Nordeus je uz 3 milijuna korisnika i 25 zaposlenika profitabilan regionalni internetski startup čija je igra pobijedila FIFU na Facebooku

Nordeus je uz 3 milijuna korisnika i 25 zaposlenika profitabilan regionalni internetski startup čija je igra pobijedila FIFU na Facebooku

Na prošlotjednoj How to Web konferenciji u Beogradu naišli smo na niz ugodnih iznenađenja, ali nijedno nije bilo tako ugodno kao upoznavanje ekipe Nordeusa, autora social igre Top Eleven. Nordeus je internetski startup baziran u Beogradu koji je bez vanjskih investicija unutar godinu dana svojom igrom Top Eleven dostigao preko 3 milijuna korisnika, pretekavši EA-ovu FIFA Superstarsu. Nordeusov CEO, Branko Milutinović, navodi kako su i uz 25 zaposlenika trenutno profitabilna tvrtka.

Na prošlotjednoj How to Web konferenciji u Beogradu naišli smo na niz ugodnih iznenađenja, ali nijedno nije bilo tako ugodno kao upoznavanje ekipe Nordeusa, autora social igre Top Eleven.

Nordeus je internetski startup baziran u Beogradu koji je bez vanjskih investicija unutar godinu dana svojom igrom Top Eleven dostigao preko 3 milijuna korisnika, pretekavši EA-ovu FIFA Superstarsu. Nordeusov CEO, Branko Milutinović, navodi kako su i uz 25 zaposlenika trenutno profitabilna tvrtka.

Nordeus su u lipnju 2009. osnovala dva bivša zaposlenika Microsofta kojem su se kasnije pridružili njihovi kolege. Sve do svibnja 2010. razvijali su svoju prvu igru, Top Eleven, bez vanjskih investicija.

Top Eleven najpopularnija je sporska igra na Facebooku (Preuzeto s AOL Games)

Top Eleven je internetska igra u kojoj vodite svoju nogometnu momčad, koju možete igrati u sklopu Facebooka ili pak odnedavno i na novoj službenoj web stranici. Igra je postala popularna zahvaljujući ne samo kvaliteti samog tijeka igre, već i integracije društvenih elemenata koji vam omogućavaju natjecanje s drugim igračima temeljem Facebookovog društvenog grafa. Top Elevenovi igrači se natječu u sezonama koje traju 28 dana.

Besplatna igra koja može zaraditi

Unutar tri mjeseca Top Eleven imao je više od 200 tisuća igrača, a jučer je prešao 3 milijuna igrača mjesečno. Najbliži konkurent je FIFA Superstars poznatog izdavača igara EA, koji ima oko 2.8 milijuna korisnika. Zanimljivo je kako su Top Elevenovi igrači ipak značajno svakodnevno aktivniji, što je Nordeusu itekako bitno s obzirom da je igra besplatna. Zarađuju zahvaljujući oglašavanja u sklopu igre te plaćanja dodataka koji igračima olakšavaju ili pak ubrzavaju igru.

Osnivači Nordeusa osnovali su tvrtku 2009. (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Najzanimljivije je što je Nordeus uspio postići profitabilnost uz veliku popularnost svoje aplikacije bez vanjskih investicija, za koje mnogi misle da su jedini način da ovakva vrsta aplikacije zaista uspije. Branko Milutinović, Nordeusov CEO, za Netokraciju je naglasio kako ni sada ne traže investitore zbog kapitala već zbog potencijalnih partnerstava s kojima bi im mogli pomoći. Nordeus je trenutno baziran u Beogradu s 25 zaposlenih te prodajnim predstavicima u uredima u Dublinu i Tel Avivu.

Kako se razvio Nordeus i koji su im planovi?

Branko Milutinović je CEO Nordeusa i ekskluzivno je za Netokraciju otkrio njihove planove:

U nastavku ćete naći transkript intervjua:

Koji je vaš glavni proizvod i kako ste ga razvili?

