Ana Jembrek: Influencing se događa upravo kada ga se tako ne proziva

Ana Jembrek: Sopranistica čija je strast prema čitanju dosegla skoro 400 tisuća ljudi

Ona je prava #wonderwoman, ne samo zato što je geeketa već zato što je i sopranistica koja pjeva od malih nogu, dizajnerica video igara, a između svega toga, istinska zaljubljenica u knjige kojima je posvetila stranicu Books Rock My World koju danas prati skoro 400 tisuća ljudi na Facebooku. Za Ladies of New Business - Influencer edition nema bolje uvertire...

Netokracija se ovaj vikend vratila s Reboot Developa, a kao i mi, mnogi će otvorenje te svjetski poznate gamedev konferencije, koja se širi i u Kanadu (!), pamtiti po fantastičnom otvorenju. Svaki gamer i geek u prepunoj Sheratonovoj dvorani naježio se kada su na pozornicu izašli orkestar i pjevači te upriličili nezaboravan doživljaj iz prvih minuta kultnog Star Wars serijala.

Poznati glazbeni uvod oživio je pred njihovim očima, a mi imamo čast i priliku upoznati vas upravo s vokalisticom koja je bila na pozornici – jednom od velikih hrvatskih geeketa, sopranisticom i game dizajnericom, Anom Jembrek s kojom ćemo se družiti na panelu ovaj četvrtak, na jubilarnom petom izdanju Ladies of New Business konferencije.

Kako jedna sopranistica postane influencerica?

Ana je po svom akademskom zvanju operna pjevačica koja je na sceni već deset godina, no osim ljubavi prema pjevanju, Ana je strastveno zaljubljena u knjige, što ju je dovelo i do skoro 400 tisuća pratitelja na njezinoj Facebook stranici – Books Rock My World:

U toj ljubavi naučila sam kako uz pomoć moderne tehnologije i društvenih mreža doći do publike. Geeketa sam u svemu što volim, operno pjevanje me nikad nije definiralo i podizanje stranice o knjigama se činilo kao doista intuitivan potez.

Kao i na svakom početku, ni njezino knjigoljubstvo nije bilo plod velikih ambicija, no s vremenom, trud i ljubav jednostavno privlače dobre vibracije. Osim toga, kako mi kaže Ana, bilo je zabavno okupljati zajednicu iz cijelog svijeta oko teme koja je mnogima bitna, na lak, zabavan i pristupačan način. Books Rock My World kao Facebook stranica imao je dobre temelje u zlatnom dobu, prije ‘Facebook Adpokalipse’, kada je dobar i viralan sadržaj još mogao organski doseći stotine tisuća ljudi online, prisjeća se Ana:

S vremenom je to postalo malo teže, ali zabava je ostala, reach se možda smanjio, ali je ostao jednako organski i ohrabrujuć. BRMW je sigurno mjesto za mene i mnoge knjigoljupce, gdje možemo biti ono što jesmo – oni luđaci koji svugdje vucaraju knjigu u torbi, koji će subotu navečer najradije provesti uz knjigu, koji postanu neuračunljivi na mjestima kao što su knjižnice ili knjižare, koji vole mirise novih knjiga i koji su ponekad pomalo neurotično vezani uz fiktivne likove o kojima su čitali.

Kada su u pitanju knjige, Ana lako uskače i u odijelo vilenjaka kako bi djeci kroz čitanje približila svijet knjiga jer kako i sama kaže, u odnosu s publikom je sva čarolija. Hoću knjigu

Spajanje ideje s licem bio je odlučujući potez za razvoj brenda

Books Rock My World uskoro će imati 400 tisuća pratitelja, ali Ana mi objašnjava kako se BRMW još izgrađuje kao brend. S obzirom na to da je takva brojka pozamašna kako za hrvatske tako i za strane standarde, Ana otkriva koji trenutci i odluke su bili ključni da Books Rock My World naraste u ono što jest danas.

Kao jedan ključni trenutak do sada, izdvojila bih onaj u kojem sam stranicu konačno spojila sa svojim licem. BRMW je oduvijek bila stranica koja se skrivala iz postova, šala, citata i memova. U jednom trenutku odlučila sam ju učiniti osobnijom, u nadi da će se iskristalizirati zajednica koja vidi i mene kao lice iza postova, ali i lice iza komentara i razgovora s pratiteljima.

