Hyperlapse, Instagramov drugi potomak, nimalo nas nije razočarao

Hyperlapse, Instagramov drugi potomak, nimalo nas nije razočarao

Jučer nas je pomalo iznenadila vijest da Instagram objavljuje svoju treću aplikaciju – nakon samog Instagrama, nedavno je predstavljen Bolt, koji služi za dopisivanje fotografijama. Ako niste čuli za njega niti ga isprobali, to je zbog toga što je dostupan samo na Novom Zelandu, Singapuru i Južnoj Africi. No, ako ste korisnik iOS-a, možete slobodno preuzeti Hyperlapse, i početi kreirati doista zapanjujuće video uratke.

Hyperlapse

Jučer nas je pomalo iznenadila vijest da Instagram objavljuje svoju treću aplikaciju – nakon samog Instagrama, nedavno je predstavljen Bolt, koji služi za dopisivanje fotografijama. Ako niste čuli za njega niti ga isprobali, to je zbog toga što je dostupan samo na Novom Zelandu, Singapuru i Južnoj Africi. No, ako ste korisnik iOS-a, možete slobodno preuzeti Hyperlapse, i početi kreirati doista zapanjujuće video uratke.

Sam je Instagram napravio dobar posao s uvođenjem mogućnosti snimanja videa – uz lako snimanje i uređivanje, a potom i postavljanje nezaobilaznih filtera, najveći adut je odlična stabilizacija. Uz minimalan trud video zapisi mogu izgledati sasvim pristojno, a i više od toga, bez potrebe za korištenjem posebne opreme, poput stalaka – sve se radi uređajem koji ionako koristimo, mobitelom, uz snimanje iz ruke, a nekoliko sekundi kasnije imate gotov uradak kojega se ne morate sramiti. Uostalom, isto je to Instagram napravio s fotografijama kreiranim mobilnim uređajima, čija je kvaliteta i čija je privlačnost prije njega bila znatno niža. Uz jednostavno sučelje i nekoliko jednostavnih opcija, učinio je da se mnogi vlasnici mobilnih uređaja osjećaju kao da su otkrili svoj skriveni talent. (Iako je, ruku na srce, kod mnogih od nas nedostatak talenta samo prekriven privlačnim retro filterima i crnim okvirima.)

Dakle, sam je Instagram napravio pomak u snimanju videa, ali ne toliko dramatičan, kao što je to možda bilo kod fotografija. Hyperlapse nas pak vodi korak dalje – da bi se kreirala takva vrsta videa, potrebno je poprilično truda, vremena, a i dodatne opreme. Naravno, ovo nije prva hyperlapse ili timelapse aplikacija za pametne telefone, ali kad iza nje stoji Instagram i kada radi tako besprijekorno te jednostavno, nije ni čudo što je u ovo kratko vrijeme naišla samo na odobravanje.

Tim iza Hyperlapsea

Wired donosi i zanimljivu priču o timu koji stoji iza ove aplikacije. Tu je Thomas Dimson, ljubitelj fotografije i videa, na kojeg je popriličan utjecaj imao film Baraka (ako pogledate samo trailer, shvatit ćete zašto je to povezano s Hyperlapseom), a koji se bavi proučavanjem podataka i shvaćanjem konteksta u kojem se ova aplikacija najčešće koristi. Instagramovom timu prošle se godine pridružio i Alex Karpenko, čiji je startup povezan sa stabilizacijom videa Instagram i otkupio. Iako je on korišten u originalnoj aplikaciji, kada je uvedena video opcija, Dimson je smatrao da tehnologija ima veći potencijal – i nije bio u krivu.

Karpenka je pak za startup inspirirao iPhone 4, koji je mogao snimati videe u HD-u, ali koji su bili vrlo loši – tresli su se i često su bili negledljivi. Tadašnja tehnologija stabilizacije nije funkcionirala uz pametne telefone, ali Karpenko je odlučio iskoristiti žiroskope, koji se ionako u njima nalaze. Duo je radio na prototipu Hyperlapsea, koji ih je i same iznenadio kvalitetom, a ubrzo se cijeli Instagramov tim zarazio aplikacijom (Dimson navodi da je čudo što nije procurila u javnost prije lansiranja, koliko su ju koristili). Zbog toga što je ona namijenjena naprednim korisnicima, nije ju se htjelo “sakriti” u Instagram kao dodatnu opciju, nego je kreiran kao samostalna aplikacija, iz koje se jednim klikom uradak lako može podijeliti na Instagram (i, naravno, na Facebook). Iako neki ne smatraju ovo dobrom idejom, rekla bih kako ona u ovom slučaju doista ima smisla, a i slijedi strategiju svoga vlasnika.

Ljepota jednostavnosti

Hyperlapse upute

O tome na koji se način ova aplikacija koristi ne mora se duljiti – jednostavnost je Instagramova, a time i Hyperlapseova, glavna osobina. Kad pokrenete aplikaciju, možete odmah početi snimati. Ako vam je osvjetljenje slabije, dobit ćete obavijest o tome. Prilikom snimanja, možete pratiti koliko ste stvarnih sekundi snimili, a koliko će trajati finalni uradak, koji je ubrzan šest puta. Kada zaustavite snimanje, možete mijenjati brzinu – od nikakvog ubrzanja, do 12 puta veće brzine – a i dodatno urediti snimak. Uradak se potom sprema u album na vašem uređaju, a možete ga podijeliti na Facebook ili ga dodatno urediti na Instagramu (imajte na umu da je maksimalna duljina trajanja videa na ovoj društvenoj aplikaciji 15 sekundi, stoga ćete morati skratiti video ako je on dulji). I to je to. Krajnji korisnik ne mora ni znati da se iza svega kriju komplicirana ideja i tehnologija.

Sad je konačno doista jasno da nam ne treba “Instagram za video” – to je već neko vrijeme Instagram sam, a sada je poprilično potpomognut svojim potomkom, Hyperlapseom. Jedva čekamo da vidimo što će sve kreativci s njime postići.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Društvene mreže

Nana Nadarević, Mija Dropuljić, Natko Beck: Influenceri koji zdravlje – a možda i život – znače

Razgovarala sam s tri influencera, Nanom Nadarević, Mijom Dropuljić i Natkom Beckom, koji su svoj utjecaj iskoristili za poticanje važnih tema - od podizanja svijesti o uznemiravanju do boljeg komuniciranja u zdravstvu.

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Gaming

Od Google Stadije do Apple Arcadea: Provjerili smo (nama) najvažnije gaming događaje 2019.

U novoj gaming epizodi Netokracija Podcasta prisjećamo se bitnih prošlogodišnjih vijesti iz najveće zabavne industrije, a o već tekućoj 2020. komentiramo poznate najave i naslove koje željno iščekujemo.

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.