Film ‘Ti mene nosiš’ dostupan 75 milijuna gledatelja na Netflixu!

Imamo prvi film iz regije na Netflixu: ‘Ti mene nosiš’ dostupan 75 milijuna gledatelja!

Najpopularniji servis za prikazivanje video sadržaja na zahtjev, Netflix, otkupio je prava za prikazivanje hrvatskog filma "Ti mene nosiš". Time postaje dostupan 75 milijuna gledatelja, a riječ je o prvom filmu iz regije koji je dostupan na ovom servisu. Kako ovakvi servisi utječu na filmsku industriju te smatraju li ovo svojevrsnom pobjedom, i za sebe i za hrvatsku kinematografiju, otkrile su nam u razgovoru redateljica Ivona Juka i producentica Anita Juka.

Netflix Ti mene nosiš

Višestruko nagrađivani film “Ti mene nosiš”, napravljen u produkciji kuće 4 film, prikazuje tri odvojene, ali isprepletene životne priče. Iako se to na prvu možda ne čini netipičnom temom za hrvatsku kinematografiju, mnogo je toga bilo neuobičajeno u ovom filmu. Od toga da traje čak dva i pol sata, preko činjenice da je dosta uzburkao duhove domaće filmske industrije, do samog načina distribucije – u svoj toj neobičnosti možda nije neobično da je upravo ovaj film završio na Netflixu. Anita Juka otkriva kako je do suradnje došlo:

“Ti mene nosiš” prezentiran je Netflixu na European Film Marketu u sklopu Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu. Iako su pregovori krenuli još prije 6 mjeseci, cjelokupna procedura dostave video i audio materijala, titlanja na strane jezike, izrade promotivnih materijala trajala je cijelo ovo vrijeme. Izrazito smo sretni što je upravo naš film prvi iz regije kojeg je Netflix kupio i već sama ta činjenicu premašuje naša očekivanja. „Ti mene nosiš“ u ovom trenutku može pogledati preko 75 milijuna ljudi, i to je zaista najveća distribucija nekog hrvatskog filma do sada. Ovo je ogroman uspjeh, i to ne samo za naš film, već za cijelu hrvatsku kinematografiju.

‘Kinematografiju nam vodi organizirana kriminalna hobotnica’

Cijela je priča oko kreiranja filma ponešto netipična, a u nekim se trenutcima činilo da je cijeli domaći filmski sustav bio protiv njega. Znači li pozicioniranje na Netflixu u tom pogledu i svojevrsnu pobjedu? Ivona otvoreno odgovara:

Imate pravo, znači. Bilo bi pogrešno reći cijeli filmski sustav, jer imam mnogo kolega koji su mi pomogli i bez čije podrške mnogo toga ne bih uspjela napraviti. Zapravo, u našoj kinematografiji ima mnogo vrhunskih profesionalaca i divnih ljudi koji pošteno rade svoj posao, ali kinematografiju nam vodi organizirana kriminalna hobotnica koja je jako dobro uigrana, vrti veliki novac i dobro pazi da ih se ne otkrije. Svi koji od toga imaju koristi i lako mogu doći do državnog novca, ne žele se odreći takvih benefita, a među njima su ugledna imena, prvenstveno producenata i redatelja, kao i nažalost sve veći broj onih koji se nisu etablirali, ali koji im se žele dodvoriti i međusobno se itekako pokrivaju. Nakon što se godinama priča o ovome i napokon pokrenutih istraga, shvatili su da osim novca kojeg si međusobno dijele, moraju kupiti i ugled kako bi opravdali tu podjelu novca. I eto otkud odjednom uspjeh hrvatskih filmova na festivalima.

Ivona smatra kako te uspjehe ostvaruju filmovi dokazano osrednjih ili čak loših filmaša, ali koji dolaze iz produkcija kojima se godinama dodjeljuje većina državnog novca za produkciju.

Mi smo među rijetkim produkcijama, kojih doduše ima, koje ne ispune samo prijavnicu na HAVC-u i dobiju milijune, već sami radimo na financiranju filma – od europskih fondova, sponzora do privatnih investitora. Međutim, zato su se svojski potrudili tijekom nastanka ovog filma, a i poslije kad je film izašao, da nas onemoguće u bilo kakvom uspjehu, pogotovo tamo gdje imaju veze. Nije nam se bilo lako boriti protiv institucije koja raspolaže milijunima državnog novca kao ni s njihovom mrežom pojedinaca i drugih institucija, zato je ovo doista pobjeda. Netflix je prepoznao kvalitetu našeg filma i odlučio ga kupiti, smatra ga zanimljivim da ga stavi u ponudu s najvećim blockbusterima u kojima glume planetarno poznati glumci. Ovo je značajno i za naše glumce čiji će rad biti predstavljen široj javnosti, gledateljima u cijelom svijetu, kao i svima koji su radili na filmu, a vjerujem i našoj javnosti, jer se napokon naš film pojavljuje pred svjetskom publikom, ne samo pred elitističkom grupom na nekom festivalu.

Nije zaobilaženje, nego (r)evolucija sustava

Anita objašnjava kako je dosadašnja distribucija hrvatskog filma ograničena – filmovi se većinom prikazuju u art-house kinima, u ograničenom vremenu, ali činjenicu da će “Ti mene nosiš” biti distribuiran putem Netflixa ne smatra “zaobilaženjem” postojećeg sustava, jer je film imao uspješnu distribuciju na inozemnim kinima i međunarodnim festivalima, nego da je to dio revolucije koja se trenutno odvija u filmskom i televizijskom svijetu.

