Igre na sreću: Kako je digitalizacija promijenila 100 milijardi dolara vrijednu industriju

Igre na sreću: Kako je digitalizacija promijenila 100 milijardi dolara vrijednu industriju

Igre na sreću jedan su od najranijih poznatih oblika zabave, ali industrija koja se oko njih vrti itekako ide ukorak s vremenom.

Kartaške igre i igre kockama povjesničarima i arheolozima su poznate još od antike, ali da se ova industrija u 20 stoljeća nije mijenjala i lovila korak s vremenom, teško da bi danas prelazila brojku od 100 milijardi dolara, koliko se procjenjuje da vrijedi.

Dok mnoge industrije digitalizaciju tek prihvaćaju, industrija igara na sreću ju je objeručke prihvatila. Iako se o tome ne piše često, casina, automat klubovi i ine institucije su odavno early adopteri tehnologije – “jednoruki jackovi” krasili su prostore casina još u 19. stoljeću, a vrlo su brzo naskočili i na trendove online i mobilnih igara.

Iz casina u dnevne sobe, tramvaje, ulice

Kako ovaj tip igara zahtijeva da se između servera i igrača razmijeni relativno mali broj podataka, online igre na sreću su nastale već u ranim danima interneta. Online poker jedna je od najranijih igara koje su dobile svoju digitalnu verziju, a uskoro su mu se pridružili blackjack, rulet i niz različitih slot igara koje najviše privlače casual igrače.

No online gaming nije stao ovdje. Kako je rasla popularnost pametnih telefona, tako se icasino kao koncept preselile iz dnevnih soba i osobnih računala (a nekad i ureda) na mobilne telefone. Na globalnoj razini, 2012. je popularnost online casino igara porasla za 75%, a od tada nadalje održava krivulju rasta. Kako su casino igre pokorile fizičke poslovnice, tako mobilne igre sustižu i prestižu desktop verzije casina.

No nije dovoljno samo pretočiti popularnu igru u njenu digitalnu verziju i premazati je šarenom grafikom. Industrije poput ove često postanu early adopteri i veliki ulagači u neke vidove tehnologije, a u slučaju online casina to su sigurnost i digitalna plaćanja. Dok ćete na većini ecommerce stranica naći jednu do dvije metode plaćanja, dobar i posjećen online casino će se pohvaliti s višestruko njih.

Kako privući – i zadržati – igrače?

Jednom kada su svi tehnološki uvjeti zadovoljeni, ostaje ono zadnje, ali najbitnije pitanje – kako osvojiti korisnike? Na kraju dana, online casino je B2C poslovanje, a svi znamo koliko krajnje korisnike može biti teško privući – pogotovo ako ste u industriji koja ima vrlo stroga pravila oglašavanja. Potražili smo iskustva prvog specijaliziranog casina u Hrvatskoj – Arena casina.

Nekoliko je stvari bez kojih ne treba uopće računati na posjećenost: internet casino mora sadržavati sve popularne igre koje bi igrače privlačile u stvarni, fizički casino (Arena ih broji preko 300 na svojim stranicama), ali moraju biti lako dostupne i responzivne, na kojem se god uređaju nalazili, bilo da je riječ o računalu, tabletu ili pametnom telefonu.

Akvizicija novih igrača i growthhacking koriste neke dobro poznate metode kojima se služe i druge industrije. Tako se nove igrače privlači bonus paketima koje dobivaju pri registraciji,a vjernost se osigurava različitim promocijama, što je očigledno princip koju u icasinu funkcionira jednako efikasno kao i u free-to-play mobilnim igrama potpuno drukčijeg žanra, poput različitih mobilnih strategija i arkada.

Iskustvo i usluga također su vrlo bitni za retenciju i zadovoljstvo igrača i moraju biti na razini one koju bi igrači očekivali u stvarnom casinu – u granicama mogućnosti. Možda vam u virtualnom svijetu nitko neće poslužiti piće dok igrate blackjack, ali dođe li do bilo kakvog i najmanjeg problema ili imate pitanja ili dvojbe, korisnička podrška je iznimno bitna – u Areni je, primjerice, radno vrijeme podrške od 7 do 23 sata, a dostupna je na telefon, email ili preko live chata za registrirane korisnike.

Industrija koja je svakim danom raste

Iako industriju igara na sreću ne percipiramo kao predvodnike u svijetu tehnologije, oni su itekako njeni early adopteri i ulagači – od sigurnosti, digitalnih plaćanja, online podrške. Kada je industrija teška preko sto milijardi dolara, ove stavke su iznimno bitne jer svaka moguća greška ili izgubljeni korisnik skupo koštaju, pa nije ni čudo da su sklone ulaganjima u kvalitetna rješenja.

