Do digitalne karijere u ‘gamingu’ uz 9 stipendija koje dijeli Machina Academy!

Industrija video igara nudi velik broj karijernih mogućnosti i zanimanja, iako je pretpostavka generalno da je razvoj video igara rezerviran za gamere i programere. Da i sami možete ostvariti digitalnu karijeru u igrama, bilo kao crtači, animatori, pisci, marketingaši, pokazuje akademija Machina, koja dijeli stipendije za sudionike konferencije Digitalna karijera u Osijeku i Zagrebu!

Industrija video igara jedna je od najbrže rastućih industrija u Hrvatskoj, no zbog proizvoda koji se 99% izvoze, uz podosta slab domaći marketing i PR, tek su se nedavno počeli uvoditi kolegiji i studiji vezani uz razvoj video igara. Za razliku od stručnih i specijalističkih fakulteta i edukacija vezanih za generalni IT sektor, ova industrija te zanimanja u njoj još su uvelike nepoznanica.

Ova industrija nudi velik broj karijernih mogućnosti i zanimanja, iako je pretpostavka generalno da je razvoj video igara rezerviran za gamere i programere. Dakako, programeri su nužni, a iskustvo igranja igara uvelike pomaže u razumijevanju proizvoda i publike, no svoje mjesto u industriji mogu naći i oni koji ne spadaju u ove skupine, o čemu će više biti riječi krajem listopada na prvom Game Dev Career Dayu.

Machina Academy prva je i jedina regionalna akademija čiji fokus je upravo na informiranju, edukaciji i inkubaciji vezano uz industriju video igara te stoga u sklopu Netokracijine Digitalne karijere powered by bonbon želimo približiti industriju svima koji još traže “svoje mjesto pod suncem” ili se naprosto žele okušati u nekom novom području.

Posla u gamingu ima za pisce, dizajnere, programere…

Uz programere, neizostavni članovi razvojnih timova su, dakako, i crtači (concept artisti, tehnički crtači..), animatori, pisci (ipak se na njih često zaboravlja, netko treba napisati priču i osmisliti dijaloge u igrama), audio producenti i dizajneri zvuka, game i level dizajneri, 3D modelari, UX/UI dizajneri, marketingaši… Sva ova zanimanja, osim što su tražena u Hrvatskoj i regionalnoj industriji, mogu biti i potpuno digitalna, od rada na daljinu za game dev tvrtke do freelancanja putem raznih online servisa.

Upravo iz tog razloga odlučili smo podijeliti stipendije za naše tečajeve audio produkcije, kreativnog pisanja za interaktivne medije, Unity Game Enginea te C++ programiranja, kako bi priliku za digitalnu karijeru dobili i oni kreativniji, ali i one koje zanima programiranje i development.

Rad na izradi video igara velikim dijelom dozvoljava i potiče kreativnost, kako u kreativnim branšama, tako i kod programera, te je česta pojava da se industriji žele priključiti ljudi koji već imaju solidno radno iskustvo, no dosadila su im održavanja sustava, rad s bazama podataka i slično. Osim što su timovi manji pa je i sam rad često opušteniji, za razliku od nekih korporativnih okruženja, i sami projekti su zanimljiviji te svaki projekt ima neku svoju čar.

Kako izgleda edukacija u Machini?

Edukacija s područja kreativnog pisanja pokriva sve od razvijanja vještine pisanja za interaktivne medije, razvijanje kreativnosti i kreiranje uvjerljivih likova, priča i dijaloga, savladavanje osnova game dizajna – vještine uklapanja priče u kompleksno interaktivno djelo ili video igru pa do razvoja priče od ideje do sinopsisa, učenje o strukturi priče u raznim tipovima video igara, odnos mehanika igre s pričom te korištenje posebnog softvera za kreiranje interaktivnih priča – Inklewriter.

Po završetku edukacije, cilj je da svaki polaznik ima portfelj radova prilagođenog formata, od game dizajn dokumenta po kojem se može napraviti priča, do raznih ostalih formata tekstova iskoristivih u marketinške svrhe i slično, što će im omogućiti određenu širinu pri traženju posla. Ovu edukaciju drži Siniša Bahun, renomirani scenarist i dramaturg te game dizajner koji osim rada na osobnim projektima (Orc Dentist) surađuje i s nekolicinom game dev studija upravo na kreiranju i prilagodbi priča za njihove video igre.

