Crowdinvesting je potreban za prvi Trilleniumov proizvod

Prpić: Unatoč ASOS-ovoj investiciji, crowdinvesting je potreban za prvi Trilleniumov proizvod

Iako je prije nekoliko mjeseci potvrđeno ulaganje ASOS Venturesa, koji je dio svjetski poznate britanske ecommerce tvrtke ASOS, u hrvatski startup Hrvoja Prpića Trillenium, danas je osvanula i crowdinvesting kampanja na platformi Seedrs putem koje se prikuplja 200.000 funti u zamjenu za 7,96% udjela. Hrvoje nam objašnjava i zašto se odlučio na takav potez.

prpic

Seedrs je britanska crowdinvesting platforma na kojoj je i Zagrebački inkubator poduzetništva imao uspješnu kampanju te putem koje je prikupio 68.700 funti za financiranje svojih startupa. Trillenium, iako se na platformi vodi kao britanska firma, drugi je hrvatski projekt koji prikuplja sredstva na Seedrsu na ovaj način, a Prpić objašnjava da su se na nju odlučili jer čak ni investicija ASOS-a nije dovoljna za dovršetak projekta.

Čak niti ova kampanja neće biti dovoljna da Trillenium postane profitabilan. Nakon završene crowdinvesting kampanje krećemo u izradu MVP-a, odnosno minimum viable producta, koji moramo dokazati na tržištu zajedno s našim partnerom ASOS-om. Ako korisnici iskažu zadovoljstvo korištenjem 3D prostora u svrhu kupnje, krećemo u novu investiciju od 2 milijuna eura i implementaciju kod našeg prvog kupca.

Kampanja u trenutku pisanja teksta ima već 67 investitora, a tko su oni, možete provjeriti registracijom na Seedrsu. Prikupljeno je i više od 34.000 funti, iako je do kraja kampanje ostalo 60 dana, a jedan od investitora u tvrtku s 10.000 funti je i sam Hrvoje. To je napravio, kako kaže, jer osobno vjeruje u projekt.

Iduće godine ‘v-kupovina’ cipela i torbica

Od investicije ASOS-a, kada je ASOS Ventures postao manjinski dio ove tvrtke, prošla su četiri mjeseca, a tada je Hrvoje naveo kako, osim mogućnosti za nova zapošljavanja, to partnerstvo označava buduću integraciju s ASOS-om, doseg do velikog tržišta kupaca ovog brenda te vrijedne kontakte. Danas objašnjava što se u međuvremenu događalo s projektom:

Od tada je napravljeno kvalitativno istraživanje na kupcima ASOS-a koje nam je pokazalo kojem dijelu ASOS publike se moramo obraćati – muškarci, žene, predvodnici ili sljedbenici i još dosta drugih odgovora. Zatim smo se zadnja dva mjeseca pripremali na crowdinvesting kampanju i nakon kampanje krećemo u izradu MVP-a, točnije u proširenje mogućnosti demo proizvoda koji smo do sada napravili.

I dalje je u planu da Trillenium od iduće godine omogućuje kupovinu jednostavnijih proizvoda, poput cipela, torbica ili sunčanih naočala, a 2025. trebao bi biti završen dio projekta u kojem će biti moguće isprobati odjeću na kopiji svojeg tijela. V-commerce danas nije široko raširen, a Hrvoje smatra da su sve prepreke za to danas premašene te da će postati mainstream 2016. godine. Potrebno je još da se samo “poslože kockice”, kaže, a vjeruje i da će Trillenium u svemu tome biti važna kockica. Za sada se čini da barem 67 trenutnih mini-ulagača u to također vjeruje – koliko će ih biti do kraja kampanje, vidjet ćemo za 60 dana, kada ćemo doznati rezultate druge hrvatske crowdinvesting kampanje.

Komentari

  1. Marko

    Marko

    08. 06. 2015. u 12:56 pm Odgovori

    Čak niti ova kampanja neće biti dovoljna da Trillenium postane profitabilan. Nakon završene crowdinvesting kampanje krećemo u izradu MVP-a, odnosno minimum viable

    Cijeli proces tih startupa razumijem, ali kako jedna firma, produkt koji nista ne donosni moze traziti novce koji mu opet nece pomoci da donosu zaradu? Tko uopce zeli ulagati u tako nesto? Osim ljudi koji imaju ultra mega puno novca i ne znaju sto s njim uraditi.

