Iza scene: O dizajniranju evenata poput Porina i Future Tensea uz hrvatski 21 Production

Iza scene: O dizajniranju evenata poput Porina i Future Tensea uz hrvatski 21 Production

Dizajnirati velike događaje, konferencije ili televizijske emisije nije lak zadatak. Cijeli posao obuhvaća detaljne razgovore s klijentom i ljudima koji su specijalizirani za snimanje, zvuk ili rasvjetu. Tom procesu uvelike može pomoći jedna stvar, a to je 3D vizualizacija produkcijskog dizajna.

Production design malo je poznat pojam na našim prostorima. Zadatak produkcijskog dizajna je proširiti priču kroz izgrađeni set na kojem se odvija neki događaj ili priča.

Upravo se jedna agencija u Hrvatskoj specijalizirala za ovu rijetku djelatnost. Govorimo o 21 Productionu koji stoji iza više od 400 realiziranih projekata, među kojima su Cesarica, Porin, Future Tense, Deloitte konferencija i još mnoge druge. Osim što osmišljavaju idejna rješenja za svaki projekt, 21 Production odrađuje i project management svakog događaja.

Kako bi bolje upoznali što znači raditi produkcijski dizajn u Hrvatskoj, razgovarali smo s Ana-Marijom Andjel koja je osnovala 21 Production zajedno sa svojim suprugom Miroslavom Hrgom.

Svoje klijente prate kroz projekt od početka do kraja

Za klijenta mogu odraditi što god mu padne na pamet, a da ima veze s vizualnim aspektom prostora, točnije, scenografijom – od scenografskog rješenja događaja do  štanda ili nekakvog bootha pa do TV studija, objašnjava nam Ana-Marija:

Naša uloga je dizajnerska/scenografska, a tu smo i kao production manageri i konzultanti u cijelom tom procesu provedbe i realizacije projekta.

Svaki put kada 21 Production kreće u novu suradnju, govorimo o posebnom projektu. Svako događanje posebno je samo po tome što koriste drugačiju lokaciju. U slučaju da i rade u istim prostorima, svaki klijent ima drugačije potrebe, želje, viziju i budžet. Ovdje sebi 21 Production daje zadatak prepoznati i ponuditi najoriginalnije te optimalno rješenje, ističe Ana-Marija.

U svaki projekt ulaze potpuno jer na njemu rade s klijentom od samog početka što uključuje razvoj koncepta i dizajna, sve pripremne radnje prije događaja i na kraju samu izvedbu projekta.

The Masked singer show.

“…kroz 3D rendere i vizualizaciju predstavljamo klijentu osmišljen koncept i izgled eventa, štanda ili tv studija.”

Iako svakom projektu pristupaju drugačije, Ana-Marija je za nas predstavila kako u prosjeku izgleda tijek suradnje s 21 Production.

Sve počinje s primanjem upita i skupljanjem svih informacija koje im trebaju. Zatim kreću s razvojem koncepta u kojem s klijentom dolaze do inicijalnog rješenja. Oni slušaju želje, a klijent njihove preporuke:

Nakon razvoja koncepta krećemo u dizajn –  kroz 3D rendere i vizualizaciju predstavljamo klijentu osmišljen koncept i izgled npr. eventa, štanda ili tv studija.

Zahvaljujući ovoj fazi, klijent ima priliku vidjeti kako će zapravo izgledati budući projekt te samim time na vrijeme reagirati ako želi neke promjene (3D rendere i vizualizacije  klijenti često traže i za pitcheve u kojima je teško tekstualno opisati izgled događaja koji se predstavlja).

Vizualizacija scenografije.

Nakon što su razvili koncept i isporučili dizajn pomoću 3D rendera, slijedi faza pripreme samog projekta. U ovoj fazi dogovaraju optimalnu tehničku opremu te angažiraju i informiraju radnike za koje smatraju da su najkompetentniji za vrstu projekta na kojem rade. Na kraju dolazi izvedba projekta ili drugim riječima, project management on site:

Na lokaciji vodimo montažu, odrađujemo probe te vodimo brigu da se sva dogovorena oprema montira prema dogovorenoj vizualizaciji.

Posrednici koji su zaduženi da naprave potpuno drugačiji događaj

Na tržištu postoje agencije koje su specijalizirane za odnose s javnošću, brend, marketing ili video produkciju. S druge strane postoje kompanije za iznajmljivanje tehničke opreme, ali njima je glavni posao montaža i samo iznamljivanje opreme, a ne osmišljavanje samog događanja, ističe Ana-Marija. Ovdje u priču ulazi 21 Production koji “pleše” između dvije strane:

Mi smo tu kao neki posrednik – nama je bitno da klijent (najčešće agencija) svom krajnjem klijentu isporuči totalno drugačiji i neviđen događaj, da se prostor transformira i da dobijemo taj “wow” trenutak. Nama su bitni detalji i ne zadovoljava nas prosječan izgled eventa.

