Machina otvara prvu esport akademiju u Hrvatskoj

Akademija za razvoj igara Machina ove godine planira osnivanje prve domaće esport akademije, gdje će mladi igrači steći potrebna znanja za karijeru u esportu.

Ideja akademije za esport čini se prilično logična. Ako postoje razne škole nogometa, trening kampovi i slične institucije, zašto ne bi postojala i edukacija za natjecateljsko igranje? U svijetu danas postoji pristojan broj edukacija upravo za esport, a čini se kako će se i kod nas stvari promijeniti na bolje.

Za prvu domaću esport akademiju zaslužna je Machina, koja se dosad bavila obrazovanjem u razvoju igara, a koja od ove godine kreće u projekt koji bi trebao mlade igrače pripremiti na izazove modernog esporta. Kako bi saznao više o esport akademiji razgovarao sam s Lovrom Nolom, direktorom Machine, i Damirom Blumenscheinom, voditeljem projekta esport akademije.

Iako možda ne čudi što se Machina odlučila na edukacije u esportu, svakako me zanimalo kako je došlo do ovog projekta:

Kada je Machina prije pet godina startala kao game dev akademija, nitko u Hrvatskoj nije se u tom trenu sustavno bavio provedbom edukacije u industriji video igara. S otvaranjem esport akademije radimo pak još veći korak – ne samo da smo u Hrvatskoj prvi, već su rijetki primjeri ovakvih inicijativa i na svjetskoj razini. Sudeći po našem višemjesečnom istraživanju, tek nekolicina akademija i par sveučilišta provodi ovakve programe.

Esport nije za svakoga

Upravo zbog nedostatka ovakvih edukacija, u Machini se nadaju kako će na rastućem domaćem esport tržištu biti jedna od prvih postaja za mlade igrače, a iskustva skupljena kroz pet godina edukacije svakako će biti korisna u ovom projektu. Naravno, to ne znači kako neće biti izazova i prepreka na putu. Lovro i Damir slažu se kako se esport tržište ipak nešto kompleksnije i dinamičnije nego game dev edukacije:

Segment esporta je za razliku od game dev edukacije još dinamičniji i brži – ako se u game dev svijetu promjene događaju na godišnjoj razini, u esportu su te promjene često polugodišnje, ako ne i kvartalne.

Dakle, ideja je na mjestu i čini se solidna ali svi znamo kako je ideja samo malen dio uspjeha. Prema tome, ključan dio ovog projekta bit će pravilno postavljanje edukacija i definiranje nekih temeljnih pitanja o tome koje će se igre igrati, koliko će se vremena zapravo igrati a koliko učiti teoriju i slično.

Damir i Lovro kažu kako će se koncepti razlikovati od igre do igre:

Točan omjer vježbi i klasičnih predavanja ovisit će i o količini sadržaja same igre. Primjerice, Hearthstone edukacija sadržavat će nešto više predavanja jer je nužno proći kroz više mehanika i karata kako bi studenti bili upoznati s apsolutno svime. S druge strane, edukacija za League of Legends više će se bazirati na vježbama i testiranju sposobnosti svakog igrača za određene timske uloge. Idealan omjer koji ciljamo je
20% predavanja, 60% vježbi, 20% revizije i analiza vježbi.

Što poslije edukacije?

Nakon što edukacije završe, iz Machine me uvjeravaju kako će učiniti sve što je u njihovoj moći da polaznicima tečaja osiguraju kontakte i testiranja u domaćim esport timovima. Osobno mi je nekako logično da će jedan od timova biti Ancestral, a kako Lovro i Damir kažu da dio priče postaju i domaći sportski klubovi koji imaju (ili su najavili da će imati) svoje esport timove, priča postaje nešto zanimljivija.

Ostali partneri projekta još uvijek se drže u tajnosti, ali iz Machine kažu kako su ugodno iznenađeni interesom za suradnju koji im stiže.

Iako će se edukacije moći pratiti iz udobnosti svog vlastitog doma, Lovro i Damir napominju kako je kod timskih sportova kao što je League of Legends ipak vrlo važno da polaznici budu prisutni uživo kako bi se razvio timski duh i kako bi se brže prepoznali eventualni problemi. Machina se od veljače seli na novu adresu na kojoj će se moći održavati više edukacija tako da će polaznici akademije imati dostupnu svu opremu koja im treba za početak esport karijere.

Možda će upravo polaznici esport akademije dobiti priliku zaigrati LoL za NK Rudeš?

Veliki izazov, ali i velika prilika

Za kraj našeg razgovora zanimalo me koji su za moje sugovornike najveći problemi domaćeg esporta i kako misle da bi ih upravo ovaj projekt mogao olakšati:

Glavni problem esporta u Hrvatskoj trenutačno je nedostatak strukture i
komunikacije. Potencijalni igrači ne znaju koji sve timovi postoje, timovi pak nisu
svjesni svih turnira koji se odvijaju niti kako privući sponzore, a ti isti sponzori tek
otkrivaju marketinški potencijal esporta u Hrvatskoj.

Iako ih ne mogu sami riješiti, Lovro i Damir kažu kako je temeljni cilj ovog projekta stvaranje centralnog mjesta na kojem se svi koje zanima esport mogu doći informirati i naučiti nešto novo. Kratkotrajni plan je svakako da se u sklopu akademije organiziraju događanja na kojima će se timovi spajati s potencijalnim igračima i sponzorima.

