Ivan Šantić, o 'motion' i 3D dizajnu te platformi MOTH3R

Ivan Šantić, ‘motion’ dizajner: Ako ste svugdje prisutni, ljudi će vas znati prepoznati

MOTH3R je samoodrživa kreativna platforma Ivana Šantića, dizajnera i 3D animatora koji je završio "digitalni Harvard", radio u prestižnoj dizajnerskoj firmi u Londonu i na koncu odlučio nastaviti karijeru kao nezavisni profesionalac. I nisu tu samo u pitanju koncepti futurističkog oružja i androidnih robota jer je Ivan iznimno ponosan što je imao priliku dizajnirati nagradu za prestižni dizajnerski portal ArtStation, a radio je i za Matu Rimca. Uz sve to održava i radionice 3D animacije i trudi se ostati prisutan na svim poznatim medijskim kanalima i profesionalnim platformama jer, kako kaže, ako vas mogu pronaći, ljudi će vas znati prepoznati.

CONNECTOR-Ivan Santic

Malo ljudi zna što se doista krije iza naziva MOTH3R nastalog u vrijeme dok je internet još uvijek bio mlad. Neki tvrde da je u pitanju inkarnacija Majke prirode kao simbola stvaranja, drugi su uvjereni da se radi o glavnom računalu svemirskog broda. Samo upućeni znaju da je riječ o samoodrživoj kreativnoj platformi koju je stvorio Ivan Šantić, dizajner i 3D animator koji je završio studij na švedskom Hyper Islandu, prestižnoj visokoškolskoj ustanovi koju kolokvijalno nazivaju i “digitalni Harvard”. O iskustvu studiranja na visokoj školi usmjerenoj prema svemu digitalnom bio je kratak i jasan:

Na Hyper Islandu bio sam dvanaesta generacija na smjeru Digitalni mediji. Budući da su to danas mediji koji dominiraju, cilj je bio razviti prilagođen sustav vještina. Onamo sam došao kao grafički dizajner s vrlo malo praktičnog iskustva, a otišao sam, tako reći, kao 3D dizajner i animator. Škola je zamišljena kao platforma koja vam omogućava nesmetan razvoj, a na vama je da kroz rad to i ostvarite.

Nakon završetka studija pronašao je posao u Native Designu, poznatoj londonskoj firmi specijaliziranoj za industrijski dizajn i dizajn u automobilskoj industriji. Iako je iskustvo rada bilo pozitivno, a život u Londonu izrazito dinamičan, ondje se nije dugo zadržao. Nakon dvije godine rada prešao je u nezavisne profesionalce. Svoj potez objašnjava time što u vrijeme svekolike povezanosti nije toliko važno odakle radite, već za koga radite.

Što je motion dizajn i čime se bave konceptualni dizajneri?

Ivanov portfelj vrvi 3D konceptima i motion dizajnima futurističkog oružja, androidnih robota uz nekoliko radova koji se dotiču automobilske industrije. Ostajem pomalo zbunjen idejom konceptualnog dizajna koji očito nije samo konceptualan, već pronalazi i praktičnu primjenu.

Konceptualni dizajn je u principu dizajn za potrebe industrije igara, zabave i filma. To, primjerice, može biti dizajn oružja, opreme i rekvizita, likova ili pak robota. Kao konceptualni, umjetnik vi ilustrirate ideju i stilizirate njenu formu preko crteža do izrade 3D prototipa.

3D animacija uključuje sve prethodne elemente uz dodatak vremena i tu se stvari znaju poprilično zakomplicirati. Najbolja ilustracija toga je da jedna sekunda animacije sadrži 24 sličice, a da je za izradu prikaza svake od njih potrebno minimalno nekoliko minuta.

Eternal Hope je futuristički koncept puške modularnog dizajna koja uz svoju osnovnu funkciju ujedno i snima stanje na bojištu i omogućava virtualni prikaz unutar vojničke kacige.
Eternal Hope je futuristički koncept puške modularnog dizajna koja uz svoju osnovnu funkciju ujedno i snima stanje na bojištu i omogućava virtualni prikaz unutar vojničke kacige.

Zagledan u Ivanovu platformu primjećujem stavku koja me intrigira. Pokušavam shvatiti je li motion dizajn ono što pokreće MOTH3R, ali Ivan tvrdi da su mu zadnji radovi više vezani uz dizajn i 3D modeliranje. Ne dam se smesti. Motion dizajn mi je i dalje na pameti i želim saznati što je to.

Motion dizajn je proces stvaranja i animacije digitalnog sadržaja. U tom procesu u velikoj većini slučajeva koristim foto‐realistične prikaze 3D modela u interakciji s korisničkim sučeljem ili ostalim pripadajućim grafičkim elementima. Krajnji rezultat može izgledati kao filmska špica, prikaz korisničkog sučelja kacige ili animaciju koja će vam do posljednjeg detalja prikazati izgled i tehničke karakteristike nekog proizvoda. Visoka tehnologija meni je najljepša emocija.

Zanimljiv je i kreativni proces u kojem nastaju njegovi dizajni i 3D modeli.

U svakom slučaju krećem od šireg spektra referenci prema nekom konkretnijem kontekstu. Cilj je što ranije identificirati što klijent želi prije nego što evolucijom dođemo do konačnog rješenja. Svi znamo da se najviše cijeni odijelo skrojeno po mjeri klijenta.

A onda dolazi prijelomno pitanje – na koje je radove najviše ponosan?

