Tjednik Forum uveo SMS naplatu sadržaja: Hoćete li dati 2,40 kn za članak?

Tjednik Forum uveo SMS naplatu sadržaja: Hoćete li dati 2,40 kn za članak?

Članke i reportaže iz tjednika Forum od danas možete kupiti putem SMS-a. Tijekom podneva, na svom su web portalu objavili kako kreće 'SMS naplata sadržaja', čime su zakoračili u prvi ovakav eksperiment na domaćem webu. Kako navode, 'sadržaj tiskanog izdanja koji je svakog petka dostupan na kioscima bit će na raspolaganju već od četvrtka, a pojedini članak moći ćete kupiti slanjem SMS-a, po cijeni od 2,40 kn'. Forum tjedni magazin relativno je novo izdanje koje stiže iz Styrije, a na tržištu je od prošle godine. Glavni urednik Foruma, Borna Keserović, za Netokraciju je izjavio:

Hoćete li kupiti članak koji vas zanima?

Članke i reportaže iz tjednika Forum od danas možete kupiti putem SMS-a. Tijekom podneva, na svom su web portalu objavili kako kreće ‘SMS naplata sadržaja‘, čime su zakoračili u prvi ovakav eksperiment na domaćem webu. Kako navode, ‘sadržaj tiskanog izdanja koji je svakog petka dostupan na kioscima bit će na raspolaganju već od četvrtka, a pojedini članak moći ćete kupiti slanjem SMS-a, po cijeni od 2,40 kn‘.

Forum tjedni magazin relativno je novo izdanje koje stiže iz Styrije, a na tržištu je od prošle godine. Glavni urednik Foruma, Borna Keserović, za Netokraciju je izjavio:

Premda je ovo u mnogočemu pionirski eksperiment na hrvatskom medijskom tržištu koje treba nove, inovativne ideje, za magazin Forum je zapravo prirodan razvoj našeg community koncepta. Naš tjednik ima idealan sadržaj za to: analize, reportaže, kolumne, intervjue i eseje pišu ponajbolji novinari u zemlji, ali i svi najvažniji protagonisti hrvatske društvene scene. Imamo i čitatelje kakve želimo – urbanije i obrazovanije od publike konkurentskih magazina, pa smo im željeli olakšati i ubrzati pristup našem sadržaju.

Keserović ističe kako je jednako važna i interakcija s čitateljima, od kojih žele čuti njihove prve reakcije i komentare, te paralelno razvijati tiskani sadržaj i novu, digitalnu platformu.

Sam postupak kupovine je jednostavan i svodi se na slanje SMS poruke s ključnom riječi ‘Forum‘. Nakon slanja poruke nećete dobiti povratnu poruku, a pristup sadržaju bit će vam omogućen unosom broja vašeg mobilnog telefona. Na taj način se izbjegla registracija i sav se proces ubrzao.

Forumov web urednik i community menadžer Nebojša Grbačić (ujedno urednik na Netokraciji, op.a.), kaže kako je vrijeme da netko na domaćoj medijskoj sceni testira ovaj model naplate:

Godinama slušamo o tome kako web ‘ubija tiskano novinarstvo’, i kako ne postoji isplativ model zarade na internetu. Drago mi je da je Styria odlučila napraviti ovakav eksperiment i ponuditi sadržaj putem SMS kupovine. Vrijeme će, dakako, pokazati hoće li ovakav model biti isplativ i hoće li korisnici kupovati sadržaj na ovakav način, no veoma sam optimističan obzirom da je Forum prepoznat kao kvalitetna tiskovina, čija se publika ipak nešto razlikuje od klasičnog domaćeg čitatelja.

