jeste li čuli za hellion

Hellion beogradskog Zero Gravity studija vas ostavlja same u svemiru – na vama je da preživite

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Ako inače igrate survival igre i razmišljate kako je previše lagano preživjeti na mjestu koje ima zrak i gravitaciju, za vas je Hellion, ambiciozan projekt beogradskog studija Zero Gravity koji vas ostavlja na milost i nemilost svemiru.

Ah, taj svemir. Kako bi rekao kapetan Picard – posljednja fronta. Ili je granica? Granica mi nekako nema smisla, ali u redu. Svemir je oduvijek fascinirao, i nikako ne čudi činjenica da su se i developeri igara okrenuli zvijezdama kako bi stvorili neke od najpopularnijih igara svih vremena poput Homeworlda, Wing Commandera, ili meni najdražeg Freelancera.

Ipak, ove igre su uvijek nekako idolizirale svemir, stavljale heroje u poziciju onih koji su dio nekog stoljetnog društva i imaju vlastite probleme, ali zapitate li se ikada kako bi bilo igrati igru u kojoj nemate civilizacije oko vas, planeti nisu naseljeni, a drugi igrači nastoje preživjeti isto kao vi? Srećom za vas, sve izazove preživljavanja u svemiru možete iskusiti u Hellionu, igri Zero Gravity Studija iz susjedne nam Srbije.

Zero Gravity okuplja ljude koji su igrali DayZ i mislili kako je previše jednostavno kada imate gravitaciju i zrak, i odlučili to zakomplicirati na prilično zanimljiv način. Jedan od članova ekipe je i Miroslav Mićević, koji mi je otkrio kako je u početku Hellion bio projekt koji se stvarao nakon posla, ali nakon investicije tvrtke Enetel Solutions, Hellion je bio spreman za rast.

Treba mnogo fizike za stvaranje svemira

Hellion ste imali prilike proučiti na InfoGameru 2016., a od tada je igra stigla i na Steam Early Access, gdje se i dalje razvija. Miroslav mi kaže kako bi se Hellion ukratko mogao najbolje opisati kao multiplayer simulacija preživljavanja realističnih uvjeta svemira. Na pitanje što ga, osim toga, čini jedinstvenim, Miroslav kaže:

Hellion predstavlja imaginarni solarni sustav u kojem vladaju zakoni njutnovske fizike. Dakle, svako nebesko tijelo, tj. svaki objekt se nalazi u stanju stalnog kretanja. Citav sustav se kreće. Kerbal Space Program ima sve to, ali nema perspektivu prvog lica i to je ono sto igru izdvaja od drugih space i survival igara. Trebalo je mnogo matematike I fizike da bi se to napravilo.

Ono što sam ja odmah asocirao s Hellionom je sveprisutna “jezivost” i osjećaj bespomoćnosti i samoće. Naime, u Hellionu nema nikakvih vanzemaljaca ili čudovišta, već je najgore to što ste sami, i to vrlo brzo shvaćate. Miroslav dodaje:

Prica Hellion-a govori o budućnosti čovječanstva. Igrači su zapravo članovi velike ekspedicije, koja za cilj ima naseljavanje novog solarnog sustava daleko od našeg. U osnovi je to ideja o nekakvom vrlom novom svijetu koji nas čeka tamo negdje. Međutim, kada se probude u svojim kriokomorama shvaćaju da nema ničeg od tog obećanog svijeta. Shvaćaju da su sami i da moraju naći način da prežive. Horor elementi u Hellion-u su posljedica osjećaja usamljenosti u bezdanu svemira. Zato smo i tražili vizualni izraz koji će dočarati to stanje duha, pa otuda i taj osjećaj klaustrofobije u prostoru ovjekovječenom u metalu stanica.

Dakle, Hellion nikako nije horor igra poput Alien:Isolationa, ali u sebi ima elemente koji vas jednostavno čine nervoznima. Nakon kratkog igranja i upoznavanja s kontrolama imate cijeli brod za sebe, ali on nije veseo i optimističan kao Normandy u Mass Effectu, već je prilično tmuran, taman i ne baš uređen po Hygge filozofiji – baš kao što će vrlo vjerojatno biti i oni brodovi koji će voditi prve ekspedicije na Mars i slično.

