Pametnica, web aplikacija koja potiče razvoj djece

Web aplikacija koja potiče razvoj djece? Upoznajte Irenu Orlović i njenu Pametnicu

Da najbolje ideje dolaze kao rješenje vlastitih problema pokazuje projekt koji je sa 100.000 nagrađen na natječaju Moj Zaba Start - Pametnica, web aplikacija putem koje se mogu skinuti materijali za edukativne igre koje potiču razvoj djeteta. Iza nje stoji Irena Orlović, urednica u nakladničkoj kući Harfa, koja je na ideju o takvom softveru došla kroz rad sa svojom kćerkom Matejom. Mateja ima poteškoće u razvoju, a unatoč “crnim” prognozama koje su joj davali doktori, danas je priča znatno drugačija - ostvaren je značajan napredak, a ova hrabra majka sada, potpomognuta vlastitim iskustvom i znanstvenim israživanjima, želi pomoći i drugim roditeljima te odgojno-obrazovnim djelatnicima.

Irena Orlović, autorica aplikacije Pametnica i vlasnica tvrtke Harfa (Slika korištena u ilustraciji: Tino Juric/PIXSELL)
Irena Orlović, autorica aplikacije Pametnica i vlasnica tvrtke Harfa (Slika korištena u ilustraciji: Tino Juric/PIXSELL)

Pametnica možda nije onoliko tehnički razrađen digitalni projekt na kakve smo ovdje navikli, ali riječ je web aplikaciji s radnim materijalima u obliku radnih listova i predložaka za edukativne igre za djecu već od treće godine života, koja igrom razvijaju potrebne vještine za bolji kasniji uspjeh.

Ovaj inovativni razvojno-poticajan program zamišljen je tako da roditelji i odgojno‐obrazovni djelatnici preuzimaju materijale na svoje računalo, printaju ih i izrađuju predloške za igre s djecom. Projekt obuhvaća edukativne igre koji potiču rani jezično-govorni razvoj, rani razvoj predčitalačkih vještina, matematičkih vještina, razvoj fine motorike, koncentracije, grafomotorike, logičkog mišljenja, funkcionalnog znanja i kreativnog mišljenja od najranije dobi. Na upit zašto je potrebno printati materijale, s obzirom na to da se djeca od najranije dobi susreću s tehnologijom poput tableta ili pametnih telefona, Irena nam objašnjava:

Kada smo izrađivali ovu aplikaciju polazili smo od činjenice da je dječji mozak strukturiran tako da uči iskustveno, igrom te kroz interakciju djeteta s roditeljima i okolinom. Igre na tabletima i računalima nažalost ne možemo uvrstiti u razvojno-poticajne aktivnosti u predškolskoj dobi. Kažem nažalost, jer bilo bi izvrsno da je to slučaj s obzirom da djeca na računalima provode previše vremena.

Korištenje Pametnice u školama i vrtićima

Pametnica 2

Osim što su ciljana skupina aplikacije roditelji, to mogu biti i odgajatelji, učitelji i svi oni koji se bave djecom, a nekoliko vrtića već koristi Pametnicu. Budući da materijali koji se nalaze u web-aplikaciji, čija godišnja pretplata košta 144 kune za 1000 materijala, imaju višestruku primjenu, defektolozi se njima koriste u školama u radu s djecom s razvojnim smetnjama u nižoj školskoj dobi, objašnjava Irena koja je primijetila da na tržištu nedostaje kvalitetnih i cijenom pristupačnih stimulativnih igara koje potiču rani intelektualni razvoj, što je bio jedan od motiva za kreiranje Pametnice.

Projekt se temelji na znanstvenim istraživanjima koja govore da inteligencija nije u potpunosti nasljedna, već dobrim dijelom ovisi o ranoj stimulaciji. U dobi do 7. godine života razvije se čak 70% neuronskih veza (sinapsi) izravno odgovornih za intelektualne sposobnosti, a ovisnih o stimulaciji. Razdoblje do 7. godine najvažnije je razdoblje za razvoj mozga budući da se u tom periodu mozak najintenzivnije razvija i oblikuje kroz iskustvo, a izostanak rane stimulacije može uzrokovati određene razvojne teškoće i otežano savladavanje školskog gradiva.

Prevencija disleksije, disgrafije, govornih smetnji…

Naša sugovornica navodi kako je u porastu broj djece s govornim smetnjama, disleksijom, disgrafijom, a uz pomoć ovakvih projekata moguće je prevenirati taj ozbiljni društveni problem. Materijali su pomno osmišljeni uz pomoć stručnjaka iz određenih područja te kvalitetno grafički oblikovani, uz originalne ilustracije. Dio materijala temelji se na učenju dr. Ranka Rajovića, predsjednika Odbora za darovite svjetske Mense i njegovu programu koji jača funkcionalno znanje i razvija kreativno mišljenje.

Razvoj mozga ovisan je o pokretu i interakciji, točnije dobra ravnoteža između igre u prirodi i kvalitetne interakcije s roditeljima preduvjet je za zdrav kognitivni, ali i emocionalni razvoj. Izostanak svega toga može prouzročiti određene razvojne smetnje. Također je činjenica je da na primjer samo 15 minuta čitanja dnevno može prevenirati govorne smetnje, a roditelji ipak ne čitaju dovoljno s djecom.