Podsjetimo, do sad ste Forum osim na kiosku (po cijeni od 10 kn) mogli čitati i putem njihove web stranice, ali s dva do tri tjedna zakašnjenja. Kako doznajemo, arhiva Foruma i dalje će biti dostupna besplatno, dok se naplata sadržaja odnosi na aktualni i buduće brojeve. Da naplata web sadržaja može funkcionirati dokaz je Piano media u nekim europskim zemljama, no ostaje pitanje hoće li domaći korisnici biti spremni izdvojiti 2,40 kuna kako bi putem weba pristupili sadržaju.

 

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

  1. Goran

    Goran

    28. 04. 2012. u 1:46 pm Odgovori

    Radije bih vidio model skraćenog članka + pretplate ili “no-ads” članaka. Vjerujem da u HR neće uspjeti naplatiti content. IMHO. 🙂

  2. Igor

    Igor

    28. 04. 2012. u 2:25 pm Odgovori

    LOL Sretno im bilo!

    Cijena 24 sata je 4kn, a za tu cijenu kupis ne clanak, nego tonu njih, jos to istane papir kojm mozes rit obrisat (za drugo ni nisu). Dakle ne usporedjujem kvalitetu clanaka, al web. nema trosak tiska i to bi trebalo biti daleko daleko jeftinije! A ako u tom sl. nemaju zatvorenu racunicu, neka se potrude dobit na citanosti i to je to!

    Naplata web-a, moze biti i moze opstati, no samo kad vec imas pozamsan broj vjernih citatelja/korisnika i kad ih imas toliko da od svakog uzmes toliko malo da on to ni ne osjeti…
    Ja bi pristao na cijenu od 0,5kn po clanku ili o 5kn za vremenski limit od 24 sata. S time da moram unaprijed biti dobro upoznat sa kvalitetom i sadrzajem koji placam… U protivnom platis jednom i ne vratis ne nikad vise, jer sto god da napisali u tom clanku vec ce to izbacit google il ce netko prenjet tu vijest za free!

  3. Luka

    Luka

    28. 04. 2012. u 3:00 pm Odgovori

    ideja ok, iako bi bilo bolje neki oblik kredita gdje platiš pa trošiš, jer plaćati za svaki otvoreni članak = tlaka, cijena, puuuno previsoka, ako tiskano izdanje dobiješ za 10kn svim člancima ovdje dobiješ 4 članka za 10kn, ko je tu lud… šta nebi web sadržaj trebao biti jeftiniji od tiskanog (papir, tiskanje, distribucija, prodaja) ko se sjetio ove cijene nema pojma šta radi!

  4. damir2

    damir2

    28. 04. 2012. u 5:09 pm Odgovori

    od tog premium SMS-a vjerojatno im operater uzme preko 50% (tako je bilo do pred pola godine).

    Pitanje je šta bi trebalo pisati u članku da se netko odluči platiti 2.5 Kn. Mislim da svakako ima kvalitetnih informacija koje bi vrijedilo platiti, ali nažalost 99% današnjih članaka to nisu. Economist se bazira na tome ali on je jedan jedini. A i vrlo je teško očekivati da netko drugi ne bude objavio iste informacije besplatno. Znači rješenje bi bilo naplaćivati samo autorske unikatne članke koje nitko drugi nije prenio. Ali nekako sumnjam da ovdje ima tako kompetentnih novinara sa ekskluzivom koja nije dostupna drugima.

    Zaključak, fail

    • Vladimir

      Vladimir

      30. 04. 2012. u 12:27 pm Odgovori

      Recimo da se koristi micropayment Bitcoin, cijena bi mogla biti 0,99kn (i niža) jer ne bi bilo posrednika. 100% bi išlo autorima članka.