(Ne)prijateljski svemir

Iako nema neprijatelja i nadnaravnih stvorova, u Hellionu postoje drugi igrači s kojima možete imati razne interakcije. Ipak, ovo nije DayZ gdje ćete samo tako mlatiti ljude, već se ipak radi o svemiru gdje ćete druge osobe naći relativno rijetko – a samim time i nastojati stvoriti neki odnos, a ne ih umlatiti hrđavom šipkom, što su primijetili i developeri:

Ono što smo primijetili jest da su igrači vrlo prijateljski nastrojeni jedni prema drugima. Uglavnom surađuju tako što pomažu jedni drugima, grade ogromne baze, roleplay su motivirani i rade neke posebne zajednice s hijerarhijom. PvP je sveden na minimum, a jedan od razloga je i ogromna mapa.

Ipak, Miroslav dodaje kako će u nadolazećim mjesecima sigurno nastojati pospješiti PvP elemente i vidjeti kako će igrači reagirati na promjene. Prema tome, ako igrate Hellion i dobri ste sa svima, možda uskoro nećete biti.

Priča nije samo usputna

Jedna od zanimljivosti survival igara (a i žanrova koji su iz njih nastali) jest nedostatak razrađene priče. Većinom se tu radi o premisi koja ne otkriva previše, poput toga da ste svi na otoku i morate preživjeti jer – morate, ili nekog vida reality showa koji će biti premisa SCUM-a kad izađe. Hellion se kreće u nešto drugačijem smjeru, a developeri kažu kako se trude stvoriti igru koja će biti dostojna svemirske priče:

U nadolazećem vremenu fokus će biti na priči. Napravit ćemo sustav koji omogućava da igrači saznaju sve što se dogodilo s tom epskom ekspedicijom i istraže tajne koje skriva svijet Helliona. Čuvali smo priču kao temeljnu vrijednost čitave ideje i apsolutno vjerujemo da će igrači biti oduševljeni, s obzirom na to da pratimo i njihove radove na našim forumima. Vrlo slično razmišljamo.

U Hellion možete “uskočiti” odmah, ali igra još nije blizu izlaska. Miroslav napominje kako se ipak radi o vrlo kompleksnom sustavu koji izrađuje tim od svega 10 ljudi, tako da će pravi izlazak Hellion doživjeti za nešto manje od dvije godine. Igra je sada u Alpha verziji, a kada se dodaju sve mehanike doći će Beta nakon koje slijedi i izlazak.

Uskoro velike promjene

Prije izlaska, pak, tim će poraditi na tutorialu koji bi, kaže Miroslav, mogao biti koristan i na fakultetima fizike. Budući da je Hellion ipak napravljen na ekstremno realističan način, igra bi se vrlo lako mogla iskoristiti i za edukaciju budućih znanstvenika, o čemu u timu zasigurno barem nekad razmišljaju.

Za kraj, Miroslav mi je dao mali pogled u blisku budućnost Helliona:

Sljedeći update donosi novi brod koji će se po funkcionalnostima razlikovati od prethodnog. Napravili smo novu navigacijsku mapu i pregledni pilot panel, a sve će to dosta pojasniti i ubrzati gameplay. Taj brod će također biti i nadogradiv, ali to ćete vidjeti uskoro. Također, nove story-based lokacije će služiti kao točke interesa i privlačiti igrače na određena mjesta. Što će se tamo događati – ostaje na igračima.

Treba dodati i kako je Hellion vrlo ambiciozan projekt koji se polako razvija u pravome smjeru. Ipak, trebat će dosta vremena da se ispoliraju sve mehanike, poprave bugovi i igra dovede u ono stanje u kojem zaslužuje biti, ali ako ste zainteresirani za preživljavanje u svemiru ne trebate gledati dalje od ovog zanimljivog naslova. Miroslav kaže kako je Hellion iskustvo koje ne postoji u nijednoj drugoj igri, a može se usporediti s, recimo, ulogom Sandre Bullock u filmu Gravity. Jezivo.