Tabspace.io Ane Slipčević pretvara ocjenjivanje developerskih timova u ‘review poker’

Poučeni svojim vlastitim iskustvom, Ana Slipčević i Kyle Stephens, uz potporu irskog startup akceleratora NDRC, razvili su peer-review platformu za softverske inženjere koja im olakšava odabir radnog mjesta.

U današnje vrijeme digitalizacije i automatizacije, potražnja za developerima samo nastavlja rasti pa se svaka tvrtka prije ili kasnije suoči s pitanjem kako pronaći i privući najbolje kandidate. Osim toga, čitav proces za same developere ne olakšava činjenica da tvrtke često imaju nerealne uvjete zapošljavanja, kao i posebno kompleksne razgovore za posao.

U takvim slučajevima, recenzije radnog mjesta, okruženja i kolega (peer review) postaju iznimno koristan resurs ne samo developerima, već i samim tvrtkama. Na radost svih koji traže i nude posao, danas imamo izvrsne online platforme koje taj proces olakšavaju. Od LinkedIna i Behancea, do Clutcha i Glassdoora.

Platforme za recenzije tu zauzimaju posebno mjesto jer uz sve veći broj korisnika produbljuju značaj informacija koje donose uvid iznutra. Svaki developer ima svoj način rada, vrijednosti i potreba – jednako kao i tvrtke kojima je potreban radni kadar s određenim vještinama, ali i sa sličnim vrijednostima.

U želji da olakšaju proces zapošljavanja i potaknu transparentnost, Ana Slipčević iz Šibenika, uz su-osnivača Kylea Stephensa pokrenula je prije dva mjeseca Tabspace, platformu za peer-review, koja trenutno ima recenzije iz čak 46 hrvatske tvrtke.

S Anom sam razgovarala o tome kako je tekao razvoj ideje za platformu, načinima evaluacije i provjere te trendovima u hrvatskoj i irskoj developerskoj zajednici.

Inženjerka koja u Irsku nije otišla trbuhom za kruhom?

Ana je Šibenčanka koja je nakon završenog Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu 2010. godine, provela 3 godine radeći u IT industriji u Zagrebu.

U Irsku se seli 2013. godine, ali navodi kako razlog za selidbu nije bio “trbuhom za kruhom”, kako često čujemo ovih dana po novinama.

Kao softver inženjerka u Zagrebu bila sam zadovoljna svojim poslom. U Irsku me odvela želja za poslovnim pustolovinama, htjela sam iskusiti raditi u inozemnim firmama, proširiti znanja i iskustva, koristiti engleski jezik u svakodnevnoj poslovnoj i privatnoj komunikaciji i vidjeti kako život u inozemstvu izgleda.

Ana je u Irskoj upoznala i budućeg su-osnivača Tabspace.io platforme, Kylea Stephensa. Ideja za platformu peer-reviewa koja će u fokusu imati developere i inženjere došla im je iz vlastitih iskustava u procesu traženju odgovarajućeg radnog mjesta.

Standardni problem u developerskoj industriji

Kao softver inženjeri koji zajedno imaju oko 15 godina radnog iskustva u IT industriji, Ana i Kyle su radili na raznim projektima i unutar raznih timova. Iskusili su različite industrije, kao što su bankarstvo, financije, državna uprava, farmacija, telekomi, eCommerce, gambling (kockanje), marketing i oglašavanje. No, osim iskustva u raznim industrijama i projektima, iskusili su i rad u raznim timovima, ističe Ana, te mi objašnjava kako je postalo očito da svaki tim, neovisno o veličini i firmi, ima svoj vlastiti način rada:

Prilikom mijenjanja timova i poslova nismo mogli pronaći način kako zbilja saznati kakav je tim u koji dolazimo ili za koji posao se tek prijavljujemo. Dok stranice firme često govore o tome kako je raditi kod njih, inženjerski timovi nemaju svoj način brendiranja koji ističe stvari do kojih je developerima stalo pri istraživanju timova i poslova.

Često im se događalo da u procesu traženja novog posla prođu i nekoliko krugova iscrpnih tehničkih intervjua kako bi dobili priliku pitati tek neka osnovna pitanja o poslu i timu:

To je ogromni utrošak vremena i truda, i iskreno, teško ga je uskladiti s rasporedom, budući da smo u većini slučajeva još uvijek radili na trenutnom poslu. Pričajući sa svojim kolegama developerima, ustanovili smo da je ovo standardni problem u našoj industriji.

Tko može pružiti bolje podatke o tom od samih developera koji su do nedavno radili ili još uvijek rade u tom timu, zaključuje Ana.

