PayPal vam odsad dopušta prodaju iz Hrvatske, ali možete li naplatiti hrvatskim kupcima?

PayPal je od danas napokon dostupan u Hrvatskoj za prodaju. Za primanje uplata trebat će vam Visa ili pak bankovni račun u SAD-u. Na žalost, PayPal ne podržava hrvatske kune kao valutu, tako da nije sigurno hoćete li moći naplaćivati hrvatskim kupcima. S druge strane, kao što navodi Tonči u komentarima, PayPal vam neće razlikovati uplate kupaca u kunama ili dolarima. Raspitat ćemo se za više informacija i vidjeti što na kraju vrijedi, ali barem je Paypal stigao.
PayPal podržava Visa kreditne, debitne i electron kartice. Ako povežete kreditnu novac će vam stići na nju, dok će zaostale ovisiti je li vam povezana sa žiro ili deviznim računom.
Novce koje primite morat ćete čekati 30 dana. Naknada za transfer na Visu je 5 dolara, dok se ništa ne naplaćuje transfer na bankovni račun u SAD-u.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.
Pravila ponašanja
Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:
Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.
Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.
Komentari
Mile
10. 03. 2011. u 11:03 am
A usluge koje naplatimo Hrvatima u dolarima, dali to dopuštaju? Ili je pravilo jednostavno da nema prodavanja Hrvatima?
Ivan Brezak Brkan
10. 03. 2011. u 11:09 am
U nas moraš naplaćivati u kunama, to ovisi o hrvatskom zakonu, ne o Paypalu. Jedino ako hrvatski kupac ima firmu u inozemstvu recimo ili PayPal vezan za vanjsku karticu.
Tonči Jukić
10. 03. 2011. u 11:49 am
Ali nema načina da privatna osoba i kupac u Hrvatskoj provjerava ili zna da kupuje u Hrvatskoj. Web je globaliziran i pomalo je nelogično ograničenje. Web s prodajom bi trebao istaknuti upozorenje o tome da je Hrvatska tvrtka i da onima s hrvatskim karticama na PayPalu ne dopušta kupnju? A kako će to znati? PayPal ne objavljuje podatke o kartici iza računa i primalac novca nebi smio znati na kakvu je karticu vezan nečiji PayPal račun.
Ivan Brezak Brkan
10. 03. 2011. u 11:53 am
Mislim da će trebati dan-dva da sve rasčistimo 😀
Tonči Jukić
10. 03. 2011. u 11:58 am
Da, ne javljaju se razni glasnogovornici 🙂 – Vidjet ćemo. Ali čini mi se da baš zbog načina na koji PayPal posluje, ne možeš raditi razliku između vrste kupaca.
Ivan
10. 03. 2011. u 11:11 am
Kakva je to Visa kartica?
Marin Knežević
10. 03. 2011. u 11:13 am
Plastična (ispričavam se ali jednostavno je bilo jače od mene…)
Ivan
10. 03. 2011. u 11:30 am
Papirnate onda ne funkcioniraju? xD Daklem, ona vezana za žiro u banci radi? Kak to onda ide sa porezom?
Ivan Brezak Brkan
10. 03. 2011. u 11:25 am
Ažurirano u članku 🙂
Tomislav Bilic
10. 03. 2011. u 11:14 am
Sweet.
Moram vidjeti kako to izgleda u praksi. 🙂
Pozdrav!
Marin Knežević
10. 03. 2011. u 11:19 am
Postavlja se pitanje: Što se događa kad HR građanin/tvrtka kupi proizvod na mojim web stranicama putem PayPal-a unatoč svim mojim upozorenjima da to ne čine jer NIJE LEGALNO?
Tko će tu intervenirati: PayPal, FINA ili ja moram djelovati po vlastitoj savjesti?
Ilija Brajkovic
10. 03. 2011. u 11:22 am
Samo jedno tehničko pitanje: mogu li ja ostaviti novce na Paypal accountu i ne prebacivati ih na HR račun (da ne plaćam $5), pa ih onda direkt sa Paypal accounta trošiti po potrebi? Oni ovdje spominju automatsko prebacivanje.
Ivan Brezak Brkan
10. 03. 2011. u 11:25 am
Da, automatsko prebacivanje je opcija.
