Clumsy Ninja, iOS igra o nespretnom nindži kojega jednostavno morate voljeti!

On je nindža i nespretan je – i u potpunosti je u vašim rukama. Odnosno, prstima. Ukoliko ćete ovoga vikenda imati nešto slobodnog vremena, i ne da vam se skakutati po snijegu, možda se možete posvetiti odgoju i treniranju jednog mladog nindže, kako bi postao što spretniji i pronašao svoju otetu prijateljicu Kiru. Ako ste voljeli Tamagotchije, ovo bi vam se moglo svidjeti – i dalje morate brinuti o virtualnom biću, ali na daleko zabavniji i napredniji način.

Po čemu je ova igra posebna? Možda po tome što nemate osjećaj da je uopće riječ o igri.

On je nindža i nespretan je – i u potpunosti je u vašim rukama. Odnosno, prstima. Ukoliko ćete ovoga vikenda imati nešto slobodnog vremena, i ne da vam se skakutati po snijegu, možda se možete posvetiti odgoju i treniranju jednog mladog nindže, kako bi postao što spretniji i pronašao svoju otetu prijateljicu Kiru. Ako ste voljeli Tamagotchije (bez napornih zahtjeva za hranjenje, igranje i drugo), ovo bi vam se moglo svidjeti – i dalje morate brinuti o virtualnom biću, ali na daleko zabavniji i napredniji način.

Igra je predstavljena još na Appleovom događaju u 2012., kada se predstavljao i iPhone 5, ali nije došla na App Storeove virtualne police do studenog prošle godine, kada je odmah postala hit. Tvrtka Natural Motion, koja stoji iza Clumsy Ninje, već nakon prvog tjedna zabilježila je 10 milijuna preuzimanja, a iako je oduševljene do sada malo splasnulo, ne može se pobjeći od činjenice da je igra doista dobra – ako se uopće može nazvati igrom.

Umjetna inteligencija

Naime, Natural Motion želi kreirati novu generaciju igara baziranih na virtualnim karakterima s umjetnom inteligencijom. Samim time, lik nindže uči uz vas – što više trenirate s njim, to on postaje spretniji. Također, nije na odmet ni da ga tu i tamo pomazite po glavi jer je bio dobar te da mu date “pet” kad napravi kakav uspjeh. Nindža vas prati očima kad upravljate njime, a uvjerena sam da možete vidjeti da je prestrašen kad ga počnete bacakati po ekranu. Možete ga škakljati sve dok ne mogne više izdržati i ne sakrije se iza kakve bačve. 🙂 Jednostavno, njegov lik vam se pomalo “uvlači” pod kožu, što je zasigurno jedan od razloga uspjeha igre.

Nindžino ponašanje ponekad je vrlo realistično. Kao kada predugo čeka da mu date "pet", pa mu postane malo neugodno.
Nindžino ponašanje ponekad je vrlo realistično. Kao kada predugo čeka da mu date “pet”, pa mu postane malo neugodno.

Natural Motion, kako i samo ime tvrtke pokazuje, uspio je udahnuti u glavni lik popriličnu dozu realističnosti. Nije tu riječ o mnoštvu snimljenih animacija, nego o simulaciji. Uzeti su u obzir zakoni fizike, umjetna inteligencija i razni drugi faktori, kako bi se lik ponašao što vjernije dok igrač njime upravlja. Nije niti čudno da je za razvoj igre, otkako je najavljena, bilo potrebno više od godinu dana, čak i nakon što je tvrtka imala tehnologiju potrebnu za njeno kreiranje. Sam tim koji je radio na nespretnom nindži u jednom je trenutku brojio 19 osoba.

Što, zapravo, nindža radi?

