Kako je "iz dišpeta" nastala balkanska dating igra inspirirana animeom i narodnjačkom glazbom?

Kako je “iz dišpeta” nastala balkanska dating igra inspirirana animeom i narodnjačkom glazbom?

Nakon 4 godine razvoja, jedan developer napravio je igru koja je spoj svega što ne biste vjerovali naći u jednoj igri, uostalom, i sam navodi kako je na početku projekta shvatio kako takva igra ne postoji s dobrim razlogom.

Ako netko prati rubove hrvatske gaming scene, onda je možda uspio naletjeti na The Wheel of Fortune, prvu anime video igru s narodnjačkom glazbom. The Wheel of Fortune u žanr vizualnih novela donosi elemente balkanske kulture, narodnjačku glazbu, klasične životne izazove i karakterističan humor što u kombinaciji s japanskim anime stilom rezultira unikatnim proizvodom. Igra je trenutno dostupna na Steamu i Itchu.

Igru je napravio jedan developer koji ne želi otkriti svoje stvarno ime, a predstavlja se kao Vaisko. Za sebe kaže kako je samouki kreativac koji javnosti nudi alternativnu vrstu umjetnosti i medija, neovisno o etabliranim umjetničkim krugovima i o mogućim snažnim reakcijama publike. Također, on je osnivač studija za razvoj igara Takujin softwarea.

“Da citiram Grašu: ‘Ko će nego ja?”

Naravno da je prvo pitanje bilo zašto se odlučio napraviti ovakvu igru, a Vaisko nam na pitanje odgovara jednostavno: “Iz dišpeta”. Također, motivaciji je pridonijelo i to što ovakva igra ne postoji:

Kad sam došao na ideju da napravim visual novel s narodnjačkim soundtrackom bilo mi je sasvim jasno da takva igra ne postoji s dobrim razlogom, no upravo to mi je i bila glavna motivacija. Kao ljubitelj opskurnih i underground stvari, osjećao sam da mi je to i na neki način dužnost. Da citiram Grašu: “‘Ko će nego ja?”

Prije nego što je počeo s radom na igri priznaje kako nije istražio koliki potencijal ima ovakav tip igre u regiji, no isto tako svjestan je neiskorištenog prostora u segmentu:

Ovo je dosta nišni žanr općenito, postoji vrlo specifična publika koja igra takve naslove, a mislim da dobar dio gejmera nikada nije ni igrao jedan visual novel.

Ističe kako su vizualne novele dio anime i manga supkulture koja postaje sve više mainstream što bi moglo privući ciljanu publiku u regiji:

Ja se na isti način nadam privući fanove koji možda nisu toliko upoznati sa žanrom, ali gledaju anime i čitaju mange pa bi im ovakav projekt osim zbog regionalnog karaktera bio zanimljiv i zato što su dobro upoznati s tropima i stereotipima te supkulture.

Prve reakcije na priču? “Ne znam da li da ti čestitam ili da zovem policiju”

Vaisko nastavlja u svome iskrenom stilu i govori nam kako ljudi koji ga poznaju nisu bili toliko iznenađeni što radi ovakvu igru:

Jedan čovjek je sve to vrlo dobro sumirao: „Ne znam da li da ti čestitam ili da zovem policiju“.

Osim što igru čini posebnom sama radnja i atmosfera, Vaisko je dodao još jedan element zbog koje igra iskače. Na priču, pored odluka koje igrač donosi tijekom priče, utječe i kolo sreće koje se vrti svaku večer:

To dodaje jedan element nasumičnosti koji je zloglasan u video igrama, ali jako dobro komplementira temu sreće i sudbine. Ispod parodijske fasade The Wheel of Fortune istražuje temu determinizma i slobodne volje, što mislim da je jako zanimljivo.

Iako je Vaisko igru opisao riječima “…sadrži necenzurirane ilustracije, politički nekorektan dijalog i apsolutno nikakav sram u eksploataciji lokalnog mjesta radnje…”, priznaje kako je igra sigurno nekakav komentar na današnje društvo, ali sam nije siguran kakav. The Wheel of Fortune je parodija i smatra kako parodija mora biti provokativna.

Na kraju je dao i otkaz da dovrši svoj prvijenac

Rad na ovome projektu Vaisku je bio izrazito zabavan, iako je ponekad bio preplavljen stvarima koje treba napraviti:

Trebalo mi je 4 godine od začetka ideje do izlaska igre, uz obavljanje svakodnevnih obaveza poput fakulteta, posla i sl. Mnogo toga sam i prepravljao i dorađivao, inače bi jedna ovakva igra bila puno brže gotova. Bilo je puno prilika za odustati, ali imam sreće pa sam jako tvrdoglav.