Vanja Bunjevac
10. 03. 2011. u 11:29 am
Automatsko prebacivanje novca ide na bankovni račun u Americi (ako koristiš), dok ćeš za Visu morati sam napraviti withdraw nalog.
Tomislav
10. 03. 2011. u 11:33 am
Čini mi se ne…
“You can’t make purchases or send payments with your available balance. To use it, you must withdraw it or let withdrawals happen automatically.
Your available balance is automatically transferred on the first day of every month to the Visa card or bank account in the U.S. that you selected.”
https://www.paypal.com/hr/cgi-bin/?cmd=_wd-funds-info&withdraw_origin=ao_alert&fli=true
Vanja Bunjevac
10. 03. 2011. u 11:37 am
Još to oni onda moraju dotjerati malo ako žele da paypal bude upotrebljiv kod nas…
Tomislav Curkovic
10. 03. 2011. u 11:58 am
Cek dakle ako sam sve dobro skontao ti na svom PayPal accountu akumuliras novce dok ne dodes do neke svote za koju ti se isplati platiti 5$ transfera na Visu Electron?
Da li u isto vrijeme mozes kupovati koristenjem tih novaca koje akumuliras na PayPal accountu?
Vanja Bunjevac
10. 03. 2011. u 12:06 pm
Kada zaprimiš uplatu na paypal, prvo je 30 dana pending i ne možeš s tim novcima ništa raditi, niti ih withdrawati. Nakon 30 dana, možeš čekati 1. u mjesecu i automatski će ti se prebaciti novci na tvoju Visu, ili možeš zatražiti withdraw i platiti 5$. Novce na paypalu ne možeš koristiti dok ih ne povučeš.
Marin Knežević
10. 03. 2011. u 12:12 pm
…s tim da i ako ne tražiš withdraw novci ti se proslijeđuju automatikom i to te opet košta 5USD. Dakle nema čekanja dok ti se ne akumulira iznos koji ti se isplati povući nego se novci isplaćuju i naplaćuju (5USD) automatikom, prema pisanju Tomislava koji je citirao PayPal: “Your available balance is automatically transferred on the first day of every month to the Visa card or bank account in the U.S. that you selected.”
Vanja Bunjevac
10. 03. 2011. u 12:30 pm
Withdrawals you make to your Visa card – $5.00 USD per transfer
Withdrawals you make to your bank account in the U.S. – None
Automatic transfers we make to your Visa card or your bank account in the U.S. – None
Goran
10. 03. 2011. u 12:00 pm
Aleluja, Paypal is finally here 🙂
Marin Knežević
10. 03. 2011. u 12:47 pm
U slobodi raspolaganja novcem na PayPal računu. To za građane i tvrtke u HR dosad nije bilo moguće. Mogao si primiti novce na PayPal račun ali nisi mogao doći do tog novca ;). Eto u čemu je fora, itekako dobra fora.
Tomislav
10. 03. 2011. u 12:10 pm
U čemu je štos? Od početka ove godine građani Hrvatske smiju slodbno otvarati bankovne račune u inozemstvu. U čemo je ovo različito od toga da NISU omogućili uplate u Hrvatsku, a netko iz Hrvatske onda otvori račun u banci u SAD-u?
Marin Knežević
10. 03. 2011. u 12:48 pm
U slobodi raspolaganja novcem na PayPal računu. To za građane i tvrtke u HR dosad nije bilo moguće. Mogao si primiti novce na PayPal račun ali nisi mogao doći do tog novca . Eto u čemu je fora, itekako dobra fora.
Nešto se poremetilo s prikazom Odgovori pa je otišlo na krivu ‘adresu’. Isprika
Mihael Šanko
10. 03. 2011. u 1:10 pm
Ovo je super, napokon možemo primati uplate na PayPal, a ako je VISA kartica nekog računa u banci, možemo i taj novac slati direktno na račune. Već vidim super primjenu u turizmu za rezervacije i sl. tako da ovo moram isprobati..
Goran Peuc
10. 03. 2011. u 3:31 pm
Može jedno noob pitanje. Što točno znači da je naknada za transfer na VISU 5 dolara? Da li to znači da svaka transakcija bude maltene automatski “oporezovana” za 5$, ili da korisnik može akumulirati na svoj PayPal account pare, a onda kada ih želi sve prebaciti na karticu se naplati 5$.
