4YFN: Provjerili smo u Barceloni koje ćemo tehnologije koristiti za 4 godine

4YFN: Provjerili smo u Barceloni koje ćemo tehnologije svakodnevno koristiti za 4 godine

Od Internet of Things, VR-a, novih genijalnih ideja za aplikacije do 3D tiska, 5G-a, zaštite privatnosti i backend rješenja, sve se to moglo vidjeti u Barceloni na konferenciji 4 Years From Now.

4fyn-naslovna

Scrollala sam kroz svoju booking.com aplikaciju na putu do zračne luke, potpuno začuđena; cijene standardnih hotela kreću se od 1560 eura, 2300 eura, 3100 eura! Onda sam se vratila provjeriti datume. Označila sam 2 noći, sigurna sam. Barcelona, 2 noći, sve je točno. Nešto ne valja s mojom aplikacijom, pomislila sam. Čekaj da provjerim svoj mobitel, ja uvijek dobijem bolje cijene od tebe, na to će moj suprug. Bila sam sigurna da je došlo do neke greške. Ali ne, njegova aplikacija dala je iste rezultate, čak mrvicu skuplje. Očito, bila sam posve nepripremljena za svoj prvi posjet Barceloni u vrijeme najveće svjetske mobilne konferencije (Mobile World Congress) i mog prvog 4 Years From Now.

Ne čudi da su cijene podivljale. Tijekom tih dana više od 100 tisuća ljudi pohrlilo je u Barcelonu. Mobile World Congress je najveće svjetsko okupljanje mobilne industrije u organizaciji GSMA, a održava se u Mobile World Capital Barcelona. Proteže se kroz devet hala i jedanaest vanjskih platformi na Fira Gran Via i Fira Montjuïc. Ovdje je izloženo sve od connected automobila, virtualne stvarnosti, novih ručnih nastavaka i genijalnih ideja za aplikacije do 3D tiska, pitanja zaštite privatnosti i backend rješenja. Je li 5G naša budućnost? Čemu tolika hajka oko obrade legendarne Nokije 3310? Tko je čovjek iza Pokémon GO? Bila su to samo neka od istaknutih tema o kojima se pričalo tijekom četiri dana MWC konferencije.

Zavirila sam u budućnost – četiri godine od danas

4fyn

Rano ujutro zaputila sam se prema svojoj dvorani – 4 Years From Now. 4YFN je jedna od konferencija unutar MWC platforme koja omogućuje startupima, investitorima, korporacijama i javnim institucijama zajedničko otkrivanje, kreiranje i lansiranje novih ideja. Ovogodišnja konferencija 4YFN bila je četvrta zaredom i privukla je više od 19 tisuća posjetitelja iz 160 zemalja. 700 investitora sastalo se sa 600 startupa iz cijeloga svijeta. 245 impresivnih govornika na osam pozornica proizvelo je 150 sati kvalitetnog sadržaja.

Kreiran je izvanredan program i jedina stvar za kojom žalim je što nisam mogla obići ih sve, što je nemoguće, naravno. Tako da sam između telefonskih razgovora i e-mailova uspjela vidjeti dio. Ono što je bilo od iznimne pomoći u smislu povezivanja i ne propuštanja je 4YFN Matchmaking aplikacija za sve sudionike. Činilo se da su svi tamo – od Mikea Butchera, urednika TechCruncha; Ravia Mattua iz Financial Timesa; Facebookovih i Googleovih direktora; Michaela Speigelmana iz Netflixa; Terrya von Bibra iz Alibabe; Fernanda Fantona iz Just Eat; Sir Martina Sorrella iz WPP-a do divova automobilske industrije u raspravi o budućnosti mobilnosti i ključnih mobilnih operatora ugošćujući panele i vodeći radionice.

