Kako su 24sata i Nacional preuzeli lažnu vijest s Njuz.net

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Jeste li znali da se u Srbiji otvorila klinika za odvikavanje od “fejsa”? Ne? Možda je to zato što se to zapravo nije dogodilo. Nacional i 24sata uspjeli su prenijeti lažnu vijest s srpske humoristične stranice Njuz.net.

Često se spominje kako su blogeri nepouzdani, ali čini se da neki novinari ne mogu razlikovati internetske izvore na koje se svakodnevno pozivaju od onih humorističnih. Toliko o provjeri informacija, živjele lažne i humoristične vijesti…

Jeste li znali da se u Srbiji otvorila klinika za odvikavanje od “fejsa”? Ne? Možda je to zato što se to zapravo nije dogodilo. Nacional i 24sata uspjeli su prenijeti lažnu vijest s srpske humoristične stranice Njuz.net.

Često se spominje kako su blogeri nepouzdani, ali čini se da neki novinari ne mogu razlikovati internetske izvore na koje se svakodnevno pozivaju od onih humorističnih. Toliko o provjeri informacija, živjele lažne i humoristične vijesti!

Članak s 24sata (uklonili su ga nakon što sam upozorio one u tvrtki koji znaju što je The Onion) poziva se na Vesti.rs, srpski agregator raznih web stranica, među kojima se nalazi i Njuz.net. Radi se o popularnom srpskom humorističnom magazinu pokrenutom početkom listopada koji je u samo 24 sata od pokretanja posjetilo preko 10 tisuća ljudi, kao što navodi Dragan Varagić. Nacional.hr se ne poziva ni na koga, ali je očito da vijesti također dolazi s Njuza. Osim što ne provjeravaju izvore, na žalost ne potpisuju ni izvore.

24sata objavljuje, a komentatori pišu kako je fejs užasan... Svi sretni.

Na Vesti.rs se članak s Njuza ni po čemu ne razlikuje od vijesti iz Blica ili B92, što je očito bilo autorici bilo dovoljno za izbor. Naime, gospođica se ne poziva na članak s Njuz.net kojeg očito nije posjetila (i vidjela vijest o tome kako je Homer Simpson prešao na pravoslavlje), već na Vesti.rs:

U Novom Sadu su prošli tjedan otvorili kliniku za odvikavanje od ‘lajkova’ na Facebooku, pišu Vesti.rs.

S obzirom da se radi o agregatoru koji prenosi članke sa stotina drugih web stranica, teško da ih može “pisati”. Nacionalov članak spominje doktora Dragana Stefanovića i ne navodi izvor, tako da su vjerojatno priču našli na 24sata ili Vesti.rs.

Nacional govori o klinici, ali ne navodi uopće izvore...

Njuz.net za zaista nezavisne vijesti

Njuz.net je internetski magazin koji se sastoji od lažnih humorističkih vijesti koje parodiraju stvarne događaje iz politike, sporta i drugih područja života. Iako je Njuz sve posjećeniji, odlučili su se od samog početaka ne dopuštati nikakvo oglašavanje. Autorima stranice projekt je zasad zanimljiv, a u pisanju sadržaja im pomažu čitatelji.

Na prvi pogled Njuz ne odaje svoj šarmantan humor...

Njuzov uzor je američki The Onion, izuzetno uspješan internetski magazin koji ne samo da ima velik broj vijesti, već producira vjerodostojne televizijske reportaže. Jedna od njihovih nedavnih reportaža bavi se vježbanjem tijekom pijanstva, a “otkriva” neke zapanjujuće činjenice. Na žalost ili pak sreću svih koji se nasmiju kad vide ovakve vijesti, 24sata i Nacional nisu prvi (a sigurno ni zadnji) preuzeli ovakvu bombastičnu vijest s neke humoristične stranice. Kao što navodite u komentarima, o sličnim temama su pisali i Jutarnji list i B92.

Dalje.com, odnosno tadašnji Javno.hr, početkom je 2009. objavio vijest o jedinstvenom Appleovom proizvodu, MacBook Wheelu koji je umjesto tipkovnice imao samo jedan multifunkcionalni touchpad u obliku kotača. Nakon što su ih mnogi ismijali, na dno članka su dodali paragraf u kojem spominju kako je The Onion, na kojeg su se pozvali, web stranica puna parodija.

Nadajmo se kako će novinari malo bolje provjeravati svoje izvore na Internetu. Ako nisu prepoznali Njuz i The Onion, samo je pitanje što bi nam sve mogli servirati kao vijesti. Jeste li nabasali na još koji primjer ovako zabavnih vijesti koje zapravo nisu istinite?