Da računanje kuteva i opsega ne bude muka, pomoć nudi Angler, Photomath za geometriju

Da računanje kuteva i opsega ne bude muka, pomoć nudi Angler, Photomath za geometriju

Za pomoć oko rješavanja jednadžbi, logaritama ili integrala dobro će doći Photomath, a za pomoć oko geometrijskih zadataka - Angler, rješenje domaćeg tima koji na ovome projektu radi posljednje dvije godine. Više nam je ispričala Helena Radiček.

Kad se sa zimskih praznika vrate u školske klupe, posebno na sate matematike, školarcima bi oko učenja geometrije mogla pomoći domaća aplikacija Angler. Aplikacija funkcionira na način da detektira geometrijski lik pomoću kamere mobilnog uređaja te prepoznaje linije, odnose među njima i veličine kuteva. Pomoću Anglera tako možete izračunati opseg i površinu lika, moguće je vidjeti razrađeni postupak pomoću kojeg korisnik može vidjeti kako se došlo do rezultata, a aplikacija ima i kalkulator geometrijskih formula.

Od studentskog natjecanja do rada na pravom projektu

Ideja o Angleru nastala je tijekom studentskog natjecanja u izradi aplikacija App Start Contest još 2016., kaže mi Helena Radiček zadužena za marketing i promociju Anglera dok su njezini kolege Adrian Žgaljić i Antonio Buničić zaduženi za razvoj aplikacije.

Htjeli smo napraviti aplikaciju koja će se razlikovati od aplikacija koje su se do tada pojavljivale na tom natjecanju i tu smo vidjeli računalni vid kao tehniku koja bi nam mogla donijeti prednost. Ideja za rješavanje geometrijskih zadataka došla je iz shvaćanja da ne postoji Photomath za geometriju, a naše malo istraživanje pokazalo je da potreba postoji.

Nakon natjecanja, rad na Angleru nastavili su u okviru studentskog poduzetničkog inkubatora SPOCK inkubatora Centra karijera Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Helena pri tome izdvaja veliku pomoć mentora i brojne savjete koji su im dali vjetar u leđa za nastavak rada na projektu.

Program nam je pomogao da utvrdimo smjer u kojem želimo ići i da se fokusiramo na bitne stvari.

No, kako članovi tima imaju i redovne poslove, svoje slobodno vrijeme koriste za kontinuirano poboljšanje aplikacije i promociju.

Angler se oslanja na metode strojnog učenja i računalnog vida

Kad je riječ o tome koliko je tehnički bilo zahtjevno napraviti jednu ovakvu aplikaciju, Helena kaže kako je tehnički najkompleksniji dio aplikacije engine koji pomoću kamere u stvarnom vremenu prepoznaje geometrijske likove.

Na kompleksnost ukazuje i činjenica da je Angler jedina aplikacija u svijetu koja ima tu funkcionalnost na što smo jako ponosni.

Objašnjava kako je prepoznavanje likova ostvareno pomoću tehnika računalnog vida, dok su za prepoznavanje brojeva koristili metode strojnog učenja tako što su razvili vlastitu neuronsku mrežu.

Kod ovako zahtjevnih procesorskih operacija problem može predstavljati brzina izvođenja zbog čega smo dio aplikacije napisali u nativnom kodu koji se izvodi brže od Java koda.

Koji su budući planovi za Angler?

Aplikacija je za sada dostupna u beta verziji za Android uređaje te je u planu njezin daljnji verzije, dok će iOS trebati pričekati ovisno o mogućnostima tima, kaže Helena odgovarajući na pitanje o budućim planovima, i zaključuje:

Slušamo svoje korisnike te prilagođavamo aplikaciju prema njihovim željama. Također pratimo njihovo ponašanje u aplikaciji kroz statistiku i na temelju tih podataka nastojimo učiniti aplikaciju maksimalno korisnom. Osim kontinuiranog poboljšanja u dizajnu i korisničkom iskustvu jedan od sljedećih koraka je i uvođenje 3D likova.

Pa ako želite što bolje svladati geometriju na satima matematike, ili kao roditelj pomoći svom školarcu, možda se rješenje krije u Angleru. A ako ste aplikaciju već isprobali, ne zaboravite nam javiti svoje dojmove. 😉

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Mobilno

Kako je Njuškalo uz pomoć foto-prepoznavanja za 70% ubrzao predaju oglasa u mobilnoj aplikaciji

Foto-prepoznavanje predmeta u samom je vrhu svjetskih trendova i primjene umjetne inteligencije, a mi smo odlučili upravo tu tehnologiju uvrstiti u Njuškalovu aplikaciju prilikom predavanja oglasa. Kako je proces izgledao u praksi, na koje smo izazove naišli i što su planovi za budućnost, otkrivamo.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Kultura 2.0

Ne smijemo dozvoliti da nam se djeca pogube u virtualnoj stvarnosti igara

Prije nekoliko godina dala sam intervju za Netokraciju na temu virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR). Koju sam tada vrlo naivno zagovarala. Sad ju više ne zagovaram. Dapače, povlačim se iz profesionalnog djelovanja u polju digitalnih medija i filma. Ali prije nego se povučem, želim opozvati svoje previše olako dane osvrte.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Gaming

Od Google Stadije do Apple Arcadea: Provjerili smo (nama) najvažnije gaming događaje 2019.

U novoj gaming epizodi Netokracija Podcasta prisjećamo se bitnih prošlogodišnjih vijesti iz najveće zabavne industrije, a o već tekućoj 2020. komentiramo poznate najave i naslove koje željno iščekujemo.

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Startupi i poslovanje

Christina Calje, od direktorske pozicije u Goldman Sachsu do vlastitog AI startupa

Prije nešto više od četiri godine, Christina je iz financijske posve prešla u tehnološku industriju. Danas kao osnivačica startupa Autheos, koji uz pomoć AI optimizira video kampanje, sudjeluje i u projektima za definiranje pravnih okvira odgovornosti AI sustava, a upravo ju je to, kao vrsnu stručnjakinju i uspješnu ženu dovelo na LEAP Women konferenciju nakon koje sam s njom pričala o AI-u, marketinškim strategijama, društvenim mrežama, GDPR-u i video trendovima.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.