      Osobno ne kupujem tiskovna izdanja već godinama, a novinarski posao, ako nije prepisivanje članaka onda je to prepričavanje na neki “drugi” način što mi nema baš nekog smisla…
      Bilo koja informacija se uvijek nađe besplatno dostupna na internetu u nekom obliku 🙂

  5. Vice Božić

    Vice Božić

    28. 04. 2012. u 7:50 pm Odgovori

    Ideja da se u online izdanju jedan članak naplaćuje 2,40 kn, dok je cijena tiskanog izdanja 10kn je u najmanju ruku neozbiljna i smiješna. No na stranu poslovni model (ako ga uopće i ima), ako gledamo cijelu situaciju iz perspektive korisnika koji pri čitanju svakog članka mora slati SMS, kolika je to zapravo bespotrebna gnjavaža. U komentarima prije se spominjala i dnevna/mjesečna pretplata koji bi puno više imala smisla i za krajnjeg korisnika bila puno lakša.

  6. hrvac

    hrvac

    28. 04. 2012. u 8:34 pm Odgovori

    Dijelim misljenje s @mihael sanko. Ovim potezom cu definitivno radje kupiti tiskano izdanje nego imati na raspolaganju 4 clanka. Cijena previsoka i vjerojatno je probni balon.
    U svakom slucaju osvjezenje na trzistu i zelim im ozbiljnost da ne postanu zutilo tipa JL za siroke narodne mase, pa i sire!

  7. Ivan Arar

    Ivan Arar

    28. 04. 2012. u 10:11 pm Odgovori

    Iako svi govore da je cijena previsoka, osobno sam jako sretan sto se itko odvazio na ovaj ogroman korak koji daje bar tracak nade webu kao platformi koja bi mogla donositi bar neki profit, a da to nisu vjeciti banneri. Ne znam zasto su se odlucili za tako visoku cijenu (teorije zavjere poput tih da je cijena visoka da bi ljudi u konacnici ipak kupili tiskano izdanje mi djeluju besmislene jer niti sam cuo da je to itko to radio niti ne vidim poantu ulaganja tolikog truda zbog necega sto vec sasvim solidno funkcionira, dakle tiskano izdanje se prodaje, zar ne?), no 2,5 kn za visokokvalitetan clanak, za nesto po sto ne trebam ici na kiosk i sto poslije necu trebati bacati u smece, mi se cini sasvim ok za prvu ruku. I procitat cu cetiri clanka i aj bok, al zato necu mrdnut svoje ljeno dupe iz fotelje.

    Sve u svemu navijam da ovo pokrene bar neku lavinu seljenja donekle kvalitetnog sadrzaja na web i snizavanja cijena medju konkurencijom, no sve sam skeptican zbog naseg nezahvalnog i malog trzista…

    • vuk

      vuk

      28. 04. 2012. u 11:38 pm Odgovori

      Ja u petak ujutro idem po kruh i obično uzmem Forum. Unatoč tome najvjerojatnije bi u četvrtak navečer dao 5 kuna da mogu pročitati ono što me zanima jer sam nestrpljiv. Ali 2,5 kn ne bih dao za jedan članak. A nije da ne trošim online, trošim i to dosta, ali ne želim platiti ono što smatram preskupim.

      Ovo nije revolucija, ovo je pokušaj koji će propasti. Revolucija bi bila kad bi u pitanju bilo efikasno mikro plaćanje (a o tome govorim već godinama, ali nikako da netko nešto napravi http://wolfwoodscrowd.info/2006/03/23/kupiprodaj-novi-list-mikroplacanje/) i cijena koja bi potaknula impulsnu kupnju. Na ovakvom malom tržištu ne možeš živjeti samo od onih koje interesira nešto, glavna je fora i ključ uspjeha da proizvod prodaš i onima koji nisu tvoja ciljna skupina i kojima proizvod stvarno ne treba ili ih ne zanima baš toliko jako.

      Ja osobno bih platio za kvalitetan sadržaj u drm free formatu jer sam hrčak i želim imati mogućnost da nakon X vremena pregledam nešto. Malo mi je nezgodno prelistavati hrpe prašnjavog papira.

  8. Igor

    Igor

    28. 04. 2012. u 10:12 pm Odgovori

    Na sve sms usluge sa dodanom vrijednostu operater uzima 50%, osim ako nisu vlasnici svog sms gatewaya (a to su svega par firmi kod nas, mimo teleoperatera).