Važnost razvojno poticajne okoline

Pametnica 3

Da je rad s djecom od najmanje dobi iznimno bitan, Irena je dobro naučila uz svoju kći Mateju, koja je rođena s teškim oblikom srčane greške, što je zahtijevalo hitan operativni zahvat, koji je, nažalost, rezultirao pogubnim neurološkim posljedicama.

Na temelju nalaza prognoze su bile više nego mračne. Budući da je zbog teške srčane greške sve do 10. godine patila od teške hipoksije, nalaz magnetske rezonancije i danas je jednako loš. Ali i sami liječnici se čude jer se nalazi ne podudaraju s kliničkom slikom. Zahvaljujući snažnoj emocionalnoj povezanosti, ranoj stimulaciji u svim njezinim oblicima i okolini, koja je uvijek bila razvojno poticajna, ona je danas izuzetno emocionalno topla djevojčica, koja vodi brigu o sebi, oplemenjuje i osvaja sve koji dođu u kontakt s njom. Razvila je izuzetno napredne kulturno-higijenske navike.

Zahvaljujući osvojenih 100.000 kuna na natječaju Moj Zaba Start, odnosno Moja kreativna crta, projekt će se unaprijediti – ali ne toliko u digitalnom dijelu, nego u tiskanom, jer autorica smatra da bi to olakšalo rad s djecom.

Pametnica u ovom obliku nije jednako dostupna svima. Istražujući tržište uvidjeli smo potrebu za gotovim proizvodom tako da će nam Zabina nagrada pomoći u  objavljivanju Pametnice u tiskanom obliku. Do kraja godine objavit ćemo tri kompleta po deset edukativnih interaktivnih igara za poticanje predčitalačkih vještina, jezično-govornog razvoja i matematičkih vještina.

Nakladnička kuća Harfa nudi niz naslova koji se bave poticanjem intelektualnog i emocionalnog razvoja u najranije doba te novim dramskim metodama u radu s djecom, a kroz knjige se pokušavaju osvještavati određene probleme u društvu i davati roditeljima kvalitetne smjernice kada su u pitanju odgoj i razvoj djece. Knjige su to koje vole djecu, kako kaže i sam slogan Harfe, ali mi bismo svakako u budućnosti voljeli vidjeti i digitalni sadržaj koji voli djecu jer vjerujemo da na tom području ima poprilično prostora za razvoj.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Domaći ININ uz AI “opametio” održavanje cesta i očitavanje brojila u Slavonskom Brodu

Koristimo AI za filtere na Instagramu i razgovaramo s robotima svaki dan. Zašto onda ne bismo koristili umjetnu inteligenciju za bilježenje rupa na cesti? Tvrtka ININ mogla bi imati pravo rješenje.

Društvene mreže

Jeste li mislili da će 16 godina od osnivanja Facebooka na njemu najvažnije biti – grupe?

Pokretači i administratori otkrivaju mi kako su nastala stručna udruženja, pa i poslovna partnerstva, na temelju specijaliziranih Facebook - grupa.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Što ste propustili

Internet marketing

Uvodimo četverodnevni radni tjedan i normalne rokove u marketinšku industriju ASAP!

Svi marketingaši na početku svoje karijere prođu vatreno krštenje rokova "za jučer", ali mora li takvo stanje ostati i u digitalnom dobu? Zajedno s Domagojem Davidovićem iz Švicarske, otkrivamo potencijalna rješenja za normalniji radni ritam u industriji.

Internet marketing

Na Valentinovo ne cvjetaju samo ruže, nego i industrija seksi igračaka za odrasle: LELO i Libido otkrivaju i koliko

Sretno Valentinovo! Danas je dan zaljubljenih, a na Netokraciji smo se odlučili istražiti kupovne navike i digitalne kampanje nešto posebnijih stvari, baš za ovaj dan.

Tehnologija

Nanobit i Microblink: Ako zaživi GDSA, izazivač Google Playa, olakšat će ulazak na kinesko tržište aplikacija

Xiaomi, Vivo i Oppo udružili su se u razvoju platforme koja bi bila direktan konkurent Google Playu. Kako to može utjecati na domaće IT tvrtke, otkrili smo u razgovoru s njihovim predstavnicima.

Mobilno

MWC otkazan: Hrvatski novinari i izlagači, poput Microblinka, Undabota i Delta Realityja, saniraju štetu

Najveći sajam mobilne telefonije, Mobile World Congress u Barceloni jučer je otkazan, a kao razlog se navodi - koronavirus. Neki bi se s time složili, neki vide druge razloge, no posljedice za mnoge u industriji su očigledne i nisu zaobišle hrvatske izlagače, novinare i posjetitelje.

Startupi i poslovanje

Splitsko Litto preuzima rezervacije i prijave gostiju, ali i druge brige domaćih iznajmljivača

Što se dogodi kada lokalni iznajmljivači odluče digitalizacijom riješiti probleme s kojima se i sami bore?

Internet marketing

Super Bowl iliti kako su dvije pop zvijezde zasjenile blockbustere svijeta reklama

U danima nakon slavnog Super Bowl finala sve što smo mogli vidjeti na društvenim mrežama bio je produkcijski izvanredan nastup Shakire i Jennifer Lopez, pod sponzorstvom Pepsija - što je malo kome ostalo u sjećanju - i Jasona Momou koji sa sebe skida mišiće i kosu jer je dobio divan kredit.