Nove platforme za distribuciju svakako su nova prilika za filmaše. Do sada su nezavisni i inozemni filmovi bili osuđeni na ograničenu distribuciju u Europi, najčešće u nekim manjim art-house kinima, u lošim terminima, s maksimalnom distribucijom u trajanju od dva mjeseca. Ovim putem ne samo da je film dostupan gotovo svima na svijetu koji imaju internetsku vezu i voljni su platiti mjesečnu pretplatu u iznosu od otprilike 8 eura, već će film biti dostupan narednih 5 godina u Netflixovoj ponudi.

Ako već niste uspjeli pogledati film u kinima, bacite oko na trailer i pronađite ga već na – Netflixu.

Komentari

  1. ante krnjić

    ante krnjić

    09. 07. 2016. u 7:18 pm Odgovori

    odustao sam od ove propagandne rigotine nakon nepuna dva pasusa. pamflet od članka kuje ovo smeće od filma u zvijezde i nastoji napraviti od nas neuke budale dajući nemjerljivu važnost smeću kojeg netko eto ipak ima hrabrosti nazvat filmom, avljda zato jer traje 2,5 sata i ima “tri isprepletene priče” što je da se azključiti više nego maestralno, dakle osuđeno na uspjeh.
    jedini hr film koji vrijedi pogledati je sedlarov četverored, a sedlar je bez konkurencije jedini naš dobar režiser.

    • Mia Biberović

      Mia Biberović

      10. 07. 2016. u 12:18 am Odgovori

      Mi se ovdje ne bavimo filmskom kritikom, nego poslovanjem – a Netflix mijenja način kako posluje filmska industrija. Nemjerljiva važnost? Neka 75 milijuna potencijalnih gledatelja procijeni. 😉

  2. ante krnjić

    ante krnjić

    10. 07. 2016. u 9:08 am Odgovori

    film je tipičan hr šrot. sve se bojim što će izazvat veliku gledanost. da mi je samo znat kako ga je uspjela uvalit. i ovaj netflix se gadno srozao, kad misliš da ne može gore on te opet iznenadi. a ti si se bogami potrudila napisat plaćeni pamflet i žešće izreklamirat tu bljuvotinu prikazujući ga kao čudo. toliko o poslovanju, ruka ruku mije korupcija obadvije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Domaći ININ uz AI “opametio” održavanje cesta i očitavanje brojila u Slavonskom Brodu

Koristimo AI za filtere na Instagramu i razgovaramo s robotima svaki dan. Zašto onda ne bismo koristili umjetnu inteligenciju za bilježenje rupa na cesti? Tvrtka ININ mogla bi imati pravo rješenje.

Društvene mreže

Jeste li mislili da će 16 godina od osnivanja Facebooka na njemu najvažnije biti – grupe?

Pokretači i administratori otkrivaju mi kako su nastala stručna udruženja, pa i poslovna partnerstva, na temelju specijaliziranih Facebook - grupa.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Davor Runje i Hajdi Ćenan predstavili airtAI; bankama pomažu učiti o našim transakcijama

Danas je predstavljen airtAI, domaći fintech startup čije se rješenje temelji na umjetnoj inteligenciji, a usmjereno je na manje banke koje žele bolje procijeniti potrebe svojih korisnika. Ususret predstavljanju, ekskluzivno za Netokraciju detalje otkriva CEO, Hajdi Ćenan.

Prikaz

Što znači biti junior, što middle, a što senior u hrvatskoj tehnološkoj industriji?

Tri programerske pozicije - 100 definicija što obuhvaćaju. Ususret objavi matrice senioriteta development agencije Bornfight, iskoristili smo priliku razgovarati s nekoliko članova domaće IT zajednice ne bi li rasvijetlili što bi mogao biti standard za juniorski, middle ili seniorski posao programera. Evo što smo saznali...

Kultura 2.0

Zašto vam baš neću dati email ili broj direktora te tvrtke, ali možda napravim intro (što je bolje za vas)

“Možeš li mi dati email ili telefon od...?” Žao mi je, ne neću. Umjesto dilanja kontaktnih podataka, vrijeme je da usvojimo kulturu “introa”.

Internet marketing

Uvodimo četverodnevni radni tjedan i normalne rokove u marketinšku industriju ASAP!

Svi marketingaši na početku svoje karijere prođu vatreno krštenje rokova "za jučer", ali mora li takvo stanje ostati i u digitalnom dobu? Zajedno s Domagojem Davidovićem iz Švicarske, otkrivamo potencijalna rješenja za normalniji radni ritam u industriji.

Internet marketing

Na Valentinovo ne cvjetaju samo ruže, nego i industrija seksi igračaka za odrasle: LELO i Libido otkrivaju i koliko

Sretno Valentinovo! Danas je dan zaljubljenih, a na Netokraciji smo se odlučili istražiti kupovne navike i digitalne kampanje nešto posebnijih stvari, baš za ovaj dan.

Tehnologija

Nanobit i Microblink: Ako zaživi GDSA, izazivač Google Playa, olakšat će ulazak na kinesko tržište aplikacija

Xiaomi, Vivo i Oppo udružili su se u razvoju platforme koja bi bila direktan konkurent Google Playu. Kako to može utjecati na domaće IT tvrtke, otkrili smo u razgovoru s njihovim predstavnicima.