Merlin Rebrović o karijeri u Googleu: Ček, nakon 10 godina još uvijek si u istom timu?

Merlin Rebrović o karijeri u Googleu: Ček, nakon 10 godina još uvijek si u istom timu?

Merlin Rebrović dao si je godinu dana da ostane u timu u koji je došao u Googleu. 10 godine kasnije, još je tamo.

Pitanje iz naslova Merlin Rebrović često dobiva od svojih prijatelja i poznanika. Što je naučio tijekom desetljeća u istom timu u Googleu, iako njegov karijerni put nije bio pravocrtan, otkrio je na konferenciji The Geek Gathering u Osijeku.

Merlin se prisjetio kako su ga još 2013. godine regrutirali za rad u Googleu, a 2014. počeo je raditi u švicarskom uredu. Za taj period ima samo jednu riječ – šok.

Bilo je toliko novih stvari u kojima se bilo lako utopiti. Do tada sam radio u manjim tvrtkama, koje su u tom periodu imale tek desetine zaposlenih, da bih došao u tvrtku koja ima desetine tisuća zaposlenih. Zamijenio sam B2C pristup s B2B, a tu je i odlazak iz Hrvatske u Švicarsku, u američku korporaciju.

Za sebe kaže da je do tog perioda “svaštario”, a tada je dobio vrlo konkretnu rolu u dizajnu korisničkih iskustava, i to “bez diplome”. Naime, Merlin je originalno karijeru započeo u razvoju softvera, da bi se kasnije prebacio u dizajn.

U svom je predavanju istaknuo nekoliko lekcija koje je naučio u svojoj desetogodišnjoj karijeri u jednoj big tech tvrtki.

1. Znaj što hoćeš

Kako se prisjeća, u početku je bio zastrašen svim imenima, titulama… Znao je da će moći sve to savladati, ali se brinuo hoće li moći dovoljno – brzo.

Design Manager kojemu je izvještavao bio je u SAD-u, s devet sati razlike između njih. A što je nezgodno kad te baš ta osoba mora usmjeriti u prvim koracima na novom radnom mjestu. Osim toga, rečeno mu je da će raditi na internim alatima, a ne na vanjskima, koji su više “seksi”.

Uzevši sve to u obzir, dao si je godinu dana da “izdrži” u tom timu.

Ono što se ispostavilo kao prednost rada na internim alatima, koje su koristili Googleovi operativni, prodajni, pravni i mnogi drugi timovi, jest da je feedback na promjene mogao dobivati vrlo brzo. Kako i sam kaže, feedback loop, koji je možda najvažniji u razvoju, na eksternim korisnicima može potrajati tjednima i mjesecima. Zahvaljujući tome što je ciljana skupna bila interna, feedback je stizao brzo, u nekoliko dana ili sati. Stoga nije ni čudno što je prvih nekoliko godina najviše toga i naučio.

2. Nije sve crno kao što se čini

Što mu je ubrzalo standardni razvoj karijere, Merlin je otkrio publici u Osijeku. The Geek Gathering

Osim što se fokusirao na razvoj, nekoliko godina intenzivno je radio s raznim timovima van svoga, poput produkta, marketinga, poslovanja, prodaje, menadžmenta… Iako je radio kao dizajner, najmanje je u tom periodu učio o dizajnu, kaže, nego se bacio na učenje o svemu drugome, programerskim alatima i okolini, strojnom učenju, mjerenju, analizi…

Sve je to ubrzalo njegovu standardnu karijeru, jer je lakše surađivao s raznolikim timovima, time je i bolje obavljao svoj posao te je došao do seniorskih pozicija.

Kako kaže:

Bio sam spreman pitati, a drugi su bili spremni pomoći.

3. Zabava i osobni rast se događaju na granici zone komfora

Vođenje timova bila je velika promjena u njegovoj karijeri, a nakon nekog vremena vođenje tima pretvorilo se u vođenje voditelja timova… Svih deset godina osjećao se na rubu granice ugode, priznaje.