Najveća tema? Virtualna budućnost

4fyn-3

Virtualna stvarnost bila je najveća tema. Red za Seatovo VR iskustvo formirao bi se svakog jutra i ne bi se smanjivao do kraja dana. Ali isplatilo se čekati jer bilo je to vjerojatno moje najdraže VR iskustvo do sada. Iako, čula sam kako je Samsungovo u glavnoj dvorani bilo najbolje na cijelom MWC17.

Prolazeći kroz izložbu startupa, iznenadilo me koliko su nova tržišta dobro zastupljena. Startupi iz Kolumbije, Argentine, Pakistana, Indije, Šri Lanke, Tunisa, Maroka, Kenije, Gruzije i Armenije imali su izvrsna rješenja. Primjerice, Securella iz Maroka. Riječ je o nosivoj tehnologiji s gumbom za paniku koje obavještava obitelj,  prijatelje, zajednicu, susjede, policiju i hitnu pomoć u slučaju nužde. Ili Talking Bookz iz Nigerije – mobilna aplikacija za čitanje i downloadanje audio knjiga. Pakistanski GetPayAd je sponzorirani oglašivački servis koji omogućuje mobilnim korisnicima niskih prihoda da zarade od emitiranja, od oglašivača koji se žele bolje povezati sa svojom publikom. SenzMate sa Šri Lanke je IoT naprava i servis za farmere koji automatizira ventile za navodnjavanje prateći vremenske uvjete te tako poboljšava produktivnost.

Bilo je prekrasno svjedočiti kako se zemlje “ostatka svijeta” danas natječu rame uz rame sa svjetski najnaprednijim ekonomijama te su jednako važne na svjetskoj startup sceni. Istodobno, broj korporativnih startupa evidentno se smanjuje posljednjih godina, što je također istaknuto tijekom konferencije.

Jedva čekam vidjeti sljedeću epizodu 4YFN-a. Ako se još uvijek pitate, čudom smo uspjeli bukirati prvo noćenje za 93 eura upravo kada smo sletjeli. Bila je to hostelska soba s privatnom kupaonicom – vjerojatno najskuplja loša soba u kojoj sam ikad bila. Svejedno smo bili zadovoljni i vlasnik je bio ljubazan. Druge večeri odlučili smo posjetiti Tarrgonu, pitoreskni grad smješten sat vremena vožnje od Barcelone, gdje smo pronašli hotel s četiri zvjezdice za 67 eura.

Tko je pobijedio na startup natjecanju?

4fyn-2

Ako vas zanima, ovo su pobjednici 4YFN natjecanja:

Disrupted by Mobile

  • WeFarm (London, Velika Britanija) – crowdsourcea vitalne poljoprivredne informacije za farmere u udaljenim područjima koji nemaju pristup internetu.

Internet of Things

  • hu:toma (London, Velika Britanija) – nudi tržište za kreiranje i monetiziranje deep learning chat botova.

Digital Media

  • TheMotion (Madrid, Španjolska) – nudi video tehnologiju koja omogućuje bilo kojoj kompaniji s digitalnim katalogom da kreira video oglase za svaki proizvod iz kataloga, brzo i jednostavno.

Women4Tech’s Hack_D_Gap Global Challenge

  • TeamEQ (Španjolska) – jedinstveni analitički HR alat koji radi u realnom vremenu i poboljšava globalnu uspješnost tima i kolektivnu inteligenciju.

Global Mobile Challenge (EU Mobile Challenge)

  • ShopBack – singapurski website za povrat novca, nudi platformu za otkrivanje i lojalnost u e-trgovini.

Best British Mobile Startup 2017

  • SafeToNet – kompanija za sigurnost na internetu koja čuva djecu od zlostavljanja i štetnog sadržaja na društvenim mrežama. Koriste samouke algoritme, data mining, prepoznavanje uzoraka i procesuiranje prirodnog jezika kako bi oponašali način rada ljudskog mozga.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kroz 3 godine hrvatski mediji morat će odlučiti: Više oglašavanja ili naplata sadržaja!

