Hrvatska platforma GameBoost osigurala 2 milijuna eura od Fil Rouge Capitala i Feelsgooda
Foto: Toni Sente

Hrvatska platforma GameBoost osigurala 2 milijuna eura od Fil Rouge Capitala i Feelsgooda

GameBoost planira pobijediti globalnu konkurenciju u ponudi gaming usluga poput treniranja igrača i zajedničkog igranja u popularnim online multiplayer video igrama. Korak bliže tome dovodi ih nova investicijska runda.

Feelsgood, prvi hrvatski fond rizičnog kapitala za investiranje s društvenim učinkom, pridružio se Fil Rouge Capitalu, prvom hrvatskom fondu rizičnog kapitala za investiranje u hrvatske tech startupe, u drugoj rundi investicije u poduzeće Global Gaming Services. 

Ugovor o ulaganju vrijedi 2 milijuna eura, dva fonda su suinvestirala u jednakom omjeru, a investicija se odnosi na GameBoost, globalni marketplace koji korisnicima omogućuje kupnju i prodaju gaming usluga u sigurnom okruženju.

GameBoostu ovo nije prva investicija. U travnju 2022. primili su 500 tisuća eura od Fil Rouge Capitala. Ovaj put, povjerenje su dobili i od Feelsgooda, jer – kako kaže Domagoj Oreb, Managing Partner u Feelsgoodu, u vrlo su kratkom vremenu pokazali ozbiljan pristup poslu i industriji u kojoj djeluju – s dobro ugrađenim elementima društvenog učinka u poslovanje, što je za Feelsgood neizostavni element kod odluke o investiranju:

Ubrzani rast prodaje koji ovaj mladi tim pokazuje od početka svoje operacije dodatni je element koji nas je motivirao na ovu investiciju.

A što je to GameBoost dovelo do tako brzog rasta?

Svi bi igrali, ali nisu svi dobri igrači

U najkraćim crtama, GameBoost je marketplace/platforma koja spaja korisnike koji traže gaming usluge s korisnicima koji prodaju gaming usluge. Takve usluge uključuju:

  • coaching (treniranje igrača u popularnim online multiplayer video igrama),
  • prodaju specijaliziranih korisničkih računa,
  • duoplay (usluga u kojoj korisnik i pružatelj usluga zajedno igraju), itd.

Takve usluge najtraženije su za multiplayer online igre (npr. League of Legends, Fortnite, Valorant, Rocket League i sl.), u kojima svaki igrač ima svoj jedinstven ELO rejting. Nerijetko se slabije uspješni igrači pokušavaju probiti tražeći iskusnije da ih podučavaju ili da ih izbave iz “ELO pakla” (niskog rejtinga) igranjem na njihovom računu. Iako je zajedničko igranje i treniranje igrača legitimno i popularno, igranje na tuđem računu siva je zona bila i ostala po pitanju Općih uvjeta pojedinih videoigara.

Međutim, ponuda i potražnja itekako postoje unutar i mimo tog segmenta – a GameBoost ju je prepoznao. Korisnici platforme tako imaju mogućnost igrati s 0,01% najboljih igrača na svijetu te zajedno kroz igru s njima postići željene rezultate i unaprijediti svoje igrače vještine, pojašnjava Kristijan Salijević, osnivač GameBoosta:

Kako bismo široj publici približili opseg i mogućnosti naših usluga, možemo to usporediti sa svijetom nogometa; klijent putem naše platforme ima mogućnost igrati zajedno s, i učiti direktno od igrača koji su u svijetu gaminga jednako uspješni i prepoznati, poput npr. Luke Modrića u svijetu nogometa.

Trenutno je na platformi aktivno 600 pro igrača koji nude usluge treninga.

