ventilatora i igara

Infinumov Ventilator Shark započeo suradnju s izdavačem European Games Group

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Domaći gaming studio tvrtke Infinum, Ventilator Shark, od ovih je dana dio mreže izdavača European Games Group s kojima će surađivati na plasmanu na tržište igre Space Rabbits In Space, mobilne igre u kojoj svemirski zečevi skaču po platformama.

Razvoj igara u Hrvatskoj u posljednje vrijeme uzima velikog maha, što je svakako situacija kojoj se osobno izuzetno radujem. Upravo zbog toga, vijesti o studijima koji se bave zanimljivim i inovativnim igrama kao što je Ventilator Shark uvijek dobro dođu. Nakon što smo prošle godine saznali što je Ventilator Shark i čime se planira baviti, ovih dana iz studija stižu nove dobre vijesti: razvili su suradnju s izdavačem European Games Group!

Kako ova suradnja i nove vijesti o zanimljivoj mobilnoj igri Space Rabbits In Space ne bi prošla bez komentara iz studija, obratili smo se dizajneru igara Marku Kršulu koji je sa mnom porazgovarao o detaljima iz igre, novim svojstvima i planovima za razvoj u budućnosti.

Ali prvo, što je Ventilator Shark radio od kraja prošle godine kada smo se posljednji puta čuli? Marko je, kao uvijek, imao zanimljive odgovore:

Radimo što želimo, kako želimo, kada želimo, odakle želimo i znamo zašto radimo. Kada odgovorim na pitanje “što radiš?” s “tjeram pokvarenu mačketinu u svemirskoj transportnoj patkici na napuhavanje da srcima bombardira svemirske zečeve”, ljudi misle ili da se drogiram ili da ih nekako suptilno i nejasno vrijeđam. Ne, to mi je “posao”!

Ipak, ovaj citat da rade “kada žele” nije u potpunosti istinit jer, kako kaže Marko, to više znači da mogu birati u koliko sati kreću s poslom, a više im nije važno je li dan praznik, nedjelja ili srijeda – radi se svaki dan i to uz svesrdnu podršku Infinuma koji brine o svemu što nije izrada igre.

Svemir. Zečevi. DRAMA!

Vjerojatno sam ovo Marku rekao više puta nego što je ugodno, ali imao sam priliku isprobati betu igre Space Rabbits In Space i mogu reći kako me se zaista dojmila. Ipak, budući da svi ne znaju o kakvim se to svemirskim zečevima radi, zamolio sam Marka da mi ukratko objasni u čemu je “caka” ove igre:

“Space Rabbits in Space” je “punokrvni” single/multiplayer 2D platformer dizajniran prvenstveno za touchscreen uređaje. Nema automatskog kretanja ili virtualnih joysticka. Kontrole su jednostavne, prirodne i responzivne. Slučajno, igra se dobro i s mišem.

Ako vas možda zanima priča, prepuna je drame, obrata i situacija kojih se ne bi postidjeli ni Meral Okay i Yılmaz Şahin.

To je avantura o izdaji, opsesivnoj ljubavi, brzom skakanju i zabavnim činjenicama. Don Padrončini, ozloglašeni švercer bombonima, pojavio se na radaru. Ovaj put šverca opremu za pilane i neispravne bombon-automate. Intergalaktički Autoritet Svega poslao je Svemirske Zečeve da ga zaustave i privedu pravdi. Nešto je pošlo krivo i Zečevi su upali u njegovu zamku! Ili nisu??

Evo, ne možete reći da ne znate.

Od premium do besplatnog

Kako je ovaj razgovor ipak bio zamišljen kao prikaz početka suradnje s European Games Group, logično je bilo pitati Marka kako je tekao njihov trnovit put do prvog izdavača:

Ukratko, prvo smo otišli na Info Reboot 2016. Tamo smo dobili hrpu samopouzdanja, saznanje da nikad ne bi mogli raditi kao hostese (em nismo nešto lijepi, em ne možemo stajati 12 sati svaki dan), prvu nagradu “Best indie game of the show” i karte za Reboot Develop 2017. Do Developa smo polirali igru i planirali je izdati kao premium (plati i nosi), čim se vratimo iz Dubrovnika. 

