ciljanje domaće, mlađe publike. Osim što su dokazali da u kratkom roku mogu pokrenuti novi brend, Tipsy im je poslužio i kao studija slučaja za vlastiti softver, kako za Netokraciju otkrivaju Ivan Kovačević i Dario Drmač.

Mobilno

Skinuli ste i Telegram i Signal, a niste znali: EU Hrvatima štiti podatke od WhatsAppa!

Elon Musk tweetne: "Koristite Signal". Internet poludi. Bismo li ga trebali poslušati i zašto?

Novost

Anita Lacmanović postala nova generalna direktorica SAP-a Hrvatska

Anita Lacmanović nova je generalna direktorica SAP-a Hrvatska, a njezino vođenje tvrtke obilježit će nova strategija s jasnim fokusom na ubrzani prelazak korisnika na rješenja u oblaku te predanost uspjehu postojećih i budućih SAP-ovih klijenata, stoji u priopćenju.

Kultura 2.0

Incijativa digitalca iz Siska osigurala gotovo 1.000.000 kuna za pomoć Glini, Petrinji i okolici

Siščanin Goran Kovačević odmah je nakon prvog prošlogodišnjeg potresa u Petrinji pokrenuo crowdfunding kampanju za pomoć svima pogođenima potresom. Brojimo još samo nekoliko dana prije isteka!

Kultura 2.0

Hrvatski znanstvenici pripremaju veliko istraživanje o komunikaciji u koronakrizi – na Twitteru, YouTubeu i Redditu!

(Dez)informacije o koronavirusu ne jenjavaju ni godinu dana od početka pandemije, dapače, njihovo širenje na društvenim mrežama samo raste. Kako te poruke utječu na stavove Hrvata? Uskoro će nam više otkriti domaći znanstvenici i stručnjaci metodama iz područja obrade prirodnoga jezika, dubokog učenja i analize društvenih mreža.