Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Jeste li znali da čak 60% učenika koristi video za pomoć pri učenju matematike? Photomath danas nudi i vizualni način učenja matematike pomoću animiranih instrukcija. Uz njih korisnik ima dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike, a mi smo provjerili kako se takve animacije uopće kreiraju uz Andriju Ražnatovića i Janu Čičko.

Većina je čula, ali mnogi su i isprobali besplatnu domaću hit-aplikaciju Photomath. Od svog nastanka 2014. godine broj preuzimanja premašio je 250 milijuna globalno, a aktivno ju koristi desetine milijuna korisnika u svijetu svaki mjesec. Photomath tim u Zagrebu je narastao na preko 130 zaposlenih i više od 150 studenata koji rade na kreiranju sadržaja, a imaju i tim od petnaetak ljudi u Silicijskoj dolini u USA.

Ipak, ono što nam je trenutno najzanimljivije i što će biti u fokusu ovog članka jest njihov Animation Production tim i rola kreatora animacija (Animation Creator). Prije nego što vam donesemo pojedinosti o samoj roli i timu, opisati ćemo ukratko koja je uopće uloga animacija u samoj aplikaciji.

Animacija po mjeri korisnika

Svjesni činjenice da ljudi različito uče i da standardna korak-po-korak objašnjenja zadataka nisu adekvatna za svakoga, ekipa iza Photomatha prepoznala je potrebu uvođenja animiranih instrukcija, jedne od najnovijih značajki premium sadržaja Photomath aplikacije. Animirane instrukcije kod korisnika stvaraju dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike. Korisnik na zaslonu svog telefona vidi, ali i čuje, objašnjenje kako i zašto se nešto događa tijekom rješavanja pojedinog matematičkog zadatka. Na taj način se korisnicima olakšava praćenje postupka rješavanja matematičkih zadataka.

Animiranim instrukcijama uspješno je pokriveno puno područja koja u klasičnim, “korak po korak” instrukcijama nisu bila obrađena detaljno ili čak uopće, poput mental math gradiva, pozicioniranje razlomaka na brojevni pravac i teme crtanja grafova linearnih funkcija. Vizualna objašnjenja snažno utječu na ljudski mozak pa su animirane instrukcije izvrstan sadržaj koji omogućuje lakše učenje matematičkih metoda. 89% Photomath korisnika taj sadržaj ocjenjuje kao “koristan”, a njihove animirane instrukcije su za sada su jedinstvene u svijetu.

Od ideje do realizacije potrebno je u prosjeku mjesec dana, ovisno o iskustvu kreatora i kompleksnosti animacije

Prvih 27 animiranih instrukcija bile su razvijene pisanjem koda. Tada su pisanje koda radili developeri, procedure su raspisivali matematičari, a izgled su definirali dizajneri. No, takav pristup je zahtijevao jako puno resursa, a broj tema koju su željeli pokriti ambiciozno su postavili.

Želja im je bila da cjelokupnu izradu animacija prepuste stručnjacima koji će ih najbolje moći osmisliti – matematičarima. Oni su prethodno pisali procedure, no nisu bili (dovoljno) vješti u dizajnu i programiranju pa je to dovelo do uvođenja potpuno nove role – kreatora animacija (Animation Creator). 

Kako bi kreatori animacija mogli izraditi animaciju bez poznavanja programskih jezika, okrenuli su se blok programiranju, inovativnom načinu developmenta koji ne traži pisanje koda, nego vizualno reproducira tijek informacija i logičke operacije. Blok programiranje ne zahtijeva prethodno developersko iskustvo. Ono omogućuje kreatoru animacija da se fokusira istovremeno i na sadržaj i na izgled animacije koju radi, a funkcionira na način da je svaka promjena u kodu vidljiva odmah u prikazu animacije.

Blok programiranje, tehnologija popularna u game developmentu, omogućava kreativcima iz Photomatha brzo stvaranje interaktivnog sadržaja, uz minimalne troškove edukacije i jednostavno eksperimentiranje. Kod zaposlenika razvija programerske vještine te otvara nove mogućnosti za daljnji razvoj u tom smjeru, ali i napredak u dizajnersko-multimedijskom smjeru.

S radom pomoću interno razvijenog alata za izradu animacija počeli su u lipnju 2020. i otad sustavno pokrivaju sve više matematičkih područja. Njihov rad može se vidjeti i na YouTube galeriji koja već sadrži preko 80 mini-videa animiranih instrukcija, a do kraja godine planiraju dostići brojku i od 130 animacija.

