WhoHack hackathon u Rijeci okupio 70 'hakera' iz Nepala, SAD-a, Ukrajine pa i Hrvatske!

WhoHack hackathon u Rijeci okupio 70 ‘hakera’ iz Nepala, SAD-a, Ukrajine pa i Hrvatske!

Kao nastavak na jednodnevni listopadski hackathon, u suradnji riječkog WhoAPI-ja i Znanstveno-tehnologijskog parka Step-Ri, a uz podršku Američke ambasade u Zagrebu, VIPneta i Netokracije, ovaj se vikend održao jedan od najvećih regionalnih dvodnevnih hackathona. Isti je okupio više od 70 developera, hackera, programera i općenito individualaca s mnoštvom dobrih ideja, lokalnih i regionalnih, a bilo je, van svih očekivanja organizatora, i sudionika iz SAD-a, Ukrajine, Rusije, Nepala i Grčke.

Slika: Kornelije Sajler
Slika: Kornelije Sajler

Kao nastavak na jednodnevni listopadski hackathon, u suradnji riječkog WhoAPI-ja i Znanstveno-tehnologijskog parka Step-Ri, a uz podršku Američke ambasade u Zagrebu, VIPneta i Netokracije, ovaj se vikend održao jedan od najvećih regionalnih dvodnevnih hackathona. Isti je okupio više od 70 developera, hackera, programera i općenito individualaca s mnoštvom dobrih ideja, lokalnih i regionalnih, a bilo je, van svih očekivanja organizatora, i sudionika iz SAD-a, Ukrajine, Rusije, Nepala i Grčke.

Prostor Znanstveno-tehnologijskog parka pokazao se upravo idealnim za održavanje jednog ovakvog događaja. Za razliku od posljednjeg, gdje je tema bila razvitak društveno korisne aplikacije, na ovom je hackathonu naglasak bio na bilo kakvoj mobilnoj, web ili nativnoj aplikaciji. Ujedno, ovo je prvi riječki hackathon kojem je vremenskom ograničenje bilo puna dva dana, za razliku od ranijih gdje su natjecatelji imali svega desetak sati za razvijanje ideje/aplikacije.

Edi Budimilić (slika: US Embassy Zagreb)
Edi Budimilić, jedan od organizatora i članova žirija (slika: US Embassy Zagreb)

Kodiranje nije nešto što bi uobičajeno bilo zabavno promatrati, ali ovaj je hackathon u društvenom smislu bio svakako puno više od uobičajenog uredskog radnog dana. Zanimljivo je kako ovakve događaje developeri iskoriste upravo za upoznavanje, međusobno povezivanje i razvoj novih ideja, općenito za working outside of the comfort zone.

Već u samo subotnje jutro, pri pogledu na sedamdesetak mladih entuzijastičnih ljudi koji su se skupili na jednom mjestu s istim ciljem, dalo se naslutiti o kakvom se bogatom talent poolu radi i nije se moglo ne primijetiti koliko su svi bili u iščekivanju što će donijeti predstojeći dan. U ranim popodnevnim satima nastupio je hranidbeni rush hour kada su počele pristizati pizze, a subota je završila zajedničkim izlaskom svih onih kojima ni kišno vjetrovito riječko vrijeme ni predstojeći “radni” dan nije smetao da se dobro zabave. Spavanje je kod ovakvih događaja uvijek – opcionalno! 😉 Nedjelja se nastavila u istom tonu, a hackerskoj “vibri” svakako je pomogao i predivan sunčan dan.

Slika: US Embassy Zagreb
Slika: US Embassy Zagreb

Prije službenog odabira pobjednika i dodjele nagrada, organizator je priredio i malo iznenađenje u vidu tajnih izazova, u kojima su dva sretna dobitnika trebala dekodirati binarni tekst koji se u jednom trenutku pojavio na platnima i na taj način osvojiti vrijedne nagrade (Sonorous wireless speaker i USB Robot Stick). Sretni dobitnici bili su Dejan Hren i Darko Kukovec.