Upravo sam završio dizajn nagrade za dizajnerski portal ArtStation i taj me zadatak jako obradovao jer nemam svaki dan priliku dizajnirati nešto toliko monumentalno za branšu koju dijelim s kolegama dizajnerima. Također bih volio spomenuti i video animaciju koju sam svojedobno izradio za Rimac Automobile za potrebe predstavljanja Concept_One modela na Frankfurt Motor Showu.

Ovako izgleda dizajn ArtStation nagrade na koju je Ivan iznimno ponosan.
Ovako izgleda dizajn ArtStation nagrade na koju je Ivan iznimno ponosan.

“Ne želim ostati u formi kocke zbog nepoznavanja supstance…”

Iako dosta vremena provodi za računalom, Ivan povremeno drži i radionice 3D modeliranja korištenjem alata kao što je ZBrush, a aktivno sudjeluje i u organizaciji i radu brojnih konferencija i događanja. Svrha toga nije isključivo umrežavanje, nego i povratne informacije i nove spoznaje do kojih dolazi.

Poznavanje i aktivno korištenje 3D alata iznimno mi je bitno. Ne želim ostati zarobljen u formi kocke zbog nepoznavanja supstance. Sukladno tome edukacija i meni daje odličan feedback kako najbolje ostvariti ideje.

Tako je i nastala Connector 3D konferencija i edukativna platforma koju sam prošle godine organizirao za vrijeme održavanja Tjedna dizajna. Osim toga imam iskustva i kao beta-tester pojedinih 3D softverskih proizvoda. Dobar je osjećaj kada možete utjecati na nešto prije nego što se pojavi na tržištu.

U vječnoj dvojbi između domaćih i stranih klijenata, u posljednje vrijeme su, kaže, prevagnuli strani klijenti. Iako podrijetlo klijenta i nije ključan faktor, kaže.

Zahtjevi tržišta su slični jer svi traže inovaciju i takvi izazovi mi najviše odgovaraju. Svakako bih istaknuo da su mi moji osobni radovi donijeli podjednak broj novih klijenata kao i komercijalni. Prednost je u tome da vi birate temu koja vam najviše odgovara, a onda vaš budući klijent u tome pronađe nešto za sebe.

Ako vas nije teško pronaći, ljudi će vas znati prepoznati

Osim na vlastitoj samoodrživoj kreativnoj platformi i Tumblru, Ivan svoje radove predstavlja i na čitavom nizu specijaliziranih servisa i profesionalnih platformi. MOTH3R je prisutna i na Instagramu i Pinterestu, posjeduje vlastite YouTube i Vimeo kanale, a pojavljuje se i na Behanceu, ArtStationu i DeviantArtu.

Prvo vam je potreban jedan dobar rad, a nakon toga portfelj. Ako vas je uz to nije teško pronaći, ljudi će vas prepoznati. U današnje vrijeme publika je sklona ovisnosti o društvenim i medijskim servisima i svatko je u mogućnosti poslati svoju poruku.

I nisu samo društvene mreže u pitanju. Ivan je član čak tri strukovna udruženja vezana uz primijenjenu umjetnost i dizajn te Hrvatskog društva nezavisnih profesionalaca, udruženja koje okuplja velik broj freelancera u Hrvatskoj.

U grupi se najbolje vidi kako se uklapate i po čemu se izdvajate. Strukovne organizacije bi prije svega trebale biti mjesta gdje se susreću ljudi srodnih profila koji dijele zajedničku strast prema dizajnu, a politiku bih svakako izbacio iz konteksta struke.

Što se tiče nezavisnih profesionalaca svakako pozdravljam inicijativu aktivnijeg prepoznavanja tog termina na što višem nivou. Iako je naziv svojedobno bio potpuno nepoznat, danas sve nekako ide prema tome. Osim toga sviđa mi se kako zvuči naziv udruženja: “Hrvatsko društvo nezavisnih profesionalaca”.

I za kraj vječno pitanje koje muči manje-više sve nezavisne profesionalce: gdje vidi sebe u bližoj budućnosti i namjerava li se i dalje baviti ovim poslom?

Moram priznati da više razmišljam o budućnosti kao takvoj. Kroz svojevrstan transhumanistički pristup više me zanima gdje ćemo mi svi  jednog dana biti,  nego ja osobno. Uostalom to i jest moj posao.

netokracijadigitalninomadi

Digitalne nomade i freelancere podržava i Vipnet, koji nudi poslovnu ponudu za što lakše komuniciranje dok ste izvan ureda, kod kuće ili na putu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Startupi i poslovanje

Je li Hrvatska nacija jeftine IT radne snage ili prepoznajemo vlastite (proizvodne) potencijale?

Ne treba nam da budemo jeftina tehnološka radna snaga, pa ni radna snaga za 8000 eura! Možemo više - i to smo već dokazali...

Što ste propustili

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.

Startupi i poslovanje

Komentiramo kriterije nesamostalnog rada: Hoće li ih i vaš paušalni obrt zadovoljiti?

Ministarstvo financija objavilo je kriterije po kojima se određuje je li nešto nesamostalni rad i trebaju li za njega biti plaćeni svi doprinosi i porezi kao na plaću. No, koliko su ti kriteriji jasni i primjenjivi na IT?

Startupi i poslovanje

Alan Sumina: U 11 godina Nanobit je izdao više od 20 igara, a živi od samo njih tri

CEO Nanobita Alan Sumina jedan je od najpoznatijih domaćih poduzetnika, a mi smo provjerili kako danas gleda na 11 godina njegove tvrtke te izazove na koje se nailazilo putem.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.