Tim potezom izlaska iz anonimnosti, priča mi Ana, omogućila je sebi i stalnim pratiteljima da BRMW bude kao mali dom na Facebooku.

Za razliku od nekih drugih sličnih brendova, BRMW nikad neće biti stranica puna recenzija knjiga, ali će biti mjesto gdje knjigoljupci mogu slobodno geekati o svojoj ljubavi prema knjigama, o cijelom spektru navika, želja, misli i osjećaja vezanim uz knjige i to sve u internet zoni u kojoj to mogu činiti bez straha da će biti osuđivani. Ponosna sam da na BRMW stranici možemo progovoriti i o delikatnijim ili kontroverznijim temama, a da threadovi ipak ne budu prepuni napada i uvreda, već su mišljenja generalno uvažena, čak i ona nepopularna.

Od globalne publike do lokalne suradnje

S obzirom na to da je BRMW geografski vezan uz cijeli svijet, a ne samo jednu specifičnu zemlju, povezivanje online utjecaja s offline aktivnostima poput različitih suradnji, za Anu je bio malo teži dio posla, objašnjava:

Ipak, to ne znači da offline aktivnosti svejedno nema. Sretna sam što je lanac knjižara Hoću Knjigu prepoznao BRMW brand i utjecaj te smo ubrzo nakon otvorenja njihovog megastorea u Zagrebu ostvarili suradnju na više nivoa. Tu bih posebno istakla offline Book Club koji tamo vodim svaki mjesec i kojim pokušavam sve vrijednosti koje me vode u vođenju stranice prenijeti i u našu manju zajednicu knjigoljubaca koji se mjesečno sastanče kako bi napunili dušu razgovorom o knjigama.

A što je s dizajniranjem video igara?

Pošto mi u Netokraciji volimo gaming&geek materijale, bilo mi je iznimno drago što Anu mogu ispitati i o tome kako je postala game dizajnerica, ne čudi me što je sve počelo od online gaming sesija:

Igrala sam online igru u kojem sam upoznala sjajnog game designera čije me zanimanje oduševilo i kojeg sam s vremenom zamolila da me mentorira te nauči kako to funkcionira. On je već otprije uočio talent i sretna sam što me primio pod svoje game dizajnerske skute.

Kako se mnogo interesa isprepliće u Aninoj karijeri, zanimalo me što je prevagnulo tome da ipak ne ode putem opere već video igara. Ana navodi kako nikada nije htjela jasno razdijeliti granicu između hobija i profesije, posebno jer se odmalena bavi glazbenim zanimanjem, no i glazba je mnogima samo hobi, zar ne, ističe:

Glazba, video igre i knjige su mi oduvijek velika ljubav i iako možda ne mogu na svim tim područjima biti na jednakoj razini, to me ne sprječava da o njima učim i nalazim nove načine kako da tu ljubav podijelim s publikom. Publika mi je u sva tri aspekta jednako bitna – u glazbi na pozornici, u game dizajnu pred krajnjim korisnicima ili u knjigama pred pratiteljima BRMW stranice.

Dobar influencer se neće nužno nazvati influencerom

Hoću knjigu

Ana nije ni sanjala da će BRMW stranica privući toliko ljudi i pažnje, ali kako mi otvoreno kaže – njoj to nije ni bitno. Brojevi su samo brojevi tvrdi, i ono što joj je važno da je stranica još uvijek aktivna i zanimljiva pratiteljima te da pratitelja koji vole dijeliti te sitne quirkove ne nedostaje:

Svakako bih se složila da influenceri mogu pomoći aktivaciji nišnih područja. Ljepota interneta je da svatko može naći svoj tabor, uvijek će biti potrebni oni koji žele te tabore osmisliti, organizirati i animirati.