  2. Hrvoje Prpic

    Hrvoje Prpic

    08. 06. 2015. u 3:31 pm Odgovori

    Puno je startupa koji godinama nisu donosi novac – Google, Facebook, WhatsApp, Snapchat itd. Neki i danas ne donose novac (Google maps, google mail i sl.), a opet vrijede milijarde jer se zna da ce u jednom trenutku taj novac poceti stizati.

  3. Boris

    Boris

    08. 06. 2015. u 4:47 pm Odgovori

    Ima jedna razlika, a ta je da su Google, Facebook, Twitter i ostali bili od početka na raspolaganju korisnicima i gradili korisničku bazu – koja ima kapitalnu vrijednost. Trillenium od 2010. najavljuje da je “sljedeći kvartal prvi shopping centar”. Pet godina je u svijetu IT-a jednako dva eona u normalnom svijetu. Hrvoje, ja razumijem tvoj pokušaj da vratiš barem dio svoje investicije valjajući investitore, ali ova priča s Trilleniumom je daleko ispred svog vremena da bi zaživjela. Jednostavno, simpa produkt na nezrelu tehnologiju i navike korisnika. Energiju trošiš, a život je jedan. Sretno.

    • Hrvoje Prpic

      Hrvoje Prpic

      09. 06. 2015. u 9:08 am Odgovori

      Boris, ne čitaš detaljno članke. Koncept shopping centra je odbačen prije 2 godine i business model je promijenjen u white label 3d platform. 2 godine je pregovarano s tvrtkom koja se skoro može mjeriti s igračima koje spominješ i koja ima 88 milijuna unique posjetitelja mjesečno i nalazi se na 485 mjestu na svijetu po Alexa ranku (ne brojeći ostale domene koje posjeduju).

      • Boris

        Boris

        09. 06. 2015. u 10:06 pm Odgovori

        Bojim se da ćete napustiti i ovaj koncept. Nije više problem u novcu koji si izgubio, jer to je dio poduzetništva. Problem je što idete dalje glavom kroz zid u područje u kojem nema novaca u srednjem vremenskom periodu. A očito i ne znate upravljati proizvodom, ako napuštate koncepte svake dvije godine. Software nije prodaja računala bez PDV-a iz garaže i jbga, ne mora svatko biti dobar u tome.

  4. Drugi

    Drugi

    08. 06. 2015. u 8:13 pm Odgovori

    Meni se čini da takav koncept kupovine (virtualna 3D kupovina) ima jedan osnovni problem – onemogućava kupca da brzo kupi ono što želi, znači ubija osnovnu komparativnu prednost svakog kvalitetnog web shopa koji ima dobro riješen koncept pretraživanja/browsanja.

    Sa druge strane, teško da može ponuditi kvalitetniji doživljaj užitka kupovine od prave staromodne kupovine.

    U svakom slučaju – sretno sa financiranjem.

  5. Hrvoje Prpic

    Hrvoje Prpic

    08. 06. 2015. u 9:40 pm Odgovori

    Drugi,
    Muskarci i zene ne kupuju jednako. Dok muskarci na kupovinu gledaju kao na obavezu koju treba obaviti, zene u tome uzivaju. Kao muskarac mozete zamisliti situaciju u kojoj uzivate u sportu dok zene na to gledaju kao na nesto sto treba obaviti.

  6. Markoo

    Markoo

    09. 06. 2015. u 1:06 am Odgovori

    Za ovaj startup nije ni vrijeme ni mjesto. To je kao kada je 1 Gb koštao nekoliko milijona a danas nekoliko centi. Oko 40% startup-a propada zbog lošeg tempiranja, a ovo je jedan od njih… Pogledaj Playstation Home, tako dobro realiziran ali ne prihvaćen. Osim toga, nikada ne bi kupovao u 3D-u, kada web daje tako intuitivan UI, i to samo pomoću lista.

  7. Mario

    Mario

    09. 06. 2015. u 10:43 am Odgovori

    Ovaj projekat se baš rasteže a nije mi jasan ni cilj završetka 2025 godina – do tada više i neće biti Interneta. Druga stvar koja mi nije jasna zašto treba još love kada je i dosadašnja runda dovoljna za plaće programera. Pa nije to svemiski brod.

    No ipak drago mi je da se Hrvoje bori da nešto napravi sa time, crowdfunding je ok. Samo dosad je previše teorije a nigdje ništa konkretno.