Također, bilo mu je teško balansirati sve aspekte razvoja samostalno što zapravo i nije neočekivano:

Ako tri mjeseca provedem crtajući, ne mogu se u isto vrijeme baviti s pisanjem i tako dalje. Najteže od svega bilo je pronaći vrijeme za raditi na projektu dok sam paralelno radio puno radno vrijeme. Na kraju sam dao otkaz da bi mogao raditi isključivo na igri, jer je to bio jedini način da je dovršim u neko dogledno vrijeme.

On je i jutjuber sa 40 pretplatnika

Ovo je prva igra koju je izdao, a prije toga je radio na vizualnoj noveli s kolegama iz Takujin studija – na špijunskoj SF parodiji. Kaže kako još uvijek traže angel investitora.

Inače se cijeli život bavim raznim kreativnim projektima, imam i YouTube kanal s 40 subscribera, ali neću vam otkriti kako se zove. Ja sam VAISKO i možete me potražiti na vaisko.com

Naravno, Vaisko ima i planova za dalje:

Još imam posla oko The Wheel of Fortunea, ali vjerujte mi da se jedva čekam uhvatiti sljedeće stvari koju odlučim napraviti. Doduše, ne mogu garantirati da će biti išta manje bizarna od ove.

 

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni marketing

Gdje griješimo u zapošljavanju generacije Z?

Zbog toga što je odrasla u posve novim okolnostima modernog društva, kao i u mnogo slučajeva dosad - stariji naraštaji sve slabije razumiju novu generaciju. Kako pristupiti "genzijevcima"?

Digitalni marketing

Je li Google Analytics ilegalan? Jest, ako se pogrešno implementira!

Je li korištenje Google Analyticsa (i svih drugih digitalnih servisa koji podatke spremaju u SAD) preko noći postalo ilegalno objašnjavaju stručnjak za digitalnu analitiku Robert Petković i pravnica Ana Bačić.

Intervju

Tena Turčinović preuzima poziciju Marketing Managera u Wolt Hrvatska

Tena Turčinović, donedavno Client Partner Manager u Httpoolu Hrvatska, od početka 2022. preuzima marketing Wolta u Hrvatskoj.

Što ste propustili

Intervju

Što na internetu radi i voli: Vuk Vuković

Ekonomist i poduzetnik čija tvrtka se bavi politčkim i tržišnim predviđanjima otkrio nam je sve o svojim online navikama - omiljena javna osoba koju prati je Nassim Taleb (koji i prati njega!), obožava memeove, skoro je kupio Dogecoin zbog Elona Muska, želi više followera na Twitteru, na Instagramu ima gastro profil cookwithvuk!

Društvene mreže

Kronike LinkedIna: “Poslovna mreža” koja je postala odlagalište objava za samohvalu i šuplje inspiracije

Što je sve LinkedIn postao, a nije trebao? Iliti kako smo pretvorili jedinu poslovnu društvenu mrežu u novi Facebook...

Digitalni marketing

Oglasio se Google: “Analytics nije ilegalan, ali neka EU i SAD što prije dogovore pravila”

Sporna mogućnost da digitalni servisi američkim tajnim službama moraju otkriti osobne podatke građana EU, zbog koje navodno krše GDPR, tek je teoretska i Google u 15 godina, koliko nudi Analytics, nije primio niti jedan takav zahtjev - tvrdi njihov glavni pravnik Kent Walker.

Digitalni marketing

Željka Košanski postaje Head of People Operations za Mediatoolkit i Bornfight

U 2022. godini Željka će pomoći u zapošljavanju 80 kolega u obje kompanije što je rast od 50% u Bornfightu, i čak 80% u Mediatoolkitu.

Analiza

Je li moguće? Hrvatski developeri zadovoljni su selekcijskim procesima, daju im ocjenu 7,6

Prijatelji, poznanici i kolege developerima su najčešći izvor informacija o otvorenim pozicijama i uvjetima rada u drugim tvrtkama. Juniori posao traže i na društvenim mrežama, a midovi gledaju i portale za zapošljavanje. U oglasu bi trebala biti navedena plaća, a na intervjuu budući šef.

Istraživanje

Za povećanu online kupnju u 2021. najviše su zaslužni – pripadnici “Boomer” generacije!

Mogli smo očekivati kako će online kupnja rasti, ali koja kategorija proizvoda bilježi najveću kupnju, kolika je prosječna vrijednost kupnje i koje generacije dominiraju u online shoppingu?