Nakon definiranja problema, ideja o rješenju se sve detaljnije razvijala, a u jesen prošle godine priključili su se i prvom NDRC akceleratorskom programu u Galwayu. NDRC je investitor u early-stage startupe, koji omogućuje investicije i stručnu pomoć mladim irskim firmama s potencijalom za inozemni rast.

Ana Slipčević: Tabspace je možda najlakše opisati kao spoj Glassdoora i Stack Overflow Surveyja

Tabspace u svoj sustav unosi inovativna rješenja gamifikacije procesa evaluacije kroz review poker metodu. Platforma prikuplja anonimne recenzije od trenutnih i bivših zaposlenika u inženjerskim timovima te ih prezentira na strukturirani način.

Prikupljeni podaci poput kvalitete koda, primjerene povratne informacije o radu te prihvaćanju neuspjeha jedan su od uvida softverskim inženjerima u način rada timova te mogućnosti za usporedbu:

Svaka osoba vrednuje različite stvari pri traženju posla, npr. nekom je najvažnije da je tim primjeren za roditelje (Suitable for parents), nekom drugom kvaliteta koda (Quality of code), nekom trećem promaknuća (Promotes from within) itd. Te vrijednost ne samo da se razlikuju od osobe do osobe, već se mijenjaju i tijekom karijere pojedinca. S tabspace.io, cilj nam je omogućiti developerima da pronađu tim koji dijeli iste profesionalne i privatne vrijednosti kao i oni, čime će ujedno biti sretniji i motiviraniji raditi u takvom timu.

Sustav evaluacije developerskih timova

Tabspace se posebno ističe svojim sustavom ocjenjivanja. Gamificirali su proces recenzija što donosi malo inovativnosti i osvježenja u čitavu priču, no osim toga i posebno precizan način evaluacije po uzoru na poznatu developersku metodu:

Review poker je naša adaptacija Planning pokera ili Scrum pokera, popularne metode u agilnom softver developmentu koja se koristi za ocjenu kompleksnosti zadataka.

Planning poker je gamificirani način procjene koliko je neki zadatak za development tim složen, dakle koliko truda treba za obavljanje nekog zadatka, objašnjava Ana. Slično kao i kod planning pokera, tzv. poker recenzija funkcionira na način da svaki član tima dobije svoj špil karata koji se najčešće sastoji od skale 0, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 20, 40 i 100 (modificirani Fibonaccijev slijed) te prema tome definira težinu zadatka odnosno kvalitete različitih poslovnih aspekata:

Na postavljeno pitanje se odabere jedna od karata s vrijednosti. Pritom niže vrijednosti (prema 1) znače da tim prednjači i predvodi put u tom aspektu, dok više vrijednosti (prema 100) znače da tim zaostaje i ima sporiji napredak u tom aspektu.

Ana ističe da im ovakva skala daje dobar uvid u kvalitetu onog što se ocjenjuje.

Na primjer, ako je nešto ocijenjeno dobro, možemo točno vidjeti koliko dobro, tj. da li je izvrsno i tim prednjači u tom aspektu (1) ili je izvrsno, ali tim nije predvodnik u tom aspektu (5), dok ako je nešto ocijenjeno slabije, također vidimo koliko slabo, budući da je velika razlika između tima koji radi spor napredak (20) ili tima koji zaostaje (100). Glavna prednost ove skale nad linearnom (npr. 1 – 5) jest što nudi ekstreme, čime ujedno potakne osobu da zastane i zbilja razmisli prije nego što odgovori na pitanje.

Realizacija ideje: Od prvih ocjena do pokera

Zanimalo me kako su došli do ideje da gamificiraju proces recenzija. Ana navodi da im je početna ideja bila da menadžer tima inženjera ocjeni svoj tim, no ističe kako je većina prvih korisnika dala sličan komentar na tu opciju, što im je bio znak za promjenu:

  1. “Umjesto da to radim ja, inženjer menadžer, mislim da to treba raditi moj tim. Ja sam možda pristran i neću dati pravu sliku o svom timu.”
  2. “Trebate gamificirati proces.”

I tako je i bilo, daljnjim ispitivanjem i razgovorom s menadžerima i njihovim timovima developera, došli so do ideje o review poker metodi. Budući da je planning poker poznat većem broju softver inženjera, a Ana ističe da se i odlično uklapa u njihovu skalu kvalitete, bilo se lako odlučiti kojim smjerom razvijati projekt.

Metoda je prilično jednostavna i onima koji su manje upoznati može se objasniti u svega nekoliko minuta.

Kako osigurati točne i nepristrane recenzije?