Igra je besplatna, a za sada je dostupna samo za iPhone i iPad uređaje. Isprobala sam ju samo na iPhoneu, a vjerujem da je doživljaj na tabletu daleko zanimljiviji. Već iz same radnje vidljivo je da je prilagođena svim uzrastima. Naime, počinje pričom o prijateljstvu između nespretnog nindže i spretne Kire, koju u jednome trenutku nepoznati zlikovac otima. Iza nje ostaje samo fotografija na kojoj je zabilježeno prijateljstvo, a pred nindžom je velik put koji mora prijeći kako bi izbrusio svoje vještine, pronašao Kiru i spasio ju. Nindži pomaže i sensei, koji mu daje savjete, zadatke i uručuje pojaseve nakon što ih zaradi.

Trening se provodi na nekoliko načina. Prvi je skakutanje po trampolinu. Samo ga “iznesete” na vježbalište i dotaknete kako bi nindža skočio na njega (ili se vrlo oprezno popeo, ovisno o stupnju njegove vještine). Kreće skakutanje, a cilj je da svakoga puta nindža doskoči na sredinu trampolina. Ukoliko to ne napravi, počet će skakutati svugdje po ekranu, a vi ćete ga morati “loviti” trampolinom. Slijedi vreća za udaranje – samu ju dignite u vis i nindža će ju napasti (a ponekad će i ona njega). Mjesto treninga će se ponekada micati po vježbalištu, stoga trebate paziti da vam vreća uvijek bude u pravome prostoru.

Sensei nindži (odnosno, vama) daje savjete i zadatke te nagrađuje pojasevima.

Da  bi nindža naučio vještinu obrane, morate ga napasti – loptama, lubenicama, dinjama… Svime što vam dođe pod ruku. 🙂 Kao i kod svakog treninga, prvo će biti nespretan, pa ćete ga koji put pogoditi u glavu ili koji drugi dio tijela, ali ubrzo će odbacivati kugle od sebe bez problema. Posljednji dio treninga odnosi se na vježbanje borilačkih pokreta na lutki – kao i kod vreće, ovdje morate također paziti da lutka ostaje u području treninga, što može biti malo zeznuto, jer ju nindža udara svom silom i na taj način odbacuje od sebe.

To su osnovni predmeti za vježbanje, koje pri svladavanju donose i zaradu nindži. Ostali donose samo iskustvo, bitno za dosezanje idućeg pojasa – obruči, kroz koje treba baciti sirotog nespretnjakovića, strojevi koji ga gađaju limunima, lopticama, ugljenom ili kokosovim orahom, konstrukcije na koje se treba penjati te kutije i bačve koje treba razbiti…

Zanimljivost je u dodatcima

Od dodatnih pogodnosti, tu su razni baloni, koje ponekad treba koristiti prilikom izvršavanja zadataka. Oni znaju biti poprilično neobični – primjerice, svežite dva crvena i dva ružičasta balona za nindžu, dok je u zraku dajte mu napitak od kojega će se početi vrtjeti, a potom ga fotografirajte tijekom cijele gužve. Nakon što ste dovršili zadatak, probušite balone dodirom prsta kako bi se nindža spustio na tlo.

Nadam se da će mi oprostiti.
Nadam se da će mi oprostiti.

Tu su i druge zanimljivosti koje pojačavaju “aww” efekt tijekom igranja – nindžini pomoćnici, poput kokoši i vjeverice, koji tu i tamo protrče ekranom (ponekad se vjeverica popne na kokoš i natjera ju da ju nosi po vježbalištu), a i donose jaja i lješnjake koji se mogu zamijeniti za prijeko potrebne novčiće. Nindžu možete presvlačiti, spremati na spavanje (simpatično je kada u snu sanja da se bori, ali to se ne događa svakoga puta).

Naravno, kako je aplikacija besplatna, tu su mogućnosti kupovina unutar igre. No, umjesto toga, mogu se pogledati i promotivni videi (ili se podijeliti nešto na društvenim mrežama), tako da kupovina nije nužna. Ono što je možda negativna strana, je činjenica da s vremenom dođe do zasićenja – dok su zadatci na početku bili izazovni i bilo je  zanimljivo pratiti nindžin napredak, nakon što postane daleko spretniji, čini se kao da se izgubilo ponešto inspiracije, a zadatke postane prelako obavljati. Tu sam i ja stala, negdje oko 40. razine, jer sam pomalo izgubila zanimanje za tijek  igre (tu i tamo posjetim nindžu, da ne bude previše usamljen), a igri se istodobno ne nazire kraj – ipak je tu riječ o misiji spašavanja. Nadam se da će se kreatori pozabaviti i tim aspektom, jer u suprotnom igrači neće predugo ostajati u igri, ukoliko za nju izgube zanimanje – koliko god nindža bio simpatičan.

