Beyond Seen Screen, Hrvatski 'Shazam za video' stiže krajem godine

Hrvatski ‘Shazam za video’ planira promijeniti način na koji gledamo televiziju

Startup Beyond Seen Screen želi unaprijediti gledanje televizije uz pomoć pametnih telefona i blockchaina, a predstavlja ogroman potencijal za marketingaše i filmsku industriju.

Moram priznati da nisam neki veliki gledatelj televizijskog programa i niti tip osobe koji će sate provesti gledajući serije, filmove i slično. Ipak, otkako sam se preselio u novi stan televizija polako dobiva na važnosti, a već sad sam u planovima kako bih čitav sustav televizije i računala “opametio” što je više moguće.

Upravo zbog toga me radovao razgovor s ekipom koja želi televiziju unaprijediti, i to na posve novi način, a dolaze iz Hrvatske. Radi se o startupu Beyond Seen Screen, koji se bavi svojevrsnim spajanjem blockchaina, televizijskog programa i pametnih telefona, kako biste u trenutku mogli dobiti više informacija o sadržajima koje gledate na velikom ekranu.

Razlozi zašto Beyond Seen Screen uopće postoji i koje probleme rješava najbolje su poznati suosnivaču Miroslavu Zariću, koji mi kaže kako je ovaj projekt zapravo plod osobnih navika ekipe koja iza startupa stoji. Naime, budući da su uvijek tražili dodatne informacije o filmovima koje gledaju na televiziji i raznim drugim sadržajima, odlučili su osmisliti aplikaciju koja informacije pronalazi umjesto vas.

Sve se ovo čini malo znanstveno-fantastično, ali Miroslav kaže kako su praktične primjene ove tehnologije vrlo široke:

Kada gledate svoj omiljeni kulinarski show možete dobiti recept, kupiti knjigu ili namjernice iz recepta u obližnjem dućanu na brz i efikasan način. Ili dok gledate glazbeni spot benda kojeg volite, na jednostavan način dobijete informacije o turneji na kojoj su, mogućnost kupovine karte za koncert ili neki drugi proizvod koji bend promovira.

“Shazam za video”

Ako vam nije potpuno jasno kako BSS funkcionira, slični ste meni.Ovaj alat bi meni osobno bilo najlakše opisati kao “Shazam za video”,  tehnologiju koja mijenja način na koji vršimo interakciju s televizijskim i filmskim sadržajima.

Kada je riječ o praksi, gledatelji će pomoću BSS aplikacije na svom mobitelu i njegove kamere moći “skenirati” neki sadržaj, a platforma će im vratiti informacije koje su “ugrađene” u taj sadržaj. Nešto poput QR koda, samo mnogo ljepše.

Ovaj vid interakcije s do sada vrlo ne-interaktivnom tehnologijom televizije zaista može biti vrlo zanimljiv projekt koji će timu koji iza njega stoji donijeti mnogo dobrih stvari. Dovoljan je tu potencijal, kaže Miroslav, da se odnedavno cijeli tim posvetio samo ovom projektu, napuštajući svoje dotadašnje poslove. Iako su sva tri suosnivača bili na rukovodećim mjestima, odlučili su prestati raditi na projektu samo preko noći i vikendima, i prebaciti se u startup život full time.

Jasno, ne radi se tu samo o prednostima za osobe koje gledaju televiziju i filmove. Vjerojatno vam je u ovom trenutku vrlo jasno kako se ovdje radi i o izuzetno dobrom marketinškom alatu koji može pomoći brendovima koji svoje proizvode reklamiraju na televiziji novu dozu interaktivnosti i pristupa korisnicima. Zanimljivo je što korisnici nisu “prisiljeni” na korištenje ove aplikacije, a broj skeniranja vaše reklame vrlo je dobar parametar za analizu kampanja.

Miroslav kaže kako postoji gomila primjera i slučajeva kada korištenje ove aplikacije može vrlo dobro doći:

Zamislite reklamu za Volvo, kada ju pogledate na TV-u to je to. Vidjeli ste video uradak od 30 do 60 sekundi. Ako želite neki info više, morate to tražiti po raznim tražilicama. S BSSom dovoljno je “skenirati” taj video i sav info koji je Volvo kompanija ili marketing agencija koja radi za njih pripremila vam je na dohvat ruke. 360° pregled unutrašnjosti, najbliži centar za probnu vožnju, sto god.

Primjeri kod filmova još su i bolji. Miroslav kaže kako je pomoću ove aplikacije moguće u film “ugraditi” informacije o gotovo svakoj sceni, poput automobila koji glavni junak vozi ili na kojoj je lokaciji film snimljen. Može se otići i toliko daleko da gledatelji mogu saznati koje cipele glumci nose i gdje ih se može kupiti.

Transparentnost potpomognuta blockchainom

Dobra stvar za marketingaše i agencije koje će se nedvojbeno zainteresirati za ovu ideju jest to što se u procesu modifikacije videa za kompatibilnost s ovom platformom zapravo ne dira sadržaj. Miroslav kaže kako je njihova platforma u stanju prepoznati video bilo gdje u svijetu, a kako bi se podaci “ugradili” u video potrebna je samo obrada u suradnji s BSS timom.

Kako bi čitava priča oko BSS-a ipak bila transparentna i sigurna, kako za korisnike tako i za tvrtke, tim je odlučio u platformu ugraditi i blockchain tehnologiju, kako bi se klijentima prije svega pružili vjerodostojni podaci o broju pregleda pojedinih informacija. Miroslavu je jasno koliko je agencijama i tvrtkama važna točna i kredibilna informacija, te će se upravo blockchain za to i pobrinuti.