Naša najuspješnija igra je ujedno i najuspješnija sportska online igra na svetu, pod imenom Top Eleven. To je u principu fudbalski menadžer za socijalne mreže i mobilne uređaje.

Vjerojatno najbitnija stvar kad se igra pravi je da se pokuša odgovoriti na to što korisnici zapravo žele da igraju i zašto bi se svakodnevno ponovno vraćali i igrali. Igra je besplatna i način na koji pravi novac je taj da korisnici žele da plate da bi otključali neke dodatne opcije.

Manje više, cijeli Nordeus je proveo svoju mladost igrajući računalne igre. Prije toga smo istražili tržište i konzultovali se s grupama korisnika. Gameplay koji Top Eleven nudi je dosta bolji od neke konkurentske igre. To se najbolje vidi iz toga koliko imamo dnevnih korisnika, oko 750 hiljada danas, što je 50 posto više nego što ima prvi konkurent, EA-ov FIFA Superstars. Također, zaraznost igre se vidi po tome što imamo ratio od 25 posto daily/monthly aktivnih korisnika gde se uspješnom igrom smatra ona koja ima 10 posto. Tako da smo 2 i pol puta bolji nego što je uspešna igra.

U Nordeusu i na razvoju Top Elevena radi verovatno najtalentovaniji i najkreativniji inženjeri u zemlji. Dakle, U Nordeusu se nalaze ljudi koji imaju internacionalne karijere u najvećim softverskim kompanijama i mladi talenti koji su završili uglavnom beogradski ETF ili matematički fakultet kao najbolji studenti u generaciji ili među najboljima.

Dio Nordeusove ekipe u njihovom uredu u Beogradu (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Kako je osnovan Nordeus?

Ljudi koji su osnovali Nordeus i koji u njoj danas rade spadaju u onu vrst ljudi koja je uvijek željela da nešto sama napravi. Meni lično, a i mnogim drugim ljudima ovdje se u životu događalo da im nešto padne na pamet, neka jako dobra ideja, koju ne krenemo da realizujemo, i nakon određenog broja mjeseci ili godina netko to zaista uradi i napravi velik uspeh s tim.

Kada se pojavio Facebook i neke prve social igre, videli smo da to ima jako veliki potencijal za koju godinu i tad smo došli na ideju što bismo trebali da pravimo. Tad smo radili u Microsoftu u inostranstvu, ali napokon se jedan zanimljiv splet okolnosti desio da prelomimo i rešimo da konačno nešto uradimo.

FIFA vs. Top Eleven (All Facebook usporedba aplikacija)

Koliko vam je trebalo da postanete profitabilni?

To je poslovna tajna, ali mogu reći da smo već nekoliko minuta nakon što smo pustili prvu, beta, verziju Top Elevena, dobili prvu uplatu. Ona svakako nije bila jedina i to se nastavilo. Tad smo znali da je to to. Nije prošlo puno vremena od trenutka kada smo prešli tu crtu i počeli da poslujemo pozitivno.

Koji je sljedeći korak za Nordeus?

Imamo preko 30 otvorenih pozicija za inženjere, dizajnere, psihologe, HR, PR… Ako ste mladi i obrazovani, javite se. Ljudi iz Hrvatske su primjerice i više nego dobrodošli zbog kulture i jezika. Već radimo na nekim novim proizvodima, a tekom leta izbacit ćemo neke nove igre za iOS platformu: iPhone, iPod, iPad te Android platformu.