Nadam se da je ovo drugo, jer bi u suprotnom malene transakcije i malene naplate izgubile smisao.
Petar
10. 03. 2011. u 4:07 pm
Svakog prvog u mjesecu automatski se prebacuju sredstva na Visa karticu, ali ta se transakcija NE naplaćuje. Jedino kad na vlastitu inicijativu tražiš withdrawal, onda ti naplate 5$.
Jasmin
05. 04. 2011. u 11:51 pm
A sta ako ja ne zelim da mi se prvog u mjesecu prebace sretstva na VISA karticu? Da li imam tu opciju?
Hvala 🙂
Goran Peuc
10. 03. 2011. u 3:59 pm
Upravo sam probao primiti transakciju na linkanu karticu, VISA Electron od PBZa i PayPal mi ju je lagano odbio (karticu).
Nela
10. 03. 2011. u 6:42 pm
Jesi li prije toga uspješno linkao karticu i pisalo ti je ovo:
“Congratulations! You can start selling with your PayPal account now that you added your Visa card issued in Croatia”
Ili je već kod pokušaja linkanja kartice odbilo?
Ivan Brezak Brkan
10. 03. 2011. u 7:06 pm
Što ti je točno rekao Paypal u erroru? Zašto ne želi linkati?
Dado
10. 03. 2011. u 5:16 pm
Ipak se kreće!
Mihael Šanko
10. 03. 2011. u 7:33 pm
Meni je uredno prihvatio PBZ VISAelectron karticu za prijenose na početku mjeseca, i mislim da je ovo sasvim ok opcija, pogotovo zato što nema naknade..
Nikola
10. 03. 2011. u 7:42 pm
također i kod mene je uredno prihvačena PBZ VISAelectron ali nije mi jasno dal samo u slučaju ako ja manualno želim usred mjeseca da mi novci sjednu na račun onda plačam 5% a ako ček 1. dan mjeseca onda automatski to prebace i ne plačam ???
Hvala na odgovoru ! 🙂
Nela
10. 03. 2011. u 9:34 pm
Withdrawals you make to your Visa card
– fee: $5.00 USD per transfer
– max €500.00 EUR / day
Withdrawals you make to your bank account in the U.S.
– fee: None
– max Total available balance
Automatic transfers we make to your Visa card or your bank account in the U.S.
– fee: None
– max: Visa: €10,000.00 EUR, Bank: total available balance
Treba biti ulogiran da bi se vidjela ova stranica: https://www.paypal.com/hr/cgi-bin/webscr?cmd=_wd-funds-info&withdraw_origin=ao_alert
Miro
10. 03. 2011. u 9:10 pm
Ima li netko preciznije podatke o provizijama prilikom naplate, naročito u trenucima dok Kuna nije uvedena kao valuta? Osim samih postotaka, gubi li se i koliko pri konvertiranju valuta?
Goran Peuc
11. 03. 2011. u 12:45 pm
Mali update #protip
Uspio sam povezati VISA Electron sa PayPalom. Problem je bio što sam sve Eure (svih 10) prebacio u dolare misleći da je to OK jer PayPal mora napraviti transakciju od 1.95$ kako bi provjerio da li je ta kartica zaista živa.
Problem je što je moja VISA Electron setupirana da je Euro defaultna valuta, tako da je ta naplata od 1.95$ pokušavala skinuti sa Euro dijela, i ignorirala je USD dio.
Prebacio sam dolare nazad u Eure, i autorizacija je prošla.
Nikola Krajačić
11. 03. 2011. u 10:13 pm
da, ja imam isto takvu situaciju i nikako da odem u banku tražiti karticu baš u USDima.
Većina stvari što kupujem je u dolarima, pa mi nema smisla kupovat ojre, jel.
Oliver Marčetić
11. 03. 2011. u 3:23 pm
Uspio povezati VISA (devizni žiro) i veli na kraju opisa 30 dana withdrawal sheme:
“After you have a successful selling history with us, payments you receive go directly into your available balance.”