“Sve što investitori očekuju od kompanija iz portfelja je upravo ono što GameBoost tim radi”

Ono što je GameBoost potaknulo na novu rundu je potreba za financiranjem rasta u pogledu širenja opsega poslovanja (više videoigara), kao i širenja na više tržišta. S Fil Rouge Capitalom GameBoost je dosad odlično surađivao te su prepoznali različite zajedničke ciljeve kao motiv za nastavak suradnje, komentira Kristijan, a potvrđuje i Stevica Kuharski, Principal Manager u FRC.

Stevica komentira da s obzirom na industriju u kojoj se nalazi Gameboost ima priliku za rast i zauzimanje ozbiljnih tržišnih pozicija, također hvali Kristijana kao “kvalitetnog osnivača koji gotovo ništa ne prepušta slučaju”.

Sam sektor u kojem se GameBoost nalazi brzo raste, a to samo dodatno pomaže GameBoostu da akvizira veći broj igrača. U ovom trenutku sektorom dominiraju dva velika konkurenta, no smatram kako to nije problem za Kristijana i ostatak tima već da ih potiče da budu apsolutno fokusirani na razvoj kompanije.

Plan i strategija GameBoosta su ambiciozni i pravo je zadovoljstvo vidjeti izraz na Kristijanovom licu koji kaže “Bit ćemo jači i bolji od njih”, bez obzira o kakvom tipu cilja se radi. Sve što investitori očekuju od kompanija iz portfelja je upravo ono što Gameboost tim radi: posvećeni su, fokusirani na rast, izvršavaju obaveze na vrijeme, zapošljavaju najkvalitetnije ljude i rastu. S tim u vidu, očekujem kako će kompanija uskoro biti vodeća u industriji i broj jedan u gaming sektoru.

Kristijan navodi da su se za drugu rundu odlučili i za Feelsgood Capital jer dijele i promoviraju jednake vrijednosti, po pitanju pozitivnog društvenog utjecaja.

I jedni i drugi smo mišljenja da ako smo u poziciji napraviti pozitivnu promjenu u društvu, utoliko onda smo tako i dužni napraviti.

Jedan od tih pozitivnih društvenih utjecaja je i postotak zaposlenih žena u tvrtki koji iznosi 35%, što je više nego dvostruki rast u odnosu na prošlu godinu.

Ako se još uzme u obzir i da “freelanceri” koji prodaju naše usluge, kao i klijenti koji ih kupuju, su 99% stranci, očigledno je da su vrata Global Gaming Servicesa i GameBoosta otvorena za sve.

Feelsgood je u koinvesticiju u GameBoost ušao s Fil Rouge Capitalom u drugoj rundi. (S lijeva na desno: Domagoj Oreb, Kristijan Salijević i Stevica Kuharski.) Foto: Toni Sente

Po čemu se GameBoost ističe od konkurenata diljem svijeta?

Ono po čemu se GameBoost najviše razlikuje je izvedba što možemo vidjeti po rezultatima platforme koja je u godini dana prerasla mnoge koji se ovime bave i preko 5 godina:

Radimo pametno i s ciljem te ćemo tako i nastaviti. Ono što nas svakako ističe na tržištu je izvanredna kvaliteta pružanih usluga, sigurnost i zaštita podataka samih korisnika i pružatelja usluga, 24/7 dostupna kvalitetna podrške te naravno zadovoljstvo klijenata.

Naravno, nisu bez konkurencije. Trenutno broje desetak konkurenata koji su raspoređeni diljem svijeta:

Zdrava konkurencija je uvijek dobra, tjera nas na kontinuirani razvoj i napredak naših usluga i samog poslovanja. Ujedno, uvijek je zabavno, motivirajuće i pruža nam  zadovoljstvo gledati kako rastemo i „prelazimo“ našu konkurenciju.

“Naša branša i industrija gaming usluga je jako mlada, nova i inovativna, što znači da na tržištu trenutno nema pregršt stručnjaka.”