Na taj način, klijenti će imati transparentan uvid u korištenje same platforme i količinu pregleda njihovih dodatnih informacija. Ti podaci nam neće samo pomoći da trenutnim klijentima pružimo uvid u korištenje platforme, nego će i budućim korisnicima omogućiti da lakše odluče da li imaju interes u korištenju Beyond Seen Screen platforme.

Ipak, kako ne biste mislili da se ovdje radi samo o jednom u nizu blockchain startupa koji razvija neku X ideju na koju samo “zalijepi” ovaj pojam, Miroslav kaže kako blockchain uopće nije kritičan za funkcioniranje platforme. Miroslav i njegov tim uvelike su svjesni prednosti koje blockchain donosi, a vjeruju kako je on tehnologija budućnosti koja će jednostavno omogućiti bolje rješavanje problema s kojima se susrećemo.

Beyond Seen Screen od početka radi na načinima kako da unaprijede “standardne” sustave plaćanja i optimiziraju ih za blockchain, ali vjerujem kako ovdje nije slučaj “iskorištavanja” blockchain senzacije, već se radi na razvoju tehnologije koja je još uvijek vrlo skupa za široku implementaciju.

U međuvremenu je tim u planovima za lansiranje aplikacije, koji bi se trebali u stvarnost pretvoriti relativno brzo. Tim je trenutno u fazi razgovora s partnerima i investitorima koji žele uložiti u sustav s određenim prednostima, kaže Miroslav, a ako se sve posloži kako treba, aplikaciju ćemo gledati negdje pred kraj godine. Najveći izazovi do sada su bili vezani prvenstveno za balansiranje između “stalnog” posla i rada na aplikaciji sa strane, ali nakon otiskivanja u vlastite poduzetničke vode sve polako sjeda na mjesto.

Za kraj, Miroslav je napomenuo kako se BSS razlikuje od velikog broja sličnih projekata u tome što imaju gotov proizvod koji je blizu izlaska, ali i velik broj partnera i klijenata s kojima se polako finaliziraju dogovori za suradnju na aplikaciji i platformi. Vjerujem kako ćemo o BSS-u slušati još mnogo, a Miroslavu i timu želim mnogo sreće u stvaranju ovog potpuno novog iskustva gledanja televizije i filmova.

ponuda

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Bez VC investicije, TalentLyft je školski primjer samofinanciranog SaaS startupa

Bez ikakve veće investicije, TalentLyft, domaći regrutacijski alat koji koriste Five, HT, Span i mnoge druge tvrtke, izašao je s novom konkurentnom verzijom kojom planira globalno širenje uz pomoć inbound marketinga.

Startupi i poslovanje

Domaći startup Valut nastoji eliminirati visoke provizije na bankomatima i mjenjačnicama

Ako vam bankomati i mjenjačnice na putovanjima uzimaju prevelike naknade kod promjene valuta, možda je upravo za vas Valut, domaći startup koji radi na tome da konverzija bude što dostupnija i povoljnija, posebice na mjestima na kojima to do sada nije bilo tako.

Tehnologija

iPhone 11 – je li dovoljno dobar da me otjera s Androida?

Želite li dobiti autentično Apple iskustvo ne morate dati 15 tisuća kuna za iPhone 11 Pro Max, velike su šanse da će za veliku većinu ljudi i iPhone 11 biti vrlo dobar odabir.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

AMPnet je pobjednik startup natjecanja na konferenciji Shift Money 2019.!

Startup natjecanje fintech konferencije Shift ovog je tjedna ugostilo perspektivne regionalne fintech startupe, a AMPnet, Pynk i sync prema odluci žirija bili su najbolji.

Internet marketing

Robert Petković: Je li vam Web online brošura ili stvarno koristi budućim zaposlenicima, klijentu, medijima?

U svim oglasima tražite napredno znanje svega i svačega, web niste ažurirali par mjeseci, a jedini autorski sadržaj na njemu je riječ dobrodošlice direktora na naslovnici. Poznat scenarij? Kako mjeriti učinkovitost employer branding sadržaja, ali i kako izbjeći ovakve propuste saznali smo od Roberta Petkovića na nedavnoj Employer Branding konferenciji.

Startupi i poslovanje

Što znate o 30 milijuna vrijednom inkubatoru koji će 2020. postati zagorsko ICT središte?

U proljeće 2020. otvara se poslovno-tehnološki prostor Krapinsko-zagorske županije vrijedan 30 milijuna, a koji ima cilj postati centar inovacija te baza za daljnji razvoj poduzetništva u Zagorju.

Istraživanje

Veliko CX istraživanje: Za korisničko iskustvo banke, retail i bezalkoholna pića u Hrvatskoj zaslužile tek ocjenu – 3!

Peekator je hrvatski startup koji se bavi istraživanjem korisničkog iskustva, a nedavno obrađeni podaci više od 3000 anketiranih osoba, 13 tisuća komentara i 60 dubinskih intervjua bacili su potpuno novo svjetlo na uobičajene prakse na području tri značajna tržišta, a ovo je okvirna slika trenutnog stanja.

Izvještaj

Inchoo, Infinum i Hooloovoo do developera dopiru blogom, modnim brendom i “napuhanim” influencerima

Kako se brendirati kao dobro mjesto za posao prema developerima koji nisu impresionirani stolovima za stolni tenis ili igraćim konzolama? Otkrile su nam tri developerske tvrtke na konferenciji Employer Branding Zagreb.

Gaming

Razumjeti gamere, game dev i esport – otkud početi?

Pa možda najbolje od osnova: što je to tako dobro u igrama, ne potiču li one nasilje; zar razvoj video igara nije super zabavan posao i zašto esport još muku muči da postane punopravni sport? Kao dežurni gameri Netokracije, Ivan i ja preuzeli smo ovotjednu epizodu ne bi li vam odgovorima na ta pitanja približili svijet gaminga.