Edukacija s područja audio produkcije zapravo sadrži nekolicinu zanimanja u jednom. Od dizajna zvuka i zvučnih efekata, kompozicije, miksanja, masteringa, kreiranja soundtrackova za igre, tečaj pokriva široki spektar vještina potrebnih u industriji video igara, no i u drugim industrijama poput filmske, reklamne i slično. 
Tečaj predvodi Hrvoje Maroš, audio producent i inženjer s više od 15 godina iskustva koji uz rad u zagrebačkom Exordium Gamesu radi i stage glazbu i kompozicije za mnoge druge projekte.

Razvoj tehničkih vještina uz Unity i C++

Edukacija s područja Unity Game Enginea fokusira se na korištenje ovog trenutno najpopularnijeg enginea za izradu kako mobilnih tako i PC igara te na učenje C# programskog jezika. Polaznici savladavaju korištenje Unity Game Engine i programiranje u C# ali i manipuliranje objektima, stvaranje i upravljanje s AI neprijateljima ili preprekama, praćenje bodovanja i ostalih core elemenata igre, kao i prilagodbu igre za različite platforme, sve ono što je potrebno da bi po završetku edukacije bili sposobni kreirati prvu vlastitu igru (koristeći gotove grafičke materijale ili u suradnji s crtačima i ilustratorima). Ovu edukaciju vodi Toni Steyskal, glavni programer iz Exordium Gamesa, što polaznicima omogućuje da saznaju sve “tajne developmenta” iz prakse.

Edukacija s područja C++ programiranja s jedne strane najkompleksnija je edukacija koju imamo, upravo zbog velike širine koju ovaj programski jezik omogućava. S tehničke strane i pričajući o igrama, C++ se stvarno nalazi svugdje. Poznati operativni sustavi poput Linuxa, Max OS X i Windowsa koriste C ili C++. Skoro svaka Blizzardova igra, bila ona Diablo, StarCraft ili World of Warcraft koristi C++. Na ovom tečaju polaznici kreću sa savladavanjem osnova arhitekture računala, korištenjem Microsoft Visual Studio i objektno-orijentiranom pristupu u dizajnu softvera te korištenjem dobrih programerskih praksi, ali i pristup dizajnu softvera za više platformi, kako bi po završetku edukacije mogli izraditi vlastitu igru.

Od posla u game dev studijima do izdavanja vlastite igre

Osim same edukacije s područja specifičnih vještina, trudimo se informirati polaznike i o raznim načinima zapošljavanja, od direktnog rada u game dev studijima u Hrvatskoj i regiji, do raznih oblika remote i freelance rada, pokretanja vlastitih projekata/poslova, rada putem online servisa i slično.

Svrha inkubacije upravo je poslovna podrška; savjetovanje, mentoriranje, ali i besplatni prostor za rad s opremom, pomoć u pronalasku potrebnih članova tima te izdavanje igre, kako bi naši polaznici (ali i vanjski timovi koji prođu proces prijave za inkubaciju) mogli napraviti svoje prve komercijalne projekte u sigurnom okruženju i uz podršku, kako bi im tranzicija u poduzetničke vode i otvaranje vlastitog game dev studija bila čim jednostavnija.

Kako do Machinine stipendije (i digitalne karijere) u gamingu?

Želiš razvijati svoju digitalnu karijeru u gaming industriji, bilo da je riječ o kreativnom pisanju, audio produkciji ili programiranju? Odlično! Naime, Machina Academy, u sklopu Netokracijine Digitalne karijere powered by bonbon, dijeli besplatne stipendije!