Jednu pravu #wonderwoman kao Anu, za kraj je najbolje pitati nešto pametno, zar ne? Stoga sam ja, u ime svih onih koje zanima influencing i koji se nalaze u toj terminologiji, pitala Anu i što smatra da bi bila zadaća svakog dobrog influencera bez obzira kojom se temom bavili. Mudri ljudi mudro zbore, a mene i nije toliko iznenadilo to da je Ana potvrdila kako se influencing događa upravo kada ga se tako ne proziva:

Mislim da je bitno da se influenceri ne izgube u pojmu influencer. “Influencer” ima smisla s perspektive marketinga i tvrtki koje s influencerima surađuju kako bi došle do svoje ciljane publike. Ja sebe ne nazivam influencericom. Publiku to ne zanima. Influenceri su publici toliko privlačni upravo zato što oni sami nužno ne žele influencirati – utjecati, već pričati o stvarima koje su im bitne. Ta priča mora biti iskrena i iz srca.

Upravo u tom dojmu je i najbolje da zaključim ovaj intervju, jer kako poručuje Ana, iskrena zanesenost je čarobna, strast privlači i okuplja, a balans između influencinga i iskrene strasti je delikatan:

Zadaća je svakog influencera da za svoju zajednicu nađe tu ravnotežu te da svoju publiku, kada krenu stizati ugovori, ne ošteti za ono što ih je privuklo na početku. Najodgovorniji smo prema svojoj publici.
 U odnosu s pratiteljima – tamo je sva Čarolija.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Veliki intervjui

Big Tech zarađuje skoro 200 milijuna eura od oglašavanja u Hrvatskoj, a ne plaća porez

Uvođenje oporezivanja internetskog oglašavanja moglo bi značajno pomoći domaćim medijima, ali kada će ući u Zakon o medijima?

Umjetna inteligencija

Najvažniji dio Rimčevog Vernea nije robotaksi, već iskustvo?

Ovaj tjedan rebrendirana u Verne, Project 3 Mobility, tvrtka koju su 2019. godine osnovali Mate Rimac, Adriano Mudri te Marko Pejković, danas napokon ima prvo “opipljivo” predstavljanje onog što su razvijali. No, je li robotaksi usluga zbilja najvažnije što mogu ponuditi?

Veliki intervjui

Postaj, Trebam.hr i Meštar.hr – što očekivati od platformi za pronalazak majstora

Usprkos tome što nam nedostaje majstora na raznim područjima, barem imamo dovoljno platformi koje će nas povezati s onima najboljima, ili se barem tome nadamo.

Što ste propustili

Startupi

Sa Sonjom o Entriu: Bili smo na rubu, a sad ulažemo 500.000 eura godišnje samo u razvoj

Kada u četiri godine jedan domaći startup jedva izbjegne bankrot i toliko preokrene sudbinu da se u kuloarima počinje pričati kako strani konkurent potaknut njihovim rastom navodno razmišlja o povlačenju s tržišta, možemo sa sigurnošću reći da je uspjeh postignut.

Veliki intervjui

HZZO je nešto naučio iz hakerskog napada, ali još se ne zna gdje je “procurilo”

Hakerski napadi uzeli su maha zadnjih par tjedana, a jedna od žrtava je i HZZO od kojeg bi KBC Zagreb nešto mogao i naučiti.

Startupi

Inkubator BIRD: otvorene su prijave za novi program

Riječ je o novom programu koji je restrukturiran na nekoliko razina i posebno namijenjen startupima s AI komponentom.

Tvrtke i poslovanje

iOLAP postaje Elixirr Digital

Elixirr Digital bio je "digitalni" odjel poslovanja, a sada uz iOLAP-ove ekspertize postaje "digitalni, podatkovni i tehnološki" odjel poslovanja.

Umjetna inteligencija

FER-ovim brucošima u pomoć pristiže Branka, AI pomoćnica nastala u suradnji s Infobipom

Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu je u suradnji s prvim hrvatskim jednorogom Infobipom razvio chatbot imena Branka koji će budućim studenticama i studentima omogućiti brži i jednostavniji proces upisa na FER.

Društvene mreže

X nakon pucnjave na Trumpa: “Mi smo javni trg”… Prije odskočna daska za teorije zavjera!

Opet se dogodilo. Opet sam nakon svjetski bitnog događaja otvorila Twitter (nikad X!).