Na sreću svih onih koji bi radije besplatno preuzeli igru i onda eventualno dali novce za neke kozmetičke predmete, Space Rabbits In Space ipak nije izdana kao premium igra, već kao free to play. Razlog tome je, kako kaže Marko, to što uspješan premium poslovni model nosi mnogo manje novca od uspješnog free to play modela.

Izdavači jednostavno nisu previše zainteresirani za premium igre, dok će za dobar free to play naslov dati novac, savjet i možda majicu ili kemijsku. 

Razlog zašto nismo od početka išli na F2P model je taj što nismo bili sigurni da ga možemo dobro izvest sami. Vrabac u ruci, golub na grani i takve stvari. F2P je igra u igri, hrpa psihologije, development time je veći, puno lakše se faila i većinom zahtijeva ulaganje hrpu novaca da bi se dobio novac. European Games Group nam je pristupio direktno sa stavom: “Super nam je to što imate. Mi hoćemo, znamo kako i možemo SRiS pretvoriti u uspješnu F2P igru… Možemo skupa i kao premium, ali isplatit će vam se ako odemo u F2P”.

I eto. Ostalo je, kako kažu, povijest. Odnosno budućnost, ali razumijete me.

Multiplayer i bombe za 300.000 eura

Kao (pre)velikog fana ove igre, logično je bilo pitati što ovaj ugovor između Ventilator Sharka i European Games Group znači meni osobno i kako će mi on pomoći u životu u kojem jednostavno nema dosta ventilatora i svemirskih zečeva:

Za same igrače ovaj deal znači puno. Osim što će igra biti besplatna, izaći će istovremeno i za iOS i za Android. Eventualno kasnije i za druge platforme (Steam, WeGame, Facebook Gameroom), a ovaj deal nam je također omogućio da još poliramo i proširimo samu igru.

Poliranje i širenje su zaista sjajne vijesti, tako da ćemo uskoro u Space Rabbits In Space moći vidjeti mnoge stvari koje do sada jednostavno nismo imali prilike, poput:

  • novih levela i mehanika, kao što su rakete, trampolini i jet-pack koji vam omogućuju neke totalno nove taktike
  • multiplayer moda nazvanog Space Arena,
  • skinova, statistika, kutija s predmetima kao u Overwatchu,
  • Dnevne questove koji se svakog dana obnavljaju
  • Shopa koji sadrži bombu koja košta više od tri stotine i tristo trinaest tisuća eura.

Logično.

Bolje jedna dobra, nego pet loših

Sve ovo će biti omogućeno pokojom reklamom, ali vjerujem kako je to pošteno, a iako još nisam imao prilike probati ovu verziju igre, ne mislim da će biti pretjerano mnogo reklama.

Za kraj, pitao sam Marka u kojoj mjeri ovaj dogovor s izdavačem utječe na neke druge igre koje Ventilator Shark ima u planu:

Ne, ovaj deal je specifično vezan za Space Rabbits in Space. A i naš fokus je trenutno samo na zečevima. Radimo, poliramo, učimo i držimo se rokova. Sve ostalo ide u Google Sheet “E bilo bi jeb…”.

Možda je tako i bolje, jer po primjeru poznatog SuperCella vidimo kako je bolje napraviti dvije vrlo dobre i ispolirane igre, nego desetak jadnih. 

Radujemo se isprobavanju novih verzija Space Rabbits In Space i skorašnjoj Android verziji koja samo što nije ugledala svjetlo dana. Sve informacije možete dobiti na službenim stranicama studija, a igru ćete moći isprobati na ovogodišnjem Reboot InfoGameru, isto kao što ste mogli na prošlom, samo barem osam puta bolje.