    Iz istog tog razloga ovakva naplata je dosta nepovoljna jer da bi bila isplativa pruzatelju usluge, postaje preskupa korisniku usluge.

    BTW.
    Ne znam zasto mislite da je ovo ikakva revolucija na web-u, sto je forum.tm uveo naplatu sadrzaja putem SMS-a, kad odavno postoje hrvatski sajtovi koji su to imali ili jos uvijek imaju. Na svom sajtu automobilija.net smo imali sms naplatu sadrzaja jos davne 2008 god. i radilo se o preuzimanju slika. Takodjer znam da smo identicnu stvar nedugo zatim implementirali u na portal kriz-zivota.com, a naplatu kompletnog sadrzaja putem SMS-a ima mojarotkva.com vec ohooo hooo itd.

    Nije mi jasno zasto nitko ne ide na M-Pay varijatnu naplate web-a, ili neke vrste micropaymenta venmo itd. i jednostavno tako zaobidje operatere koji pljackaju! Takva vijest bi me puno vise veselila…

    • Ivan Arar

      Ivan Arar

      28. 04. 2012. u 10:27 pm Odgovori

      ovo je svojevrsna revolucija jer se radi o velikoj medijskoj frimi ciji sadrzaji dopiru do puno veceg broja citatelja i koja bi time mogla preokrenuti neke stvari na webu. mogla bi promijeniti biznis modele na webu, mogla bi promijeniti navike citatelja, ili bi mogla zavrsiti vrlo neslavno i ubit zadnju nadu placenom i kvalitetnom sadrzaju na webu

      sms su odabrali iz cistog razloga da bude dostupno svima. i ja bi vise volio drugaciji nacin placanja, ali znas i sam da ljudi u hr zaziru od placanja putem weba (nazalost, besmisleno)

  9. Hrvoje Mihajlic

    Hrvoje Mihajlic

    28. 04. 2012. u 10:56 pm Odgovori

    zanimljiva situacija. s jedne strane definitivno mislim da članak iz Foruma vrijedi tih 2.40kn (redovito ga čitam i zaista sve 5), a s druge strane; ne pada mi na pamet taj iznos platiti, ne na ovaj način, i ne jer znam da cijele novine u tiskanom izdanju (ovo pretstavlja bitnu razliku) mogu dobiti za 10kn. Zanimljivo mi je da su se u Forumu odlučili na naplatu pojedinačnih članaka. Kad bi za polovicu … ok možda pretjerujem… za 7 kuna dali cijeli broj, to bi već bila druga priča.

    svi znamo da je ovo sa skaliranjem cijena poznata priča, ali cijeli koncept je obično navlakuša na ovu drugu, skuplju stvar. Želi li nam Forum ovime reći da se okanimo web izdanja i kupujemo tisak? 😀

    a na ove paralele gore s dobivanjem “puno više maretijala” za istu lovu od onih šrotnih ‘novina’ koje su (ovo će mi uvijek ostati najveći paradoks, ali eto – to je poslovanje) pod istim krovom – se lolam po podu 😀

    • Davor

      Davor

      29. 04. 2012. u 12:20 am Odgovori

      Zašto misliš da je to paradoks? Kao da kažeš da je paradoks to što Gillette uz Fusion koji ima 5 oštrica i vibrira i dalje prodaje jednokratne britvice 😉 Svakome njegovo, na koncu jedino bitno je da ljudi kupuju tvoj proizvod.

  10. Anastazija

    Anastazija

    29. 04. 2012. u 12:52 am Odgovori

    Ovo može fukcionirati, jedino ako košta 0.99 kn i da pri tome pomislim kao i pri kupnji phone aplikacija – ok, ajmo vidjeti. Ovako, možda je to pokušaj jednog velikog mainstream izdavača (koji naprosto ili ne razumije o čemu se radi, ili ne želi razumjeti) i nećemo saznati jel to pravi smjer, naprosto zato, jer je cijena previsoka. Čudno da to direktori i urednici ne vide, još kad znamo da će arhiva biti besplatna, zar stvarno misle da bi netko želio pročitati barem 2 članka po broju i to platiti više od 5 kn???

