Studio Vucić: Upoznajte mali tim koji uvodi velike brendove u svijet stop animacije

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Luka Vucić (tako je, ovaj u sredini, sa žabicama na nogama) dizajner je i slobodni umjetnik koji se posljednjih godina specijalizirao za stop animacije. Izrodila se tu zanimljiva suradnja sa Staropramenom, za koji je kreiran niz videa, a jedan od istaknutijih svakako je onaj u kojemu se predstavlja Staropramen sofa. Gdje u oglašivačkom svijetu mjesto imaju slobodni umjetnici koji se bave ovako specifičnim sadržajem, otkrio mi je upravo Luka u zanimljivom razgovoru.

Luka Vucić (žabice na nogama) i njegov tim koji se okuplja oko Studija Vucić, Stjepan Tribuson i Ivan Hećimović (bez žabica).

Luka Vucić (žabice na nogama) i njegov tim koji se okuplja oko Studija Vucić, Stjepan Tribuson i Ivan Hećimović (bez žabica).

Upravo je studio ono za što Luka živi i radi – cilj mu je stvoriti tim koji će puno radno vrijeme raditi ono što vole i što ih najviše zabavlja – stop animaciju i druga audio-vizualna rješenja. A zabava je važan dio cijele ove priče, što je očito ako bacite oko na video zapise nastale iza scene, primjerice, dok Luka snima glasove za svaki lik koji se prikazuje u animacijama, s obzirom na to da ima iskustva u sinkronizaciji crtanih filmova – a Stjepan ih “miksa” (za detalje, skrolajte do kraja teksta). No, od punog poslovnog potencijala još ih dijeli dosta rada i truda, za što Luka djelomično “krivi” i situaciju u oglašivačkoj industriji koja se nikada nije vratila na vrijeme prije krize:

Cijene su još niske – da bi uspio pregovarati, moraš na Hrelić na praksu.

U stop animaciji nema popravljanja

Recesija je bila jedan od razloga zbog kojih nije više radio u agencijama, nego se odlučio baciti u samostalne vode, na početku samo kao dizajner, a potom se na poticaj Vanje Cuculića bacio i u stop animacije. No, suradnja s BBDO-m i Staropramenom došla je tek godinama kasnije, kada je pivski brend trebao nekoga za online sadržaj. Luka se pojavio sa sedam video scenarija. Klijent je uzeo tri. Potom još tri. Na razini regije.

Najvažnija od svega bila je dobra suradnja, a i činjenica da su nam i klijent i agencija, gdje posebno ističem Tončija Klarića, dali potpunu slobodu u kreiranju videa. I zato je sve tako dobro i ispalo.

Takav pristup nudi više slobode za dizajnera, ali je u stop animaciji i riskantan – jednom kad se nešto napravi, ne može se popravljati, nego se mora raditi ispočetka. A u kreiranje je uključeno mnogo toga: glazba, animacija, direkcija, scenografija, glasovi

Koliko treba za snimanje videa koji u konačnici traje tek nekoliko minuta?

Vrhunac je došao s pivskom sofom, koju je osmislila Brigada, odnosno kreirala “dizajnerski namještaj prilagođen svakodnevnim potrebama pivopija”. Brief? Kauč se trebao prezentirati na internetu. Kauč se ne miče, težak je – kako ga animirati, pitao se Luka, a lampica iznad glave upalila se kad je čuo rečenicu da je sofa zapravo poklon korisnicima. Zbog toga ga ju se zamotalo u ukrasni papir – nakon čega su slijedili dani odmotavanja.

Četiri smo dana samo zamatali kauč i ostale predmete. Jedan dan odmatali. Cijelo je snimanje trajalo tjedan dana. Cijeli jedan dan otišao nam je na animaciju ljudi. To je možda bio i najteži dio posla jer nikad do tada nisam animirao druge ljude. Trebali su biti strpljivi, a i bili su – od 10 ujutro do 1 u noći.

Ipak, rekorde u duljini snimanja oborio je prvi, prošlogodišnji božićni video, za čiju je izradu trebalo tri tjedna i sedmero osoba. Naime, tu je bilo potrebno izraditi lutke, kućice i ostalu scenografiju, ali bio je to i dobar “trening” za sve iduće radove.

Bend Gonzo nikad nećete čuti uživo

Za vlastiti bend, Gonzo, u kojemu se nalaze on i Stjepan, Luka reći zapravo ne postoji u tom obliku, nego je riječ o audio-vizualnom projektu. Što to znači? Upravo to što i Lukina definicija kaže – naprave glazbu i na temelju toga vizualni dio. Zato i ne mogu te stvari izvoditi uživo, a niti bi ih znali ponoviti, priznaje.

Za prvi sam spot cijelu dnevnu sobu pretvorio u nešto drugo, dovukao sam lišće, granje, sebe farbao u bijelo… Svako bi jutro Ivan dolazio i snimao, što se razvuklo na dva tjedna, a što je bio i prvi projekt na kojemu smo zajedno radili. Nakon spota sam od njega dobio reakciju: “Ne znam jesi li lud ili genijalan”. No, upravo na takvim projektima, na kojima se najviše zabavljamo, i dolazi do najboljih rezultata.

Idući cilj – crtić?

Za kraj, kao nezavisni profesionalac, osvrnuo se i na odnos s klijentima i agencijama. Danas je zadovoljan statusom i odnosom, ističe, ali nije uvijek bilo tako.

U Hrvatskoj se zbog novaca mora povlađivati klijentu, umjesto da ga se postavi u jasnu poziciju naručitelja koji za ono što je isporučeno treba platiti izvođaču radova. Često sami direktori, sa strane klijenta, ne puštaju izvođačima da slobodno rade, što je paradoksalno – odabrali su najbolje ljude da riješe njihov problem i onda ih ne puštaju da rade tom na rješenju.

No, Luka i njegov studio bez zaustavljanja, iako se fokusiraju na stop animaciju, idu dalje. Dao si je rok u kojemu želi postići ciljeve, odnosno oformiti potpuni studio za grafiku, snimanje i glazbu. A krajnji cilj? Nakon stop animacije, benda, izložbe, predstave, želi napraviti ono što ga možda i najviše zabavlja, crtani film. Upravo je to spoj svega onoga što voli i na čemu radi, a ujedno se može dobro zabavljati sinkronizacijom svakog glasa… A gdje ima zabave, ima i dobrih rezultata. Gdje li sam samo to već čula?