O čemu je riječ? Za tečaj Kreativno pisanje, koji počinje 30. listopada, tu su dvije stipendije za polaznike u Zagrebu i jedna za one koji će ga pohađati online. Ako ste pak zainteresirani za audio produkciju, ona kreće 28. listopada, a na raspolaganju su dvije stipendije za polaznike u Zagrebu. Edukacija za C++ kreće 15. studenoga, pri čemu je moguće dobiti jednu stipendiju za pohađanje tečaja u učionici i jednu za online praćenje tečaja. Iduće godine, točnije 5. veljače 2018. kreće edukacija iz Unityja te je također moguće osvojiti dvije stipendije, jednu za pohađanje tečaja u učionici, a drugu za pohađanje tečaja online.

Kako do stipendije? Napiši motivacijsko pismo i pošalji ga na machina@machina.hr, a u njemu navedi svoje kontakte (ime i prezime, dob, mobitel), za koji tečaj se prijavljuješ te hoćeš li ga pohađati u učionici. Također, u nekoliko rečenica opiši u kojem dijelu gaming industrije vidiš svoju budućnost, odnosno zašto bi baš ti trebao dobiti stipendiju. Rok? Za tečaj kreativnog pisanja i audio produkcije prijavi se do 25. listopada, a za Unity i C++ do 1. studenogaSretno svima! 🙂

ponuda

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Afera Orašar: Samo hrvatski mediji od baleta mogu napraviti dramu

Cijeli cirkus koji se digao oko kupovine ulaznica za Orašara najmanje govori o Hrvatskom narodnom kazalištu i njegovom sustavu za kupovinu ulaznica, a najviše o domaćim medijima.

Digitalni mediji

RedViewMedia postao većinski vlasnik oglašivačke platforme Linker (Media)

Platforma za otkrivanje sadržaja, Linker.hr, postaje Linker Media, nakon investicije oglašivačke agencije RedViewMedia. Agencija je preuzela 51% vlasništva platforme, a Diana Dumanić, direktorica RV-a, pridružila se u upravu Linker Medije uz dosadašnjeg partnera/suosnivača Branimira Prskala.

Intervju

Di si bio ’97.? Ekipa iz HINLA-e organizirala je prva hrvatska esport natjecanja

Možda niste nikada čuli za HINLA-u, ali ovo natjecanje iz Hrvatske jedno je od prvih punopravnih esport natjecanja u čitavoj Europi.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Startup vs. startup: OmoLab i Silver Monitor dokazuju da je najbolje rješavati probleme iz okoline

OmoLab razvija alate koji olakšavaju, poboljšavaju i potiču čitanje osoba s disleksijom i drugim teškoćama čitanja. Silver Monitor pametna je narukvica i softverska platforma za praćenje zdravlja starijih pacijenata. A njihovi osnivači, Petar Reić i Tihana Petričević, nakratko su napustili uloge startupera i našli se u ulozi novinara.

Novost

Vojska SAD-a imat će svoj esport tim.

Jeste li kad igrali Call of Duty ili Counter Strike i razmišljali kako bi bilo super da to radite zapravo, a ne samo u igri? E, pa sad možete. Super?

Startupi i poslovanje

3D printana golferica Prudence visoka je 1.90m i dolazi iz Zagreba

Koliko sati treba da biste napravili 3D printanu osobu od dva metra? Znaju iz Mikrotvornice gdje su stvorili Prudence, golfericu koja je jedna od najvećih 3D printanih skulptura na ovim prostorima.

Kolumna

Cijelu svoju digitalnu karijeru dugujem(o) igrama poput Warcrafta 3

Otac mi je jednom dobroćudno predvidio da neću zauvijek igrati “igrice”. Nisam tada kao tvrdoglav klinac mogao pretpostaviti koliko će biti u pravu - i koliko će upravo te igre usmjeriti moj život i karijeru.

Intervju

Heureka! Jeftinije.hr postao dio najveće CEE grupe ecommerce platformi za usporednu kupovinu

Platforme poput jeftinije.hr omogućuju pronalazak Best Buy proizvoda za svakoga, ali i veću transparentnost cijena na tržištu. Otkrivamo znači li ulazak u grupaciju Heureka nužno i poboljšanje takvog iskustva.

Startupi i poslovanje

Productive: Kako Infinumov softver za vođenje agencije, uz silnu konkurenciju, uspijeva rasti

Kako izgleda stvarati SaaS proizvod i kako to uspijeva timu koji razvija Productive, Infinumov spinoff?