Četveročlanu komisiju činili su Aaron Luffman, Edi Budimilić, Boris Golob i Marin Bezić, a glavni kriteriji za odabir pobjednika bili su dizajn, originalnost, wow-efekt, user experience aplikacije i njezina spremnost za lansiranje. Pojedinačnu nagradu osigurao je sponzor VIPNet, pa se tako Samsung Galaxy Tab 3 10′ dodijelio najboljoj mobilnoj (native ili web) aplikaciji koja je u bilo kojoj mjeri povezana s telekomunikacijskim uslugama, poput onih koje omogućavaju neograničeno slanje SMS-ova, voip komunikaciju, provjeru stanja računa i sl.

Hackathon je zaključen u kasno nedjeljno popodne sa dvominutnim pitchanjem 20 najboljih timova, te proglašenjem pobjednika. Možemo zaključiti kako je na ovom okupljanju prezentirano mnoštvo izvrsnih ideja koje će bez sumnje pronaći svoj put do poslovne realizacije samostalno ili kroz neke druge projekte.

Slika: Kornelije Sajler
Slika: Kornelije Sajler

Svi projekti/timovi: City Rally (5, it), MeGustaa (3, hr), BillOptimizer (1, hr), Noah the Hero (2, hr), Stupid Goose (1, ru), iShiatsu (2, it/ru/ru), Qme (2, hr), Connection (1, pl), Unducked (2, gr, bu), On Air (5, hr), Time Station (4, hr), Njam Njam (4, hr), Party Maker (5, hr), findride (3, hr), Andiamo (3, us/hr/hr), Bratoljub Klaić (2, hr), Covjeceneljuti.se (4, hr).

Pobjednici i nagrađeni timovi

  1. findride – 3x iPad Mini
  2. Andiamo – 3x Tablet Samsung Galaxy Tab 3
  3. City Rally – 3x Tablet Vivax TPC-7151

Ukratko o pobjednicima:

#1 findride (Sven Al Hamad, Pavel Denisjuk, Adrian Smijulj) – the social ride sharing aplikacija. HTML5 mobilna aplikacija koja omogućava postavljanje i pretraživanje upita u vezi putovanja iz jednog mjesta na drugo, u situaciji kad se želi povesti nekoga sa sobom, uz određenu nadoknadu. Aplikacija koristi SMS gateway kako bi u realnom vremenu, direktno na korisnikov mobitel, poslala notifikaciju o tome kada se netko javio na oglas ili kada je netko prihvatio poziv.

#2 Andiamo (Dino Budimilić, Tin Crnković, Melissa Perri) – mobilna aplikacija koja omogućava korisnicima da pozovu prijatelje na određeni događaj (večera, zabava, party) ili se odazovu pozivu. Događaj se neće održati dok dolazak ne potvrdi određeni broj ljudi unaprijed zadan od strane organizatora, u kom slučaju svi korisnici koji su se prijavili dobivaju push notifikaciju na mobilni telefon.

#3 City Rally (5, Italija) – aplikacija kojoj je prvenstvena funkcija omogućavanje razgledavanja određenog grada u kojem korisnik živi ili posjećuje, na način da ga na maksimalno jednostavan način vodi s jedne do druge tražene lokacije.

Pojedinačna nagrada – Samsung Galaxy Tab 3 10′ (VIPNet): Bill Optimizer – aplikacija koja korisnicima daje izvješće o stanju telefonskih poziva, poruka i tarifa mobilnog operatera te optimizira potrošnju na način da analizira količinu poziva i poslanih poruka.

Nagrada po izboru svih sudionika (people’s vote)

  1. iShiatsu – aplikacija koja vašem iPhoneu daje mogućnost da postane sredstvo za virtualnu masažu, a kontrolira se remotely dodirom i pokretima.
  2. Noah the Hero – jednostavna i zabavna igrica za velike i male kojoj je cilj spasiti po dvije jedinke svake životinjske vrste u Noinu arku.
Slika:  US Embassy Zagreb
Slika: US Embassy Zagreb