Ako se osjećaš nelagodno, to je glavni znak da učiš i rasteš. Problem je što u tom trenutku ne osjećaš kao da si na dobrom putu, nego to shvatiš tek kad pogledaš unatrag.

4. Na kraju dana, najbitniji su ljudi s kojima radiš

U trenutku kad su mnogi u industriji mijenjali poslove, Merlin je na svom LinkedIn profilu istaknuo prednosti ostanka u istom timu:

No, na pozornici je podijelio i novost s publikom – odlazi s menadžerske pozicije i vraća se na seniorsku UX ulogu. Znajući da će njegovi kolege imati puno pitanja na tu temu, poslao im je mail u kojemu je u startu odmah odgovorio: Ne, nisam bio degradiran.

I nakon deset godina u novom timu, očito da ima mjesta novim izazovima.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

eUsluge

Grad Zagreb omogućio potpun uvid u proračun kroz aplikaciju iTransparentnost

Nova aplikacija omogućuje svakom građaninu da detaljno prouči gradski porarčun po različitim parametrima.

Startupi

Što je to R&D potencijal – i kakve veze ima s razvojem startupa?

Je li startup nacija u kojoj su nastali tech giganti kao Skype, Wise, Bolt i Pipedrive to postala slučajno, otkrijte sa mnom na putu u Estoniju.

Nesortirano

Što je Akt o čipovima – i kako će doprinjeti tehnološkom razvitku Hrvatske

Jačanje konkurentnosti Europske unije u industriji poluvodiča prilika je i za Hrvatsku koja u sklopu 43 milijarde eura vrijedne incijative priprema otvaranje edukacijskih centara.

Što ste propustili

Panel

Hrvatski game developeri o stvaranju “ozbiljnih” videoigara

S predstavnicima game dev studija, ali i drugih privatnih tvrtki i dobrotvornih organizacija, raspravljamo o razvoju videoigara kojima svrha nije samo zabava, već i edukacija.

Intervju

Ivan Mrvoš: “Include više nije samo ‘onaj mali s pametnim klupama'”

Include, solinski startup poznat po pametnim klupama Steora, okrenuo se razvoju i proizvodnji novih proizvoda. Mrvoš, koji još nema ni 30 godina, a već je iskusni poduzetnik s respektabilnom karijerom, za Netokraciju je ispričao kako se i koliko ta tvrtka promijenila. Nedavno smo mogli pročitati da bi mogli promijeniti i vlasnika...

Esport

Peta sezona SET-a zaključena u Infobipu: Od 22 fakulteta pobjednički je varaždinski FOI

Student Esports Tournament, jedan od najpoznatijih studentskih esport događaja u Hrvatskoj, petu sezonu završio je u spektakularnoj LAN završnici koja se održala u prostorima Infobipa u Zagrebu.

Novost

Goran Bosankić u Field39 stiže na poziciju Chief Revenue Officera

Nakon više od 6 godina u Assecu SEE, a potom isto toliko u ABC Tech grupi, Goran Bosankić dolazi u Field39 kao Chief Revenue Officer i član Upravnog odbora.

Digitalni marketing

Super Bowl fenomen iliti “Vrijeme je da se vratite pred TV. Počinju reklame.”

Dok sam bio u Americi netom prije Super Bowla jedno mi je postalo jasno. Američki nogomet tamo je religija, a SuperBowl kao Božić. Samo što se za ovaj Božić svi okupe oko TV-a gledati reklame!

Novost

Teo Širola iz Muzeja iluzija proglašen najboljim mladim menadžerom 2023. godine

Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika (HUM) CROMA dodijelilo je predsjedniku tvrtke Metamorfoza, koja upravlja globalnom mrežom Muzeja iluzija, nagradu za mladog menadžera 2023. godine.