Day in Dementia platformer je koji progovara o Alzheimerovoj bolesti

Day in Dementia jednostavan je 2D platformer koji nastoji pokazati koliko je težak život osoba koje pate od Alzheimera, ali i njihovih bližnjih na koje se oslanjaju.

Progovaranje o ozbiljnim bolestima i problemima koji nas muče može biti jedna od najgorih stvari s kojom se suočavamo u životu. Bila to depresija, gubitak voljene osobe ili bolest protiv koje se gotovo i nemoguće boriti, život je daleko od jednostavnog. Upravo zbog toga mi je uvijek iznova drago kada se o nekim temama progovara upravo putem meni najdražeg medija, igara.

Day in Dementia iza koje stoji Josip Makjanić upravo je jedna od takvih igara. Igra koja, ako ignoriramo njezin naslov, izgleda kao potpuno prosječan i solidan platformer, ali se njezina dubina manifestira na onome što ova igra predstavlja. Ako se gleda metaforički, ova igra u sebi ima mnogo više dubine nego što bi to moglo biti isprva očito iz broja nivoa, protivnika i količine sati koje možete s njom provesti.

Josip mi kaže kako je, kao i mnogi od nas, od svog ranog djetinjstva bio fasciniran igrama. Ipak, dok sam ja igre igrao i razmišljao o tome kako bi bilo super o njima pisati, Josip je razmišljao kako pomoću raznih editora unutar igara – stvarati svoje igre. Život ga je, kaže, ipak odveo u nekim drugim smjerovima, a igrama se vratio 2015. godine, kada je odlučio “ići na sve ili ništa” i sve svoje vrijeme posvetio je učenju o razvoju igara.

Josip je tako nakon nekoliko uspješnih prototipova i dobrih ideja svoju sreću pronašao u Croteamu, a nedugo zatim počela su se otvarati vrata o kojima neki mogu samo sanjati:

Nakon godine dana u Croteamu dobio sam ponudu raditi na igri GWENT u CD Project Redu, i na novom PAC-Manu u Bandai Namco Japan. Međutim, odbio sam, pošto mi Croteam znači puno više od toga. Uz Croteam, želim raditi i svoje igre, i doprinijeti na neki način industriji video igara u Hrvatskoj.

Josipova prva igra In Memory bila je jedan od finalista TIGA nagrada prije dvije godine.

Progovaranje o važnim temama

Tako je, nakon otprilike godinu i pol rada u Croteamu, Josip stvorio Day in Dementia. Platformer je to koji nastoji govoriti o problemima s kojima se susreću osobe koje boluju od Alzheimera i njihovi bližnji. Josip kaže kako je inspiraciju za govor upravo o ovoj temi dobio jer i osobno cijeni dublja značenja i emocije u igrama, ali i zato što se i osobno susreo s ovom bolesti.

Josip mi kaže i kako za njega igre čine vrlo moćan alat u borbi s raznim psihičkim bolestima, a navodi i kako je zajednica igrača u nekim MMO igrama vrlo dobar primjer toga kako se kroz igranje igara i virtualno druženje s istomišljenicima može doći do laganih prvih koraka prema ozdravljenju, bilo da se radi o depresiji ili nekoj drugoj bolesti, samo je bitno o tome govoriti:

Takav prekid šutnje može biti okidač nekome da više ne šuti o svojim problemima i izvan virtualnog svijeta.

Day in Dementia igra je koja zanimljivim vizualnim stilom nastoji odskočiti od mora platformera, a razlozi za ovaj stil leže, između ostalog, u savjetima koje je Josip dobivao od nešto iskusnijih osoba iz industrije, ali ne na način na koji mislite:

Grafički stil došao je do toga da izgleda kao i svaka druga igra, jer je to, eto, najbolje prihvaćeno. Odlučio sam, tako, pustiti takve savjete i napraviti ono u što sam više vjerovati, crtati na papiru i ubaciti stil crtan potpuno iz glave i bez previše razmišljanja.

Josip je tako stvorio prilično čudan i mračan svijet u kojem se odvija radnja koji samu igru čini osobnijom jer se tijekom njezinog razvoja nije razmišljalo o tome što bi se moglo bolje prodati, već o onom što se Josipu čini kao najbolje rješenje.

Josip trenutačno radi na 3D avanturi o kojoj nam nije dao previše informacija. 🙁

Koraci unaprijed

Glavni junak ove igre nije spasitelj svemira ili princ koji se bori protiv zla, već osoba koja pati od Alzheimerove bolesti, a drugi igriv lik je osoba koja metaforički brine o njoj. Josip kaže:

Kroz Day In Dementia pokušao sam prikazati kako ljudi koji brinu o osobama s Alzheimerom, prolaze kroz to svaki dan, zajedno s njima. Svaki dan nije samo borba oboljelom, već i borba osobe koja o njoj brine.Tako što u igri nosi platformu na leđima, to predstavlja teret, težinu takvog načina života. Ali ta osoba je svejedno opet tu, i pomaže svaki dan oboljeloj.