Od ostaloga valja posebno izdvojiti MeGustaa, mobilnu aplikaciju koja omogućava korisniku personalizirano urbano iskustvo na način da mu dostavlja relevantne informacije o mjestima u neposrednoj blizini koristeći bluetooth smart beacon tehnologiju. Korisnik inicijalno odabire područja njegova interesa i svaki put kad primi lokalnu notifikaciju može je označiti relevantnom (“me gusta”) ili nerelevantnom (“no me gusta”) za njega. Svakom idućom oznakom aplikacija uči o osobnim interesima i preferencijama korisnika uz pomoć pametnog algoritma. Korisno za informiranje turista, personalizirane ponude i akcije za kupovinu te unutarnju navigaciju prostorom. Tu je i Time Station, mobilna aplikacija koja korisniku omogućava uvid u vozni red lokalnih autobusa (ili bilo koji drugi oblik javnog prijevoza), podržava offline rad, a koristi i GPS station locator. Slijedi Njam Njam, mobilna aplikacija za fast food ordering; Party Maker, web site na kojem korisnik putem svog korisničkog računa kreira party i playlistu, drugi korisnici se mogu prikjučiti partyju i dodavati pjesme koje žele (a koje se nalaze na serveru). Treba spomenuti i aplikaciju On Air, putem koje je između ponuđenih radio stanica moguće odabrati onu na kojoj se nalazi željena pjesma korisnika (nudi se datoteka autora). Za kraj, tu je Bratoljub Klaić, igra u kojoj igrači biraju riječi kojima ne znaju značenje, a za koje se nudi više definicija od kojih je samo jedna točna.

Velike zahvale idu organizatorima – Ediju Budimiliću iz riječkog WHOApi-a i StepRi-u koji su ovim hackathonom još jednom dokazali svoju profesionalnost i adekvatnu i potpunu infrastukturu, sponzorima Američkoj ambasadi, VIPNetu i naravno, Netokraciji, bez kojih ovakav događaj nikako ne bi bio potpun, te svima onima koji su ovaj vikend na bilo koji način doprinijeli da se Rijeka još malo bolje vidi na regionalnoj startup sceni.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Tehnologija

Probao sam robotsku kosilicu – mnogo je više od “Roombe za travnjake”

Imati robota koji vam kosi travu je super ideja, ali koliko je realizacija zapravo jednostavna i uspješna?

Kultura 2.0

Prva prepreka za elektroničko glasanje je digitalna nepismenost

Kako je situacija s pandemijom koronavirusa digitalizirala i digitalno transformirala dobar dio i privatnog i javnog sektora, aktualiziralo se i pitanje o elektroničkom glasanju. O temi spremnosti na taj oblik glasanja, i s tehnološke i društvene strane, razgovarala sam s osobom koja je razvila jedan takav sustav, Ivanom Hendijom iz FairVotesa.

Što ste propustili

Intervju

Wirecard je potonuo, je li za sobom povukao Revolut, druge fintechove i – vaše novce?

Hoće li pad Wirecarda značiti gubitak povjerenja korisnika u fintech svijet?

Startupi i poslovanje

Ovo je potpuni plan za sav sadržaj koji uspješan webshop mora imati!

Sadržaj je ključni faktor zbog kojeg korisnici dolaze interaktirati s vašim brendom. Sadržaj je kralj, a eCommerce tu nije iznimka. Od poslovnog plana, općeg sadržaja i opisa proizvoda, ovo su stavke koje svaki uspješan webshop mora pokriti.

Tehnologija

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

Intervju

Nakon investicije od više od 50.000 eura, najveća regionalna CS:GO zajednica, CSadria, postala Esport Adria

Ovaj novi brend okupit će gamere i fanove ne samo esport igara, već i mobilnih i drugih igara koje igra mnogo veći broj ljudi.

Startupi i poslovanje

Email marketing u doba “korone”: 3 greške i 3 trika za bolju učinkovitost

Pomno pripremate i šaljete newslettere, ali učinka nema? Uz Brunu Zagorščaka iz agencije Neuralab, nedavno certificiranog Mailchimp partnera, prolazimo osnovne pogreške i taktike email marketinga.

Tehnologija

S Omoguru widgetom ne čitaju lakše samo disleksičari, već svi mi koji u ekrane buljimo svakodnevno

Za osobe koje imaju poteškoće u čitanju Omoguru je dar s neba, a odnedavno im je njihov alat još dostupniji. Radi se o widgetu koji gotovo svaku stranicu može učiniti čitljivijom.