Tu je detaljniji opis za nove PayPal sellerse:
https://www.paypal.com/hr/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/securitycenter/general/PaymentHolds
Tomislav Dolenec
11. 03. 2011. u 6:05 pm
odlicna vijest!
nego, dal netko zna kak to funkcionira sa racunima i PDV-om?
tj. da li na transakciji kad PayPay prebaci iznos na na nas racun, pise od kud je ta lova?
zanima me zbog zakona o izvozu, i o oslobadjanju od PDV-a
thanks
Dražen
15. 03. 2011. u 9:23 am
Lova ti dolazi od PayPal-a umanjena za iznos njihove provizije. Mislim da to funkcionira jednako kao i s našim domaćim kartičarima.
Što se tiće izvoza, po članku 13. stavak 1. Zakona o pdv-u izvozne isporuke su oslobođene poreza. U praksi to izgleda tako da na fakturi inozemnom kupcu ne prikazuješ pdv ali uz napomenu da roba ne podlježe pdv-u po prije navedenom članku. Da bi sve to bilo legitimno, pretpostavljam da moraš imati i izvoznu deklaraciju.
Mene osobno mući ovaj problem s kunom i naplatom domaćim kupcima. Koliko sam shvatio, taj način poslovanja neće biti skroz legalan sve dok PayPal ne uvede HRK kao podržanu valutu ili dok Hrvatska ne uvede Euro. Baš šaljem PayPal-u upit vezano za taj problem pa se javim s novostima.
Ivan Brezak Brkan
15. 03. 2011. u 11:13 am
Bez brige, working on getting that one 🙂
Tomislav Krnić
17. 03. 2011. u 9:58 am
paypal “racun” sadrzi samo osnovne informacije. Dakle, sto se tice lokacije imas podataka da se radi o “Non-U.S.” ili “US” kupcu. Osim toga i taj podatak moze biti upitan ukoliko kupac nije obavio potvrdu lokacije. U tom slucaju pise i “verified”. Od ostalih podataka imas klasiku..ime, prezime, adresa itd. koje upisuje sam kupac (ne mora biti upisano niti tocno), te iznos, vrijeme transakcije i sl. Izvodenje racuna po HR zakonima gotovo da nije moguce (ili ja ne znam za tu mogucnost).
Gordana
13. 03. 2011. u 4:22 pm
U vezi oslobađanja od PDV-a i izvoza (to i mene zanima), ukoliko je to maloprodajni izvoz, naši propisi ne znaju za razlike između izvoza 1 komada nečega i cijelog šlepera, moraš napraviti JCD, pečatirati kod ovlaštenog špeditera, ta usluga košta kojih 250-300 kn, što konkretno ja ne mogu ukalkulirati u cijenu svog proizvoda i ostati konkurentna. Dosad sam koristila 2CO za naplatu i samo plaćanje nije predstavljalo problem, s PP će ići i lakše i naravno otvorit će se sva moguća tržišta, ali naša država nije niti će napraviti išta da bi omogućila maloprodajni izvoz.
Šta se tiče valuta, moje tržište uglavnom je amreričko, pa ću otvoriti devizni račun u USD, valutu na PP označiti u
Gordana
13. 03. 2011. u 4:29 pm
Šta se tiče valuta, moje tržište uglavnom je amreričko, pa ću otvoriti devizni račun u USD, valutu na PP označiti u istoj valut da šta manje gubim na konverziji.
U vezi izvoza evo link sa carine, pa pročitajte:
http://www.carina.hr/Novosti/Novosti.aspx?args=KXqFS7i%2FXGY%3D
Gordana
13. 03. 2011. u 4:48 pm
Da sam ministrica financija, već bih objavila upute kako postupati s uplatama preko PP u raznim i različitim situacijama, ali nažalost nisam, ovi očito ne shvaćaju mogućnosti koje se otvaraju u RH s dolaskom ovog najvećeg online servisa za plaćanje u Hrvatsku i nije ih ni briga,
Kad lova sjedne na PP, ne može se s njom ništa, mora se prebaciti na Visu da bi se mogla koristiti, bilo dignuti na bankomatu ili dalje s njom kupovat, pa čak i preko PP.