Više o Nordeusu možete naći na službenoj web stranici, kao i popis otvorenih poslova ako vas zanimaju. Nordeus želi biti europska Zynga i po svemu sudeći na pravom su putu. Bit će zanimljivo vidjeti kako će napredovati njihove sljedeće igre, kako na Internetu tako i za iOS i Android.

ponuda

Komentari

  1. Damir2

    Damir2

    20. 06. 2011. u 11:56 am Odgovori

    svaka čast momci. Možda i našoj ispaćenoj regiji krene na bolje. Usvari možda jednom postanemo i vodeći u EU (jednom je poznati američki CEO rekao da će zemlje bivšeg istočnog bloka EU predvoditi razvoj u EU jer imaju motivacije i volje, dok je EU uspavana i pomalo razmažena dama bez neke motivacije)

  2. Nihad

    Nihad

    21. 06. 2011. u 3:59 pm Odgovori

    Kada procitam ovaj tekst sve same pohvale.

    Ali ako sto moj kolega primjeti imaju office u Izraelu i Dablinu. Da li to znaci da je neko iz vana finansirao projekat ili je ovo naknadno otvoreno.

    Uvijek stranici iskoristavaju nasu jeftinu radnu snagu (komentar za prvi slucaj)

  3. Dario Kreštalica

    Dario Kreštalica

    02. 07. 2011. u 2:02 am Odgovori

    U svakom slučaju velika pohvala! Samo naprijed!

    Vjerujem da je utrošeno mnogo novca da se igra privede kraju … samo 25 ljudi i masu popratnih troškova je veoma mnogo za balkanske standarde .

    proizvod je dobar ali bez ozbiljnog ulaganja prethodno ne bi bilo niti dobrog proizvoda mimo sve dobre volje.

    Ali ipak je ovo velika stvar za Srbiju 😉

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Novost

Ni WiFi pojačivači vam ne pomažu? MESHtar pokriva svaki kut stana ili kuće, bez po muke.

Stabilan Wi-Fi je nevjerojatno teško postići, pogotovo ako imate nezgodan tlocrt prostorija ili više kvadrata. Srećom, postoje sustavi koji te probleme mogu zaobići.

Kultura 2.0

Treba li vam teta u Pošti pretvoriti Bitcoin u kune?

Hrvatska Pošta pokrenula je projekt mjenjačnica za kriptovalute u suradnji s tvrtkom Electrocoin i time može postati jedna od najprogresivnijih tvrtki u Hrvatskoj. Pitanje je - hoće li?

Tehnologija

Više od 100 inženjera Instituta RT-RK u Osijeku razvija softver za BMW, Audi i Mercedes

Tvrtka Institut RT-RK Osijek broji više od stotinu zaposlenika, a stalno su u potrazi za novim kadrom do kojeg uspješno dolaze stipendiranjem studenata u Osijeku.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Intervju

Adriana Bandl, PMI: ‘Digitalnu transformaciju i CX treba demistificirati unutar same tvrtke’

Kako studij psihologije može pomoći u karijeri razvoja korisničkog iskustva i digitalne transformacije ispričala nam je Adriana Bandl iz tvrtke PMI.

Društvene mreže

Zašto neki i dalje dijele lančane statuse očito lažnog sadržaja na Facebooku?

Zašto su neki od nas brzoprsti, skloni dijeljenju lančanih Facebook statusa i poruka koje sadrže lažne informacije, kao što je to nedavno napravio direktor Hrvatske turističke zajednice? Iza svega stoji fenomen star koliko i čovječanstvo - iskonski strah.

Kultura 2.0

Što je za vas Instagram bez (broja) lajkova? Manji pritisak, bolji sadržaj

Instagram pomalo po svijetu povlači zavjesu svoje verzije bez lajkova, a dojmovi su i par mjeseci nakon još podijeljeni. Pa iako influenceri plaču jače – korisnici će biti oni na koje će promjena utjecati najviše.

Kultura 2.0

Jesu li video igre – u svijetu i u Hrvatskoj – umjetnost?

Ako je i limenka umjetnikovog izmeta umjetnost, zašto ne bi umjetnost bile i linije kodova uz prateću računalnu grafiku? Razmatrajući odabrane teorije umjetnosti istražujem mogu li se videoigre smatrati umjetnošću.