Mario Poje i Selma Terlević: Flat Lab, stop-animacija koju brendovi vole

Mario Poje i Selma Terlević pokrenuli Flat Lab, stop-animaciju koju brendovi obožavaju

Ona zna što je dobar sadržaj, koji će voljeti i brendovi i korisnici, on zna sve to tehnički upakirati. Ona je Selma Terlević, nekoć urednica Grazije, danas lifestyle freelance kolumnistica i novinarka, a on je Mario Poje, omiljeni fotograf na društvenim mrežama (možda i autor neke od vaših slika s avatara). A zajedno su napravili Flat Lab, projekt koji se fokusira na (stop)animacije i to iz ptičje perspektive, koji su prepoznali brojni domaći i strani brendovi kao dobar sadržaj za njihove kanale.

Za sad s cijelim projektom idu polako, objašnjava mi Selma zašto se još nisu nazvali agencijom, nego Flat Lab karakteriziraju kao kreativni projekt. No, to ne znači da nisu u sve krenuli entuzijastično – i spontano. Prisjećaju se kako se jedne večeri nakon snimanja javila ideja “mogu ti donijeti par stvarčica pa da vidimo može li to ispasti onako kako je trenutno u mojoj glavi…” Polagano, ali opet ispeglano do zadnjeg piksela, dodaje Mario, navodeći kako je ovaj projekt nešto za čime je dugo tragao – produciranje nečeg dobrog, uz puno zabave, ali da sve skupa na kraju bude efektno.

Sadržaj koji kreiraju većinom je u video formatu, a klijent, najčešće neki lifestyle brend, među kojima su se do sada našli Emmezeta, Ženski rokovnik, Biotherm, Biker’s Food Factory i mnogi drugi, može ih koristiti na kojim god kanalima želi, većinom na društvenim mrežama. Sadržaj je to koji je efektan, ne preskup, a njegova se realizacija događa relativno brzo, naglašava Mario.

Kako se istaknuti u moru sadržaja na internetu?

#inspireme

Inspire me planer moze postati pravo malo remek djelo, jedinstveno bas kao i ti 💜 Koje naljepnice su vama najdraze do sada?

Geplaatst door Ženski rokovnik op Donderdag 12 oktober 2017

Selma se prisjeća kako ih je na sve inspirirao i brojni nekvalitetan sadržaj koji se može pronaći na društvenim mrežama – često joj je, “skrolajući” Instagramom, u oči upadao promotivni sadržaj koji je bio poprilično loš. Glasna glazba, negledljiv video materijal, loša kvaliteta slika

Ne volim, na primjer, vidjeti greške na fotografijama – one utječu na krajnjeg kupca i više nego mislimo, a na reklamama danas ima svega. Nažalost, neki klijenti bacaju uzalud novac na produkciju takvog materijala, a, možda još gore od toga, narušavaju sam brend, a da toga nisu ni svjesni. Prošlo je vrijeme kada će za Instagram ili Facebook slikati “mali kad dođe poslije škole” – razlika u samom sadržaju radit će ogromnu razliku kada je u pitanju odluka potrošača da kupi proizvod.

Uz to, danas je brzina interneta dovoljno visoka da se može konzumirati kvalitetan video materijal, dodaje Mario, a u Flat Labu se trude da animacije budu britke, kratke, pitke i atraktivne. I prilagođene za današnjeg kupca koji je, kako moji sugovornici napominju, pametniji i informiraniji nego što to velik broj brendova misli, posebice ako se nalazi na internetu. Sve se doznaje u nekoliko klikova, nevjerodostojnost brenda se kažnjava čak i gašenjem linije proizvoda:

Današnji kupac ima velik izbor pred sobom i nimalo vremena. Da bi kliknuo na reklamu, ona ga mora jako privući svojom estetikom za početak. Daljnja odluka o kupnji ovisi o puno faktora, ali ako prvi kontakt s kupcem nije na nivou kojeg kupac očekuje… nešto se mora promijeniti u tom koraku, ako klijent želi bolju prodaju. 

Od flat fotografija do flat stop-animacija

Što se tiče Flat Laba, dvojac je prvo krenuo samo s fotografijama – zapalio ih je takozvani knolling tip fotografije, odnosno fotografiranje iz ptičje perspektive uz savršeno poredane proizvode, pod kutem od 90 stupnjeva. Selma pojašnjava kako nas upravo takvi vizuali smiruju te, kad ih uočimo u moru drugog sadržaja, tjeraju da zastanemo na sekundu više, a time u fokus dolazi sadržaj koji je tamo predstavljen. No, nakon fotografije, odlučili su se na animaciju, a Poje se prisjeća kako su izgledali prvi eksperimenti:

Selma je došla jedan dan i pokazala mi par flatova, objasnila psihološku priču iza takvog rasporeda i probali smo odraditi nekoliko vizuala. Koliko god to izgledalo jednostavno, kao – kaj tu imaš, samo složiš neke stvari na hrpu… to je, ustvari, jako kompliciran proces koji na kraju doista izgleda kao da je nešto samo posloženo pod kutem. Ali ta “hrpa” mora imati smisla i pričati priču.

Onda smo jednom složili neki vizual pa sam ja rekao – e, ‘ajmo ga “rastaviti” korak po korak i tu je nastala prva animacija koja nam je bila toliko cool da smo odlučili primarno raditi animacije, a sekundarno statične fotke.