    • Hrvoje Prpic

      Hrvoje Prpic

      09. 06. 2015. u 11:00 am Odgovori

      Mario, s velikim tvrtkama se sve treba raditi polako i pažljivo. ASOS nije dućančić s ugla i ono što ASOS izbaci mora biti vrhunsko, a takav će biti i Trillenium. Sve to jako puno košta, ali su zato i očekivanja velika.

      • Mario

        Mario

        09. 06. 2015. u 2:34 pm Odgovori

        @Hrvoje zanima me otkud datum završetka 2025. Po kojim kriterijima si izračuao da će taj ogroman projekat biti gotov baš do tada. Neće li do tada i ljudi letjeti na Mars (vjerojatno), oni su si zadali kraći termin

        • Hrvoje Prpic

          Hrvoje Prpic

          09. 06. 2015. u 3:40 pm Odgovori

          Nisi dobro čitao. Projekt u raznim fazama kreće već od kraja ove godine. U prvoj fazi će u ponudi biti samo jednostavniji 3d proizvodi (cipele, torbice, sunčane naočale). Zadnja faza je isprobavanje odjeće na internetu na avatarima koji su kopije kupca i koji hodaju po modnoj pisti. Za tako nešto će trebati 5-10 godina da dodđe do komercijalnog razvoja jer postoji 3-4 trenutno neriješena problema. Trillenium će raditi i na tome i to smatram završnom fazom 3d kupovine odjeće. Hoće li ljudi na Mars prije toga, to ne znam.

  8. ime i prezime

    ime i prezime

    09. 06. 2015. u 4:53 pm Odgovori

    Hrvoje, koliko procjenjuješ ako sada uložim 2k funti u projek će moj udio vrijediti za cca 2-3 godine? Ovo je ozbiljno pitanje na koje bi kao potencijalni investitor trebao dobiti barem “približan” odgovor

    • Hrvoje Prpic

      Hrvoje Prpic

      09. 06. 2015. u 5:00 pm Odgovori

      Sorry, to ti stvarno ne mogu odgovoriti. Kad se registriraš na Seedrs proći ćeš test nakon kojeg ćeš biti svjestan opasnosti ulaganja u startupe i nakon toga možeš zatražiti Investors pack (već je puno ljudi to zatražilo, odeš u Q&A prije investiranja), set dokumenata u kojima se nalaze odgovori upakirani u službene forme. Napisati ovdje nekakvu procjenu povrata bi po engleskim zakonima (kojima sad kao direktor engleske tvrtke potpadam) bilo protuzakonito.

      • Mario

        Mario

        09. 06. 2015. u 6:03 pm Odgovori

        @Hrvoje ne kužim zakaj razvijate svoju tehnologiju kada svaka malo bolja igrica na Playstationu npr ima savršeni 3D engine gdje ulaziš u prostorije, uzimaš predmete itd. Čemu izmišljati toplu vodu i trošiti novac kada već postoji tehnologija i to vrlo kvalitetna.

  9. ime i prezime

    ime i prezime

    09. 06. 2015. u 5:25 pm Odgovori

    Već sam drugu godinu na Seedrs-u i investirao sam u 3 projekta do sada. Potpuno je jasno da ti je sveto pismo njihov test gdje naravno moraš odgovoriti da si u potpunosti svjestan da ćeš spušiti jer budimo sasvim realni ovo je daleko riznično ulaganje 🙂 No ja te pitam kao poduzetnika koji vjeruje u svoj projekt, da li misliš da ću kroz neko određeno vrijeme povratiti svoj ulog?

    • Mario

      Mario

      09. 06. 2015. u 5:44 pm Odgovori

      @ime i prezime, moj komentar. Tvoj ulog je daleko premali da očekuješ neki povrat. Ulaganje 2K funti nije ni rizično ni nerizično, zato ne možeš očekivati povrat, niti si u poziciji da predmet investicije kontroliraš ili nadzireš.

      Rizično ulaganje je kada uložiš daleko veći iznos npr 20-50K funti naviše i onda puno detaljnije odabireš investicije. Samim time i povrat je realniji jer aktivno sudjeluješ u investiciji.