    Uostalom opet se veliki izdavač pokušava prikazati pionirom, a komentari govore da su to imali još 2008. na automobilija.net , a naplatu kompletnog sadrzaja putem SMS-a ima mojarotkva.com… A mislim da su imali još neki. Kaže urednik da je važna interakcija s čitateljima, ali ako se ne varam na Forumovom webu ne možete komentirati članak!?

  11. Hrvoje Mihajlic

    Hrvoje Mihajlic

    30. 04. 2012. u 9:56 am Odgovori

    ma ne to, paradoks je činjenica da znam da članak vrijedi toliko, ali nikad to ne bih platio. ne uz cijele novine za 10kn.

    a i to da iz iste kuće dolazi i 24h 😀

    a ovo za gillette se slažem. dobra paralela. iako el. brijač daje puno više ‘dodatnih’ vrijednosti. ovo je isto sranje samo je na monitoru. meni je to iskreno – minus 😀 (obrazložit ću jednom u nekom doljem obliku… 🙂 )

  12. Romano

    Romano

    02. 05. 2012. u 10:53 am Odgovori

    @Igor: ispravak navoda: kratki broj s premium naplatom radi tako da operateri uzimaju svojih (up to) 50%, time SMS GW sam po sebi nema veze puno. No da ne skrecem s teme;

    dulje vrijeme vec slusam o takvim revolucijama, s profesionalne strane sam upoznat cak i s nekim platformskim rjesenjima, no od prvog trenutka mi se model ne cini kao nesto sto ce proci, na balkanu pogotovo, i s ovakvim cijenama (neko je spominjao 0.99kn, to se vec cini zgodnije).

    Zanimali su me komentari da vidim jel opce misljenje isto, i eto potvrde. Ovo je jos jedna od stvari koje se uvoze s zapada a opet se potvrdjuje da nije sve primjenjivo i ovdje (sto vrijedi i za CRO grupone i to).

    Nadam se da ce ili mijenjati metodu ili cijenu, zbog njih.

  13. Ivan

    Ivan

    02. 05. 2012. u 11:17 am Odgovori

    Mislim, 2,40 k,une za jedan članak?
    To je kao 12,99 kuna za jednu pjesmu Rozge (za mobitel)?
    Da li je ovo mentalno retardirana zemlja, ili su ti tzv. informatički kreteni uistinu civilizacijski izmet da ih zaista treba poslati da čiste mine.
    Ta gamad ne zna ništa o platformama, sustavima, jeftinim ‘clearance’ načinima obračuna, mikro-plaćanjima… Valjda prevode putem Google-a i abecedu…
    I kao takvi – polupismeni i neinformirani – prate Red Carpet i blebeću riječi tipa ‘event’, ‘bio sam na stejdžu(stage)’ i sl.
    2,40 kuna za jedan članak???????? Tko zna, možda je u njemu karta zakopanog blaga…

    • relaxed

      relaxed

      10. 05. 2012. u 1:06 pm Odgovori

      @ Ivan – Svaka cast dobro si to napisao… Ma znas kada cu im nesto platiti da bih to citao.. i pogotovo ovako visoku cijenu. Svi se nesto probahatili i sad pokusavaju na svakakav nacin otet ljudima pare… Ma daj molim te, dao bog da im crkne server na kojem se nalazi njihov usrani website