Kao dugoročni plan izdvajaju povezivanje akademije s inozemnim timovima i drugim akademijama kako biste mogli pronaći mjesto u esport timu ne samo u Hrvatskoj, nego i šire. Ostaje vidjeti kako će akademija izgledati jer je domaći (i regionalni) esport vrlo kompleksna tema koju se ne može obraditi samo jednom akademijom.

Ipak, nema sumnje kako će ove edukacije pomoći mladim igračima u skupljanju potrebnog iskustva i vještina, samo je pitanje koliko će timova prepoznati ovu inicijativu i dati priliku mladim igračima nakon njihove edukacije.

Machini želimo mnogo sreće u ovom projektu o kojemu se nadamo da ćemo pisati još mnogo dobrih stvari.

ponuda

Komentari

  1. Damir First

    Damir First

    14. 01. 2018. u 8:49 am Odgovori

    Mozda zaista rijesenje nije u pronalasku “hrvatskog problema” i rijesavanje istog nego isprobati nove stvari i ideje i vidjeti kako funkcioniraju. Jedino tako se zaista stvara nova vrijednost.

    Super, samo tako naprijed. Mislim i da bi bilo jako zanimljivo osim same teorije i prakse igara uciti i popratne sadrzaje vezanu uz esports koje donose stabilniji prihod kao sto su casteri, streameri, PR, marketing i vodjenje esports timova itd.

    • Ivan Šimić

      Ivan Šimić

      14. 01. 2018. u 12:41 pm Odgovori

      I meni se čini kako je ovo samo neki prvi korak. Bilo bi jedino logično da se nakon možda godine dana “pilota” gleda dalje na ostale “prateće” poslove, a ne samo igranje kojih isto bome fali kod nas. Svakako dobra inicijativa i ostaje vidjeti kako će izgledati nakon što se, nadam se, uključe i neki drugi partneri, timovi itd.
      Ostaje vidjeti 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Zašto više nije dovoljno biti dobar developer u Hrvatskoj (i zašto ‘freelance’ nije rješenje)

CEO-i Rentlija, Neuralaba, Bornfighta i Locastica u Labinu su razgovarali o tome kako učiniti zaposlenike sretnima, ali i o freelancerima te - podjeli zarade.

Startupi i poslovanje

Taxify, konkurent Uberu, stiže u Hrvatsku: Traže se vozači i Country Manager

Taxify je aplikacija za naručivanje taksi prijevoza, porijeklom iz Estonije, a danas dostupna u gotovo 30 zemalja u Europi, Africi, Južnoj Americi te Australiji. Sudeći prema aktivnim oglasima za posao, uskoro stiže u Hrvatsku.

Digitalni mediji

Učimo o podcastu od domaćih snaga: Podcast inkubator i Surove strasti

Opasnost nije u novim stvarima, već u našem strahu da kad ne znamo - istražujemo, pitamo i učimo. Podcast je na naše prostore došao da ostane, samo je pitanje kada ćete vi naći vremena da saznate o čemu se tu zapravo radi.

Što ste propustili

Društvene mreže

Po Instagram profilu Josipa Budimira nikad ne biste zaključili da je on – gradonačelnik

OK, dobro, možda i biste, jer mu upravo to stoji u biografiji. Ali i usprkos tome, prije biste zaključili da je riječ o jednom od onih pokušaja humora kada neki pametnjaković u biografiju stavi da je direktor Facebooka. Što zapravo i nema smisla ako ste na Instagramu.

Novost

Zbog promocije softvera za varanje u Fortniteu dobili tužbe u stvarnom svijetu

Epic Games se ne šali, u stvarnome svijetu tuži osobe za varanje u video igri, a podrška zajednice za ovo je ogromna.

Startupi i poslovanje

Peter Looker uz 30-godišnje iskustvo i veze u SAD-u želi pomoći hrvatskim tvrtkama u usponu

On je američki poduzetnik čiji su proizvodi u 30 godina obišli mnoge strane svijeta, ali se sa svojim iskustvom i znanjem odlučio smjestiti u Europu. Što je Petera namamilo u našu regiju?

Sponzorirano

Studija slučaja: Kako po prvi put organizirati studentsku praksu u manjoj tvrtki?

Nije jednako organizirati studentsku praksu u timu od stotinu ljudi i u malim tvrtkama gdje često ne postoji jedna osoba ili cijeli tim koji će se samo praktikantima baviti cijelo ljeto.

Društvene mreže

Twitter zbunjuje one koji ga ne koriste, zato opaska ‘retweets ≠ endorsements’ nije dovoljna

Mnogi korisnici Twittera u svoju biografiju dodali su objašnjenje “retweets ≠ endorsements”. No, u pojedinim slučajevima, posebice ako je politika upletena, to neće biti dovoljno da se ogradite od sadržaja koji dijelite - posebice ako taj sadržaj dođe pred oči onih koji Twitter ne koriste.

Prikaz

Za moje sestrične: Dan u životu community managera u Remedy Entertainmentu

"Vida, ne možemo vjerovati da si već deset mjeseci u Finskoj, a mi još uvijek nemamo pojma što ti zapravo radiš", rekle su mi sestrične. Za njih, a i za sve ostale, slijedi moj tipičan radni dan u Remedy Entertainmentu.