Tabspace nudi kvantitativne podatke o timovima inženjera, čime nastoje izbjeći emotivne i subjektivne recenzije/komentare, pojašnjava Ana. Svjesni smo kako je potpunu objektivnost teško postići, no u sustavima recenzija – neizbježno je govoriti o tome, barem na razini eliminiranja pristranosti. Ana također to potvrđuje, ali i navodi da što više recenzija neki tim ima, time se više mogu primijetiti trendovi te postići kakva-takva objektivnost:

Naprimjer, ako neki tim za High quality equipment (firma daje kvalitetnu opremu za obavljanje posla) ima 95% odgovora “Da” i 5% odgovora “Ne”, onda je vrlo vjerojatno da je oprema kvalitetna i da je tih 5% odgovora vjerojatno pristrano ili je od pojedinaca koji imaju zbilja visoke standardne za kvalitetnu opremu :).

Pristranost je možda i manji problem, koji poput navedenog primjera, lako može biti izoliran. Veću brigu donose lažne recenzije koje su preplavile mnoge platforme za recenziranje. Tako i Ana spominje nedavni bizaran primjer, u kojem je nepostojeći resoran na TripAdvisoru postao broj 1 u Londonu, samo zahvaljujući lažnim recenzijama.

Stoga nije čudno da i Ana navodi kako su poučeni iskustvom već u početnoj fazi projekta, odlučili provoditi rigorozne provjere kako bi osigurali točnost podataka korisnika te izbjegli mogućnost lažnih recenzija:

To su nam glavni ciljevi s tabspace.io. Dodatni poticaj nam je činjenica i da smo kroz dva mjeseca koliko smo aktivni, već zabilježili oko 10% lažnih recenzija, što me osobno potaklo na preispitivanje vjerodostojnosti nekih drugih stranica za recenziju koje nemaju rigoroznu provjeru ispravnosti podataka.

Želje developera: „Već sada možemo primijetiti neke trendove te napraviti usporedbe po zemljama“

Recenzije za Tabspace, Ana i Kyle uglavnom su skupljali iz inženjerskih krugova vlastitih poznanstava i kontakata. Stoga je i većina recenziranih firmi i timova iz Hrvatske i Irske.

Što developeri žele i vrednuju pri traženju posla detaljno je analizirano i dokumentirano u raznim istraživanjima, primjerice poput Stack Overflow Surveya 2017, no Ana ističe kako s Tabspaceom žele pokazati koliko se te iste želje podržane u raznim timovima i firmama te kakvi su trendovi u developmentu.

Kako prikupljamo sve više recenzija, podaci i trendovi postaju sve istaknutiji te će biti zanimljivo analizirati ih i ponuditi našoj zajednici developera u budućnosti.

Kroz početnu fazu prikupljanja recenzija, iz Tabspacea su skupili dovoljno podataka da mogu izvući prve pokazatelje tih trendova. Tako Ana navodi kako su (1) Scrum i Kanban najčešće korištene metode rada, da se (2) kod na produkciju najčešće deployja dnevno, te da bi (3) većina firmi trebala poraditi na boljoj podršci za netehničku edukaciju developera (onih koji to žele). Na kraju, primijetili su i kako je strukturirani napredak u karijeri znatno manje zastupljen u Hrvatskoj nego u Irskoj.

Osobito zanimljiv podatak za nju kao inženjerku je bio omjer žena u timovima. Naglašava kako je on gotovo jednak u Hrvatskoj i Irskoj:

  • 45 – 50% timova ima manje od 10% žena u timu,
  • oko 35% timova ima 10 – 25% žena u timu,
  • 15 – 20% timova ima 25 – 50% žena u timu
  • 0.5% timova ima veći broj žena od muškaraca.

Što za developere Tabspace planira dalje?

Pošto su aktivni tek 2 mjeseca, Ana navodi kako još kontinuirano rade na unaprjeđenju stranice prema feedbacku koji dobivaju. Posebno mi je naglasila koliko je zajednica inženjera/developera „zbilja sjajna i od velike pomoći“.

Glavni fokus za ovu godinu nam je postati prepoznato mjesto na kojem developeri mogu dobiti pouzdane informacije o inženjerskim timovima. Imamo jako puno stvari u pipelineu, pratite nas za sve nove releasove i iznenađenja :)

Čuli ste Anu – očekujemo mnogo novih stvari, a do tada možda biste i vi možda htjeli pomoći i zaigrati review poker kako bi vama i kolegama bilo lakše u budućim odlukama o radnom mjestu?

Komentari

  1. Stjepan

    Stjepan

    30. 1. 2018. u 16:38 Odgovori

    Logiranje uz pomoć Githuba, LinkedIna ili Googlea ne radi, baca razne greške (node.js, nginx 500).

    Skala od 1-100 za ocjenjivanje je prevelika – velika je vjerojatnost da će rezultati biti neusporedivi jer različiti ljudi ocjenjuju na različite načine – imaju druge kriterije – s velikom skalom veća je vjerojatnost da će podaci biti neusporedivi.