Nakon društvenih mreža, dolaze i drugi formati – ali i izazovi

Happy #flatlab #clients💄😍 #belamakeup@belamakeuplada

Geplaatst door FLAT LAB op Woensdag 22 november 2017

Klijenti su na to reagirali vrlo dobro, pričaju moji sugovornici – iako je prvotno sve bilo zamišljeno kao sadržaj na društvenim mrežama, počeli su se otvarati novi kanali, poput online bannera, a zatim i TV reklame. A onda se dogodilo i ono što se često događa s novotarijama na tržištu – kopiranje ideja i formata. Selma i Mario svjesni su da je riječ o formatu koji nisu sami izmislili, ali nisu mogli ne zamijetiti trend kopiranja nakon što su ga prije nekoliko mjeseci doveli na naše tržište. Kako kaže Selma – događalo im se da, nakon što pošalju ponudu klijentu, on odluči sam snimiti nešto slično mobilnim uređajem. Tehnički to bude lošije, čime se stvara trend, ali time sam Flat Lab bude prepoznatljiviji po kvaliteti, kaže, a Mario potvrđuje.

Da se razumijemo, Selma i ja nismo izmislili niti flatlay niti stop motion, ali smo spojili te dvije stvari u jedan zabavan vizual koji se ljudima jako svidio. Naravno da se već nakon par naših uradaka vidno primijetilo korištenje te forme i kod drugih, ali nas to niti brine niti smeta. Radimo svoje vesele projekte i rastemo kroz njih. Baš nam je nedavno izašao van jedan projekt gdje nismo potpisani kao autori… No, kad smo podijelili te vizuale na društvenim mrežama ljudi su sami komentirali da su točno znali da je to naših ruku i umova djelo!

Većina sadržaja koje danas kreiraju dolazi u video formatu – i zato što klijenti to traže i zato što mnoge društvene mreže, kao što su Facebook i Instagram, automatski pokreću video materijale, zbog čega oni postaju zanimljiviji, življi. A za sad animiraju samo proizvode – dok ne doktoriraju temu stop motiona, ne prelaze na živa bića, kaže Selma.

Nema stajanja za stop-animaciju!

I Flat Lab ide dalje – isprobava nove formate, testira svoje granice mogućnosti, sa Selmom koja se brine o sadržajnoj strani i Mariom koji se brine da sve bude tehnički ispeglano. Pratite njihov rad na njihovoj Facebook stranici – a vjerojatno i na stranicama te profilima mnogih drugih brendova, pogotovo sada u predbožićno doba.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Čudo nije investicija, već Infobipov ‘bootstrapped’ rast i upornost već 14 godina

Infobip je osiguravanjem investicije od 200 milijuna dolara postao prvi hrvatski 'jednorog'. No pravo čudo je da su osnivači Silvio Kutić, Roberto Kutić i Izabel Jelenić do ovog trenutka dogurali bez ijedne vanjske investicije - i govori mnogo o hrvatskim tehnološkim poduzetnicima!

Startupi i poslovanje

Od Applea do Rimca: Tko je novi CTO Rimac Automobila, Chris Porritt

Automobilski svijet pomalo je iznenadila vijest o odlasku Chrisa Porritta iz Applea i dolaska - u hrvatske Rimac Automobile, ali tko je Chris uopće i zašto je njegov dolazak važan?

Mobilno

Moja Croatia: Da biste digitalizirali osiguranje ne trebate govoriti “jezikom osiguranja”

Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj, otkriva što su morali osigurati unutar Croatia osiguranja kako bi razvili potpunu, a zaista jednostavnu za korištenje self-care aplikaciju.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Novi direktor IT-ja RBA: IT će prestati biti servis kada budete spremniji na rizike!

Višegodišnje iskustvo rada u IT odjelima financijskog sektora na različitim pozicijama donijelo je Ivanu Knezoviću bogatu perspektivu o digitalnim proizvodima i organizacijskoj kulturi usmjerenoj ka digitalizaciji, kako novi IT direktor RBA planira time upravljati?

Mobilno

Zašto aplikacije za praćenje COVID-19 ne uspijevaju? Najbolji primjer nalazi se i u našoj regiji

Od Sjeverne Makedonije i Mađarske, do Norveške, Velike Britanije i Irske vidimo različite aplikacije, različite implementacije i prakse korištenja. Koliko uspjeh aplikacije ovisi o angažiranosti ključnih aktera, koliko o dobroj volji korisnika, a koliko o nadležnim institucijama?

Vodič

Iz vlastitog iskustva: Kako dobiti novac od Europske unije za razvoj video igara

Europska unija kroz svoj potprogram Creative Europe - MEDIA, od 2013./2014. dodjeljuje bespovratna sredstva europskim game dev studijima za razvoj video igara. Evo kako izgleda proces prijave i na što trebate obratiti pozornost da biste dobili novac.

Kolumna

Na 16. rođendan Ruby on Railsa odgovaramo na pitanje: Je li mrtav, i u svijetu i u Hrvatskoj?

Početkom kolovoza slavimo 16 godina od prve pojave Ruby on Railsa, web development frameworka koji je “promijenio svijet”. S tom činjenicom volim početi ovu priču jer mislim da je ključna za odgovor na pitanje koje mi se često postavlja: Nije li Ruby on Rails mrtav?

Video

Kako dati otkaz? Pravni savjeti za radnike i poslodavce!

Neki od najpopularnijih tekstova na Netokraciji u posljednjih nekoliko mjeseci su – kako dati otkaz, kako zatvoriti paušalni obrt...

Tehnologija

Ratko Mutavdžić: Od ‘cloud’ blogera do Microsoftovog Technology Officera za srednju i istočnu Europu

S novim tehnološkim šefom Microsofta za srednju i istočnu Europu, Ratkom Mutavdžićem, razgovarali smo o 700-postotnom rastu Microsoft Teamsa za vrijeme pandemije, kako se koriste 'cloud' tehnologije u 2020., ali i zašto Zagreb treba kafić-ured!