Pitanje je samo koji je sljedeći tehnološki trend koji ćemo u ovoj industriji vidjeti – kako igrači traže sve imerzivnije i inovativnije iskustvo igranja, možda ćemo baš neke od uspješnica u virtualnoj stvarnosti vidjeti u ovom izdanju.

Komentari

  1. Bgaoc

    Bgaoc

    11. 02. 2019. u 2:38 pm Odgovori

    Dokle ide cela industrija i kako će se sve završiti to niko ne zna. Ipak još uvek TV rules a video metrike na internetu su dosta nerealne, 3 sec se računa kao pregled i onda imamo podatke napumpane do neba.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Čudo nije investicija, već Infobipov ‘bootstrapped’ rast i upornost već 14 godina

Infobip je osiguravanjem investicije od 200 milijuna dolara postao prvi hrvatski 'jednorog'. No pravo čudo je da su osnivači Silvio Kutić, Roberto Kutić i Izabel Jelenić do ovog trenutka dogurali bez ijedne vanjske investicije - i govori mnogo o hrvatskim tehnološkim poduzetnicima!

Startupi i poslovanje

Od Applea do Rimca: Tko je novi CTO Rimac Automobila, Chris Porritt

Automobilski svijet pomalo je iznenadila vijest o odlasku Chrisa Porritta iz Applea i dolaska - u hrvatske Rimac Automobile, ali tko je Chris uopće i zašto je njegov dolazak važan?

Mobilno

Moja Croatia: Da biste digitalizirali osiguranje ne trebate govoriti “jezikom osiguranja”

Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj, otkriva što su morali osigurati unutar Croatia osiguranja kako bi razvili potpunu, a zaista jednostavnu za korištenje self-care aplikaciju.

Što ste propustili

Mobilno

Zašto aplikacije za praćenje COVID-19 ne uspijevaju? Najbolji primjer nalazi se i u našoj regiji

Od Sjeverne Makedonije i Mađarske, do Norveške, Velike Britanije i Irske vidimo različite aplikacije, različite implementacije i prakse korištenja. Koliko uspjeh aplikacije ovisi o angažiranosti ključnih aktera, koliko o dobroj volji korisnika, a koliko o nadležnim institucijama?

Vodič

Iz vlastitog iskustva: Kako dobiti novac od Europske unije za razvoj video igara

Europska unija kroz svoj potprogram Creative Europe - MEDIA, od 2013./2014. dodjeljuje bespovratna sredstva europskim game dev studijima za razvoj video igara. Evo kako izgleda proces prijave i na što trebate obratiti pozornost da biste dobili novac.

Kolumna

Na 16. rođendan Ruby on Railsa odgovaramo na pitanje: Je li mrtav, i u svijetu i u Hrvatskoj?

Početkom kolovoza slavimo 16 godina od prve pojave Ruby on Railsa, web development frameworka koji je “promijenio svijet”. S tom činjenicom volim početi ovu priču jer mislim da je ključna za odgovor na pitanje koje mi se često postavlja: Nije li Ruby on Rails mrtav?

Video

Kako dati otkaz? Pravni savjeti za radnike i poslodavce!

Neki od najpopularnijih tekstova na Netokraciji u posljednjih nekoliko mjeseci su – kako dati otkaz, kako zatvoriti paušalni obrt...

Tehnologija

Ratko Mutavdžić: Od ‘cloud’ blogera do Microsoftovog Technology Officera za srednju i istočnu Europu

S novim tehnološkim šefom Microsofta za srednju i istočnu Europu, Ratkom Mutavdžićem, razgovarali smo o 700-postotnom rastu Microsoft Teamsa za vrijeme pandemije, kako se koriste 'cloud' tehnologije u 2020., ali i zašto Zagreb treba kafić-ured!

Startupi i poslovanje

Od investicije do akvizicija – Silvio Kutić i investitori Ante Kušurin i Mario Ančić o Infobipovim ambicijama

U eksluzivnom razgovoru za Netokraciju, Silvio Kutić, kao direktor Infobipa, Ante Kušurin i Mario Ančić iz fonda One Equity Partners, ujedno poznati hrvatski sportaši, otkrivaju detalje svoje suradnje – i planova da stvore vodeću svjetsku CPaaS platformu.