2020. pamtit ćemo po mnogo toga, ali i po činjenici da je naplaćivanje online sadržaja u Hrvatskoj napokon ozbiljno krenulo, a kakva su iskustva nakon prvog razdoblja provođenja - otkrivamo u razgovoru s 24sata, Telegramom te Večernjim i Jutarnjim listom.

Startupi i poslovanje

Je li primjer Gamechucka, koji hvali Radnička fronta, socijalizam ili klasični startuperski model?

Ako ti Radnička fronta hvali firmu, to je znak da s firmom nešto ne štima! - jedan je od komentara iz burne i zanimljive rasprave koju je u Facebook grupi Developers Hrvatska Relaxed pokrenuo članak objavljen na web stranici Radničke fronte, a u kojem se kao pozitivan primjer hvali poslovanje i organizacija zagrebačkog gejmerskog studija Gamechuck.

Startupi i poslovanje

Vedran Tolić, Q agency: “Zajedno s klijentima radimo na strategiji treba li im određeni proizvod, a ne samo kako ćemo ga napraviti”

Kakve su poslovne strategije i mindset lansirale agenciju Q da od pozicije gdje su značajno usmjereni na turističke projekte dođu do medtecha i fintecha pa i novog konzultantskog tima te dva nova ureda u inozemstvu, otkrivamo u novoj epizodi.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Hrvatski AdScanner osigurao investiciju od 18 milijuna kuna uz South Central i J&T Ventures

Hrvatski AdScanner, startup posvećen razvoju data-driven sustava za optimizaciju TV oglasa, nastavlja rasti s novom investicijom. U razgovoru s Kristianom Ćurkovićem, Managing Partnerom i su-osnivačem, otkrivamo i koji su planovi za novu rundu.

Startupi i poslovanje

Dok vi druge stvarnosti zamišljate, oni ih žive u Delta Realityju – gdje game dev upoznaje klasičan IT

Delta Reality jedinstvena je tvrtka na hrvatskoj IT sceni. Njihova rješenja temelje se na tehnologijama i kreativnosti jednog game dev studija, dok se pristup projektima i zavidni radni uvjeti mjere s uspješnim IT agencijama. Stručnjaci koji tamo danas rade i sami dolaze iz obe strane industrije, kako rade i zašto biste im se i vi možda htjeli pridružiti - otkrivamo.

Društvene mreže

YouTube Shorts, hoće li novi alat hrvatskim YouTuberima zamijeniti TikTok i Instagram Reels?

Kratke video forme sve su popularnije pa ne čudi što je i YouTube, kako bi ostao u korak s TikTokom i Instagram Reelsima, pokrenuo novi alat.

Digitalni mediji

Kroz 3 godine hrvatski mediji morat će odlučiti: Više oglašavanja ili naplata sadržaja!

2020. pamtit ćemo po mnogo toga, ali i po činjenici da je naplaćivanje online sadržaja u Hrvatskoj napokon ozbiljno krenulo, a kakva su iskustva nakon prvog razdoblja provođenja - otkrivamo u razgovoru s 24sata, Telegramom te Večernjim i Jutarnjim listom.

Startupi i poslovanje

Za svoj low-code alat, hrvatski startup SpectreXR osigurao 200.000 eura od Fil Rouge Capitala

SpectreXR bavi se razvojem softvera i aplikacija u industriji virtualne i mješovite stvarnosti, a posebno se fokusirao na razvoj jedinstvenog alata za Unity 3D platformu koji bi omogućio brži razvoj AR, VR ili MR aplikacija i rješenja.

Digitalni mediji

EU priprema 2 akta koji bi mogli promijeniti kako koristite digitalne platforme – privatno i poslovno

Došlo je vrijeme za ažuriranje starih direktiva koje već dugo nisu u skladu sa stanjem tržišta i potrebama građana. Zbog toga je Europska komisija predložila dva akta o kojima Europski parlament još raspravlja. Evo što se želi mijenjati i kako to može utjecati na građane, ali i tvrtke.