Svako pojedino prebacivanje na Visu košta 5$, PP neće sam prebacivati lovu, već moraš sam dati nalog kad se akumulira, što najranije može biti nakon 30 dana, ali može se čekati i više. Samo ako se prebacuje na USA bankovni račun, nema provizije.
Visu je PP odabrao jer samo ta kartica zadovoljava sve uvjete, npr.s Mastercard – om izdanim u RH Pp ima problema u vezi loadiranja novca, pa trenutno Mastercard nije opcija..
Ako mislite prodavati
Martina
15. 03. 2011. u 2:56 pm
Imam pitanje u vezi Visa kartice. Imam Visu electron (devizni račun) iz Zagrebače banke.
Ne znam zašto, ali PayPal mi je ne želi prihvatiti (imam novaca na njoj).
Vidim da su drugi povezivali kartice od PBZa, dali je u tome stvar?
Zvala sam banku i žena mi je rekla da su se oni zaletili i da to još uvijek ne funkcionira.
Dražen
15. 03. 2011. u 6:44 pm
Evo “odgovora” od PayPal-a vezano za problem s nepostojanjem kune kao podržane valute plaćanja:
I have reviewed your account and first of all I am pleased to have you
as a sending and receiving customer in the PayPal family. I regret to
inform you that at this time the Croatian currency is not supported by
PayPal. This will not prevent you from conducting your business or
accepting payments from your customers. When you withdraw your funds
from your account balance they will be automatically converted to the
Croatian currency.
It is possible that in the future the Croatian currency will be
supported in the PayPal system.
Ivan Brezak Brkan
15. 03. 2011. u 7:35 pm
Ma Paypal support ionako zna samo što im je u dokumentaciji. Pitanje je čekaju li da uđemo u Eurozonu ili misle kune. Na kraju je to bitno i za fakturiranje itd. Za to pak čekam odgovor iz europskog Paypala :/
kashmirs22
16. 03. 2011. u 12:37 am
REZERVACIJA ZA PLAĆANJE NA POS-U
Što bi bilo ovo? Vidim da nakon određenih stavki koje platim preko interneta, pbz to sve fino skupi i pokaže ovako. Nije mi to baš najčistije. Ima netko razumno objašnjenje?
Dean
16. 03. 2011. u 10:40 am
Kako stoje zakoni oko primanja place preko paypala?
Razlikuju li hrvatski zakoni rad u inozemstvu full time i honorarno?
Lupam cifre bezveze.
Ukoliko neka firma u US meni plati 10k USD, ista kolicina mi sjeda na racun (oni plate troskove transakcije paypalu). Meni sjedne 10k USD na racun, moram li ja placati kakve poreze-doprinose-troskove-osiguranja ?
Koliko ja sada vidim, to je izvoz mojeg znanja i mojeg vremena.
Siniša Abramović
17. 03. 2011. u 8:20 am
Koliko ja znam za sva primanja iznad 60000,00 moraš platiti poreze i doprinose kod nas, ako si recimo zaposlen i to ti je drugi dohodak, ali možda bi bilo dobro da netko iz porezne prakse razjasni ovo.
Tomislav Krnić
17. 03. 2011. u 9:44 am
Postavio sam PayPal donacije na svoj site i sve uredno funkcionira. 30 dana za withdraw je standardna procedura radi zastite onih koji vrse uplate i to mi je OK. Uostalom ja sam na desetke puta dobio povrat novca kad sam imao problema s kupovinom. Inace, Moneybookers je prije nekoliko mjeseci omogucio vrsenje naplate iz HR. Uglavnom taj sustav je vise usmjeren prema pravnim subjektima nego paypal.
Njave
22. 03. 2011. u 6:52 pm
Mene prvenstveno interesira kako porezni sustav gleda na slanje novca sa PayPal-a na racune hrvatskih gradana? Dakle na transakciji PayPal-a se vidi odredeni iznos, koji dolazi na devizni/ziroracun banke koji je vezan za VISA karticu koju smo na PayPal-u prijavili. Sto sa tim novcima? Dali se na njih placa porez na dohodak te koja je onda svrha placanja toga? Dakle meni prijatelj iz Njemacke uplati primjerice 100€ na PayPal kao poklon, ja to povucem nazad na racun u banci, dali sam ja duzan platiti porez na to?