App Store

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

• Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi

Osnivač Njuškala uz Hanza Mediju pokreće novi digitalni oglasnik – Dealio

Dealio u tržišnom okršaju za korisnike u Hrvatskoj i šire ima stratešku podršku medijske grupacije Hanza, ali čini se kako se neće zaustaviti na tome.

Izvještaj

Metaverse nije mrtav. Njegov zli brat iz Mete možda jest…

Rebrendingom u Metu, Facebook je pokušao preuzeti vlasništvo nad pojmom metaversea, no svjedoci smo koliko mu je to uspjelo. Metaverse više nije u hypeu kao nekad, ali oni koji su se nastavili baviti njime - znaju da priča tek počinje.

Veliki intervjui

Program Forward to Health Innovation otvara prijave za treću generaciju polaznika

U modernom post pandemijskog okruženju u kojem se tehnologija ubrzano razvija nikad nije bilo važnije ulagati u zdravstvene inovacije. Forward to Health Innovation je tu da pomogne onima koji imaju ideju, ali ne znaju kako bi je ostvarili.

Što ste propustili

Startupi

Hrvatski Hypefy na natjecanju slovenskog Podima odnio pobjedu među 148 startupa

Na natjecanju Podim Pitching Competition birao se najbolji od 148 startupa iz 24 zemlje. Na glavnu pozornicu izašlo je 5 finalista, ali titulom najboljeg pitcha okrunjen je Hypefy iz Hrvatske.

Obrazovanje

STEMwave Innovation Day hrvatskim je učenicima još jednom omogućio tehnološki spektakl

Četvrtu godinu zaredom, Stemi i Infobip, uz podršku generalnog partnera A1 Hrvatska, uspješno su proveli sezonu 23/24 edukacijskog projekta STEMwave - Škola budućnosti te ga obilježili uz učeničku konferenciju ‘Innovation Day’.

Veliki intervjui

Lada Borovina Kovjanić, Inženjerka godine: Programiranje se uči – programiranjem, a najbolje na greškama

U seriji intervjua s iskusnim inženjerima domaće IT industrije otkrivamo kako su izgledali njihovi karijerni putovi, kako se postaje senior i ostaje u tijeku s novim tehnologijama, je li bolje specijalizirati se za određenu tehnologiju ili biti generalist i - što bi savjetovali juniorima.

Tvrtke i poslovanje

Na HAKOM-ovom Danu novih tehnologija predstavio se i SpaceX, ali i hrvatski igrači

Hrvatska se treba pripremati za budućnost svemirske industrije. Iako smo mali i često usmjereni na manje važne stvari, imamo aduta za utrku u toj brzorastućoj industriji. Ali, ne bismo trebali stati na tome!

Tvrtke i poslovanje

Native Teams osigurao 6,23 milijuna eura, rundu predvode Eleven Ventures i FRC

Native Teams, globalna platforma za digitalna plaćanja namijenjena freelancerima, remote radnicima i poslodavcima, uspješno je ostvarila još jednu rundu investicija u iznosu od 6,275 milijuna eura.

Veliki intervjui

Kako se postaje AI etičar – i čime se bavi, otkriva nam Katja Andrić

Brz rast upotrebe umjetne inteligencije dolazi sa sve glasnijim, često i paničnim, zahtjevima da se osigura njezino odgovorno korištenje. Iz te potrebe pojavilo se sasvim novo zanimanje – AI etičar. Koja znanja i vještine on/a treba imati, što i s kim radi i kako ćemo živjeti s umjetnom inteligencijom objasnila nam je AI etičarka Katja Andrić.