  14. -

    -

    10. 05. 2012. u 10:09 pm Odgovori

    Dobro su primijetili neki komentatori, tih 2,40 kn ne ide sve na račun izdavača.
    Najprije treba odbiti PDV i onaj poseban porez za TK usluge koji idu državi. Odmah više od 1/4 manje.
    Zatim, od preostalog dijela (recimo neka je to 70% od 2,40 kn) operater uzima svoj dio za rizik naplate, usluge SMS centra, billinga, te svoju maržu. To se može popeti i do 40%.
    Preostaje nešto više od 40% od onih 2,40 kn. Sad dolazi podjela tog preostalog dijela kolača između proizvođača sadržaja i pružatelja VAS usluge, koji ima SMS gateway prema operateru (koji služi samo kao cjevovod uz naplatu, kao Ukrajina za ruski plin) i aplikaciju sustav koji hendla zahtjeve i uslugu za proizvođača sadržaja. Od izvornih 2,40 kn ne ostane puno, zato taj model i nije nešto zaživio.
    Sjećam se kako je takvu SMS payment uslugu prije par godina nudio MArkottel (nazvan Sitnoplat), mislim kako su nešto nudili i IT1 i IPT, ali jaaaako slabo je to išlo…

  15. Dejan

    Dejan

    15. 05. 2012. u 1:19 pm Odgovori

    sama ideja je ok, ali kao što je većina ljudi ovdje rekla – za jedan članak je stvarno glupo platiti 2,40 kn. online novine bi po nekom mom osobnom mišljenju trebale biti jeftinija alternativa papirnatim izdanjima, a po ovome to baš i nije tako.

    isto tako, ne zanima me uopće koliko uzme t-com, država ili tko god. ono što je meni bitno je koliko ja to trebam platiti, a ova cijena je previsoka

  16. M. Marković

    M. Marković

    23. 05. 2012. u 11:06 pm Odgovori

    Internet naplatu svi placamo provideru ne vidim razlog zasto bi prosjecan korisnik placao nekom portalu jos i sadrzaj ili članke na istom.Ako se vec misli takva ideja realizirati onda bi takvi portali trebali ocekivati veliki pad prometa a neki i potpuni debakl.Takav LUKSUZ si mogu dozvoliti samo rijetki MOZDA servisi i portali koji obuhvacaju velik udio na internet trzistu i imaju velik rating i kojima MANJAK od par tisuća i više ljudi je potpuno beznacajan.
    Ako se vec ozbiljno razmatra ta ideja mislim da bi portali trebali pocet razmisljati ozbiljnije raditi na nekakvoj vrsti ugovora i dogovora sa večim kućama koji korisnicima i ovako godinama naplacuju mjesecno internet,tv itd..
    i sporazumno se naci na “zlatnoj sredini” gdje bi se naslo rješenje da i dobrostojeci i uspjesni portali osim oglašavanja dobiju nekakvu proviziju i “dio kolača”.Rješenja uvijek postoje a stvarno mislim da jedno takvo nije sve svalit na leđa korisnika pogotovo ne u ovakvim vremenima.Fala pozz

    • Ivan Arar

      Ivan Arar

      28. 05. 2012. u 11:10 am Odgovori

      Internet naplatu koju placas provajderu je za uslugu spajanja na internet, a naplata sadrzaja na webu ide novinskim kucama i novinarima, jer nece ti provajderi pisati kvalitetne clanke.

      Nista se tu ne svaljuje na ledja korisnika, ako ti se ne svidja pricekaj par tjedana i svi clanci ce se otkljucati za besplatno citanje ili odi na kiosk i kupi si tiskano izdanje, sto je najpogubnije za ledja korisnika jer ne postoji besplatnog tiskanog izdanja Foruma pa cak ni nakon mjesec dana a i sam odlazak do kioska nekima znaci bolovi u ledjima.

