Što SofaScore traži od "direktora proizvoda" čiju platformu svakodnevno koristi 20 milijuna korisnika?

Što SofaScore traži od “direktora proizvoda” čiju platformu svakodnevno koristi 20 milijuna korisnika?

"Product Director" možda nije titula koju toliko često vidimo na našem području, ali je izuzetno važna u tvrtkama posvećenima digitalnim proizvodima kao što je SofaScore.

Tekst pred vama je nastao iz zanimljivog razgovora s ekipom iz SofaScorea o procesu zapošljavanja osobe na poziciji Product Director. Kako je to uloga za koju ne čujemo prečesto u Hrvatskoj, odlučio sam istražiti više o tome kako teče potraga za takvim stručnjakom, ali i što bi bile njegove/njezine zadaće u ovakvoj tvrtki.

Ako s njima niste upoznati, SofaScore je tvrtka koja razvija aplikaciju SofaScore za praćenje rezultata sportskih natjecanja. Danas broje više od 20 milijuna korisnika diljem svijeta i svakako su jedna od najpoznatijih platformi ovog tipa u svijetu.

Iza SofaScorea je izazovna 2020., jer se ipak radi o godini koja je gotovo u cijelosti prošla bez sportskih natjecanja. U jednom trenutku ste mogli pratiti samo možda jednu ili dvije nogometne lige u svijetu, za razliku od stotine liga koje se igraju u “normalnim godinama”. Srećom, SofaScore nije imao značajnih problema, a ove godine su predstavili i novi digitalni proizvod, Editor – koji daje korisnicima mogućnost unošenja njihovih vlastitih malih liga u aplikaciju.

Uz rast dolazi i potreba za jačim menadžerskim kadrom

Kako danas govorimo o tvrtki koja se bavi prvenstveno digitalnim proizvodom (SofaScore aplikacija), logično je da postoji “šef odjela proizvoda” koji bi time trebao upravljati. Product Director ili, za ovu priliku nazovimo ga direktor proizvoda, jednostavno rečeno – upravlja timovima koji razvijaju proizvod i nadgleda proces razvoja. No, tu posao ne staje.

Suvlasnik i CEO SofaScorea Zlatko Hrkać mi kaže kako su, dok su bili malen tim, svi imali uvid u sve aktivnosti i projekte. Tada je to bilo lakše sve voditi međusobno, ali u posljednjih godinu dana tim se gotovo udvostručio i samim time se pojavila potreba za osobom koja će moći uzeti sve procese u obzir, sagledati ih iz šire perspektive te donositi bolje odluke. Danas je u SofaScoreu zaposleno 125 ljudi, a Zlatko dodaje:

Kad je riječ o ovoj osobi, radije pričamo o ulozi, a ne poziciji. Pozicija upućuje na nešto statično, u okvirima, dok mi želimo osobu koja će s nama sukreirati svoju ulogu i sve što ona nosi. Želimo nekoga tko grize, tko ima ambiciju i tko će nas poticati na daljnji rast. Želimo nekoga tko će predlagati, a ne čekati na prijedlog, tko će s nama sudjelovati u stvaranju vizije i dalje je provoditi.

U Zagrebu se odnedavno možete provozati i u SofaScore tramvaju Jure Živković

Ne radi se samo o proizvodu

Iako se titula o kojoj govorimo zove “direktor proizvoda”, Zlatko misli da to možda malo nepravedno asocira na to da će se ta osoba baviti samo jednom stvari jer je SofaScore glavna stvar. No, to nije slučaj:

Takav posao zapravo sačinjava puno različitih projekata – primjerice, nedavno launchani SofaScore Editor je zasebna aplikacija koja omogućuje praćenje nižih lokalnih liga. Suradnje s Huaweijem te Samsungom također su novi projekti, koji sa sobom donose nove izazove te zahtijevaju da se neke stvari rade “od nule”. Ovo su strateški važni projekti, ali ih volimo i zato što svima uključenima čine rad dinamičnijim i zanimljivijim.

Dodaje i kako od budućeg zaposlenika svakako očekuju motivaciju i vođenje tima jednako kao i vođenje i razvoj proizvoda. “To su ljudi koje treba voditi i motivirati da ostvare zajedničke ciljeve”, pojašnjava i dodaje kako se ne može dovoljno naglasiti važnost timskog rada i atmosfere. U SofaScoreu niste isključivo zbog krajnjeg cilja, već i zbog putovanja na kojem ćete uživati i razvijati se, zaključuje Zlatko.

Kada govorimo o ostalim zadaćama novog kolege, Zlatko kaže:

Direktor proizvoda će, kao i ostali direktori, u fokusu imati krovne poslovne ciljeve kompanije. Naš cilj je da direktori i voditelji usko surađuju i sami dolaze do rješenja kako ostvariti i nadmašiti postavljene ciljeve.

Želimo se maknuti od paradigme da primjerice marketing dovodi korisnike, a produkt ih zadržava. Svi smo dio istog tima s istim ciljem, nema prvog tima i rezervnih igrača. Doprinos UX tima, analitičara, dizajnera i marketinga je jednako važan kao i onaj developera.