Bez drugog igrivog lika tako ne možete prijeći prepreke koje igra stavlja pred vas, isto kao što i osobe koje boluju od Alzheimera vrlo teško mogu funkcionirati bez pomoći i podrške njihovih najbližih. Igra je također koncipirana kako bi bila što je moguće jednostavnija za igranje, pa tako na raspolaganju imate samo neke elementarne kontrole lika poput hodanja i skoka, skupa s komandom za prebacivanje u tijelo drugog lika. I to je otprilike to.

Josip je igru objavio besplatno, a zaigrati ju možete online i vidjeti iz prve ruke o čemu se radi. U budućnosti će nas vjerojatno čekati i Android verzija ovog jednostavnog platformera, a Josip mi kaže kako mu je ipak trenutačni cilj što više se posvetiti Croteamu i novoj igri na kojoj radi, a koja još nema ime.

Bit će to 3D avantura na kojoj ipak neće raditi sam, ali više detalja ćemo saznati tek kada ih Josip bude bio spreman podijeliti. Josipa također možete pronaći kako podučava neke mlade nade domaćeg game developmenta kroz radionice na otoku Hvaru, kroz koje se nada da će svoju strast i izuzetnu radnu etiku prenijeti onima koji također traže način za učenje, kao što je i on tražio prije nekoliko godina.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Zašto je HRT ukinuo HD čim je završilo Svjetsko prvenstvo (i tek onda predstavio novi HRTi app?!)

Nova HRTi aplikacija stigla je tek nakon završetka Svjetskog prvenstva u nogometu, a nakon prvenstva se čini kako trebamo i zaboraviti da ćemo zemaljskim signalom dobiti HD programe u skorije vrijeme. Zašto?

Tehnologija

Svoj novčanik od sada i u Hrvatskoj možete zamijeniti – aplikacijom!

Za Google Pay ste vjerojatno već čuli, ali ako nemate račun u nekoj stranoj banci, niste ga mogli niti koristiti u Hrvatskoj. To se sada mijenja - ali samo za neke.

Startupi i poslovanje

Good Gameov žiri odlučit će kojem hrvatskom startupu ide 100 tisuća kuna!

Nakon uspješnog trećeg izdanja Good Gamea ove godine, od kotizacija timova prikupljeno je 100 tisuća kuna, a taj novac će se investirati u jednu poslovnu ideju. Koja će to biti saznat ćemo na Good Game Liftoffu u rujnu ove godine, ali za sada znamo imena članova žirija koji će tu odluku i donijeti.

Što ste propustili

Internet marketing

#DigitalnaKarijera video skripta: Nauči osnove komunikacije na Instagramu!

Otvaramo prvu sezonu edukativnog serijala #DigitalnaKarijera Video skripta u kojoj digitalni stručnjaci prenose najbitnije lekcije s 10 različitih radionica iz područja digitalne sfere.

Digitalni mediji

Za Weekend u Rovinju otkrijte Berlin i Pariz, ali i sve ono što redefinira medijsko tržište

Koje su najvruće teme medijske industrije, bilo u Parizu i Berlinu, bilo u i Rovinju, u razgovoru otkrivaju direktor i programski direktor Weekend Media Festivala, Tomo Ricov i Nikola Vrdoljak.

Internet marketing

Marina Mamić: Kako su mi preoteli Facebook stranicu s 300.000 fanova

Iako joj je upit za poslovnu suradnju putem Facebooka u početku bio sumnjiv, nakon što je prevarant imao odgovor na sva njena pitanja, 'makeup' umjetnica Marina Mamić napravila je grešku koja ju je gotovo koštala sedam godina truda kojim je okupila zajednicu od 300.000 fanova.

Startupi i poslovanje

Zakon o doprinosima: Uključite se u javnu raspravu za spas malih tvrtki!

Jedno od rijetkih povećanja plaća kojima se mnogi neće veseliti. Tisuće malih i mikro poduzeća, a među njima brojna iz IT industrije, mogli bi se naći na rubu propasti ako prođe nova Vladina izmjena i dopuna Zakona o doprinosima.

Kultura 2.0

Živjeti od glazbe u Hrvatskoj: Svirali su u garažama, a sada produciraju za video igre

Donosimo priču četiri glazbenika, producenta i kompozitora kroz put nekonvencionalne glazbene karijere: kako se sklada za gaming blockbustere?

Digitalni mediji

Infowars dokazuje da su društveni mediji – mediji bez odgovornosti (čak i kod nas)

Društveni mediji ne žele imati odgovornost kakvu imaju mediji, njihovi novinari, urednici. A opet, imaju je.