      Crowdsourcing nije ni investiranje niti veliko ulaganje jer ako se desi povrat tada on treba biti ne 2-3x veći nego par stotina puta veći. A ako bude par stotina puta veći tada ćeš si čupati kosu zašto nisi investirao više. Znači investitor investira u 10 projekata i očekuje da će mu jedan donijeti x30 do x100. Peter Thiel je uložio 500K u FB i dobio 2 mlrd, 4000x veći povrat od uloga. Vodeći investitori kažu da treba biti vrlo selektivan u odabiru investitije ali u ono što odabereš trebaš uložiti značajnu lovu. To je defiicija pravog rizičnog investiranja, spray and pray investiranje je statistički dokazano pušiona.

  10. G

    G

    09. 06. 2015. u 5:52 pm Odgovori

    Hrvoje, kako ce izgledati finalni proizvod? Da li ce se ljudi kretati iz prvog lica koristeci WASD+mouse ili gamepad? Jel ce oculus rift biti obavezan? Kakvi ce sve tipovi proizvoda biti dostupni u 3D modu?

    • Hrvoje Prpic

      Hrvoje Prpic

      10. 06. 2015. u 1:02 am Odgovori

      Bit će više opcija, primarni segment je mobitel i tablet, ne nužno VR, moći će se koristiti i običan 3d. Kreću se iz prvog lica, a ako istraživanje pokaže da žele iz 3. lica onda ćemo uvesti i to. Oculus Rift nije obavezan. U prvoj verziji cipele i torbice, a možda i sunčane naočale.

  11. Viktor

    Viktor

    12. 06. 2015. u 10:28 pm Odgovori

    (Ne)iznenadjuju me skepticni komentari o ovakvom projektu.
    Ljudi, ovo je definitivno buducnost! I slazem se, mozda prosjecnom muskarcu to zvuci nepotrebno, ali evo bas sam upravo objasnio curi koncept i njen komentar je: “savrseno” 😉
    Hrvoje, svaka cast na hrabrosti za ulaganje vremena i novca u nesto ovako vizionarski.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Tehnologija

Kako dobiti najbolju moguću kvalitetu slike na Zoomu, Meetu, Skypeu?

2020. je godina prijenosa uživo! A ako još uvijek ne znate što i kako raditi, ne brinite: stiže pomoć!

Što ste propustili

Društvene mreže

Kako je bilo biti Pipi usred “hajke” na brend, otkriva CM godine – Antea Franjić!

Antea ni ne pokušava pričati o broju mjehurića u bočici Pipija, ni koliko je narančasta njihova narančada, ali zato zna uzburkati online vode. Što se krije iza dovitljivog upravljanja društvenim mrežama koje joj je osvojilo nagradu za CM-a godine?

Tehnologija

Evo kako su Combisova cloud rješenja omogućila Rimac Automobilima da nastave razvijati C_Two i od kuće

Mislim da vam ni ne moramo govoriti koliko je dizajniranje automobila zahtjevan posao, ali što se dogodi kada ne možete do svog računala u uredu, a razvijate modele veličine desetak gigabajta?

Startupi i poslovanje

Lora Pleško: Kako voditi tim i tvrtku u doba krize?

Lora Pleško je CEO Mašinerije, tvrtke za razvoj mobilnih aplikacija i web rješenja. Ususret Ladies of New Business konferenciji Lora nam je prenijela iskustva o slaganju internih procesa za vrijeme remote rada.

Intervju

Stručnjaci: Zbog “pada” Štita privatnosti razmislite hoćete li koristiti američke servise kao što je Mailchimp 

Dok se čeka razjašnjenje odnosa između SAD-a i EU u kontekstu prijenosa podataka, tvrtke koje prenose podatke van Europske unije moraju dokazati da su poduzele dovoljne mjere zaštite. Konzultantica za zaštitu podataka, Vlatka Vuković, smatra da su pojedini servisi prešutjeli bitne informacije.

Kultura 2.0

S nagradom Europske komisije u ruci e-Škole nastavljaju digitalizirati 1317 škola u Hrvatskoj

Nagrađen i od Europske komisije CARNET-ov projekt e-Škole dokazao je kako je Hrvatska na dobrom putu da "odgoji" digitalno zrele škole. Što se sve događa u pozadini pripreme i realizacije takvog velikog projekta, u doba krize, saznali smo.

Intervju

Ovako izgleda Nanobitov proces razvoja igara koje svakodnevno igraju stotine tisuća ljudi

Hollywood Story i My Story jednostavno je igrati, ali koliko je jednostavno - ili komplicirano - napraviti uspješne 'casual' igre?