      Web je maksimalno fleksibilna platforma, das dio, drugi dio naplatis, poslije otkljucas, mozes pretrazivati, linkati, sharati, cuda izvoditi, dok je print s druge strane maksimalno kruta i rigidna platforma gdje korisnik procita i baci, ok moze mahat novinama da bolje upali vatra u rostilju. I opet je sasvim normalno da print kosta, a kad se spomenu neki oblici naplate na webu onda svi masu glavama i negoduju. I don’t fucking get it!? I upravo zato sto se print naplacuje a web je besplatan, sadrzaj na webu je sranje, a jedino sto valja (iako ni toga nema puno) je u printu. Kad bi zazivjela neka naplata na webu kvaliteta sadrzaja bi se konacno malo pretocila na stranu weba, i automatski bi se veca kolicina kapitala pocela vrtiti na strani weba i svi mi koji radimo na webu bi bili sretniji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

2014. imala sam 10.000 Dogecoina. Danas, kad im je Elon Musk “napumpao” vrijednost, više ih nemam

Možda sam imala i više od 11.000. Možda sam i dobar dio podijelila, teško se prisjetiti tih opskurnih događaja prije gotovo sedam godina kada nismo više bili sigurni što je kriptovaluta, a što meme. A što oboje istodobno.

Startupi i poslovanje

Hoćete li kupiti rabljeni auto preko interneta, pitali smo osnivača Neostara (s 20 godina iskustva u industriji)

Insajder automobilske industrije, od spinoffa Zubak grupe želi stvoriti platformu koja će nam olakšati kupnju i prodaju rabljenih automobila u kojoj nećemo trebati "prijatelja koji se kuži u aute". Hrvatska im je pilot projekt, ali ambicije puno veće!

Web aplikacije

Osvanuo portal cijepise.zdravlje.hr, za prijavu za cjepivo protiv koronavirusa

A u trenutku pisanja ovog teksta nije izgledao ni približno dovršeno.

Što ste propustili

Intervju

Mirta Stantić nakon Facebooka: “Hrvatske su tvrtke nekonzistentne kod ranih promaknuća mladih žena”

Doktorandica s Oxforda i bivša zaposlenica Facebooka na skorašnjoj Ladies of New Business konfereniciji donosi savjete kako hrvatske korporacije mogu dati potporu za ženski leadership koji je sve samo ne nebitna stavka. Zastupljenost žena na rukovodećim pozicijama utječe na prihode i poslovanje tvrtki za skoro 50%!

Tehnologija

Rimac potvrdio: Porsche uz 70 milijuna eura vlasnik 24% tvrtke!

Njemački proizvođač automobila Porsche produbio je svoje investicije u Rimac Automobile sa dodatnih 70 milijuna eura, a udio Porschea danas iznosi 24%.

Sponzorirano

Digitalne vještine za 2021.: Savladajte AI i ne kradite tuđe vrijeme u radu na daljinu!

Kladarić, Car, Končar i Skender za Netokracija Podcast otkrili su vještine za koje smatraju da će nam svima olakšati daljnji razvoj hrvatske tehnološke industrije.

Digitalni marketing

Što marketing može naučiti od pametnih klupa… zahvaljujući “machine learning” inženjerki!

Pametne klupe - osim što su pametne, izvrstan su način digitalnog vanjskog oglašavanja. Kako strojno učenje i računalni vid pospješuju uspješnost tog segmenta poslovanja? Više nam je otkrila Includeova Nina Erceg.

Kultura 2.0

Bandcamp Friday: zašto baš danas trebate kupiti glazbu na ovoj platformi? Znaju Tomislav Capan, Intek Music i Elemental!

Danas je prvi petak u mjesecu, što znači da možete nabaviti gomilu super glazbe na Bandcampu za super cijene i podržati izvođače u ovom razdoblju bez koncerata... Što sve donosi inicijativa koja je oduševila glazbenika diljem svijeta, otkrivamo:

Digitalni marketing

Interaktivan video stigao u Konzum webshop: Kako su objedinili dobar sadržaj s ecommerceom?

Integraciju prodaje proizvoda unutar foto oglasa već ste sigurno vidjeli po Instagramu, no uglavnom takvi ecommerce trendovi sporo dolaze do nas. A možda i ne... Konzum u svome webshopu ide korak dalje. Za svoje proizvode pripremili su interaktivne video recepte!