Paniku oko koronavirusa iskoristili i brojni developeri; na Google Playu deseci (loših) aplikacija

Paniku oko koronavirusa iskoristili i brojni developeri; na Google Playu deseci (loših) aplikacija

Većina "coronavirus" aplikacija nije ni blizu kvaliteti, a služe kako bi kroz paniku "maznuli" po par tisuća skidanja.

Iako se u posljednjih nekoliko dana količina vijesti o koronavirusu koje dolaze do Hrvatske smanjila pa je svu pozornost okupirao nastup Josipe Lisac na inauguraciji Zorana Milanovića, to ne znači da virus i dalje ne predstavlja veliki rizik i donosi probleme diljem svijeta – pa tako i tehnološkoj industriji. Jedan nesvakidašnji utjecaj ove zabrinjavajuće situacije u svijetu vidljiv je i na Google Play trgovini, gdje raste broj aplikacija i igara koje se temelje na zabrinjavajućoj situaciji i virusnoj terminologiji.

A sve je počelo s jednim specifičnim slučajem. Nakon što je igra Plague Inc., u kojoj je cilj osmisliti bolest i njome zaraziti cijeli svijet, dosegla ogromnu popularnost, jer su ljudi htjeli simulirati epidemiju koronavirusa virtualno, mnogi drugi developeri dosjetili su se kako bi i oni mogli ugrabiti dio kolača ovog viralnog hypea. Danas ako otvorite Google Play naći ćete na desetke igara i aplikacija ove bizarne tematike. Povod za priču u kojoj bi pokrili ovaj fenomen dala mi je Natalie Stepanova, voditeljica PR-a i marketinga tvrtke Apptica, specijalizirane za analitike i oglašavanje unutar igara koja je nedavno objavila svoja razmišljanja o ovoj temi na LinkedInu, a danas ih podijelila i na Netokraciji.

Kloniranje popularnih tema i aplikacija stara je developerska škola

Natalie mi kaže kako je tijekom posljednjih nekoliko tjedana na Google Play došlo gotovo 40 novih aplikacija koje imaju “coronavirus” kao ključnu riječ u naslovu ili opisu. Nadalje, gotovo 50 aplikacija imaju riječ “coronavirus” u svom duljem opisu, a mahom se tu radi o raznim aplikacijama za praćenje virusa, mapama i aplikacijama za samodijagnozu, dodaje Natalie i pojašnjava:

 Zapravo smo mogli predvidjeti rast ove vrste aplikacija, jer neki developeri uvijek čekaju velike svjetske vijesti kako bi se za njih “uhvatili.” Sjetimo se da svaki puta kada dođe neka vrlo popularna mobilna igra, odmah nastane i velik broj klonova.

Google Play
Google Play danas je zatrpan aplikacijama s ikonama virusa i bakterija.

Opasan skok na trend (loših aplikacija)

S druge strane, Appleov App Store manje je “zaražen” nego Google Play te se ondje nalazi nešto manje od 10 aplikacija ovog tipa, dodaje Natalie. Ovo možemo zahvaliti mnogo boljim kuratorskim sustavima App Storea koji je poznat po tome da sadržaje koji su objavljeni provjerava “ručno”. iOS korisnici tako su manje izloženi ovoj virtualnoj zarazi lošim aplikacijama, dodaje Natalie:

Kada je riječ o vremenskim okvirima, brzi rast ovih aplikacija nastao je otprilike dva tjedna nakon prvih vijesti o virusu. Otada bilježimo brz rast koji je nešto usporio sredinom veljače.

Natalie ističe i kako je gotovo 200 igara “zalutalo” u oznaku “coronavirus”. Što nas upućuje kako više nije toliko problem kopiranje neke uspješne aplikacije, već to što developeri razvijaju nove aplikacije koje su vrlo loše kvalitete i povezane su s virusom samo u teoriji. Nije ni potrebno govoriti koliko ove aplikacije zapravo nisu korisne nikome, dapače, mogu i naštetiti ljudima koji u njih slijepo vjeruju zbog nemilih okolnosti u kojima se nalaze.