Global Gaming Services mučio je jedan klasičan problem, a to je pronalaženje pravih ljudi i stvaranje tima koji bi bio dovoljno sposoban da ostvari ciljeve. Govorimo o problemu koji proizlazi iz same industrije:

Naša branša i industrija gaming usluga je jako mlada, nova, inovativna što znači da na tržištu trenutno nema pregršt stručnjaka. Mi smo u tome uspjeli te smo oformili tim ljudi koji je predanošću i zajedničkom vizijom ostvario sve dosadašnje ciljeve te se spremno i odlučno okreće ka novima.

Također, još jedan od izazova je bio kretanje od apsolutne nule po pitanju financiranja te se boriti s konkurentima koji su već bili dobro uigrani i plasirani na tržištu.

Što je u planu dalje?

Global Gaming Services s investicijom planira promovirati multikulturalnost, uključenost žena u IT industriji, širiti se na više tržišta te dodati veći broj videoigara u ponudu kako bismo omogućili vrhunsku uslugu svim gamerima širom svijeta na siguran i zabavan način.

U narednom periodu nadaju se na platformi omogućiti aktiviranje ovakvih usluga za igrače World of Tanksa, Destiny 2 i Rocket Leaguea, između ostalih.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

eUsluge

Grad Zagreb omogućio potpun uvid u proračun kroz aplikaciju iTransparentnost

Nova aplikacija omogućuje svakom građaninu da detaljno prouči gradski porarčun po različitim parametrima.

Startupi

Što je to R&D potencijal – i kakve veze ima s razvojem startupa?

Je li startup nacija u kojoj su nastali tech giganti kao Skype, Wise, Bolt i Pipedrive to postala slučajno, otkrijte sa mnom na putu u Estoniju.

Nesortirano

Što je Akt o čipovima – i kako će doprinjeti tehnološkom razvitku Hrvatske

Jačanje konkurentnosti Europske unije u industriji poluvodiča prilika je i za Hrvatsku koja u sklopu 43 milijarde eura vrijedne incijative priprema otvaranje edukacijskih centara.

Što ste propustili

Panel

Hrvatski game developeri o stvaranju “ozbiljnih” videoigara

S predstavnicima game dev studija, ali i drugih privatnih tvrtki i dobrotvornih organizacija, raspravljamo o razvoju videoigara kojima svrha nije samo zabava, već i edukacija.

Intervju

Ivan Mrvoš: “Include više nije samo ‘onaj mali s pametnim klupama'”

Include, solinski startup poznat po pametnim klupama Steora, okrenuo se razvoju i proizvodnji novih proizvoda. Mrvoš, koji još nema ni 30 godina, a već je iskusni poduzetnik s respektabilnom karijerom, za Netokraciju je ispričao kako se i koliko ta tvrtka promijenila. Nedavno smo mogli pročitati da bi mogli promijeniti i vlasnika...

Esport

Peta sezona SET-a zaključena u Infobipu: Od 22 fakulteta pobjednički je varaždinski FOI

Student Esports Tournament, jedan od najpoznatijih studentskih esport događaja u Hrvatskoj, petu sezonu završio je u spektakularnoj LAN završnici koja se održala u prostorima Infobipa u Zagrebu.

Novost

Goran Bosankić u Field39 stiže na poziciju Chief Revenue Officera

Nakon više od 6 godina u Assecu SEE, a potom isto toliko u ABC Tech grupi, Goran Bosankić dolazi u Field39 kao Chief Revenue Officer i član Upravnog odbora.

Digitalni marketing

Super Bowl fenomen iliti “Vrijeme je da se vratite pred TV. Počinju reklame.”

Dok sam bio u Americi netom prije Super Bowla jedno mi je postalo jasno. Američki nogomet tamo je religija, a SuperBowl kao Božić. Samo što se za ovaj Božić svi okupe oko TV-a gledati reklame!

Novost

Teo Širola iz Muzeja iluzija proglašen najboljim mladim menadžerom 2023. godine

Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika (HUM) CROMA dodijelilo je predsjedniku tvrtke Metamorfoza, koja upravlja globalnom mrežom Muzeja iluzija, nagradu za mladog menadžera 2023. godine.