Kolaborativna i prijateljska atmosfera kao glavno obilježje AP tima

Animation Production tim danas čini 19 ljudi, a do kraja godine bi ih moglo biti i do 25! Raspoređeni su u 4 manja tima kako bi osigurali kvalitetniju komunikaciju i suradnju. Tim radi hibridno, nitko nije 100% remote, jer im je komunikacija u realnom vremenu jako bitna za kvalitetan rad. Iako je svaki član tima samostalan, dosta se oslanjaju na međusobnu podršku.

Kreiranje animacija je kreativan posao za čije je kvalitetno obavljanje nužna opuštena atmosfera i stimulativno okruženje, a toga u Photomathu ne manjka, što nam potvrđuje i Jana Čičko koja se Photomathovom timu pridružila netom nakon stjecanja diplome na PMF-u.

Jana Čičko svoj karijerni put u Photomathu započela je na poziciji kreatora matematičkog sadržaja, a nedavno je promovirana na poziciju Team Leada unutar Animation Production tima.

Svoj karijerni put u Photomathu Jana je započela je na poziciji kreatora matematičkog sadržaja, zatim se, nakon otprilike godinu dana, prijavila na interni natječaj za kreatora animacija.

“Na samim počecima, kad je tim brojio manje od 10 članova, ostvarili smo jako kvalitetnu timsku suradnju, a uspjeli smo ju zadržati i danas. Svačije se mišljenje poštuje i uvažava, svatko će prihvatiti konstruktivni feedback te će se svatko usuditi reći svoje mišljenje, iako možda na kraju bude odlučeno nešto drugo.”

Nakon godinu dana na poziciji kreatora animacija, Jana navodi da joj je svaki radni dan drugačiji te da je posao vrlo raznovrstan:

Ne mogu reći da postoji uobičajeni dan. Posao je vrlo raznovrstan i kreator radi na jednoj animaciji otprilike 3 do 4 tjedna. Proces izrade animacije može se podijeliti na više različitih dijelova: od istraživanja tema, preko dizajniranja prototipova, do pisanja koda.

U našem timu ljepota je u tome da za svakog kreatora postoji mogućnost da, ako pokaže želju i volju, preuzme drugačije i dodatne zadataka, a koji nisu isključivo izrada animacije. Zbog toga, nikada nije dosadno, jer stalno učimo nešto novo.

Iznenađujuće, kod zapošljavanja ne pomaže previše što je aplikacija B2C

“Sve te sjajne stvari koje Photomath uključuje, posebno one koji su dostupne u Photomath Plus premium pretplati poput animiranih instrukcija, i dalje su pomalo nepoznanica za hrvatsku javnost” ističe voditelj Animation Production tima, Andrija Ražnatović, te dodaje da prilikom zapošljavanja vrlo često, uz opis posla, trebaju kandidatima prezentirati i sam proizvod te ih educirati na gotovo isti način kao što bi i same korisnike.

Ali svaki put kada kandidatima pokažemo naše animacije, redovito budu oduševljeni.

“Ono što najviše motivira ljude u našem timu je činjenica da rade na razvoju stvarno fantastičnog proizvoda”, ističe Andrija.

Ne traže iskusne stručnjake iz jednostavnog razloga što ih u ovom poslu – nema!

Budući da ovaj tim radi u programu koji je razvijen upravo za potrebe izrade animiranih instrukcija, ne postoji netko tko je senior u ovom poslu i ima točno ta potrebna iskustva koja traže. Kod zapošljavanja su više usmjereni na procjenu potencijala, a ne toliko iskustvo u programiranju, ističe Andrija.

Alat u kojem rade omogućuje im da animirani sadržaj mogu izrađivati osobe koje imaju jasnu ideju što i kako žele prikazati, bez da moraju skicirati procedure i davati dizajnerima i developerima da ih naprave. Zato im je vrlo bitna strast prema podučavanju i ljubav prema matematici.

Što se programiranja tiče, bitan je programerski mindset i sklonost ka algoritamskom razmišljanju i raščlanjivanju, bez nužnog znanja ikakvih sintaksi. Iskustvo u izradi multimedijskog sadržaja (bilo prezentacije, video ili audio produkcija, vlogovi, animacije…) je isto dobrodošlo, budući da je poželjan afinitet za vizualno izražavanje.

Idealan profil je osoba koja je već “jaka” u nekom od ovih područja, ali ima interes i za razvoj u ostalim područjima, komentira Andrija.

Ovaj posao pruža priliku ljudima s početnim programerskim iskustvom da se okušaju u razvoju i susretnu s novim tehnologijama. Osim toga, ovo je svojevrstan nov i inovativan način primjenjivanja nastavničke matematike, tako da su se u ovom timu odlično snašli matematičari s prethodnim nastavničkim iskustvom, koji su poželjeli promijeniti okruženje i metode podučavanja, a učionicu proširiti na cijeli svijet.