Google Play
Vjerovali ili ne, ovo su tri različite aplikacije.

Ne vjerujte jeftinim aplikacijama!

Razlozi zašto se ovo radi vrlo su jasni: pojedini developeri žele što je moguće prije (i što je moguće lakše) zaraditi pa umjesto da istražuju tržište i ponude inovativnu aplikaciju, radije iskorištavaju vrlo osjetljivu temu bolesti. Ono što je još gore je to da neke od ovih aplikacija u sebi imaju i mikrotransakcije i oglase, a ciljaju direktno na ljude koji su zabrinuti oko virusa.

Natalie dodaje kako se prema istraživanjima Appticea nikada nije dogodilo da aplikacije koje na ovaj način planiraju brzu zaradu istu i ostvare, ali to ne sprječava pojedince da “naskoče” na trend u pokušaju. Naravno, najgora posljedica ovih aplikacija leži u činjenici da obmanjuju i dezinformiraju ljude. Ljudi koji ih razvijaju gotovo sigurno nisu liječnici ili predstavnici zdravstvenih institucija, a Natalie dodaje i kako neke informacije iz ovih aplikacija mogu čak biti i opasne.

Jasno je kako trebate znati da je mobilna igra, pogotovo ona sumnjivog imena i izgleda, samo igra – ne pravi medicinski alat. Što se tiče praćenja širenja virusa, za sada se stanje epidemije relativno brzo može provjeriti putem provjerenih mapa, ali ni one nisu u potpunosti točne. Što se tiče aplikacija, predlažem vam da se ovima koje se bave koronavirusom ne bavite previše jer se zaista radi o lošim proizvodima, a za sve daljnje informacije o virusu obratite se WHO-u.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Probao sam robotsku kosilicu – mnogo je više od “Roombe za travnjake”

Imati robota koji vam kosi travu je super ideja, ali koliko je realizacija zapravo jednostavna i uspješna?

Kultura 2.0

Prva prepreka za elektroničko glasanje je digitalna nepismenost

Kako je situacija s pandemijom koronavirusa digitalizirala i digitalno transformirala dobar dio i privatnog i javnog sektora, aktualiziralo se i pitanje o elektroničkom glasanju. O temi spremnosti na taj oblik glasanja, i s tehnološke i društvene strane, razgovarala sam s osobom koja je razvila jedan takav sustav, Ivanom Hendijom iz FairVotesa.

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Što ste propustili

Tehnologija

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

Intervju

Nakon investicije od više od 50.000 eura, najveća regionalna CS:GO zajednica, CSadria, postala Esport Adria

Ovaj novi brend okupit će gamere i fanove ne samo esport igara, već i mobilnih i drugih igara koje igra mnogo veći broj ljudi.

Startupi i poslovanje

Email marketing u doba “korone”: 3 greške i 3 trika za bolju učinkovitost

Pomno pripremate i šaljete newslettere, ali učinka nema? Uz Brunu Zagorščaka iz agencije Neuralab, nedavno certificiranog Mailchimp partnera, prolazimo osnovne pogreške i taktike email marketinga.

Tehnologija

S Omoguru widgetom ne čitaju lakše samo disleksičari, već svi mi koji u ekrane buljimo svakodnevno

Za osobe koje imaju poteškoće u čitanju Omoguru je dar s neba, a odnedavno im je njihov alat još dostupniji. Radi se o widgetu koji gotovo svaku stranicu može učiniti čitljivijom.

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Startupi i poslovanje

Kakva je budućnost hibridnog rada u Hrvatskoj i regiji?

U Netokraciji već desetljeće radimo 'hibridno', malo od doma, malo iz ureda, ali kako će izgledati tržište rada u kojem i velike tvrtke i startupi rade tako - gdje to nije ni opcija, nego osnova posla?