Ono što ih dodatno čini posebnima, pored rada u specijaliziranim softverima, je činjenica što su upoznati sa specifikacijama rasvjetnih uređaja, raznih vrsta LED ekrana, razglasa i scenografskih materijala:

Zato prilikom izrade idejnog rješenje, razmišljamo o nosivostima konstrukcija, realno potrebnoj količini i vrsti rasvjetnih uređaja, mogućnostima montaže i slaganja uređaja, kombinaciji scenografskih materijala…

Također, imaju slobodu u odabiru tehničke opreme i ljudi s kojima rade. Iako 21 Production nema vlastitu opremu kao takvu, znaju koja je oprema na tržištu najadekvatnija za koji tip događaja:

Ista je stvar i s ljudima, angažiramo najbolji crew koji je kompetentan odraditi određeni posao pa samim time možemo i stajati iza tih ljudi.

Da je lako, događaje bi radio svatko

Kao i u svemu, Hrvatska dosta kasni za stranim tržištem. Većini klijenata u Hrvatskoj je još uvijek najvažnije da se događaj samo “dogodi” pa tako ispada da događaje mogu raditi svi:

Mislim da je kao i u svemu iskustvo to koje na kraju prevagne tj. Učini razliku i napravi to da se unaprijed spriječe potencijalne situacije i da se improvizacija na licu mjesta svede na totalni minimum ili da je uopće nema.

Također, iskustvo, ali i znanje ( u ovom slušaju tehničko znanje/ poznavanje opreme) nama konkretno pridonosi tako da kada predlažemo klijentu izgled događaja, odemo korak dalje te razmišljamo out of the box upravo iz razloga jer znamo što je sve moguće napraviti sa opremom.

21 Produciton izrazito mari do detalja jer znaju kako oni upravo čine razliku. U tome im pomaže neprestano praćenje trenodva i žele biti biti u koraku sa Zapadom kako bi svojim klijentima mogli ponuditi stvari koje nisu još došle ni zaživjele na našem tržištu.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Obrazovanje

Maturanti, pazite koje AI alate koristite za pripremu mature, nisu svi pouzdani…

Jeste primijetili kako je sve više raznih AI alata koji obećavaju uspjeh u školi i pomoć na maturi? Iako imamo pozitivne primjere, nisu svi od povjerenja.

Veliki intervjui

Upoznajte Hrvata koji je napravio nastavak Tetrisa (i dobio blagoslov originalnog tvorca)!

Nevjerojatne priče ne susrećemo svaki dan, a upravo vam donosimo jednu takvu koja se kuhala 12 godina na dva kontinenta, u čijem se središtu nalazi nastavak jedne od najpoznatijih igara ikada napravljenih.

Analiza

Kad im USB-om procure podaci milijun građana – javne institucije mogu proći bez sankcija?!

Sa stručnjacima raspravljamo o nedavnom curenju podataka vlasnika svih registriranih vozila u Hrvatskoj i zašto je ono problematično na više razina. Može li ovaj slučaj biti poruka javnim institucijama za ubuduće?

Što ste propustili

Netokracija Podcast

Slavimo 15 godina Netokracije u 200. epizodi Netokracija Podcasta

Prošlo je 15 godina otkad smo pokrenuli mali blog koji je postao vodeći hrvatski tehnološki medij... koji su nam bili najdraži trenuci? U ovoj epizodi ispitujemo svakog člana Netokracije koji im je najveći top i flop prvih 15 godina!

Tvrtke i poslovanje

SaaStanak 2024: “Prodaja softvera temelji se na dvije strategije: boli i strahu”

Je li 1000 dolara za lead previše, hoće li nam klijenti oprostiti bugove zbog brzine...? Donosimo vam dvije priče koje otkrivaju tajne i strategije ključne za uspjeh u SaaS industriji.

Startupi

Upoznajte 20 odabranih timova ZICER-ovih akceleratorskih programa

Vodeći hrvatski startup hub ZICER predstavio je timove devetog ciklusa akceleracijskog programa Startup Factory, drugu generaciju Global Growth programa i timove sasvim novog Tech Transfer akceleratora.

DevDev

Leapwiseovih 5 savjeta za razvoj enterprise softvera – i besplatan backend priručnik

Zagrebačka kompanija Leapwise svoje dugogodišnje iskustvo u product buildingu i system integrationu (u domenama BSS/OSS-a, cybersecurity inženjeringa, automatizacije i IOT-a) sada želi podijeliti i sa širom zajednicom - dio tog znanja skupljen je i u besplatan backend priručnik.

Programiranje

S Tech Leadom o Pimcoreu, open-source platformi za digitalizaciju poslovanja

U razvoju rješenja za upravljanje informacijama o proizvodu (PIM), digitalnom imovinom (DAM), web sadržajem (CMS) i e-trgovinom - virovitički Factory odabrao je Pimcore - saznajemo što ih je osvojilo kao inženjere i koje su mu specifičnosti?

Netokracija Podcast

AI smanjio odjel marketinga poznate tvrtke i uštedio im 10 milijuna dolara

Počela su prva hvaljenja kako je AI zamijenio radnike i tako napravio uštedu od 10 milijuna dolara. Sva sreća, to se nikome nije svidjelo...