Želiš postati dio Photomathovog tima?

Zahvaljujemo ekipi iz Photomatha na razgovoru, a vas pozivamo da, ako imate dodatnih pitanja, slobodno kontaktirate Andriju ili Janu. Uz to, više o poslu kreatora animacija pročitajte u Janinom blogu u kojem otkriva s kojim izazovima se suočavala na početku rada (i koje vještine su joj pomagale u tome), kako je tekao njezin onboarding, kako izgleda tipičan radni dan i još mnogo toga.

S obzirom na to da od kandidata ne očekuju prethodno radno iskustvo, ovaj posao predstavlja dobru priliku za studente pri kraju studija i mlade u potrazi za prvim stalnim zaposlenjem. Pa ako vas je zaintrigirala ova jedinstvena rola, prijavite se na novootvoreni oglas, a za sve ostale tu su i druge otvorene pozicije u Photomathu.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Dvije strane Porscheovog ulaganja u Greyp: Mali ulagači ljuti i nezadovoljni dok se Neufund hvali povijesnim exitom

Iza najave da Porsche preuzima većinski udio u Greyp Bikes krije se priča malih ulagača koji su 2019. u Greyp uložili kroz Equity Token Offering i sad se osjećaju - izigrano i izgurano.

Društvene mreže

Stiže Huuk. Nova globalna društvena mreža iz Rijeke?

Gradski autobus veselih boja s pitanjem "What the Huuk are we doing tonight" koji u zadnje vrijeme vozi Rijekom i obećanje da ćete od danas, 1. prosinca moći "Proširiti svoje pleme" najavili su lansiranje nove aplikacije u tom gradu. Kakve točno saznali smo u razgovoru sa suosnivačem Mateom Starčevićem Filipovićem.

Novost

Developeri, recite što doista želite: šareni ured, pivo petkom, veliku plaću, dobrog šefa….

Traženi, maženi, paženi i razmaženi. Tako mediji i društvo u zadnje vrijeme doživljavaju developere. Zagrebačka IT tvrtka odlučila je provjeriti jesu li doista takvi te pitati developere što oni doista žele.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

CircuitMess prikupio više od 2.500.000 kuna za “uradi-sam” Batmobile

CircuitMess, hrvatski startup koji dizajnira DIY proizvode za STEM edukaciju priveo je kraju svoju četvrtu i najambicioznu kampanju do sada.

Intervju

The Missing Semester: Knjiga koja će vas o poslu softverskog inženjera naučiti ono što fakultet nije

Iako ga od diplome na FER-u dijeli još jedna godina studija, Jurica Kenda ima već dvije godine radnog iskustva u poznatim domaćim developerskim tvrtkama, a trenutno radi u Irskoj u Amazon Web Services. Dojmove, zapažanja i lekcije koje je o poslu softverskog inženjera naučio tek u praksi, na radnom mjestu, skupio je u knjigu koju je samostalno izdao.

Društvene mreže

Hrvatski Huuk: Ima li smisla pokrenuti društvenu mrežu u 2021.?

Vine, Beme, Ello, Clubhouse, Snapchat? Dalo bi se raspravljati o svim tim primjerima i zašto nisu dosegli slavu Facebooka, Instagrama i TikToka. Danas na primjeru hrvatske aplikacije Huuk radimo upravo to - analiziramo bi li jedna društvena mreža iz Hrvatske mogla zaživjeti na globalnoj razini.

Intervju

Combis o fleksibilnom radu: Povjerenje koje smo dali zaposlenicima nam se višestruko vratilo

Fleksibilnost i povjerenje bili su ključni za ovu hrvatsku ICT tvrtku kako bi bezbolno prešla na trajni hibridni način rada. Goran Car, CEO Combisa, otkriva kako su postigli da sve funkcionira iako 400 zaposlenika ima slobodu organizirati si radno vrijeme.

Kultura 2.0

30 godina od prvog SMS-a: 6 stvari koji su obilježile način kako komuniciramo putem poruka

SMS je zagazio u svoju 30. godinu i kako nam se čini, neće još tako lako izumrijeti. Osim toga, svaki danom nas iznenađuju novi načini komuniciranja putem poruka. Tehnologija je divna, ali što je s korisnicma koji su ključni u definiranju "kulture dopisivanja". Postoji li "online bonton"?

Startupi i poslovanje

Jedan je po struci pravnik, drugi programer. Dijele ljubav prema računalnoj sigurnosti i – humoru

Evo priče o tome kako tehnologija povezuje različite ljude, kako se nose s izazovima koje pred njih tehnologija postavlja i što je presudno važno za uspješne projekte.