    Onaj chat bot interface je možda nekom cool ali klasično page by page sučelje bi bilo bolje. Npr. postoji razlog zašto to drugi tako rade na taj način (Officevibe), a ne ovako.

    Malo poraditi na dizajnu, trebalo bi sve biti malo preglednije jasnije s većim fontovima (govorim za stranicu gdje je pregled firme), ovako je pomalo ružnjikavo, djeluje nedovršeno, neprofesionalno.

    Pojedina A/B pitanja ne pokrivaju sve – fali treća opcija – ništa od navedenog. :-)

    Kod pitanja gdje se želi doznati udio ženskih članova tima je premali broj opcija. Tu bi bilo bolje da se unosi postotak (bilo da se zna točno ili da se procjenjuje) uz pomoć nekog slidera. Npr. ako ima 26% žena, opcija <50% je predaleko od istine.

  2. Ana

    Ana

    30. 1. 2018. u 18:16 Odgovori

    Bok Stjepane,

    Žao mi je što vam se ne sviđa naša stranica, većina naših korisnika voli interaktivnost procesa i način na koji su podaci o timovima prezentirani.

    Ako ste imali problema pri ulogiravanju, možete me direktno kontatkirati, budući da do sada nismo imali pritužbi vezano uz isto.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Krajnje je vrijeme da startupi (poput Bellabeata) nauče preživjeti vlastiti ‘hype’

Niz iznenadnih intervjua u kojima suosnivač Bellabeata Sandro Mur opravdava put na Kanare i 'hype' oko proizvoda koji nisu radili kako je obećano podigao je bitno pitanje: Kada će osnivači hrvatskih tehnoloških tvrtki naučiti komunicirati?

Startupi i poslovanje

Hrvatskoj za (digitalni) uspjeh treba generacija digitalnih sociologa, ekonomista, dizajnera, lingvista…

Želimo li uspjeti u digitalnoj ekonomiji kao ne samo pojedinci i organizacije, već i zemlja, našim kolegama programerima trebat će generacija stručnjaka u društvenim znanostima koja će moći nadograditi inovacije u digitalnoj ekonomiji.

Najava

Good Game 2018 seli se na novu lokaciju i postaje najveći do sada

Turnir Good Game ulazi u svoju treću godinu postojanja, a ovogodišnji turnir seli se na novu lokaciju i okupit će najviše sudionika do sada. Također, prilozi od kotizacija ove godine postaju investicija u domaće talente.

Što ste propustili...

Kultura 2.0

Graham Fink: Zašto analogne kokoši izumiru kad ne mogu snijeti digitalna jaja?

Zanimljivo predavanje o kreativnosti i tehnologiji na Danima komunikacija održao je Graham Fink, multimedijski umjetnik i jedan od najnagrađivanijih kreativaca modernog svijeta.

Analiza

Twitch vs YouTube Gaming: Zašto i koliko je streaming važan u 2018. godini…

Nakon rezultata istraživanja o gamerskim navikama, ekipa iz Newzooa nam se javila s novim izvješćem o stanju streaminga u prvom kvartalu 2018. godine na YouTube Gamingu i Twitchu. Prava prilika da napravimo detaljniju usporednu analizu u kojoj smo se osvrnuli i na podatke iz regije.

Tehnologija

Osijek Mini Maker Faire – konferencija, sajam i festival za sve koji stvaraju – vraća se u svibnju!

Ako u svom podrumu gradite robote, igrate se laserima ili samo jednostavno volite stvarati stvari 3D printerom, za vas je Osijek Mini Maker Faire. Treću godinu za redom u Osijeku će se okupiti zajednica koja stvara, programira i pretvara ideje u stvarnost.

Startupi i poslovanje

Studenti, želite osvojiti 20.000 kuna i raditi na projektima u Combisu? Prijavite se na try{code}catch hackathon!

Treći try{code}catch hackathon održat će se ove godine u isto vrijeme kad i Combis konferencija, što osigurava dodatne pogodnosti studentima koji će na njemu sudjelovati.

Kultura 2.0

Ana Jembrek: Sopranistica čija je strast prema čitanju dosegla skoro 400 tisuća ljudi

Ona je prava #wonderwoman, ne samo zato što je geeketa već zato što je i sopranistica koja pjeva od malih nogu, dizajnerica video igara, a između svega toga, istinska zaljubljenica u knjige kojima je posvetila stranicu Books Rock My World koju danas prati skoro 400 tisuća ljudi na Facebooku. Za Ladies of New Business - Influencer edition nema bolje uvertire...

Internet marketing

Influencerice, marketingašice, novinarke, poduzetnice i saborska zastupnica dolaze na Ladies of New Business

Pozivnice za novi Ladies of New Business su odaslane, pa provjerite svoje sandučiće, ali i ostatak teksta jer se u njemu nalazi potpuni program!