Veliki projekti za 2021.

Samim time što se radi o aplikaciji koju svakoga dana koristi više od 20 milijuna ljudi, jasno je da je potrebna osoba koja razumije rad na nečem velikom.

Zlatko priznaje kako pronalaženje osobe koja ima dovoljnu razinu iskustva u radu s jednim proizvodom s ovoliko korisnika nije nipošto lak posao i da se i oni sami s time bore. Ipak, samo iskustvo nije presudno, već se od kandidata očekuje da svoje iskustvo može pretvoriti u dobre rezultate.

Zlatko kaže kako za SofaScore ove godine planiraju neke velike projekte, radit će se redizajn čitave aplikacije, a čeka ih i novi vizualni identitet. Ističe i kako će mnogo više raditi na strateškim suradnjama poput onih sa Samsungom i Huaweijem.

SofaScore svakog dana koristi više od 20 milijuna ljubitelja sporta iz cijelog svijeta. Jure Živković

Pitanje za direktora: koju ideju odabrati?

Novi kolega svakako će se morati uhvatiti ukoštac i s jednim od velikih izazova svake product firme: prioritizacijom ideja. Naime, kada imate mnogo zaposlenika koji su na svom poslu prvenstveno iz ljubavi, kao što kaže Zlatko, svatko od njih bi volio pridonijeti svojim idejama.

Zlatko mi objašnjava kako su nedavno organizirali proces za predlaganje ideja: 

Preko nje svaki zaposlenik može prijaviti svoju ideju na osnovu definiranih parametara i prezentirati ju pred žirijem, kojeg čine Uprava i direktori, te se nakon toga, pomoću razrađenog sustava bodovanja, ideja ocjenjuje i ulazi u “vlak” za implementaciju. Iako smo tek nedavno započeli s njim, sustav zasad funkcionira jako dobro te se slobodno može reći da nam ideja ne fali.

Kada se odluči koje ideje su dobre za realizaciju, ostaje ih i realizirati – što je posao koji čeka novog direktora proizvoda. Ako na ovo dodamo i činjenicu da će idućih mjesec dana biti vrlo zanimljiv period za SofaScore jer se radi o vremenu Europskog prvenstva, proizvoda i ideja nikako neće faliti.

Ako mislite da ste vi kandidat za SofaScore, mogu vam samo preporučiti da se javite na njihov oglas za ovu poziciju i postanete jedan od rijetkih direktora proizvoda u Hrvatskoj.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Ovo je nova generacija ZICER-ovog Startup Factoryja! 12 timova natječe se za 800.000 kuna

Oni stvaraju ekološki prihvatljive supstitute pesticidima, omogućuju efikasnije 3D printanje, unapređuju edukacijski sustav i poboljšavaju zdravlje stanovništva... upoznajte novu generaciju Startup Factoryja.

Startupi i poslovanje

Vodič kroz PR i medije za startupe, IT profesionalce i poduzetnike

Zaboravite generične savjete s Interneta i što vam PR agencije prodaju - ne trebate prvo, a često ni drugo, posebno ako svoj posao rade loše. Tena, Ana Marija i Ivan objašnjavaju što se zapravo događa u pozadini odnosa s (IT) medijima i zašto trebate znati pojmove kao ekskluziva i embargo!

Intervju

“Biti umjetnik u IT industriji znači isto što i biti tradicionalni umjetnik, samo je alat koji koristimo drugačiji”

Danas se digitalne umjetnike više doživljava kao dio IT industrije, nego umjetničke zajednice. Ipak, mlade to ne brine, sve više ih se zaljubljuje u video igre te sami žele stvarati nove svjetove i likove... Evo kako su im Nanobitovi "3D/2D artisti" prenijeli svoja znanja kako bi im u tome pomogli.

Vodič

Gledaj i uči! Najbolji edukativni kanali na YouTubeu

Donosimo vodič kroz edukativne kanale na YouTubeu od kojih ćete sigurno nešto naučiti i nikad više nećete reći da je YouTube carstvo gluposti za klince i influensera koji se krevelje.

Intervju

Gamechuck u suradnji s udrugom Roda razvio ČUDOvišnu igru koja djecu uči – društvenom aktivizmu!

Kao što su Šegrt Hlapić i družina dosadašnje generacije učili prometnim znakovima, tako će možda i čudovišta Gamechuckove Avanture koje je ilustrirao Zlatko Druško, poznat po radu na Letećim medvjedićima, odgojiti neke nove.

Startupi i poslovanje

Nakon rada u Amazonu i Memgraphu, Marin i Matej osigurali 3 milijuna kuna za “tražilicu video i audio sadržaja”

Jedan je za vrijeme studiranja na FER-u bio drugom mentor u srednjoj školi, ali tek ih je Marinovo iskustvo u Amazonu i problem na koji je naletio potaknulo da pokrenu zajednički startup na relaciji Zagreb-Vancouver.